لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مکان های تفریحی اطراف تهران، تجربه یک روز فراموش‌ نشدنی!

مکان های تفریحی اطراف تهران، تجربه یک روز فراموش‌ نشدنی!

تهران را همه به زرق‌وبرق و شلوغی آن می‌شناسند و واقعیتی است که باید آن را پذیرفت؛ اما نمی‌توانیم زیبایی‌هایی که در درون و اطراف خود دارد را نادیده بگیریم. شاید خوبی این شهر به رنگارنگ بودن آن است، همان‌طور که از هر قشر و دیاری از اهالی ایران در آن زندگی می‌کنند، همه جور مکان تفریحی هم در آن دیده می‌شود. اگر از شلوغی‌های پایتخت خسته شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشد تا شما را به مکان های تفریحی اطراف تهران ببریم.

سفرهای یک‌روزه مثل رفتن به مکان های تفریحی و گردشگری اطراف تهران با اینکه کوتاه است؛ اما  می‌تواند حال روحی و جسمی انسان را برای مدت طولانی خوب نگه دارد و خستگی کار و زندگی روزمره را از شما بگیرد. احتمالاً برای شما هم پیش آمده که دلتان بخواهد از شهر بیرون بزنید اما ندانید کجا بروید که مناسب شما باشد، پس در این مقاله کنار ما باشید تا بهترین مکان های تفریحی حومه تهران را به شما معرفی کنیم.

چرا باید به مکان های تفریحی و گردشگری اطراف تهران برویم؟

مکان های تفریحی و گردشگری اطراف تهران

در جایی مثل شمال کشور وقتی به تفریحی در بیرون از شهر می‌رویم به خوبی می‌توانیم ببینیم که با فضا و طبیعت شهر هم‌خوانی دارد و خیلی از دیدن جاذبه‌ها و طبیعت آن متعجب نمی‌شویم. در تهران، پایتخت ایران، اوضاع کمی فرق می‌کند. محیط شهری با فضایی که در خارج از شهر و اطراف تهران دیده می‌شود گویی دو دنیای متفاوت است و همین متفاوت بودن، لزوم بازدید از مکان های تفریحی اطراف تهران را بیشتر می‌کند.

گوشه‌گیری و در خانه ماندن آن هم تنها به دلیل نداشتن وقت و هزینه‌ کافی برای سفر، بهانه‌ای بیش نیست. با وجود جاهای دیدنی تهران تنها کاری که باید انجام دهید دل کندن از خانه و فضای مجازی و در عوض دل بستن به طبیعت و گردش در آن است. در شهری مثل پایتخت بعد از داشتن روزهای متوالی کاری و مشغله‌های زندگی، کمترین کاری که در حق خانواده و خودمان می‌توانیم انجام دهیم رفتن به مکان های گردشگری اطراف تهران برای بهتر شدن حال روحی و جسمی‌مان است.

مکان های تفریحی و گردشگری اطراف تهران

با خواندن این مقاله قرار است حسابی غافل‌گیر شوید چون می‌خواهیم استان تهران را جور دیگری به شما معرفی کنیم. هر چه دود و ترافیک و صدای بوق و آلودگی از تهران دیده­‌اید را کنار بگذارید که در اطراف این شهر برای هواداران پایتخت دوست‌داشتنی ورق برمی‌گردد.

کافی است در ماه یکی دو روزی را به خودتان استراحت بدهید و در روزهای تعطیل سری به جاهای تفریحی حومه تهران بزنید تا ببینید بیخ گوشتان در پایتخت ایران چه چیزی منتظرتان است و شما را شگفت‌زده می‌کند.

روستای آهار

طبیعت پاییزی روستای آهار

بیرون زدن از شهر با گشت و گذار در دل روستا‌ها، لذت تفریح را بیشتر می‌کند و چه بهتر که مکان های تفریحی طبیعی اطراف تهران را با جایی مثل روستای آهار شروع کنیم. با انتخاب روستای آهار در زمانی کوتاه به طبیعتی بکر می‌رسید که برایتان سفری جذاب خواهد بود.

روستای آهار از روستاهای اطراف تهران است که در نزدیکی رشته‌ کوه زیبای البرز قرار دارد. جایی به دور از دود در فاصله 40 کیلومتری از تهران که می تواند روزی خوش برای گردشگران بسازد.

آبشار روستای آهار

کوهنوردی، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و تفریحات این‌چنینی در هوای پاک روستا لذت بیشتری دارد که نباید از آن غافل شد. زمانی که یک روستا را برای تفریح و گردش انتخاب می‌کنید بهتر است به سراغ غذاهای محلی و دست‌پخت اهالی بروید که بسیار دلچسب است.

این روستا در هر فصلی زیباست، بهار را با شکوفه‌های درختان کوچه‌باغش میزبان گردشگران است و پاییز را با هزار رنگ کردن همین درختان تماشایی می‌کند. زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل نیز می‌توانند انتخاب باب سلیقه شما باشند.

  • آدرس روستای آهار: تهران، شمیران، دهستان رودبار قصران
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای آهار، بر روی نقشه کلیک کنید.

باغ لاله گرماب

باغ لاله گرماب

یکی از بهترین هدایایی که می‌توانید به خودتان بدهید گشت و گذار در بوستانی پر گل است. دیدن یک باغ پر گل هر کسی را بر سر ذوق می‌آورد و دریچه‌ای از بهشت بر روی زمین است. اگر تمنای رویارویی با چنین منظره‌ای را دارید تا به شما مژده بدهیم که کاری ممکن و آسان است.

کافی است از تهران به سمت استان البرز و جاده چالوس راهی جاده شوید و مسیر را طی بگیرید تا به باغ لاله گرماب برسید. باغ لاله گرماب از مکان های تفریحی خارج تهران است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. این باغ زیبا در روستایی هم نام خود واقع شده است و از جاذبه های منحصربه‌فرد این منطقه به‌حساب می‌آید.

طبیعت باغ لاله گرماب

در بدو ورود به اینجا با منظره‌ای روبرو می‌شوید که تا همیشه در خاطرتان می‌ماند. یک باغ پر گل از انواع لاله جامی و حاشیه‌دار تا انواع لاله‌های ستاره‌ای، قدحی، ‌فنجانی و پر گلبرگ در اینجا خودنمایی می‌کنند که اردیبهشتی، بهشت مانند پدید آورده‌اند. عکاسی کردن از این منظره، تفریحی لذت بخش به حساب می‌آید که نباید از آن غافل شوید. اگر از تهران راهی باغ لاله گرماب می‌شوید مسیری در حدود 2 ساعت و نیم پیش رویتان قرار دارد.

  • آدرس باغ لاله گرماب: ‌ استان البرز، ‌ فاصله‌ی ۶۰ کیلومتری جاده کرج به سمت چالوس،‌ روستای گرماب،‌ باغ لاله گرماب
  • برای مشاهده موقعیت مکانی باغ لاله گرماب، بر روی نقشه کلیک کنید.

روستای وردیج و واریش

کوه های معروف روستای وردیج

جاهای تفریحی حومه تهران را با معرفی روستای وردیج و واریش ادامه می‌دهیم که به دنیای آدمک‌های سنگی نیز شهرت دارد. روستای وردیج با وجود جاذبه طبیعی که دارد یکی از بهترین مکان های تفریحی کوهستانی تهران به شمار می‌رود که بازدید از آن برایتان متفاوت از دیگر جاذبه‌ها خواهد بود.

تفاوت این گردش در آدمک‌های سنگی است که در اینجا می‌بینید. همان‌طور که گفتیم در اینجا آدمک‌های سنگی نظر شما را به خود جلب می‌کنند که در اثر شرایط طبیعی به وجود آمده‌اند و انسان هیچ دخالتی در ساخت آن‌ها ندارد. وردیج و واریش نام دو روستا در اطراف تهران هستند که فاصله‌ای زیادی از هم ندارند.

طبیعت زیبای روستای وردیج

در اینجا اردیبهشت ماه طبیعت بی‌نظیر خود را به رخ می‌کشد تا از گردشگران و اهالی دلبری کند. این دو روستا علاوه بر آدمک‌های جذاب سنگی، آبشار زیبایی را نیز با هم شریک هستند که اینجا را تبدیل به یکی از  مکان های تفریحی خنک اطراف تهران نیز کرده است.

آبتنی و تفریح در کنار این جاذبه مخصوصاً در روزهای گرم تابستان و بهار، لذت بسیاری به جان گردشگران می‌بخشد. این روستا فاصله بسیار کمی از مرکز این شهر دارد. از جایی مثل میدان آزادی تهران تا روستای وردیج و واریش، زمانی کمتر از یک ساعت راه دارید.

  • آدرس روستای وردیج و واریش: تهران، کیلومتر ۹ اتوبان خرازی به‌سمت غرب، خروجی روستای وردیج و واریش، جاده وردیج-واریش، کیلومتر 8، روستای وردیج
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای واریش، بر روی نقشه کلیک کنید.

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک

به سراغ یکی دیگر از مکان های تفریحی زمستانه تهران برویم که به پیست اسکی شمشک معروف است. این پیست که تفریحگاه زمستانی دلچسبی برای گردشگران به حساب می­آید، در سال ۱۳۳۷ به بهره ­برداری رسید تا مکانی برای تفریح و ورزش علاقه‌مندان اسکی و برف بازی باشد.

شمشک از مکان های تفریحی تهران در زمستان است که از اواسط پاییز تا اوایل بهار پذیرای گردشگران می­باشد. این منطقه در تابستان‌ها به دلیل قرار گرفتن روی ارتفاعات یک انتخاب خوب برای دور شدن از گرمای تهران است و از مکان های تفریحی اطراف تهران در تابستان نیز به‌حساب می‌آید.

اسکی سواری در پیست اسکی شمشک

پیشت شمشک شامل ۴ مجموعه به نام های آفتاب، مهتاب، شب و مبتدی است. از امکانات این پیست که در اختیار گردشگران اینجاست می­توانیم به مواردی چون: هتل، رستوران، تله کابین، تله سیژ، تله اسکی چکشی، تله اسکی بشقابی، مدرسه اسکی، کافی‌شاپ و فروشگاه مواد غذایی اشاره کنیم.

غیر از پیست اسکی جاهای دیدنی و تفریحی مثل روستای امامه، امامزاده اسماعیل و قله سرکچال نیز در این منطقه فرصت خوبی برای گردش یک روزه به شما می‌دهد. فاصله تهران تا شمشک حدود ۵۹ کیلومتر است و ۱ ساعت و ۲۲ دقیقه زمان می‌برد تا شما از تهران به شمشک برسید.

  • آدرس پیست اسکی شمشک تهران: شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، شهر شمشک
  • برای مشاهده موقعیت مکانی پیست اسکی شمشک تهران، بر روی نقشه کلیک کنید.

آبشار سنج، موسیقی دلنشین طبیعت

آبشار سنج

از حق نگذریم انتخاب جاذبه های طبیعی به‌ویژه برای سفری یک روزه از بهترین ها به‌حساب می‌آید. شاید برای برخی تصور اینکه در جوار آبشاری در حوالی تهران به تفریح بپردازند سخت باشد؛ بعد از آشنایی با جایی چون آبشار سنج خواهید دید که این امر دور از انتظار نخواهد بود.

طبیعت زیبای آبشار سنج

آرامشی که با پس زمینه صدای موسیقی طبیعت که توسط پرندگان، شرشر آب و خش خش برگ‌ها به گوش می‌رسد، روح شما را نوازش می‌دهد. در آبشار سنج تجربه سفری کوتاه اما به‌یادماندنی در دل طبیعت خواهید داشت. این آبشار زیبا در منطقه ای کوهستانی به نام روستای سنج قرار دارد و ارتفاع آن به حدود 15 متر می‌رسد.

  • آدرس آبشار سنج: استان البرز، ‌شهرستان ساوجبلاغ، بزرگراه کرج – قزوین، ‌خروجی کردان، ‌روستای کردان، ‌روستای سنج، آبشار سنج
  • برای مشاهده موقعیت مکانی آبشار و روستای سنج، بر روی نقشه کلیک کنید.

روستای افجه

روستای افجه

از تهران که به سمت لواسانات بروید یکی دیگر از مکان های تفریحی و گردشگری اطراف تهران را به نام روستای افجه خواهید دید. بهار روستای افجه آن را به یکی از جاهای تفریحی سرسبز تهران تبدیل کرده که برای سفری یک روزه موقعیت بسیار مناسبی به‌حساب می‌آید. هوای خنک بهاری روستای افجه با نمایی زیبا از طبیعت بی‌نظیر منطقه لواسانات به سادگی می‌تواند گرد خستگی را از تنتان پاک کند.

رودخانه روستای افجه

غیر از طبیعت زیبای روستا، با آمدن به اینجا می‌توانید از جاذبه هایی مثل آبشار افجه، قصر رفیع و بنای مرحوم میرزا آقاخان صدر اعظم نوری نام برد که شما را حسابی سرگرم می‌کند. اگر اهل سفرهای کوتاه و بی زحمت هستید، روستای افجه از بکرترین جاهای دیدنی لواسان است و فرصت خوبی برای این کار در اختیار شما می‌گذارد؛ از تهران تا افجه در حدود یک ساعت فاصله وجود دارد.

  • آدرس روستای افجه: تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات، 5 کیلومتری لواسان
  • برای مشاهده موقعیت مکانی روستای افجه، بر روی نقشه کلیک کنید.

ارنگه، قدم زدن در رویا

آبشار ارنگه

نام خاص ویژه جای خاص است که به یکی از مکان های سرسبز تفریحی اطراف تهران به نام ارنگه تعلق دارد. مکان های تفریحی خارج تهران را که تا کنون با هم شناختیم آن‌قدر جذاب بوده‌اند که بخواهیم روز تعطیل را در آن‌ها سپری کنیم. در ارنگه به یکی دیگر از این مکان‌ ها می‌روید؛ ارنگه پاتوق افراد طبیعت‌گرد و خوش سلیقه است. ارنگه با کوچه‌های تماشایی خود به‌مانند تابلویی زیبا و رؤیایی می‌ماند که نقاش آن کسی نیست جز خالق هستی.

باغ موزه دفاع مقدس کجاست؟ آدرس + ساعت کاری
ادامه مطلب

طبیعت زیبای ارنگه

منبر مسجد محله قاضی بر اساس کارشناسی میراث فرهنگی قدمتی در حدود  700 سال دارد و از دیگر جاذبه های آن می‌توان به قبرستان تاریخی و تپه کارنه اشاره کرد. در باغ های ارنگه، گلابی، توت، سیب زرد، گیلاس، آلبالو و گردو کشت می‌شود که سوغاتی خوش‌مزه از این منطقه به شما می‌دهد. ارنگه در فاصله 18 کیلومتری از شهر کرج قرار دارد و تا تهران زمانی در حدود 1 ساعت و نیم فاصله دارد.

  • آدرس روستای ارنگه: استان البرز، کیلومتر 18 جاده چالوس، روستای ارنگه
  • برای مشاهده موقعیت مکانی منطقه ارنگه، بر روی نقشه کلیک کنید.

طالقان

رودخانه طالقان

در لیست مکان های سرسبز تفریحی اطراف تهران به منطقه‌ای خوش آب و هوا و دلنشین به نام طالقان می‌رسیم. در طالقان تنوع بسیاری از جاذبه های گردشگری و تفریح در انتظار شماست تا روزی فراموش نشدنی در کنار همسفران خود بسازید.

طالقان را منطقه‌ای باستانی با قدمتی بیش از 1000 سال می‌دانند که از جمله جاهای تاریخی آن می‌توان به حمام تاریخی میر، حمام شهرک، بقعه امامزاده میر سعید و… نام برد.

طبیعت زیبای طالقان

رودخانه، دریاچه، سد، کوهستان، دشت، درختان میوه، مردمان پر مهر و…  همه و همه از طالقان بهشتی در چند قدمی پایتخت ساخته‌اند. این منطقه در فاصله 120 کیلومتری تهران قرار دارد و از جمله جاهای دیدنی تهران یک روزه می‌شود بازدید کرد.

  • آدرس شهر طالقان: استان البرز، شهرستان طالقان
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی شهرستان طالقان، بر روی نقشه کلیک کنید.

کردان، مقصد محبوب اهالی تهران

رودخانه کردان

به سراغ یکی دیگر از مکان های تفریحی خوش آب و هوای تهران به نام کردان می‌رویم که به داشتن طبیعت زیبا و سرسبز معروف است. کردان در فاصله 25 کیلومتری غرب کرج و  70 کیلومتری تهران قرار دارد و از مکان های تفریحی و گردشگری اطراف تهران محسوب می‌شود.

در کردان باغ های متعدد میوه را می‌بینید که طبیعت اینجا را دو چندان زیبا کرده است. برای رفتن به کردان باید به سمت کرج بروید و با وارد شدن در آزاد راه تهران – قزوین مسیرتان را حدود 20 کیلومتر به سمت ورودی منطقه زیبای کردان ادامه دهید.

روستای کردان

روستای کردان زمین‌های حاصلخیزی دارد و این را می‌شود از باغ‌های میوه زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو و توت در این منطقه فهمید. یکی از دلایل اصلی سرسبزی و حاصلخیزی زمین‌های کردان، رودخانه ارتفاعات کهار است. رودخانه کردان از شمال شرق این روستا به سمت جنوب غربی جاری می‌شود و زمین‌های کردان را سیراب می‌کند.

این رودخانه از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور می‌کند و در اطراف روستای نجم‌آباد وارد رودخانه شور می‌شود. جریان آب رودخانه و باغ‌های رنگارنگ میوه‌های متنوع توانسته کردان را به یکی از مکان های تفریحی و گردشگری اطراف تهران تبدیل کند و آخر هفته‌های شلوغی در این منطقه بسازد.

  • آدرس روستای کردان: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، روستای کردان
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی کردان، بر روی نقشه کلیک کنید.

روستای برغان و طعم ملس آلوچه

روستای برغان

طعم ملس آلوی برغان محال است از حافظه چشایی شما پاک شود. آلوی برغان طعمی لذیذ است که اگر یک بار چشیده باشید این روستا را به‌خوبی می‌شناسید. صحبت از روستایی به میان آمده که از مکان های تفریحی و گردشگری اطراف تهران است و با محصولات باغی و کشاورزی خود در کنار طبیعت زیبا در دل مردم جا خوش کرده است.

رودخانه روستای برغان

برغان از روستاهای البرز است و تنها 50 کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد. قدم زدن در سایه‌سار درختان و یا دراز کشیدن در کنار رودخانه و دور هم نشستن، از تفریحاتی است که در این روستا برای شما امکان‌پذیر خواهد بود.

  • آدرس روستای برغان: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، منطقه چندار، دهستان برغان
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای برغان، بر روی نقشه کلیک کنید.

دشت لار

پرندگان زیبا در دشت لار

مکان های تفریحی خارج از تهران را با بازدید از مکانی رؤیایی در دامان دماوند دنبال می‌کنیم. جایی که عطر خوش آن، مسیر را به شما نشان می‌دهد. اگر در فصل بهار، هوای طبیعت گردی به سرتان زد یکی از خاص‌ ترین مکان های تفریحی و گردشگری اطراف تهران به نام دشت لار در انتظار شماست.

طبیعت زیبای دشت لار

دشت لار رؤیایی است که با پا گذاشتن در آن رنگ واقعیت می‌گیرد. شقایق‌های وحشی و خودرو از طبیعت اینجا چهره‌ای گلگون و تماشایی ساخته است که در برابر آن چاره‌ای جز حیرت و شوق ندارید. دشت زیبای لار در شرقی‌ترین قسمت‌های شمیرانات تهران، در مرز استان مازندران و تهران قرار گرفته است. سرخی گل‌های شقایق، آبی آسمان، سبزی صحرا و شکوه دماوند ترکیبی جذاب از یک عکس حرفه‌ای و کارت‌پستالی است که در اینجا ثبت می‌کنید.

  • آدرس دشت لار: استان مازندران، آمل، بخش لاریجان
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی دشت لار، بر روی نقشه کلیک کنید.

دشت آزو

دشت آزو

در لیست مکان های تفریحی طبیعی اطراف تهران به دشتی زیبا در فاصله کم، به نام دشت آزو می­رسیم. دشت پر گل آزو در دامنه قله باشکوه دماوند در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از تهران قرار دارد و مقصدی رؤیایی برای تفریح یک روزه در اطراف تهران به شمار می­آید.

مساحت دشت آزو به حدود ۳۵ هکتار می­رسد که با صحنه‌­های زیبایی که ساخته، شما را به خود جذب می­کند. طبیعت بکر، هوای تمیز، محیط پاک و چشم‌انداز بهشتی همان چیزی است که شما را برای طبیعت­گردی رایگان و خواستنی به اینجا می­کشاند.

طبیعت زیبای دشت آزو

عکاسی در این فضای زیبا و یا اگر حرفه­‌ای باشید عکاسی در شب بدون آلودگی نوری و زیستی می­تواند از بهترین تفریحاتی باشد که در اینجا به سراغ آن می­روید. چادر زدن در دامان طبیعت دشت آزو خاطره شبی رویایی با رصد ستاره‌­های آسمان برای شما می­سازد.

  • آدرس دشت آزو: استان مازندران، کیلومتر 88 جاده هراز، جاده فرعی نوا، حوالی روستای نوا، دشت آزو
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی دشت آزو، بر روی نقشه کلیک کنید.

سد لتیان

سد لتیان

مقصد دیگری که به‌عنوان مکان های تفریحی یک روزه اطراف تهران به سراغ آن می‌رویم به‌مانند نگینی زیبا می‌درخشد. سد لتیان از مکان های تفریحی و گردشگری بسیار زیبایی است که تهرانی‌ها آن را خیلی خوب می‌شناسند. این جاذبه از سدهای معروف ایران است که در جنوب شهر لواسان قرار دارد.

این سد بر روی رودخانه پر بار جاجرود ساخته شده است که ارتفاع آن به 107 متر و طول آن به 405 متر می‌رسد. سد لتیان را از هر نظر که بنگرید برکت است؛ لتیان علاوه بر آبادانی اطراف خود، بخش بزرگی از آب شرب اهالی تهران و روستاهای اطراف را نیز فراهم می‌کند، از آب این سد برای آبیاری مزارع کشاورزی نیز استفاده می‌شود.

دریاچه ایجاد شده پشت سد لتیان

اما چیزی که سبب شده ما سد لتیان را به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی حومه تهران بشناسیم، طبیعت زیبای اطراف سد و جاذبه های تفریحی است که در کنار این سد خودنمایی می‌کند. بساط پیک نیک و کمپینگ را در کنار این سد برپا کنید و تفریحاتی مثل ماهیگیری، قایق سواری، طبیعت گردی، عکاسی و… را در اینجا به‌راحتی تجربه کنید.

  • آدرس دریاچه سد لتیان لواسان: 10 کیلومتری شمال شرقی تهران، 5 کیلومتری شمال منطقه جاجرود، جنوب شهر لواسان
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی سد لتیان، بر روی نقشه کلیک کنید.

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست

حالا که  صحبت از مکان های تفریحی اطراف تهران است بد نیست به معرفی جایی مثل دریاچه شورمست بپردازیم که گردشگران و اهالی دوستدار طبیعت آن را به خوبی می‌شناسند. دریاچه های اطراف تهران، مثل شورمست از بهترین فرصت های گردشگری هستند که در  اختیار گردشگران قرار دارد که البته با وجود نزدیکی تهران به رشته کوه های البرز چیز عجیبی نیست.

امکانات دریاچه شورمست

دریاچه شورمست از مکان های تفریحی خنک تهران است که پناهگاه خوبی برای فرار از گرمای کسل کننده تابستان‌های تهران به‌حساب می‌آید. دریاچه شورمست رؤیایی و محبوب، در روستای شورمست و در فاصله حدود 200 کیلومتری از تهران قرار دارد. وسعت دریاچه شورمست به 15000 مترمربع می‌رسد. ماهیگیری، قایق سواری، اسکی روی آب، عکاسی، کمپینگ و… از تفریحات دلنشین در کنار این جاذبه محصورکننده به‌حساب می‌آیند.

  • آدرس دریاچه شورمست: استان مازندران، پل سفید، جنوب غربی سواد کوه، مجاورت روستای شورمست
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی دریاچه شورمست، بر روی نقشه کلیک کنید.

آبشار هریجان

آبشار هریجان

پیش‌ از این نیز گفتیم که وقتی از تهران خارج می­شوید دنیایی متفاوت با درون این شهر می­بینید که شما را شگفت­زده می­کند که تا اینجا با بخش هایی از این شگفتی آشنا شده‌اید. تهران با شهرهای شمالی ایران همسایگی دارد و همین هم‌جواری سبب شده تا مکان های تفریحی اطراف تهران بسیار متنوع و جذاب باشند.

مقصد بعدی ما در کنار جاده چالوس است که همه می­شناسند و اگر حتی تا کنون به آن نرفته باشید آن‌قدر مشهور هست که عکس و فیلم­های این منطقه رؤیایی را دیده باشید. هریجان مقصد بعدی ما در مکان های سرسبز تفریحی اطراف تهران است که با جلوی زیبای آبشار خود، شوق بر چشم گردشگران می­نشاند.

طبیعت اطراف آبشار هریجان

آبشار هریجان به مانند تور سفید که طبیعت بر تن خود پوشانده باشد در دل صخره­‌ها و بوته‌­ها به پایین سرازیر می­شود. آبشار هریجان ۹ متر ارتفاع دارد و اطراف آن را درختان سرسبز فرا گرفته‌­اند و همین سبب شده تا به عنوان یکی از مکان های تفریحی سرسبز تهران نیز شناخته شود.

در مسیر بازدید از این آبشار؛ دشت، مزارع سرسبز و درختان سر به فلک کشیده را می­توان دید که فرصت خوبی برای دور هم نشستن و برپایی پیک­نیک در کنار دوستان و خانواده به شما می­دهد. آبشار هریجان در گردنه هزار چم جاده چالوس و در غرب روستای زیبا و باصفای هریجان واقع شده است.

  • آدرس آبشار هریجان: گردنه هزار چم، 10 کیلومتری جاده تهران به چالوس
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی آبشار هریجان، بر روی نقشه کلیک کنید.

آبشار شاهان دشت

آبشار شاهان دشت

شاهان دشت از جاذبه های مهم و مشهور در شمال ایران و نزدیکی تهران است که می­خواهیم معرفی کنیم. این منطقه در دل خود آبشاری دارد که تا دلتان بخواهد زیبا و باشکوه است و گردشگران خوش‌سلیقه را به سمت خود می­کشاند. آبشار شاهان دشت از مکان های تفریحی اطراف تهران است که با این شهر حدود ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

رودخانه جاری شده از آبشار شاهان دشت

آبشار شاهان دشت در انتهای منطقه زیبا و ییلاقی شاهان دشت قرار دارد. این آبشار ۵۰ متر ارتفاع دارد و به ­عنوان دومین آبشار بلند ایران شناخته می­شود. این عروس زیبا بعد از جاری شدن در دل صخره‌ها به‌صورت رودی روان راهی می­شود و هرآنچه از مزارع و باغ بر سر راهش هست سیراب می­کند تا در نهایت به رودخانه هراز سرازیر شود.

  • آدرس آبشار شاهاندشت: استان مازندران، 65 کیلومتری شهر آمل، بخش لاریجان، روستای شاهاندشت.
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی آبشار شاهاندشت، بر روی نقشه کلیک کنید.
خیابان غذا سی تیر تهران
ادامه مطلب

آبشار سنگان

آبشار سنگان

مکان های تفریحی نزدیک تهران را که بررسی می­کنید به جاذبه­‌ای تماشایی و البته نزدیک به پایتخت می­رسیم که آبشار سنگان نامیده می­شود. سنگان در ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران در روستایی هم نام خود قرار دارد. ارتفاع این آبشار به حدود ۳۰ متر می­رسد و از بلندای صخره بر روی زمین سرازیر می­شود تا صحنه باشکوه از طبیعت را به رخ بکشد.

طبیعت بهاری و پاییزی روستای سنگان

این آبشار بعد از سرازیری به شکل رودی روان می­شود تا باغ و زمین­های کشاورزی اطراف خود را آبیاری کند و در نهایت به رودخانه کن سرازیر می­شود. از ویژگی­های مهمی که این آبشار دارد، طبیعت پرشور اطراف آن است که موقعیت خوبی برای گشت و گذار و استراحت گردشگران فراهم می­کند. جاهای تفریحی خنک تهران در تابستان گردشگران بیشتری به سمت خود روانه می­کنند که آبشار سنگان نیز یکی از آن­هاست. برای بازدید از این جاذبه طبیعی باید به سمت منطقه کن بروید.

  • آدرس آبشار سنگان: استان تهران، 20 کیلومتری شمال غرب تهران، بخش کن، روستای سنگان
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی آبشار سنگان، بر روی نقشه کلیک کنید.

آبگرم لاریجان، دوای جسم و روح

آبگرم لاریجان

حالا که صحبت از جاهای تفریحی نزدیک تهران و آب‌تنی در این مکان­ها رسیده، بد نیست برگ برنده آب­بازی در طبیعت را به شما نشان دهیم. آبگرم لاریجان همان جایی است که هم مقصد تفریح و گردش شما در نزدیکی تهران باشد و هم سلامتی جسم و روح را به شما ارزانی دارد. آبگرم لاریجان در منطقه زیبا و ییلاقی لاریجان در دامنه دماوند باصلابت قرار گرفته است و پاتوقی برای سفرهای کوتاه و آرام‌بخش است.

از شمال شرق تهران تا آبگرم لاریجان تنها ۶۰ کیلومتر فاصله وجود دارد که می­توانیم به‌عنوان یکی از مکان های تفریحی و گردشگری اطراف تهران روی آن حساب کنیم. رفتن به این مکان از واجبات سفرهای آخر هفته به ویژه در فصل‌های سرد سال است؛ چون با گرما و حرارت آب درمانی خود جسمتان را جلا می­دهد.

دریاچه تار

این آبگرم در نزدیکی شهر رینه قرار دارد و از آنجایی که املاح معدنی و طبیعی بسیاری در آن وجود دارد، پزشکان طب سنتی برای برخی از بیماران خود توصیه می­کنند.  البته در کنار آن افراد عادی نیز برای آبتنی و جنبه درمانی به سراغ آبگرم لاریجان می­آیند.

  • آدرس آبگرم لاریجان: استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان، نزدیک شهر رینه
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی آبگرم لاریجان، بر روی نقشه کلیک کنید.

غار یخ مراد

ورودی غار یخ مراد

آن‌قدری که تهران شهر عجایب است می­توان گفت اطراف آن نیز عجایبی دیده می‌شود؛ غار یخ مراد از مکان های تفریحی تهران و حومه یکی از این شگفتی­‌هاست. غار یخ مراد را کوهنوردان و غار نوردان به­ خوبی می­شناسند؛ جایی در حوالی تهران که حدود ۶۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارد.

غار یخ مراد از مکان های تفریحی گردشگری اطراف تهران است که گفته می­شود پیشینه‌­ای میلیون ساله دارد و به دوره دوم زمین شناسی می­رسد. این جاذبه در محور جاده زیبای تهران به چالوس قرار دارد.

غار یخ مراد

غار یخ مراد دهانه‌­ای به ارتفاع 7 متر و عرض 3 متر دارد و از 3 تالار اصلی، یک برکه یخی، سه یخچال زیرزمینی و یک آبشار یخی تشکیل شده است. مسیر رفتن به این غار پیچ در پیچ است و بهتر است به تجهیزات غارنوردی و کوه‌پیمایی مجهز باشید.

چیزی که این غار را از سایر غارهای ایران متمایز کرده است؛ استالاکتیت‌های اسفنجی، چشمه‌های یخ‌زده در کف زمین، قندیل‌های یخی، یخ‌های بلورین است که به مثال کریستال‌های شفاف و درخشان از زمین و سقف این غار بیرون زده‌­اند. غار زیبا و تماشایی یخ مراد در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

  • آدرس غار یخ مراد: استان البرز، جاده چالوس، منطقه گچسر، روستای کهنه ده.
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی غار یخ مراد، بر روی نقشه کلیک کنید.

کن و سولقان

طبیعت زیبای سولقان

احتمالاً شما هم نام کن سولقان یا به عبارت عامیانه کن سولوقون را شنیده­‌اید و تصور کنید نام یک مکان است؛ درصورتی‌ که کن و سولقان دو روستای مجزا با قدمت تاریخی بیش از ۱۴۰۰ سال هستند. قدم زدن در مسیرهای روستایی و عبور از کوچه‌­های این دو روستا شما را به دل فیلم­‌های تاریخی می­برد که برایتان جالب خواهد بود.

روستای سولقان

غیر از هوای خوش و طبیعت زیبا، جاذبه محبوب روستا به نام امامزاده داوود سبب حضور زائران و گردشگران بسیاری می­شود. ییلاق کن با وجود جاذبه هایی چون رود کن، آبشار رندان و پارک کوهسار محبوب افراد طبیعت­گرد است و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می­کشاند.

  • آدرس: استان تهران، اتوبان همت، بزرگراه آبشناسان، بلوار کوهسار (از بلوار کوهسار 25 کیلومتر تا به سولقان فاصله وجود دارد.
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای کن و سولقان، بر روی نقشه کلیک کنید.

دریاچه تار و هویر

دریاچه تار

به یکی دیگر از دوقلوهای طبیعت می­رسیم که نامشان همیشه در کنار هم برده می­شود و با تمام وجود پذیرای گردشگران هستند. انتخاب تار و هویر سفر به قلب دلخوشی و زیبایی است، جایی که فرصت خوبی برای تعطیلات آخر هفته بی‌دردسر به گردشگران می­دهد. این دو دریاچه در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر دماوند در روستایی به نام هویر دیده می­شوند.

دو دریاچه زیبا توسط کوهی به نام دوبرار از هم جدا می­شوند و گفته می­شود در اثر رانش زمین و ایجاد گودال در زمین به وجود آمده‌­اند. آب این دو دریاچه از طریق برف­ کوه های اطراف از جمله رشته‌کوه قره‌داغ و رشته‌کوه زرین تأمین می­شود و هیچ رودی به­ آن­ها نمی­ریزد. ماهیگیری، شنا، عکاسی و کمپینگ از تفریحات رایگانی است که در این سفر نصیبتان می­شود.

  • آدرس دریاچه تار و هویر: استان تهران، فاصله ۳۰ کیلومتری شرق دماوند، روستای هویر، ‌دریاچه تار و هویر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی دریاچه تار و هویر، بر روی نقشه کلیک کنید.

روستای شهرستانک

رودخانه روستای شهرستانک

جاهای تفریحی تهران و حومه آن را بررسی می­کنیم و تا کنون با مکان­های تفریحی گردشگری بسیاری از جمله دشت، آبگرم، آبشار، کوهستان، غار، دریاچه و… آشنا شده­‌ایم. به سراغ یکی از دیگر از روستاهای توریستی به نام شهرستانک در نزدیکی تهران می­رویم که تفریحی متفاوت برایمان رقم می­زند.

اولین بار که پا به اینجا می­گذارید و آن را با جایی مثل تهران مقایسه می­کنید با خودتان خواهید گفت، خوش به حال اهالی اینجا. شهرستانک به کوچه باغ­های سبز و میوه‌های مرغوبش معروف است. این روستا در منطقه ییلاقی قرار دارد و روزهای گرم بهار یا تابستان فرصت خوبی برای گشت و گذار در اینجا به شما می­دهد.

طبیعت پاییزی روستای شهرستانک

هوای تازه روستا و سپری کردن یک روز کامل در اینجا با همنشینی اهالی خونگرم شهرستانک یکی از بهترین سفرهای شما را خواهد ساخت. در تابستان­های شهرستانک، باغ‌­های میوه آلبالو و گیلاس بیش از هر چیزی طرفدار دارد. غیر از هوای خوش در سفر به شهرستانک می­توانید به سراغ جاذبه­‌های طبیعی و گردشگری مثل آبشار، رودخانه، کاخ ناصری و قلعه دزد بند نیز بروید.

  • آدرس: استان البرز، جاده چالوس، نرسیده به گچسر، دوراهی شهرستان
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای شهرستانک، بر روی نقشه کلیک کنید.

شهرستان فیروزکوه

آبشار معروف شهرستان فیروزکوه

فیروزکوه از جاهایی است که حتی بی هدف خاصی می­توانید راهی آن شوید، چون آن‌قدر جاذبه تفریحی و گردشگری دارد که کار سختی برای انتخاب مقصد پیش رویتان نیست. معرفی جاهای تفریحی تهران و اطراف آن را با فیروزکوه ادامه می­دهیم.

فیروزکوه در شمال غرب تهران است و در اکثر روزهای سال هوای سرد و خنک دارد. چشمه آب معدنی خمده، تنگه واشی، آبشار سله بن، دریاچه آهنک، رودخانه و باغ های فیروزکوه، تنها بخشی از جاهای دیدنی فیروزکوه است که از آن حرف می­زنیم.

طبیعت زیبای شهرستان فیروزکوه

انتخاب فیروزکوه به عنوان یکی از مکان های تفریحی اطراف تهران، شما را از شلوغی، دود، ترافیک، و روزهای کسالت بار نجات می­دهد و در عوض با هوای پاک و مناظر طبیعی بی­نظیرش جانی دوباره می­بخشد. از شهر تهران تا فیروزکوه محبوب تهرانی­ها، تنها ۱۴۰ کیلومتر فاصله وجود دارد که می­تواند یکی از بهترین سفرهای عمرتان باشد.

  • آدرس: استان تهران، جاده فیروزکوه، شهرستان فیروزکوه
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی فیروزکوه، بر روی نقشه کلیک کنید.

تنگه واشی، تاریخ و طبیعت در کنار هم

تنگه واشی

جاهای تفریحی یک روزه اطراف تهران را با معرفی بهشتی به نام تنگه واشی دنبال می‌کنیم. تنگه واشی با طبیعت بکر و زیبای خود از مکان های گردشگری اطراف تهران است که طرفداران بی‌شماری دارد. این مکان زیبا در نزدیکی فیروزکوه واقع شده و از مکان های تفریحی کوهستانی تهران به شمار می‌رود.

طبیعت کوهستانی تنگه واشی

با سفری که به اینجا خواهید داشت چند جاذبه مختلف طبیعی، تاریخی و گردشگری را می‌توانید ببینید. از آبشار زیبایی که چون عروسی سپیدپوش مردم را به دور خود جمع می‌کند تا 3 کتیبه‌ای که بر روی صخره‌های تنگه واشی حک شده‌اند تا میراثی کهن خلق کنند و طبیعت بی‌نظیری که موقعیت کمپینگ و پیک‌نیک را فراهم می‌کند، همگی تکه‌های ساخت پازل یک روز تفریحی خوش هستند.

  • آدرس تنگه واشی: استان تهران، 17 کیلومتری فیروزکوه
  • برای مشاهده موقعیت مکانی تنگه واشی، بر روی نقشه کلیک کنید.

روستای سله بن

روستای سله بن

روستا به تنهایی می­تواند از بهترین جاذبه های گردشگری باشد، چه برسد به جایی مثل روستای سله بن با قدمت ۳۰۰۰ ساله که جاذبه‌­ای طبیعی، تاریخی و توریستی است. با انتخاب روستای سله بن به­‌عنوان یکی از مکان های تفریحی اطراف تهران می­توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

باتوجه‌به ییلاقی و خنک بودن این روستا، نیمه اول سال بهترین فرصت برای بازدید از این روستا محسوب می­شود که نباید از آن غافل شد. آثار باستانی و سفالینه­‌هایی که در اینجا کشف شده نشان از قدمت بالای سله بن دارد و خبر از زیستگاهی قدیمی برای مردم این دیار دارد. سد نمرود، آبشار سله بن و پل سله بن در کنار دیگر جاذبه­‌های طبیعی دلپذیر از جاهای دیدنی روستای سله بن به­‌حساب می­‌آیند.

  • آدرس روستای سله بن: تهران، ‌فیروزکوه، بخش ارجمند، دهستان دوبلوک، روستای سله بن
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای سله بن، بر روی نقشه کلیک کنید.

رودهن

رودهن در شب

یکی دیگر از مکان های تفریحی اطراف تهران که به ییلاق تهرانی­‌ها نیز شهرت دارد رودهن است. رودهن منطقه ییلاقی و خوش آب و هواست که به اهالی پایتخت و گردشگران امکان سفری خوش و کوتاه می­دهد.

نمای کلی از رودهن

فرار از شلوغی و آلودگی پایتخت تنها با رفتن به سمت جاذبه های طبیعی و گردشگری اطراف آن ممکن است و رودهن می­تواند یکی از بهترین انتخاب­‌های شما باشد.  این شهر در فاصله ۳۰ کیلومتری از تهران قرار دارد و با هوای دلپذیر خود هر روزه میزبان گردشگران بسیاری است. از باغ­های پربار و زیارتگاه تا رودخانه و روستاهای بی‌آلایش همه در کنار هم، فرصت خوبی برای ساختن یک روز زیبا در همسایگی پایتخت ساخته‌­اند.

  • آدرس شهرستان رودهن: ‌ تهران، ‌ شهرستان دماوند، ‌شهر رودهن
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی رودهن بر روی نقشه کلیک کنید.
معرفی اتاق های هتل استقلال تهران (هیلتون سابق)
ادامه مطلب

جاده چالوس

جاده چالوس

وقتی صحبت از زیباترین و رؤیایی‌ترین جاده‌­های کشور به میان می‌­آید قطعاً جاده چالوس یکی از گزینه­‌های ابتدای لیست است. شاید برایتان عجیب باشد که بخواهیم از یک جاده به‌­عنوان جاذبه نام ببریم؛ ولی باید این واقعیت را پذیرفت که جاده چالوس تنها یک راه ارتباطی و یک مسیر نیست؛ اگر یک‌بار از جاده چالوس عبور کرده باشید و یا تنها عکسی از آن دیده باشید به­‌خوبی متوجه این موضوع می­شوید.

در پیچ‌وخم‌های اندام این جاده عاشقانه، جا برای تفریح بسیار است. برخی از مردم ترجیح می­دهند سفر یک روزه خود را تنها با رانندگی در این جاده و استراحت در حاشیه آن سپری کنند.

طبیعت سرسبز جاده چالوس

در این جاده فرعی­‌های زیادی وجود دارد که شما را به روستا، رودخانه، جنگل، کوه و هر آنچه سرسبزی در طبیعت است می­رساند. هر چه از وصف زیبایی این جاده بگوییم کم است و پیشنهاد می­کنیم این مسیر را در برنامه سفرهای خود قرار دهید که اکثر ایرانی‌­ها از آن خاطره دارند.

  • آدرس: استان تهران، آزادراه تهران شمال، جاده چالوس – مسیر دوم: اتوبان تهران – کرج، پل فردیس، جاده چالوس
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی جاده چالوس، بر روی نقشه کلیک کنید.

قلعه الموت، سفر به تاریخ

قلعه الموت

وقتی صحبت از مکان های تفریحی اطراف تهران به میان می‌­آید جاذبه های گردشگری تاریخی نیز خودنمایی می­کنند. اگر اهل تاریخ و آثار باستانی باشید حتماً اینجا را می‌شناسید، جایی که تاریخی کهن را بر دوش می­کشد. قلعه الموت در استان قزوین قرار دارد و فاصله کمی با تهران دارد که سبب شده در لیست امروز باشد. برای رفتن به سمت این جاذبه گردشگری باید به آزادراه کرج – قزوین بروید و سپس مسیر فرعی قلعه شما را راهنمایی می­کند.

قلعه باستانی الموت محل زندگی حسن صباح، بنیان‌گذار دولت اسماعیلیان در قرن ۵ هجری قمری بوده است. اهمیت ویژه قلعه الموت که به قلعه حسن صباح نیز شهرت دارد، فعالیت‌های نظامی و امنیتی بوده و این را زمانی بهتر متوجه می­شوید که موقعیت قرار گیری قلعه را ببینید.

قلعه الموت

قلعه بر بلندای صخره­‌ای عظیم بنا شده و دور تا دور آن پرتگاه‌­های خطرناک دیده می­شود و چنین جایی از نظر نظامی و امنیتی بسیار مناسب است. بخش‌های زیادی از قلعه الموت به دست هلاکوخان مغول به آتش کشیده و ویران شده است. برای رسیدن به قلعه باید پله­‌های بسیاری را طی کنید که بهتر است کفش مناسبی برای این سفر در نظر بگیرید.

  • آدرس: استان قزوین، معلم کلایه، شرق روستای گازرخان
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی قلعه الموت، بر روی نقشه کلیک کنید.

برج طغرل، یادگار سلجوقیان

برج طغرل

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و مکان های تفریحی حومه تهران برج زیبای طغرل است. برج طغرل یادگار دوره شکوه سلطنت سلجوقیان در ایران است که در قسمت شرقی ابن بابویه، شهر ری واقع شده. برج طغرل بنایی ۲۰ متری از خشت با ۲۴ کنگره بر بالای آن که گفته می­شود آرامگاه بنیان­گذار سلسله سلجوقی یعنی طغرل بیک در آن قرار دارد.

نکته قابل توجه در ساخت این برج، همین ۲۴ کنگره بر بلندای آن است که می­توانید ساعات روز را بر اساس آن حدس بزنید. با طلوع آفتاب اولین کنگره روشن می­شود و نور خورشید رفته رفته به سمت دیگر کنگره‌ها در طول روز کشیده می­شود.

این برج در ایام قدیم با روشن کردن آتش، راهنمایی برای مسافران جاده ابریشم نیز بوده است. برج طغرل در دوره ناصرالدین شاه قاجار و یک بار هم در سال ۱۳۷۷ مرمت و بازسازی شده است. هنر معماری اصیل ایرانی را به خوبی می­توانید در جز به جز این برج زیبا ببینید که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.

  • آدرس: تهران، شهرری، خیابان ابن‌ بابویه
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی برج طغرل، بر روی نقشه کلیک کنید.

روستای جابان

روستای جابان

یکی از آجیل­‌های محبوبی که شما هم حتماً تا حالا امتحان کرده­‌اید تخمه ژاپنی و یا همان تخمه جابانی است. بسیاری از افراد این آجیل را به دلیل نام ژاپنی که بروی آن گذاشته شده، متعلق به کشور ژاپن می­دانند، در صورتی که در همسایگی تهران است.

در بازدید از جاهای تفریحی اطراف تهران می­خواهیم سری به روستای جابان، مهد تولید تخمه­‌های خوشمزه بزنیم. بازدید از جابان به­‌عنوان مقصد گردشگری در اطراف تهران هم فال است و هم تماشا. جابان یا گوپان نام روستایی زیبا و ییلاقی در شهرستان دماوند که با سفر به آن هم سوغات خوشمزه­‌ای نصیبتان می­شود و هم از طبیعت آن می‌توان لذت برد.

طبیعت زیبای روستای جابان

آب و هوای خنک اینجا در نیمه اول سال با وجود مزارع و باغ­‌های میوه مثل گیلاس، هلو، آلبالو، تخمه، خیار و… بهترین فرصت برای انجام سفری کوتاه و لذت بخش در روزهای آخر هفته به شما می­دهد. از تهران تا جابان حدود ۹۵ کیلومتر فاصله وجود دارد و برای رسیدن به اینجا باید به سمت دماوند و دهستان ابر شیوه بیایید.

  • آدرس روستای جابان: تهران، ‌شهرستان دماوند، بخش مرکزی، دهستان ابر شیوه، ‌روستای جابان
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای جابان، بر روی نقشه کلیک کنید.

منطقه لفور

طبیعت زیبای لفور

اگر قصد دارید برای گردش یک روز یا بیشتر به حوالی تهران بروید، منطقه لفور یکی از بهترین پیشنهادها به شماست. دهستان لفور با بیش از ۲۹ روستا  جاذبه­‌های طبیعی بی­نظیر لذت یک سفر تمام عیار را به شما هدیه می­دهد.

دشت های منطقه لفور

دریاچه لفور، سد لفور، جنگل لفور، حیات وحش لفور، آبشار جلسنگ لفور، رودها و چشمه­‌ها در کنار پوشش گیاهی و طبیعت بی­نظیر اینجا خاطره یک روز تمام نشدنی را برای همیشه در ذهنتان نگه می­دارد. از تهران تا این دهستان ۲۵۰ کیلومتر فاصله وجود دارد که البته این مسافت ارزش آن چیزی که در انتظار شماست را دارد.

  • آدرس دهستان لفور: استان مازندران، سوادکوه، شهر شیرگاه، روستای لفور
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای لفور، بر روی نقشه کلیک کنید.

فیلبند

فیلبند در میان ابرها

کسانی که اهل طبیعت­گردی هستند از تماشای مناظر در ارتفاع و بلندی نیز غافل نمی­شوند. فیلبند از آن جایی است که با تهران فاصله چندانی ندارد و با آرامشی که هدیه می­دهد گردشگران بسیاری را به آغوش می­کشد. فیلبند از پر طرف‌دارترین و زیباترین جاذبه های شمال ایران در همسایگی تهران است که حضور در آن از شما آدمی دیگر می‌سازد.

تابستان و اواخر بهار بهترین زمان سفر به اینجاست که نمی­شود از آن غافل شد. پیچ ‌و خم مسیر تا رسیدن به روستا و منظره کلبه های روبرو، شما را عاشق اینجا می­کند، اما چیزی که بیش از همه شما را شگفت‌زده می­سازد منظره زیر پایتان است. اقیانوسی از ابر که با حرکت خود شما را به رؤیا می­برد و برای لحظاتی شادی و آرامشی عمیقی به ذهن و جانتان می­بخشد.

طبیعت فیلبند

اگر فرصت دارید و مجهز به اینجا آمده­‌اید پیشنهاد می­کنیم کمپینگ و شب مانی در اینجا را تجربه کنید تا تیر خلاصی بر لذت سفر در دل طبعیت زده باشید. فرار از هیاهوی تهران و پناه به جایی مثل فیلبند از رؤیایی‌ترین تجربه های گردشتان خواهد بود. از تهران تا بهشت فیلبند ۱۸۶ کیلومتر فاصله وجود دارد و از مناطق ییلاقی مازندران شناخته می­شود.

  • آدرس روستای فیلبند: استان مازندران، کیلومتر ۲۵ جاده هراز از آمل به پلور، فرعی روستای فیلبند
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای فیلبند، بر روی نقشه کلیک کنید.

روستای لالان

روستای لالان

در بازدید از مکان های تفریحی اطراف تهران حتما روستاها را باید در نظر داشت. روستایی دیگری که قصد داریم به عنوان مقصد سفر به شما پیشنهاد کنیم روستای لالان است. لالان، روستایی ییلاقی و توریستی در همسایگی تهران است که در بخش شمیرانات قرار دارد.

دلیل محبوبیت لالان هوای مطبوع، دشت های پر گل، کوهستان­‌های باصلابت و رنگ های بی­نظیر طبیعت در هر فصلی است. لالان در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال تهران و ۱۱ کیلومتری فشم در سایه قد رعنای رشته کوه البرز قرار دارد.

نام زیبای این روستا از گل­های آن گرفته شده که عجیب دلبری می­کنند و هوش از سر آدم می­برند. این روستا در فصل بهار از گل­های رنگارنگ لاله پوشیده می­شود­ و نظر همه را به خود جلب می­کند. ­بهار و تابستان اینجا بهترین زمان سفر را با داشتن هوای خنک و مطبوع برای گردشگران می­سازد که نباید از آن غافل شد.

  • آدرس روستای لالان: تهران، شمیرانات، جاده‌ی لشکرگ، فشم، بخش رودبار قصران، شهرستان شمیران، روستای لالان
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای لالان، بر روی نقشه کلیک کنید.

روستای خور

جاهای تفریحی اطراف تهران تنها به جاذبه های طبیعی ختم نمی­شود و اگر طالب آن باشید تعداد بسیاری از جاذبه­‌های تاریخی نیز منتظر شماست. روستای خور با قدمت ۲۰۰۰ ساله خود در دامنه البرز و قله گندم چال، لانه دارد. روستای خور همان جایی است که هر آنچه از یک گردش بخواهید با جاذبه­‌های تفریحی، تاریخی و طبیعت خود به شما می­دهد. بهترین فصل سفر به این روستای توریستی بهار است، زمانی که چاره‌­ای جز خوش­گذرانی ندارید و دلتان برای طبیعت بی­نظیر اینجا غنج می­رود.

از مناطق گردشگری این روستا می­توانیم به درخت چنار ۸۰۰ ساله، باغ‌های میوه، مزارع سرسبز، دشت های پر گل، چشمه خور، کوه نمار، چشمه خان کهریزک و… اشاره کنیم که سبب حضور گردشگران در اینجا می­شود.

برای رفتن به روستای خور، وقتی از سمت تهران روانه می­شوید باید به سمت استان البرز رانندگی کنید و وارد جاده چالوس شوید. بعد از آن با عبور از سد کرج پس از مسافتی در حدود ۱۷ کیلومتر به خروجی خورانکلا می­رسید که شما را به سمت این جاذبه هدایت می­کند.

  • آدرس روستای خور: استان البرز، جاده‌ی کرج – چالوس، بعد از خروجی خوزنکلا، روستای تاریخی خور
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای خور، بر روی نقشه کلیک کنید.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی مکان های تفریحی و گردشگری اطراف تهران پرداختیم تا چهره­ای دیگر از این شهر دودی را نیز ببینید. سفر به تهران و یا زندگی در این شهر، برای برخی سخت و برای بسیاری نیز لذت‌بخش است که به دریچه نگاه و شیوه زندگی شما بستگی دارد. امروز به­خوبی دیدیم که در کنار شهری چون تهران می­توان به تفریحاتی دست یافت که شاید پیش‌ازاین تصور می­کردید بسیار گران قیمت و یا حتی در گوشه دیگری از دنیا باشند. تنها کافی است که بخواهید از زندگی لذت ببرید تا ببینید طبیعت و محیط اطرافتان چطور از دل‌وجان برای شما مایه می­گذارند.

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر