لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار سله بن

آبشار سله بن

آبشار سله بن مازندران یکی از ده‌ها آبشار موجود در مازندران است. در سفر به خطه شمال و به خصوص استان مازندران جاذبه‌های بسیار متنوعی پیش روی شما مسافران عزیز است. در این میان از دیدن آبشارهای این منطقه نباید غافل شد.

آبشارهای مازندران در میان طبیعت سرسبز این ناحیه به مانند نگینی زیبا می‌درخشند. در این مطلب قصد داریم تا در مورد  آبشار سله بن، روستای سله بن سوادکوه، آدرس آبشار، مسیر دسترسی، بهترین فصل بازدید و دیگر ویژگی‌های این آبشار زیبا صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با داشتن اطلاعاتی بیشتر سفری لذت‌بخش‌تر را تجربه کنید.

روستای سله بن سوادکوه

روستای سله بن سوادکوه

روستاهای شمال همواره مقصدی مناسب برای دور شدن از فضاهای پر از دغدغه و استرس شهری هستند. روستای سله بن سوادکوه یکی از همین روستاها است. این روستا با داشتن وضعیتی کوهستانی، دره‌ای و تپه‌ای چشم‌اندازهای زیبایی را از مناظر اطراف در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. روستای سله بن با آب و هوایی مطبوع، جاذبه‌هایی دیدنی و مردمانی با صفا هر ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مسافران است.

معرفی آبشار سله بن

معرفی آبشار سله بن

از جمله جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین آبشارهای این ناحیه می‌توان به آبشار سله بن مازندران اشاره کرد. آبشار سله بن از دل كوهای بالاىست خود سرچشمه می‌گیرد و با قدرتی زیاد از روی سنگ‌ها و صخره‌ها خروشان می‌شود. منظره پايين دست آبشار بسيار دیدنی و آرامش بخش است. به طوری كه ساعت‌ها می‌توانيد در اين مكان زيبايی آبشار و طبیعت اطراف آن را به تماشا بنشینید.

لازبه ذکر است اگر در جایی نام تونل سی را در مورد این آبشار شنیدید تعجب نکنید چراکه تونل سی نام دیگر این آبشار است.

آدرس آبشار سله بن

آدرس آبشار سله بن

آبشار سله بن در دل روستایی با همین نام واقع شده است. در واقع آبشار سله بن پل سفید از مهم‌ترین جاذبه‌های منطقه سوادکوه و روستای سله بن است. برای رسیدن به این آبشار کافی است هنگام سفر به مازندران شهرستان سوادکوه را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید. پس از سوادکوه در ٣٠ کیلومتری پل سفید ابشار سله بن را در روستای سله بن مشاهده می‌کنید.

پیران؛ آبشاری در میان کوه های با صلابت
ادامه مطلب

مسیر دسترسی به آبشار سله بن

مسیر دسترسی به آبشار سله بن

مسیر دسترسی به آبشار سله بن اصلاً مسیر سخت و پیچیده‌ای نیست. برای رفتن به این آبشار باید در ابتدا سوادکوه را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید. از سمت تهران که حرکت می‌کنید پس از گذر از جاده فیروزکوه این آبشار در قسمت غربی جاده تهران به شمال واقع شده است.

در واقع پس از رسیدن به سوادکوه آبشار سله بن مازندران را می‌توانید در ٣٠ کیلومتری پل سفید مشاهده کنید. در ادامه مسیر دیگر نیاز به خودرو ندارید چراکه مسیر پیش رو فقط با پیاده‌روی قابل دسترس است.

طبیعت سرسبز روستای سله بن

پیمودن ادامه راه به صورت پیاده علاوه بر بهره‌مندی از یک پیاده‌روی لذت بخش موجب می‌شود تا با زیبایی‌های منطقه از نزدیک آشنا شوید. لازم به ذکر است که برای داشتن اطلاعات دقیق‌تر و زودتر رسیدن به این منطقه آدرس آبشار سله بن را می‌توان در طول مسیر از مردم محلی جویا شد.

ناگفته نماند اگر دیدن منظره طبیعت را پشت پنجره‌های قطار می‌پسندید قطارهای محلی فيروزكوه هم شما را به راحتی به این مکان می‌برند.

بهترین فصل بازدید از آبشار سله بن

بهترین فصل بازدید از آبشار سله بن

بهترین زمان برای دیدن آبشار سله بن و بهره‌مندی از طبیعت اطراف آن فصل بهار و تابستان است. در حالی که در بیشتر نقاط کشور در تابستان هوا بسیار گرم و طاقت‌فرسا است، آب و هوای منطقه سله بن رو به خنکی می‌رود. همچنین در فصل تابستان با آب شدن برف‌ها آب آبشار سله بن پل سفید خروشان‌تر می‌شود و طبیعت جان تازه‌ای به خود می‌گیرد.

لازم به ذکر است که فصول پاییز و زمستان زمان‌های مناسبی برای سفر به این ناحیه از شمال نیستند. چرا که بارش‌هی متعدد باران و برف مسیر منطقه را لغزنده و صعب‌العبور می‌کنند.

جاهای دیدنی اطراف آبشار سله بن

هنگام بازدید از آبشار سله بن مازندران علاوه بر دیدن زیبایی‌های خیره‌کننده آبشار از طبیعت و دیگر جاهای دیدنی اطراف آن نیز می‌توانید دیدن کنید:

آبشار آتشگاه لردگان، بلند ترين آبشار ايران
ادامه مطلب

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست

از جمله جاهای دیدنی شمال می‌توان به دریاچه شورمست اشاره کرد. این دریاچه فاصله‌ای نزدیک با آبشار سله بن دارد. برای دیدن دریاچه زیبای شورمست نیاز به طی مسافتی طولانی ندارید. این دریاچه با زیبایی بی‌نظیر خود در فاصله سه کیلومتری پل سفید قرار گرفته است. از طبیعت زیبای اطراف دریاچه می‌توانید برای چادر زدن و استراحتی چند ساعته استفاده کنید. همچنین در حوالی این دریاچه پارکینگ، سرویس بهداشتی و.. برای رفاه مسافران در نظر گرفته شده است.

غار اسپهبد

غار اسپهبد

اگر علاقه‌مند به دیدن آثار تاریخی هستید می‌توانید به دیدن غار اسپهبد سوادکوه بروید. غار اسپهبد یا غار عایشه از بخش‌هایی مانند آتشکده، آب انبار، حمام و… تشکیل شده است. تاریخچه این غار تاریخی به دوران ساسانیان و یا شاید زمان‌هایی دورتر می‌رسد.

تفريح و گردش در آبشار سله بن

درست کردن چای آتیشی در روستای سله بن

چشم‌انداز زیبای آبشار سله بن مازندران در ابتدای ورود خستگی سفر را از شما دور می‌کند. با نگاه کردن به هر سو طبیعتی زیبا و سرسبز را مشاهده می‌کنید. شنیدن صدای آبشار سله بن احساسی آرامش‌بخش را در شما به وجود می‌آورد.

در فصل تابستان می‌توانيد خنكی آب آبشار سله بن را با تمام وجود احساس کنید. در اطراف آبشار چادر بزنید و غذای دلخواهتان را با اشتهای دو چندان نوش جان کنید. پس از صرف غذا هم می‌توانید خود را به یک پیاده‌روی دعوت کنید و سپس با نوشیدن فنجانی چای تازه انرژی دوباره کسب کنید.

دریاچه زیبای روستای سله بن مازندران

پس از گردش و تفریح هم می‌توانید به عکاسی مناطق دلخواه خود مشغول شوید و خاطرات زیبای خود را بر روی صفحه کاغذ ثبت کنید. از دیگر تفریحات موجود در اطراف آبشار سله بن صخره‌نوردی است. برای این کار بهتر است از قبل لوازم مود نیاز خود را به همراه داشته باشید و از شرایط آب و هوایی منطقه مطمئن شوید.

اقامت در سواد کوه

سوئیت هتل آپارتمان اسپهبد سوادکوه

برای بازدید از آبشار سله بن در ابتدا نیاز به اقامتگاهی مناسب دارید تا با خیالی راحت از این جاذبه دیدن کنید. هتل های سوادکوه با داشتن امکانات متنوع، موقعیت جغرافیایی مناسب و همچنین پرسنلی حرفه‌ای آماده پذیرایی از شما در این شهر هستند.

دریاچه ویستان بره سر گیلان
ادامه مطلب

هتل آپارتمان اسپهبد سوادکوه هتلی یک ستاره واقع در کیلومتر ٢٧ قائمشهر به زیر آب، ورودی روستای کارسالار است. در این هتل انواعی از سوئیت‌های یک و دو خوابه با ظرفیت و مساحت‌های مختلف برای اسكان شما در بازدید از آبشار سله بن در نظر گرفته شده است. همچنین در این هتل امکانات رفاهی از قبیل رستوران، پارکینگ، سیستم تهویه مطبوع و… برای اقامت راحت‌تر شما وجود دارد.

نکات مهم در هنگام بازدید از آبشار سله بن

طبیعت برفی روستای سله بن

با توجه به قرار گیری آبشار سله بن در منطقه‌ای کوهستانی لازم است هنگام بازید از آن نکاتی را به درستی رعایت کنید. اگر اهل شنا و آب تنی در فضاهای باز هستید بهتر است بدانید با توجه به عمیق بودن حوضچه پایین دست، آبشار سله بن پل سفید به هیچ وجه مکانی مناسب برای شنا کردن نیست.

همچنین به هنگام عبور از روی صخره و سنگ‌های اطراف آبشار سله بن بهتر است با احتیاط عبور کنید زیرا این صخره‌ها در اثر جریان آب لغزنده شده‌اند.

روستای سله بن در زمستان

در ضمن اگر اقامت در طبیعت را ترجیح می‌دهید با توجه به ناشناخته بودن طبیعت اطراف آبشار سله بن بهتر است محل امن و مناسبی را برای برپایی چادر انتخاب کنید. علاوه بر این، در زمان اقامت در این مکان نکات زیست محیطی مانند نریختن زباله و آتش نزدن درخت‌ها را فراموش نکنید.

لوازم ضروری برای بازدید از آبشار سله بن

دریاچه روستای سله بن

با توجه به این که بخشی از مسیر دسترسی به آبشار سله بن دارای پیاده‌روی است. بهتر است کفش مناسب پیاده‌روی و كلاه با خود به همراه داشته باشید. در ضمن به دليل بكر بودن منطقه مغازه و فروشگاهی در آن يافت نمی‌شود. پس بهتر است در ميان وسايل همراه خود آب، مقداری خوراکی مقوی و لباس گرم داشته باشید.

طبیعت زیبای روستای سله بن

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با آبشار سله بن ، جاذبه‌های اطراف آن، اقامت در سوادکوه، لوازم مورد نیاز در این سفر و… آشنا کنیم. امید است این اطلاعات بتواند راهنمای شما در سفر به این منطقه باشد.

4.4/5 - (37 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohsen
Mohsen
3 ماه قبل

تصاویر روستای سله بن فیروزکوه رو گذاشتید به عنوان روستای سله بن سوادکوه!!!!!

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر