لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه مثل یک مینیمالیست، ساده و سبک سفر کنیم؟
چگونه مثل یک مینیمالیست، ساده و سبک سفر کنیم؟

چگونه مثل یک مینیمالیست، ساده و سبک سفر کنیم؟

مینیمالیسم جنبشی است در حرکت به سمت ساده تر کردن هرچه بیشتر زندگی به نحوی که اطرافمان از چیزهای اضافی پاک شود. برخی از نگرش های این مکتب اذهان دارد که برای مینیمالیست شدن لازم است تا کمتر از 100 شی را در پیرامون خود نگه داشت اما در تعریف عمومی مینیمالیسم می توان اینگونه گفت که برای بهره بردن از آزادی های بیشتر نیاز است تا در خصوص برخی چیزها فداکاری کرده و آنها را قربانی کرد.
حقیقت این است که هرچه اطرافمان از مادیاتی که در قبالشان مسئول هستیم خلوت تر باشد نگرانی و اضطراب ها کاهش پیدا می کند و باعث می شود تا آرامش بیشتری در زندگی داشته باشیم. توجه کنید که مینیمالیسم تنها در گستره کار و زندگی شخصی محدود نیست و روشی مطلوب و مساعد در زمان سفر و سیر و سیاحت جذابیت های گردشگری جهان به شمار می رود، به خصوص وقتی در بودجه سفرتان محدود بوده و یا اینکه سفرتان طولانیست. از جنبه های مثبت سفر مینیمالیستی می توان کاهش هزینه های پرواز، آسودگی در سفر های جاده ای، امنیت بیشتر در مقابل سرقت اموال و عدم انتظار برای دریافت چمدان ها را برشمرد و برای بهره مندی از این مزایا تنها کافیست تا چند تغییر ساده در شیوه بستن چمدان ها و برنامه ریزی سفر خود به کار گیرید.
با رعایت نکات زیر، در سفر بعدی خود یک مینیمالیست باشید:

کوله یا کیف مناسب و کاربردی تهیه کنید
هر چند مینیمالیسم مخالف خرید چیزهای غیرضروری و شلوغ کردن اطراف است اما بعضی از وسایل مانند یک کیف جادار و مناسب، مثل سرمایه گذاری بلند مدت پر سود است چرا که کاربردهای فراوانی دارد مخصوصا اگر اهل سفر باشید. بنابراین به دنبال کیف ارگونومیکی باشید که جادار بوده و قابلیت تبدیل از کوله به کیف دستی را داشته باشد. همچنین یک قسمت کوچک تر تفکیک پذیر نیز برای استفاده روزانه داشته باشد. جیب های زیاد و جادار وقتی در یک سفر مینیمالیستی هستید نقش دوستان وفاداری را ایفا می کنند که در مدیریت وسایل الکترونیکی، بهداشتی و پوشاک شما بسیار تاثیر گذار هستند.

چگونه اتاق هتل را به مکانی راحت تر تبدیل کنیم
ادامه مطلب

لباس های ضروری را در اولویت قرار دهید

حتی اگر در زندگی روزمره خود بسیار منطبق بر مد روز هستید برای آنکه مینیمال سفر کنید نیاز به یک سری تغییرات خواهید داشت چرا که مینیمالیست ها به جای تمرکز بر روی لباس های مورد علاقه شان، به برداشتن ضروریات و البسه کاربردی فکر می کنند. لباس های کاموایی و پشمی به دلیل آنکه جنس مقاومی دارند، دیرتر چروک می شوند و شما را گرم می کنند گزینه بسیار خوبی برای سفر هستند. همچنین به جای تا کردن آنها می توانید لباس های خود را رول کنید چرا که با اینکار هم فضای کمتری اشغال می شود و هم از چروک شدن لباس ها جلوگیری می شود.

کفش ورزشی راحت بپوشید
کفش ورزشی
آیا تا به حال تجربه آن را داشته اید که چند جفت کفش زیبا و مد روز را به سختی در چمدانتان جای دهید ولی پس از پوشیدن آنها متوجه شوید که اصلا راحت نبوده و حتی باعث می شود تا پایتان تاول بزند؟ واقعا تجربه تلخ و آزاردهنده ایست مخصوصا آنکه عموما کفش ها فضای زیادی از چمدان را پر می کند و وزن زیادی دارند. قابل پیش بینی است که در زمان سفر بیش از هر زمان دیگری پیاده روی می کنید، بنابراین داشتن یک جفت کفش اسپورت و راحتی که زیادی روشن و ورزشی هم نباشد و بتوان با هر لباسی آن را پوشید به شدت کارآمد است.

کیف لوازم آرایشی و بهداشتی خود را سبک کنید
اگر می خواهید سفر مینیمالیستی را در حد مطلوب انجام دهید لازم است تا از لوازم آرایشی و زیبایی خود دل بکنید. لوازم آرایشی و بهداشتی علاوه بر آنکه تحت فشار امکان سوراخ شدن و ترشح به بیرون را دارند و باعث به هم ریختگی می شوند، در حالت کلی نیز فضای زیادی را اشغال می کنند. بنابراین تنها نیاز است تا موارد اساسی مانند شامپو، مسواک، خمیر دندان، صابون و لوسیون بدن را به همراه داشته باشید. حتی اگر اطمینان دارید در هتل اقامت خواهید کرد شامپو را نیز میتوانید از لیست خود حذف کنید چرا که در اکثر هتل های ایران و جهان جزو امکانات اولیه یک اقامتگاه به شمار می رود. در اولویت بعدی لوازم بهداشتی نیز کرم ضد آفتاب و اسپری حشره کش قرار دارد.

چگونه شغل خود را رها کنید و به دور دنیا سفر کنید
ادامه مطلب

وسایل الکترونیکی را به حداقل برسانید
تلفن هوشمند
از برجسته ترین بخش های زندگی مینیمال آن است که در دنیای دیجیتال امروز بتوان وسایل الکترونیکی را از نظر کمیت محدود کرد. پیشنهاد کارآمد در این زمینه برای سفرهای مینیمالیستی همراه داشتن تنها یک وسیله الکترونیکی و آن هم تلفن هوشمند است. علاوه بر بالا رفتن امنیت سفر، حفظ ارتباط با دنیای پیرامون نیز از مزایای اینکار است. همچنین اغلب تلفن های هوشمند امروزی دوربین های عکاسی بسیار خوبی نیز دارند و این امکان را فراهم می کنند تا لحظه لحظه سفر خود را به ثبت برسانید، بنابراین نیاز به دوربین عکاسی هم نخواهید داشت مگر آنکه یک عکاس متعصب باشید. . در سفرهای بلند مدت نیز یکی از مسائلی که احتمال پیش آمد آن زیاد است، نیاز به رزرو آنلاین هتل و یا هواپیما است که خوشبختانه یک تلفن همراه هوشمند به همراه اینترنت و یک شارژر کافی است تا در هر لحظه و هر مکان بتوانید این نیاز را برآورده کنید. بنابراین سایر وسایل الکترونیکی خود را در منزل بگذارید. در خصوص لپ تاپ نیز جداً قبل از برداشتن این وسیله سنگین بررسی کنید که آیا واقعا زمان استفاده از آن را در طول سفر پیدا می کنید؟ معمولا پاسخ این سوال منفی است.

خشکشویی را فراموش نکنید
لاندری
یک مشکل در سفرهای طولانی مدت احتیاج پیدا کردن به چندین دست لباس تمیز است که جای دادن آنها در چمدان کار مشکلیست. راه حل ارائه شده برای این مساله در روش مینیمالیستی لاندری ها هستند که شاید از زمان دانشگاه تا کنون به فکر این امکان موثر که تقریبا در اکثر شهرها و مناطق وجود دارد نیوفتاده اید. زمانی که به شهرهایی با آب و هوای شرجی و مرطوب همچون شهر رشت می روید و بعد از هر بار بیرون رفتن نیاز است تا لباس خود را تعویض کنید کاربرد لاندری و خشکشویی به شدت مشخص می شود. در این شرایط هم آسوده باشید چرا که اغلب هتل های رشت نیز لاندری یا لباسشویی را در خدمات خود لحاظ کرده اند. پس نیازی به برداشتن چندین دست لباس نخواهد بود.

آیا در زمان پرواز باید چمدان هایمان را قفل کنیم ؟
ادامه مطلب

مواد غذایی تازه بخرید
مواد غذایی
اگر به دنبال یک سفر با بودجه مشخص و پایینی هستید و یا اینکه از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنید، خوردن تمام وعده های غذایی در رستوران و فست فود اصلا مناسب نیست. شما می توانید با پیدا کردن بازارهای روز میوه و سبزی و فروشگاه های محلی مناسب در هر شهر، در هزینه صرف جویی کرده و همچنین سالم تر بمانید. در زمان رزرو هتل یا مهمانخانه، به دنبال جایی باشید که آشپزخانه و امکان پخت و پز داشته باشد. برای مثال در سفر به تبریز ، اگرچه چشم پوشی از رستوران ها و غذاهای خوشمزه این شهر کار ساده ای نیست، اما برای اینکه مینیمال سفر کنیم بهتر است تا چند وعده غذایی سالم و ارزان تر نیز در برنامه خود جای دهیم…بنابراین هنگام رزرو هتل های تبریز، توجه به اینکه اتاق مورد نظر شما امکان پخت و پز داشته و هتل نیز به مرکز شهر و فروشگاه های محلی خوب دسترسی مناسب دارد نکته با اهمیتی است.

همچون یک مینیمالیست، هوشمندانه سفر کنید….

3.5/5 - (8 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر