لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پاساژ مهتاب مشهد
پاساژ مهتاب مشهد

پاساژ مهتاب مشهد

در شهر مشهد این روزها ده‌ها مرکز خرید بزرگ، مدرن و امروزی باز شده است. مراکز خریدی بسیار مجلل و بزرگ‌ با ظاهری زیبا؛ با این حال، در سفرتان به این شهر مقدس بد نیست از بازارچه‌ای کوچک در بافت قدیمی مشهد نیز بازدید کنید. دراین مقاله قصد داریم باهم سری به پاساژ مهتاب مشهد بزنیم. این پاساژ که از قدیمی‌ترین بازارچه‌های کتاب است، به علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی بسیار پیشنهاد می‌شود. پس با ما همراه باشید.

معرفی پاساژ مهتاب مشهد

طبقه اول پاساژ مهتاب مشهد

اگر بخواهیم خیلی مختصر و مفید پاساژ مهتاب مشهد را توصیف کنیم، باید بگوییم این پاساژ، نسخه کوچک‌شده میدان انقلاب تهران است. این بازارچه سنتی با ۴طبقه، مرکز خرید و فروش انواع کتاب تحصیلی در زمینه‌های گوناگون می‌باشد. خوب است بدانید پاساژ مهتاب، تقریبا ۴۰ سال قدمت دارد و از جمله قدیمی‌ترین پاساژهای مشهد نیز به شمار می‌آید. پردیس کتاب مشهد، یکی دیگر از بازارهای کتاب فروشی است.

تاریخچه ساخت این پاساژ؛ از لوازم خیاطی گرفته تا دندان‌پزشکی و کتاب

پاساژ مهتاب درسال ۱۳۵۶ ساخته شد. در طی این مدت، کاربری آن بارها و بارها عوض شد. شایان ذکر است این پاساژ بورس خیاطی نیز بوده و پس از آن هم فروشگاه‌های کالاهای دندان‌پزشکی در این پاساژ فعالیت می‌کردند. حتی در این پاساژ هنوز هم به‌طور انگشت‌شماری شرکت‌های فروش کالاهای پزشکی و دندان‌پزشکی حضور دارند.

هرچند این پاساژ ظاهری بسیار قدیمی دارد، با این حال داخل آن به‌صورت کامل مورد بازسازی قرار  گرفته است. باتوجه به واقع شدن این پاساژ در مجاور خیابان دانشگاه و خیابان سعدی، پاساژ مهتاب به‌تدریج تبدیل به پاساژی برای خریدوفروش کتاب‌های درسی شد. در حال حاضر بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان جهت تهیه کتاب‌های درسی و کمک‌آموزشی خود پاساژ مهتاب را انتخاب می‌کنند. اگر بخواهید فضایی داشته باشید که علاوه بر مطالعه، قهوه و نوشیدنی میل کنید کافه کتاب های مشهد را به شما پیشنهاد می‌کنم.

رزرو هتل در مناطق محبوب مشهد
ادامه مطلب

راهنمای طبقات پاساژ مهتاب

طبقه منفی دو؛ مربوط به فروشگاه کتاب دست‌دوم

طبقه منفی دو پاساژ مهتاب

انواع فروشگاه کتاب دست‌دوم را در طبقه منفی دو پاساژ مهتاب پیدا خواهید کرد. کتاب بسیار ارزشمند می‌باشد. بخشی از ارزش آن را محتوا و بخشی دیگر را  صفحات کاغذی که از درختان سرسبز آن تولید می‌شوند، تعیین می‌کنند. به ویژه کتب دانشگاهی و کمک‌درسی که تنها برای مدتی خاص کاربرد دارند.

پس از اتمام مرور این کتاب‌ها، دیگر نیازی به آنها نخواهید داشت؛ به همین خاطر شما می‌توانید کتاب‌های خود را در طبقه منفی دو پاساژ مهتاب بفروشید. عموما قیمت خرید کتاب ثابت بوده و ۳۰ درصد قیمت فروش آن کسر شده و از شما خریداری خواهد شد.

البته توجه داشته باشید که کتاب‌های بسیار قدیمی ارزش کمتری دارند و تنها جهت بازیافت و با هدف کاغذ باطله خریداری می‌شوند. خرید کتاب دست‌دوم و فروش این کتاب‌ها پس از استفاده از جمله بهترین گزینه‌هاست. اینگونه، خریداران هزینه بسیار کمتری را برای خرید کتاب پرداخت خواهند نمود.

طبقه همکف و منفی یک؛ حضور انواع انتشاراتی‌ها و کتاب‌های نو

طبقه منفی یک پاساژ مهتاب

در طبقات همکف و منفی یک پاساژ مهتاب مشهد ناشرهای مختلف زیادی را خواهید دید که در زمینه‌های مختلف کتاب‌های نو برای فروش دارند. ناشرهای مختلف در زمینه‌های تخصصی حضور فعال دارند. همین مسئله یافتن کتاب مدنظرتان را ساده‌تر خواهد کرد؛ مثلا انتشارات «زبانکده فرزانگان» ارائه‌دهنده انواع کتاب‌های خارجی دانشگاهی و غیردانشگاهی در این پاساژ است.

اگر به تابلوی ورودی پاساژ مهتاب نگاه کنید، خواهید دید در پایین سمت راست عبارت «بازارچه کتاب» و در پایین سمت چپ، عبارت «قطعات الکترونیکی» نوشته شده است. جالب است بدانید که ۸۰ درصد مغازه‌های پاساژ مهتاب کتاب‌فروشی بوده و ۲۰ درصد باقی فروشنده قطعات الکترونیکی‌ هستند.

طبقه اول؛ مربوط به فروش لوازم الکترونیکی

طبقه اول پاساژ مهتاب مشهد

در ادامه به معرفی طبقه اول می‌پردازیم. طبقه اول مربوط به فروش لوازم الکترونیکی است. در این طبقه انواع فروشگاه لوازم الکترونیکی، قطعات الکترونیکی، فلش مموری، برندهای کامپیوتری، کارت حافظه و از این قبیل وسایل را می‌توانید پیدا کنید.

بهترین مکان های کمپینگ در حومه مشهد
ادامه مطلب

مسیر دسترسی به پاساژ مهتاب مشهد

وسیله نقلیه شخصی

خوب است بدانید، در دو طرف خیابان سعدی نمی‌توانید خودرو پارک کنید و اگر در این منطقه خودرو پارک کنید، وسیله نقلیه شما جریمه شده و به پارکینگ منتقل خواهد شد. خوشبختانه در ابتدا و انتهای خیابان سعدی ۲ پارکینگ عمومی تعبیه شده که این امکان را دارید تا وسیله نقلیه خود را داخل آن پارک کنید. یک پارکینگ ابتدای خیابان سعدی، کنار دکه نان و کیک رضوی و پارکینگ دیگر در انتهای خیابان، پشت ایستگاه مترو واقع شده است.

جهت دسترسی به این پاساژ، می‌توانید خودتان را به میدان شهدا رسانده و از آنجا وارد خیابان دانشگاه شوید. سپس به‌سمت میدان سعدی مسیر را ادامه داده و پس از آن وارد خیابان سعدی شده و در پارکینگ وسیله نقلیه خود را قرار دهید.

وسایل نقلیه عمومی

ایستگاه مترو سعدی نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پاساژ مهتاب است. این ایستگاه که دور میدان سعدی قرار گرفته، دارای فاصله بسیار اندکی تا پاساژ مهتاب می‌باشد. برای رسیدن به این ایستگاه بایستی خط 2 مترو مشهد را سوار شوید.

ساعت کاری پاساژ مهتاب مشهد

سر در ورودی پاساژ مهتاب

شما این امکان را دارید تا از شنبه تا جمعه در ساعات 8:30 تا 20:00 برای خرید به پاساژ مهتاب مراجعه نمایید. در روزهای جمعه پاساژ تعطیل است.

خرید اینترنتی کتاب از پاساژ مهتاب مشهد

همانطور که می‌دانید با شیوع ویروس کرونا به اندازه زیادی رفتار مصرف کنندگان محصولات مختلف تغییر یافت. در این زمان، خرید آنلاین  در مقایسه با سالیان گذشته تقریبا رشدی دو برابری داشت.

نهادها و فروشندگان مختلف، خرید محصولات به صورت آنلاین را توصیه می‌کنند. اینگونه افراد کمتر از خانه‌ها خارج می‌شوند که در کنار ایجاد آلودگی کمتر، برایشان راحت‌تر نیز هست.

دسترسی به پاساژ مهتاب با مترو و اتوبوس

فضای داخلی پاساژ مهتاب مشهد

باتوجه به اینکه خیابان سعدی از جمله شلوغ‌ترین خیابان‌های تجاری یکطرفه مشهد به شمار می‌آید، یافتن جای پارک غیر ممکن است. بهترین روش جهت رسیدن به پاساژ مهتاب مشهد استفاده از متروی مشهد می‌باشد.

خیابان امام رضا مشهد
ادامه مطلب

می‌توانید در ایستگاه متروی سعدی پیاده شده تا به مرکز خرید مهتاب با ۵۰ متر پیاده روی برسید. همچنین در ایستگاه اتوبوس میدان سعدی پیاده شده وبا پیمودن مسافت ۲۵۱ متر به صورت پیاده به این بازار کتاب برسید.

جاهای دیدنی نزدیک پاساژ مهتاب

از جمله جاهای دیدنی مشهد که نزدیک پاساژ مهتاب مشهد قرار دارد، جمعه بازار کتاب مدرس در ۳۰۰ متری، بازار جنت در ۶۲۰ متری، باغ ملی مشهد در ۶۵۰ متری و مرکز خرید آلتون در ۵۰۰ متری پاساژ مهتاب مشهد است.

کتاب دست دوم پاساژ مهتاب مشهد

mahtab book mall 2 jpg

از جمله اصلی‌ترین مزیت‌هایی که برای خرید و فروش کتاب دست دوم وجود دارد، هر چه بهتر شدن فرهنگ کتاب خوانی در کشور است. هر چند همچنان موانع زیادی جهت ارتقای این فرهنگ وجود دارد، با این حال نبود فرصت کافی در طول روز ، برنامه ریزی‌های نادرست در مسیر زندگی، عدم اطلاع از مزایایی که کتاب خوانی دارد و همچنین بالا بودن قیمت کتاب‌ها از جمله مهم‌ترین این عوامل است.

خرید و فروش کتاب دست دوم بزرگترین مانع در این مسیر که همان بالا بودن هزینه در خرید کتاب‌های نو است را از میان خواهد برد و این بازار را به یکی از بازارهای ارزان مشهد تبدیل کرد. شما با خرید کتاب‌های دست دوم در پاساژ مهتاب بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های بالا می‌توانید کتاب مورد نظر خودتان را تهیه کرده و از آن استفاده نمایید.

جمع‌بندی

اگر ساکن مشهد هستید یا به تازگی به این شهر مهاجرت کرده‌اید و به مطالعه علاقه دارید، یک روز را به گشت و گذار در کتابفروشی‌های پاساژ مهتاب اختصاص دهید. اما اگر اهل سفر هستید و می خواهید تفریح کنید، بهتر است برنامه ریزی کنید تا همزمان با خرید کتاب از پاساژ مهتاب مشهد بتوانید از مکان های گردشگری مشهد یا رستوران های جذاب شهر مشهد که در نزدیکی این پاساژ قرار دارند، لذت ببرید.

4.6/5 - (7 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر