لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> فرقه ای در برزیل که فکر می کنند موجودات فضایی هستند
فرقه ای در برزیل که فکر می کنند موجودات فضایی هستند

فرقه ای در برزیل که فکر می کنند موجودات فضایی هستند

در فاصله حدود یک ساعته بیرون از شهر زیبای برازیلیا، پایتخت برزیل، یکی از پایتخت های روحانی کشور قرار دارد: ویل دو آمانِچر (Vale do Amanhecer) که به معنای دره طلوع است. در نگاه اول، دره طلوع مانند یک پارک تفریحی کوچک به نظر می رسد، جایی که گردشگران و بازدید کنندگان می توانند نسخه هایی دقیق از عجایب جهان را بدون نیاز به رزرو هتل و سفر به این مکان های واقعی ببینند. یک مجموعه مقبره مانند در شهر پلانالتینا که از شهرستان های برازیلیا است در کنار دریاچه محلی ساخته شده است که شامل یک سازه شبه اهرام مصر، مقبره ای به شکل سفینه فضایی، یک سالن شش ضلعی برای عبادت و چندین مجسمه به شکل بیضی است.
در حالی که فضای فیزیکی این دره ممکن است نامتجانس به نظر برسد اما این موضوع تصادفی نیست و همه طراحی ها و سازه ها با دقت و نکته بینی خاصی ساخته شده اند. این اشکال متنوع و ظاهراً بی ربط در واقع منعکس کننده پیچیدگی های یک فرقه مذهبی هستند که از تعداد زیادی مذاهب و تمدن های دیگر گرفته شده و دکترین و باورهای خاصی را شامل می شود. عقاید این فرقه از مسیحیت، هندوییسم، دین یهود، ادیان و تمدن اینکاها و تمدن مصر باستان گرفته شده است. به عقیده پیروان فرقه دره طلوع، موجودات فرازمینی در حدود 32.000 سال پیش به زمین آمدند تا جوامع و تمدن های انسانی را مانند خود پیشرفته سازند. این موجودات، در نهایت، در قالب انسان هایی با فرهنگ های متفاوت و در دوره های زمانی متغیر در زمین ساکن شدند. اعضای این فرقه که به آن ها «محمل» (medium) می گویند خود را آخرین قالب انسانی این موجودات فضایی موسوم به جگوارها می دانند.
فرقه ی برزیلی ها
فرقه دره طلوع توسط نیوا چاوز زلایا که با نام عمه نیوا از او یاد می شود در سال 1959 شکل گرفت. او بیوه ای با 4 فرزند بود که به عنوان راننده کامیون در برازیلیا کار می کرد که در آن دوران برای جایگزین شدن با ریودژانیرو به عنوان پایتخت برزیل به شدت در حال تغییر بود. در آنجا بود که به گفته خودش وی حالات روحانی عجیبی را تجربه کرد که خود بعدها آن را دیدار با ارواحی از دنیای فرازمینی عنوان کرد.
فرقه ی برزیلی ها
عمه نیوا گفته بود که وی در این سفرها یا حالات روحانی توسط شخصی به نام پای ستا برانکا یا «پدر کمان سفید» راهنمایی شده است، یک مامور روحانی که امروزه شکل او را در قالب مجسمه ها و تصاویری مانند یک رهبر بومی آمریکای جنوبی به تصویر می کشند. از ویژگی های جذاب و متفاوت پیروان این فرقه عجیب و غریب می توان به لباس های متنوع و رنگارنگی که می پوشند اشاره کرد که بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. همچنین مراسم مذهبی و روحانی این فرقه ممکن است ساعت ها طول بکشد که با آواز خواندن و رقصیدن به دور دریاچه همراه است.
فرقه ی برزیلی ها
در این مراسمات معمولاً همواره دو «محمل» با هم به انجام فعالیت های روحانی و مذهبی خود می پردازند. «آپارا» یا محمل دریافت وظیفه دارد که نقش فیزیکی یک روح را بازی کند، چه روح مهربان و چه روح خبیث، و محمل تلقین کننده نیز وظیفه آموزش روح و کمک به او برای بازگرداندنش به دنیای روحانی را بر عهده دارد. پیروان این فرقه باور دارند که این مراسمات به محمل ها کمک می کند تا جبران کارمایی زندگی های گذشته خود را نیز بکنند. هر یک از پیروان این فرقه لباس های مخصوصی می پوشند که به تمدنی در آسیا، آفریقا، اروپا و یا آمریکای جنوبی اشاره دارد و پوشیدن این لباس ها در مراسم مذهبی دره طلوع ضروری است.

فرقه دره طلوع یکی از جریانات مذهبی برزیل است که به سرعت در حال گسترش بوده و گفته می شود که در حال حاضر بیش از 800.000 پیرو و بیش از 600 معبد در سراسر جهان دارد.

اکانت توییتری پربازدید در مورد فرهنگ ماسکوت(عروسک نمایشی) در ژاپن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر