لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> بهترین اسپاهای آبی برای استراحت
بهترین اسپاهای آبی برای استراحت

بهترین اسپاهای آبی برای استراحت

از دهه ی 60 میلادی و زمانی که برای اولین بار آلاچیق هایی بر روی آب در کشور تاهیتی ساخته شدند، این مکان ها به یکی از نقاط ثابت رزرو هتل و جذب گردشگر در هتل های جزیره ای و کنار دریایی تبدیل شده اند.
اضافه شدن اسپا های ساخته شده بر روی آب، یکی از توسعه های نسبتاً جدید لوکس ترین هتل های جزیره ای جهان به حساب می آید.
همانند آلاچیق های آبی، این سازه ها نیز از شرایط محیطی خاص اطراف خود به نحو احسن استفاده می کنند، تا بتوانند تجربه ی جدید و ویژه ای را برای مهمانان خود به ارمغان بیاورند. در زمانی که از ماساژ خود لذت می برید، می توانید به جای گوش کردن به موسیقی از صدای شکستن موج ها در زیر خود لذت ببرید.
با اینکه چندین مورد از این هتل ها در مجمع الجزایر اقیانوس هند قرار دارند، شما لازم نیست که برای استفاده از چنین برنامه هایی حتماً هتلی را در جزایر مالدیو رزرو کنید، چرا که چندین انتخاب جدید هم در دریای کارائیب و حتی در اروپا پدید آمده اند.

در این جا با چندین مورد از این اسپا های آبی خارق العاده آشنا خواهیم شد.

1 – اسپای آبی هتل ” کانرد، Conrad ” مالدیو، در جزیره ی ” رانگالی، Rangali “.
” کانرد مالدیو ” در جزیره ی ” رانگالی ” یکی از هتل های لوکس پیشرفته و دارای امکانات رفاهی خاص در جزایر مالدیو به حساب می آید. داشتن اولین رستوران زیرآبی در جهان و یک اسپای آبی گرانقیمت، از ویژگی های این هتل به شمار می رود.

چهار مورد از اتاق های درمانی آن ها بر روی سکو های چوبی، که بر روی آب های فیروزه ای رنگ اقیانوس آرام قرار دارند ساخته شده اند. سه تا از آن ها کف شیشه ای دارند، که در زیر آن صخره های مرجانی منظره ی آن را تشکیل داده اند. شما هم چنین می توانید شنا کردن ماهی ها و دیگر جانوران را نیز در حین ماساژ تماشا کنید. این اسپا با شرکت لوازم بهداشتی آرایشی لوکس ” المیس، Elemis ” همکاری می کند، پس حتماً از برنامه های درمانی مخصوص نواحی گرمسیری آن ها استفاده کنید. این حمام با براق کردن پوست با نارگیل، ماش، ادویه جات و میوه ی پاپایا شروع می شود و سپس با ماساژ آرامش بخشی که با روغن ” فرانجیپانی مونوی، Frangipani Monoi ” شرکت ” المیس ” انجام می شود و بر روی گروه های بزرگ عضله ای تمرکز دارد، ادامه می یابد. حتماً بعد از این برنامه ی درمانی، مقدار زمانی را برای استفاده از جکوزی های اختصاصی روباز ” سکوی آرامش ” خود، اختصاص دهید.
Drift Spa at Niyama Private Islands, Maldives

2 – ” دریفت اسپا، Drift Spa “، جزایر شخصی نیاما، مالدیو
” نیاما، Niyama” با یک پرواز و کشتیرانی کوتاه مدت، چهل دقیقه با جنوب “ماله، Malé”، پایتخت مالدیو و جزایر حلقوی “دالو، Dhaalu” فاصله دارد و با داشتن رستوران زیرآبی خود، یکی دیگر از نقاط پرطرفدار مالدیوی به حساب می آید. این هتل تنها اقامتگاه در جزایر مالدیو است، که در ساحل خود موج شکن طبیعی دارد، به همین دلیل یکی از محل های مورد علاقه ی موج سواران نیز به حساب می آید.
کلمه ی ” Niyama ” در زبان سانسکریت به معنای “رعایت کردن” می باشد و به جستجوی عادت ها و فعالیت های سالم اشاره می کند، پس می توانید به راحتی این انتظار را داشته باشید که اسپای آن که با شرکت لوازم آرایش فرانسوی ” آن سمونین، Anne Semonin ” همکاری می کند، یکی از تمرکز های اصلی این هتل می باشد.
در کل هشت اتاق دارد که چهار تای آنان بر روی چشمه های آب گرم قرار دارد. در میان برنامه های درمانی ویژه ی آن ها، می توان به ” ترمیم نیاما، Niyama Recovery ” اشاره کرد که 90 دقیقه ی جادویی را به همراه دارد.

با یک ماساژ آروماتراپی روغن اسطوخدوس و یا دیگر روغن های حیاتی گل شعمدانی آغاز می شود. سپس با ماسک مالدیوی شارژ بدن آلوئه ورا و ماساژ فشاری جمجمه و پا ها ادامه می یابد و در نهایت با ماساژ چشم ها با سنگ های سرد شده ی مواد مذاب آتشنشانی به پایان می رسد، که هر نوع خستگی را برطرف می کند!
Fern Tree Spa at Half Moon, Jamaica

3 – اسپای سرخس، هتل ” هف مون، Half Moon “، جامائیکا
” هف مون ” در ساحل ” مونتگو، Montego ” قرار دارد و هتلی است که شش دهه است، استاندارد های مهمان نوازی برازنده ی مهمانان دریای کارائیب را تعیین می کند. این هتل اتاق ها، سوئیت ها و ویلا های خود را در زمین 400 هکتاری کنار دریا را به شکل بی نظیری مدیریت می کند. از امکانات و امتیازات مختص این هتل، می توان به مرکز سوار کاری آن اشاره کرد که در آن می توانید با اسب ها شنا کنید!
در حال حاضر، ساختمان این هتل تحت یک بازسازی 75 میلیون دلاری قرار دارد که بعد از پایان آن، برنامه بر این است که امکانات عمومی آن به روز شوند، رستوران های جدیدی در آن ساخته شوند و ساحل آن توسعه داده شود.

با همه ی این قضایا، مهمانان هنوز می توانند از تجربه ی ” اسپای درخت سرخس ” لذت ببرند. این اسپا دارای دو آلاچیق است که بر روی آب ساخته شده اند و برنامه های آب درمانی و کلاس های پرورش اندام و یوگای آن در آن ها تشکیل می شود. از برنامه های درمانی برجسته می توان به حمام سم زدایی جلبک دریایی و شستشوی بدن با روغن خوش رایحه ی فلفل شیرین جامائیکایی، جو و روغن های حیاتی و یا روغن نارگیلی که با قهوه ی روح بخش جامائیکایی ترکیب شده است، اشاره کرد.
Iridium Spa at the St. Regis Maldives Vommuli Resort

4 – اسپای ” ایریدیوم، Iridium ” در هتل ” سنت ریجس مادیوز وامیولای، St. Regis Maldives Vommuli “
هتل ” سنت ریجس مادیوز وامیولای ” در جزایر حلقوی ” دالو ” جای گرفته است و به مهمانان خود این امتیاز را می دهد که به اندازه ی یک پرواز و یک سفر کشتی، از سر و صدا های فرودگاه بین المللی که در شهر ” ماله ” قرار دارد، در امان باشند. هر 77 ویلای ساحلی و روی آب این هتل، از سرویس مشهور خدمه ی ” سنت ریجس ” استفاده می کنند.
این هتل مهمانان خود را با 6 رستوران و بار، یک استخر بی پایان، یک زمین تنیس ( که در مالدیو به نوع خود کمیاب می باشد )، یک استودیوی یوگای ضد جاذبه و بلی، یک اسپای آبی، سرگرم می کند! معماری این اسپا، به اندازه ی دیگر نقاط محیط اطراف این سازه، حیرت انگیز می باشد.
توسط معمار های گروه ” WOW ” طراحی شده است و فرم و شکل آن بر اساس موجود آبزی ناحیه که شامل خرچنگ ها و ماهی مرکب هاست، انتخاب شده است. نقطه ی مرکزی آن از یک استخر آرامش بخش تشکیل شده است که ” چاله ی آبی، Blue Hole ” نام دارد و همانند سوراخ های درون صخره های آبی دریای اطراف، تاریکی درون دریا را به رخ بینندگان می کشد.
همان طور که می توان از برند ” سنت ریجس ” انتظار داشت، این یک اسپای ” ایریدیوم ” است و از شش اتاق درمانی زوج ها تشکیل شده است، که از ساختمان اصلی شاخه به شاخه جدا شده اند.

برای تنظیم محیط آبی اطرافتان، ماساژ ” صدف گدازه، Lava Shell ” را امتحان کنید. این صدف های طرح ببر از ژل خود – حرارتی مواد مذاب پر شده اند و برای ماساژ بدن و تقویت گردش خون و لطافت بخشیدن به پوست استفاده می شوند.
Arctic Bath Hotel & Spa, Sweden

5 – هتل و اسپای ” حمام قطبی، Arctic Bath “، سوئد
” آرکتیک ” شاید نام اولین مقصد اسپایی نباشد که به ذهن شما می آید، اما این کلبه ی شمالی که در پاییز 2018 افتتاح خواهد شد، ممکن است نام سوئد را در لیست کشور هایی که می خواهید از آن ها بازدید کنید قرار دهد. این هتل بر روی رود ” لول، Lule ” ساخته خواهد شد. در تابستان ها بر روی آب شناور خواهد شد و در زمستان ( که بهترین زمان برای بازدید از شفق های قطبی نیز می باشد ) در رودخانه ی یخ زده قرار خواهد گرفت.
این پروژه، آخرین کار تیم خلاقی است که طرح ” هتل درختی ” را در همین کشور سوئد اجرا کردند.
سازه ی دایره ای شکل اصلی از چوب ساخته خواهد شد و در مرکز آن حمام های رو بازی تعبیه خواهد شد، که برای شنا و استحمام در یخ و یا فقط شیرجه در آب سرد، خارق العاده خواهند بود.
6 اتاق مهمان معلق آن از این بخش اصلی جدا خواهند شد. هر یک 270 فوت مربع مساحت خواهند داشت و پنجره های بزرگی را که برای لذت بردن از منظره ی اطراف تعبیه شده اند را در خود جای خواهند داد.

در حال حاضر امکان رزرو این اتاق ها وجود ندارد، اما از شش ماه قبل از افتتاح هتل، این فرصت نیز فراهم خواهد شد.
Kamalame Cay Private Island Resort & Residences, Bahamas

6 – هتل و اقامت گاه جزیره ی اختصاصی ” کامالامه کی، Kamalame Cay “، باهاما
این هتل، محیط بسیار دوست داشتنی و صمیمانه ای دارد. توسط یک خانواده اداره می شود و افراد مشهوری مانند ” سرنا ویلیامز ” تنیس باز مشهور آمریکایی، برای ماه عسل و تعطیلات در آن ساکن شده اند. در یک جزیره ی خصوصی 96 هکتاری جای گرفته است، ساحل شنی سه مایلی آن، رو به روی صخره ی سنگی مشهور ” آندروس، Andros ” قرار دارد و خانه ی تنها اسپای آبی موجود در باهاما می باشد.
برنامه های درمانی با محصولات شرکت ” نیچروپتیکا، Naturopathica ” انجام می شود. نام آن تا به حال به گوشتان نخورده است ؟ نا آشنا بودن با این برند به این دلیل آن است که ” نیچروپتیکا ” تولید داخلی اورگانیک، پایدار و کاملاً طبیعی این هتل می باشد که با استفاده از برترین مواد طبیعی و توسط گیاه شناس، زیبایی شناس و آروماتراپیست مشهور ” باربارا کلوز ” ساخته و طراحی شده است.

قطعاً سرویس درمانی که برای رزرو به شما پیشنهاد می کنیم، ماساژ مخصوص ” کامالامه، Kamalame ” می باشد. یکی از ویژگی های این برنامه ی درمانی این است که مهمانان می توانند از میان چندین محصول مختلف، روغن ماساژ را خودشان انتخاب کنند. روغن مخصوص سم زدایی آن ها از مخلوطی از روغن کاج، سرو کوهی و زربرین ساخته شده است و برای دستگاه لنفاوی بدن بسیار مفید است و روغن بازسازی پوست هم از ترکیب برگ لیمو و زنجبیل بدست آمده است و عضلات بدن را تحریک کرده و با کوفتگی مقابله می کند.
Over the Ocean

7 – اسپای اقیانوسی ” نای، Náay ” در ” پالافیتوس، Palafitos “، آلاچیق های آبی ” ال دورادو، El Dorado ” در کنار هتل ” کاریزما، Karisma “
شرکت هتل های ” کاریزما ” آلاچیق های آبی یا ” پالافیتوس ” را با افتتاح هتل خود در سال 2016 به مکزیک آوردند. این تفرجگاه در ساحل ” ریویرا مایا، Riviera Maya ” و در میان شهر های ” کنکان، Cancun ” و ” پلایا دل کارمن، Playa Del Carmen ” قرار دارد. سایز اتاق های آن از 800 فوت مربع شروع می شود و طراحی پیشنهادی آن با تمرکز بر جذب گردشگر تعیین شده است، به همین دلیل کف اتاق ها شیشه ای ساخته شده است و حمام های آن رو باز است و در خارج اتاق قرار دارد.
اسپای ” نای ” شامل یک بار آبمیوه، سالن آرایشی و زیبایی، یک باشگاه ورزشی که تماماً با محصولات شرکت ” کراس فیت، CrossFit ” پر شده و 14 سوئیت اسپا می باشد که 4 تای آن ها بر روی آب ساخته شده اند.

در برنامه های درمانی آن ها، از تکنیک های قوم مایان الگو گرفته شده است و آن ها هم چنین ازمحصولات طبیعی محلی استفاده می کنند. برنامه ی جوان سازی پوست صورت با خزه ی آن ها برای مقابله با آسیب های آفتاب و هر نوع سوختگی بسیار عالیست و با پاکیزه سازی و تقویت شروع می شود. هردوی این پروسه ها با استفاده از خزه ی سرشار از آنتی اکسیدان ” ماروما، Maroma ” انجام می شود، که از ساحل های اطراف موجود در این منطقه استخراج می شود. برنامه ی بعدی لایه برداری از پوست می باشد که در آن از عصاره ی کاکتوس و ژله ی رویال که توسط زنبور ها تولید می شود، انجام می شود و بعد از آن از ماسک صورتی که از سرم آلوئه ورا و کنسانتره خیار ساخته شده برای یک مرطوب سازی اساسی پوست استفاده می شود.
Ocean of Consciousness Spa at Four Seasons

8 – اسپای ” اقیانوس هوشیاری، Ocean Of Consciousness ” در هتل ” ووآوا، Voavah “، جزیره ی خصوصی ” چهار فصل، Four Seasons ” در مالدیو
سومین و جدید ترین هتل مالدیوی شرکت ” Four Seasons ” در دسامبر سال 2016 افتتاح شد و تمام استاندارد های اقامت داشتن در یک هتل ساحلی لوکس را جا به جا کرد. این اقامتگاه جزیره ای اختصاصی، تنها 7 سوئیت و ویلا دارد، اما نگذارید این مسئله شما را گول بزند! این هتل دارای یک هواپیمای دریایی و یک قایق بادبانی 60 فوتی می باشد، سرآشپز های شخصی آن تمام خواسته های مهمانان را برآورده می کنند، یک مرکز شیرجه ی 5 ستاره ی شرکت ” پدی، PADI ” در آن واقع است و اسپای آبی ” Ocean Of Consciousness “، برنامه های درمانیش را بر اساس 5 استاندارد قوم ” ودیک، Vedic ” تنظیم کرده است : حقیقت، عمل صالح، عشق، صلح و رحمت.

تجربه ی سه ساعته ی ” Ocean Of Consciousness ” با یک نرمش هوایی آرامش بخش شروع می شود و بعد با یک استحمام نمک هیمالیایی، پودر جواهرات و روغن های حیاتی که برای ایجاد یک مسیر خاص در آگاهی از زندگی انتخاب شده اند، ادامه می یابد. بعد از شستشوی بدن در یک وان پر از شیر و عسل، ماساژی بر اساس خواسته ی مهمانان انجام می گیرد. آخرین بخش این برنامه با یک جلسه ی رزونانس درمانی که در آن، از چنگال های تنظیم برای هم تراز سازی چاکرا های بدن استفاده می شود و بعد با یک مدیتیشن هدایت شده که با یک حمام صدا های کاسه ای آوای کواترز ها ادامه می یابد، به پایان می رسد.
The Spa at the Ritz-Carlton, Langkawi

9 – اسپای ” ریتز – کارلتون، Ritz – Carlton “، ” لنکاوی، Langkawi “
در مقایسه با دیگر مقصد های ساحلی جنوب شرقی آسیا مانند ؛ ” بالی، Bali ” و ” که ساموی، Koh Samui “، ” لنکاوی ” نسبتاً آرام تر و ساکت تر باقی مانده است. این جزیره ی مالزیایی به تازگی شاهد ساخت چندین هتل لوکس در خود بوده است، که یکی از آن ها همین هتل ” ریتز – کارلتون ” می باشد، که در سپتامبر همین سال در دشت های سرسبز شمال فرودگاه کوهستان های اطراف ساخته شده است.
این هتل از محیط کنار دریایی خود، با داشتن چندین استخر بی نهایتِ دوار و یک رستوران چینی ساخته شده در آب، کمال استفاده را می برد، اما این اسپای ” ESPA ” این هتل می باشد که با داشتن برنامه های درمانی الگو گرفته از رسوم درمانی منطقه، توجه بسیاری از گردشگران را در جهان به خود جلب کرده است.

طراحی پنج کلبه ی مستقل این بنا، طوری ساخته شده اند که با داشتن تیر های چوبی استوانه ای که از بالا تا پایین این کلبه ها را فرا گرفته و در نزدیکی سطح آب به هم پرچ شده اند، ما را به یاد تله های سنتی ماهیگیری مالزیایی یا همان ” بوبوس، Bubus ” می اندازند. با همین طرز فکر مشابه، ” ماندی بونگا، Mandi Bunga ” یک مراسم پاکسازی و تقویتی می باشد، که از فرهنگ سنتی مالزیایی حمام های تطهیر با استفاده از شکوفه های درمانی که به باور مردم محلی منطقه دور کننده ی بد یمنی می باشند، تبعیت می کند. بعد از این استحمام، افشاندن روغن های آروماتیک و یک ماساژ منظم انرژی بخش، قطعاً به شما این حس را القا خواهد کرد، که شانس شما بسیار بهتر از قبل شده است!
The Spa at Song Saa, Cambodia

10 – اسپای ” سونگ سا، Song Saa “، کامبوج
” سونگ سا ” در سال 2012 و در مجمع الجزایر ” که رونگ، Koh Rong ” کامبوج درب های خود را برای اولین بار گشود و سواحل جنوبی دستنخورده ی کشور را به یکی از پر طرفدار ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرد. از آن زمان تا به حال، فلسفه ی گفت و گو محور آن ها، به یکی از معیار های سنجش توسعه ی شهری مسئولانه ی منطقه تبدیل شده است.
24 ویلای این هتل که در دو جزیره جای گرفته اند، از چوب های باقی مانده از قایق های قدیمی ماهیگیری ساخته شده اند. ( ” سونگ سا ” در زبان خمری به معنای عزیزان می باشد. )
آشپزخانه ی آن هم، محصولات قابل نگهداری خود را از کشاورزان و ماهی گیران منطقه تأمین می کند.
” مل ” و ” روری هانتر ” صاحبان شرکت ” سونگ سا “، این سازمان را برای انجام پروژه های متنوعی از قبیل حفظ محیط زیست دریایی، محافظت و نگهداری از حیوانات منطقه و تأمین نیاز های پزشکی و درمانی روستا های منطقه بنا نهادند، اما چنین انسان های خیری هم به کمی سر و سامان مالی هم نیاز دارند. برای چنین الزاماتی، اسپای بدون دیوار این اقامت گاه، شامل یک ” سالا، Sala ” که نوعی سازه ی سنتی تایلندی می باشد، می شود که طوری ساخته شده است که انگار بر روی آب قرار گرفته است.
در میان برنامه های درمانی که از تاریخ و فرهنگ کامبوج الهام گرفته اند، ماساژ فشاری گیاهی خمری برای رفع درد های عضله ای جنگجویانی که از جنگ باز می گشته اند استفاده می شده است، اما امروزه برای رفع کوفتگی های سفر پاد زهری ایده آل به حساب می آید. ضماد داغی که از برگ لیمو، کفیر لیمو و زرد چوبه ساخته شده است بر روی تمام نواحی بدن مالیده می شود تا هر گونه درد و التهاب را تسکین دهد، اما اگر راستش را بخواهید منظره ی موجود در خود ” سالا ” برای رسیدن به آرامش به خودی خود کافیست!

مزایای سفر با کوله پشتی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر