لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> لذت بردن از تعطیلات با روش های ساده
لذت بردن از تعطیلات با روش های ساده

لذت بردن از تعطیلات با روش های ساده

برای بسیاری از افراد برنامه ریزی، رزرو هتل و گذراندن تعطیلات در کشورهای دیگر تبدیل به یک رویا شده است و تعدادی از مردم نمی توانند دست از کار های روتین، خانواده و مسئولیت های روزانه بکشند و گذراندن وقت بدون کار برای آنها مانند یک کابوس پر استرس است. گفتنی است که تقریبا برای نیمی از جمعیت امریکا، حتی یک سفر سالانه نیز کم اهمیت شمرده می شود.

سایتی که اطلاعات پزشکی را به زبانی عمومی تر در دسترس همگان قرار می دهد، در سال 2015 نظرات بیش از 2000 بزرگسال را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که 62 درصد از افراد در طول تعطیلات زمستانی، سطح استرس بسیار بالایی را تجربه می کنند. نکته مهم این است که بدانیم استرس می تواند آخرین مانع در گذراندن تعطیلات باشد پس بهتر است با کنترل صحیح استرس از تعطیلات لذت ببریم. چند روش ساده برای کنار گذاشتن موانعی مانند استرس را برای گردشگران پیشنهاد می کنیم تا با برنامه ریزی مناسب سفر خوبی را شروع کنند و با خاطرات خوش به خانه برگردند. بهتر است که قدر فرصت پیش آمده برای مسافرت را بدانیم.
1 – برای شروع سفر به خودتان سخت نگیرید
افرادی که مشغله ی زیادی دارند در حال کار، چک کردن ایمیل های کاری و یا بررسی پیام هایشان هستند یا بخاطر موقعیت شغلی در رسانه های اجتماعی دیده می شوند و وظایف زیادی دارند را در نظر بگیرید، دور کردن این افراد از محیط کار و داشتن آرامش ذهنی در طول سفر، بسیار دشوار می باشد. دکتر مگان جونز بل، روان پزشک بالینی و مسئول ارشد علمی نرم افزار مدیتیشن هد اسپیس (Headspace )، در مصاحبه ای با مجله تراول اند لیژر (Travel and Leisure)، نکاتی در مورد مدیتیشن برای استرس کم را بیان کرد. از نظر جونز بل بهتر است که انتظار زیادی برای تغییر ناگهانی و آرامش یک مرتبه نداشته باشیم.
در مرحله ی اول، هنگام مسافرت و مقابله با مشکل استرس بهترین گزینه این است که از بسته بندی و همراه داشتن لوازم استرس زا صرف نظر کنید. با این روش از مواردی که موجب نگرانی می شوند دور خواهید شد. در مرحله بعدی پیشنهاد می کنیم که مکانی را برای تعطیلات انتخاب کنید که به وای فای دسترسی داشته باشید. شاید در طول سفر احساس کنید که نیاز به چک کردن موارد کاری دارید، در این صورت می توانید از اینترنت رایگان محیط تفریحی استفاده کنید. با وجود این شرایط اگر فکر می کنید قادر به برنامه ریزی نهایی برای سفر نیستید، بهتر است که از برنامه ی آژانس های مسافرتی استفاده کنید. نگران نباشید منبع و دلیل استرس مهم نیست و همیشه راهی برای حل مشکلات وجود دارد.
حس آرامش

2 – قبل از سفر با تمرینات مدیتیشن به حس آرامش برسید

دکتر جونز بل معتقد است که گردشگران بهتر است قبل از حرکت به سوی فرودگاه تمرینات آرام بخش را شروع کنند. از نظر این روان پزشک می توان مدیتیشن را به صورت روال عادی بر فعالیت های زندگی افزود و قبل، بعد و حتی در طول مسافرت به حس آرامش دست یافت. گفتنی است که مدیتیشن به مسافران کمک خواهد کرد تا آرامش ثابتی داشته باشند و استرس را مهار خواهد کرد.
بل جونز می گوید که این روش مستلزم آرام کردن فکر، برای اجرای نرم افزار مدیتیشن هد اسپیس (Headspace )، بصورت روزانه می باشد و بهتر است افراد تقریبا چند روز قبل از گردش روزی ده دقیقه آن را تمرین کنند. اگر با انجام مدیتیشن آشنایی ندارید می توانید با عضویت رایگان در نرم افزار مدیتیشن هد اسپیس با روش کار آشنا شوید و با تمرینات چند دقیقه ای به نتیجه ای مطلوب دست پیدا کنید.
برای برخی از افراد این فعالیت ها به معنی دستاوردی است که از سفر بدست آورده اند برای برخی دیگر مانند نوشتن یک کتاب راهنمای سفر شخصی است که با کمک آن می توانند از تماشای زیبایی های طبیعت در طول سفر، بدون استرس لذت ببرند. فقط مطمئن شوید که این تمرینات روتین به بخشی از روش زندگی تان تبدیل شده باشد.
سفر

3 – مطمئن باشید که به مقصد و اهداف سفر خواهید رسید

برنامه ریزی برای تعطیلات یک ایده بسیار عالی می باشد، اما با هدر دادن زمان و جنجال بیش از حد افسرده خواهید شد. در حقیقت مطالعات متعدد ثابت کرده است که برنامه ریزی با جزئیات و دقت بیش از حد، به طور جدی سفر و تفریحات افراد را بهم می ریزد. به فعالیت در طول تعطیلات فکر نکنید به زمانی که برای تعطیلات دارید تمرکز کنید که مهم تر می باشد.
برای مقابله و دور کردن استرس سفر، دکتر بل جونز پیشنهاد می کند که در طول سفر، هر روز صبح یک برنامه و هدف برای اجرا انتخاب کنید. با صرف چند دقیقه ذهن تان را آرام کنید و سپس به مواردی که علاقه دارید در طی آن روز انجام دهید فکر کنید، این روش استرس را از گردشگران در طول سفر دور نگه می دارد.
قبل از شروع سفر بهتر است که سعی کنید یک برنامه سفر ساده و راحت داشته باشید. یک لیست از همه مکان هایی که ارزش دیدن دارند و یا مکان های خاصی که دوست دارید ببینید را تهیه نمایید. با این برنامه زمان را اولویت بندی می کنید و دیگر تحت فشار گذر زمان نخواهید بود.
سفر

4 – از زمان تعطیلات برای شروع برنامه های سلامت بخش و جدید نهایت استفاده را ببرید

بهتر است طرز نگرش خود را نسبت به سفر تغییر دهید. فکر نکنید که با تعطیلات چند روزی از زندگی واقعی فاصله می گیرید، بهتر است سفر را به گونه ای ببینید که طی چند روز با دوری از زندگی روزمره، مسافرت به بهبودی تان کمک می کند.
طبق گفته ی دکتر جونز، تعطیلات یک دوران بی نظیر و عالی برای ایجاد عادت های سالم و تندرست است که در حالت معمولی افراد وقت و انرژی برای شروع زندگی روزمره را ندارند. گفتنی است که اگر افراد برنامه های سالم را در محیطی شاد و مساعد شروع کنند، می توانند انجام آنها را به زندگی روزانه نیز انتقال دهند.
برای رسیدن به این منظور بهتر است سفری مناسب با اهداف تان انتخاب کنید برای نمونه انجام تمرین یوگا در محیط دنج و خلوت مونتانا یا یک سفر همراه با آموزش مهارت آشپزی و یا یک سفر برای سلامتی و بهبود ذهن، بدن و روح را می توانید تجربه کنید. گردشگران می توانند از این فرصت های بدست آمده برای تمرینات مدیتیشن استفاده کنند که تاثیر بسیار خوبی بر سلامتی دارد.
سفر

5 – گردشگران بهتر است ده روز پس از سفر روال جدید را در زندگی خود ادامه دهند

دکتر بل معتقد است که یک رفتار جدید ده روز زمان نیاز دارد تا به زندگی و روال عادی روزانه بپیوندد، در این صورت اگر در طول تعطیلات رفتار جدیدی را انتخاب کرده باشید بهتر است آن را در خانه نیز ادامه دهید. تحقیقات پژوهشگران در نرم افزار مدیتیشن هد اسپیس ( Headspace) نشان می دهد که انجام تمرینات این برنامه در طول ده روز استرس را کاهش می دهد. بنابراین گردشگرانی که ده دقیقه از روز را به انجام تمرینات مدیتیشن اختصاص دهند آسیب پذیر نخواهند بود.
در طول سفر اگر رفتار و عادت جدیدی را شروع کردید یا به آرامش زیادی دست یافتید دقت کنید که ممکن است با برگشت به زندگی نرمال آنها را از دست دهید. برای مقابله با ناراحتی های پس از سفر یک روز را به خود و علایق تان اختصاص دهید. استراحت کنید و منزل را با سوغاتی های جدید تزئین کنید و سعی کنید فضا و احساس سفر را در خود زنده نگه دارید. این مراحل را انجام دهید تا در مدت کوتاهی بر استرس سفر غلبه کنید. در این صورت تنها کار باقی مانده این است که ماجراجویی های بعدی بدون استرس را برنامه ریزی کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
ده راهنمایی گردشگری مهم برای سفر به نپال
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر