لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> هتل 5 ستاره مرکز همایش های بین المللی اصفهان
هتل 5 ستاره مرکز همایش های بین المللی اصفهان

هتل 5 ستاره مرکز همایش های بین المللی اصفهان

اصفهان به تنهایی نصف جهان است، با تاریخی غنی و آثاری تاریخی و فاخر که اصالت و ریشه-های این شهر کهن را به رخ هر رهگذری می کشاند. اصفهان به تنهایی نصف جهان است با هنرهایی چشم نواز و منحصربفرد که چشمان هر بیننده ای را برای لحظاتی مسحور خود می کند و هنرمندانی که هر کدامشان به اندازه چند قرن برای اصفهان یادگاری باقی گذاشته اند. اصفهان نصف جهان است با زاینده رودی که اگر روزهای پرآبی اش رخ بنماید شهر را به بهشتی کوچک مبدل می کند و دل هر بیننده ای را خوش می دارد. اصفهان حالا به قول آدم های مدرن برند ایران است که در هر گوشه از دنیا سبب افتخار و سربلندی است. به طور کلی شهر یاد شده به سبب جاذبه های مختلف تاریخی و طبیعی هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند و همین موضوع اهمیت هتل های اصفهان را دوچندان کرده است. در این راستا ساخت هتل 5 ستاره مرکز همایش های بین المللی اصفهان که عملیات اجرایی اش چند سالی است آغاز شده، در دستور کار قرار گرفت. .پروژه ای عظیم که هم سنگ نام وزین اصفهان باشد و بتواند میزبانی شایسته ای را از این شهر پررونق و پرتردد در اذهان برجای بگذارد.

مرکز همایش های بین المللی

ماجرا از سال 1389 آغاز می شود. از روزهای که ایران قرار بود به زودی میزبان اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد باشد و اغلب مقامات درجه یک کشورهای دور و نزدیک خودشان را برای شرکت در این مجمع بزرگ به ایران برسانند. فکر ساختن یک مرکز شایسته در حد و اندازه های استانداردهای جهانی و استفاده از ظرفیت های تاریخی و گردشگری کشورمان سبب شد تا برخلاف معمول مسئولین از پایتخت فاصله بگیرند و این مرکز عظیم را در یکی از شهرهای اصفهان، شیراز یا کیش به بهره برداری برسانند. نزدیکی به پایتخت، سابقه غنی تاریخی و چندین دلیل دیگر سبب شد تا اصفهان در این میان گوی سبقت را ربوده و برای اجرای این طرح عظیم برگزیده شود.
مرکز همایش های بین المللی اصفهان
سال 1390 مصادف با آغاز ساخت این پروژه عظیم بود اما چند ماه بعد برنامه تغییر کرد و قرار شد تا این پروژه در همان پایتخت پیگیری شود. اصفهانی ها اما بیکار نماندند و از ظرفیت-های این پروژه مغفول نشدند؛ بنابراین نام مرکز همایش های اجلاس سران را به مرکز همایش-های امام خامنه ای تغییر داده و این پروژه عظیم را که در حد پروژه های مطرح جهانی است را ادامه دادند تا از ظرفیت پیش آمده برای ایجاد بسترهای لازم گردشگری و توسعه شهری نهایت بهره را ببرند.
مرکز همایش های بین المللی اصفهان

مرکز همایش های بین المللی، سایت شهید کشوری

خرید یک زمین با مساحتی بالغ بر 50 هکتار آن هم در شرقی ترین نقطه اصفهان این نوید را می داد که بعد از دوره سلاجقه و ساخت میدان عتیق و دوره صفویه و ساخت میدان نقش جهان اصفهان به زودی شاهد ایجاد تحولی عظیم خواهد بود که برای سومین بار اصفهان را وسعت داده و بر شهرتش بیافزاید. سایتی وسیع مزین به نام شهید کشوری در انتهای خیابان روح الامین با وسعتی 50 هکتاری که 30 هکتار آن به ساخت سالن های متعدد همایش و 20 هکتار نیز به ساخت مراکز اقامتی و توریستی و البته تجاری اختصاص می یابد اما بعدها وسعتش به بیش از 80 هکتار گسترش می یابد.
مرکز همایش های بین المللی اصفهان
طراحی این مرکز عظیم به شرکت اتکینز سپرده می شود و طرحی نو در انداخته می شود. اگر چه به مدد تحریم های سخت و طاقت فرسا اتکینز نیز اصهان را در ادامه راه تنها می گذارد اما طراحان خوش ذوق وطنی این پروژه فاخر را بدست گرفته و با الهام از اصفهان کهن اصفهانی نو را بنیان می نهند. این پروژه عظیم با مرکزیت یک نیم کره فلزی جذاب شکل گرفته است. نیم-کره ای با قطر 85 متر که همه اش بدون یک جوش تنها با پیچ و مهره علم شده و جایزه بهترین سازه فولادی را نیز برای دو سال پی در پی از آن خود کرده است.
مرکز همایش های بین المللی اصفهان
اما این نیمکره هر بیننده ای را برای چند لحظه هم که شده به یاد عبارت نصف جهان می اندازد. مرکز این پروژه عظیم همین سازه فلزی شش طبقه و غول پیکر است. قلب این سازه نیز سالن همایش های اصلی است. سالنی با 14 هزار مترمربع وسعت که 1154 میهمان را به صورت VIP و 1200 نفر را در قالب خبرنگاران و میهمانان در قالب تماشاگر در طبقات خود جای می دهد. این سالن بزرگ و زیبا را که سقف آن را با الهام از مسجد شیخ لطف الله و سن بزرگ آن را به صورت متحرک ساخته اند فضایی به نام کنکورس در برگرفته است.
مرکز همایش های بین المللی اصفهان
راهرویی طولانی و بزرگ که دور تا دور نیم کره را گرفته و و راهی برای ارتباط سالن اصلی با سایر بخش هاست. علاوه بر سالن اصلی سالنی چند منظوره در قالب دو طبقه ساخته شده است که می تواند به طور همزمان دو مراسم مختلف را نیز میزبانی کند. سالن سینما و تئاتر نیز با ظرفیتی بالغ بر 500 نفر نیز برای برگزاری نشست ها، کنفرانس ها و یا حتی اجتماعات دانشجویی تعبیه شده است. در دو طرف سالن اصلی نیز دفاتر اداری تعبیه شده است. یکی دیگر از سالن های جنبی مجموعه هال نامیده می شود و مکانی برای برگزاری نمایشگاه ها و گالری های هنری، کارگاه های آموزشی و یا سالنی جهت سخنرانی است.
مرکز همایش های بین المللی اصفهان
این مجموعه عظیم اما نیازمند مکانی برای اقامت میهمانان همایش های ملی و بین المللی است. ساخت ویلاهای VIP سه ستاره با ترکیبی از معماری مدرن و معماری سنتی اصفهانی گام اول در راستای تحقق این مهم بود. ویلاهایی که قرار بود در 50 دستگاه به احداث برسد اما به دلیل محدودیت های شدید بودجه ای به 8 دستگاه کاهش پیدا می کند.
مرکز همایش های بین المللی اصفهان
در کنار این واحدهای اقامتی مراکزی تجاری و لوکس نیز تعبیه شده است. یک مرکز خرید شش طبقه ای که شامل رستوران های سنتی و مدرن، کافه های لوکس، هاپیرمارک ها، فروشگاه-های بزرگ و کوچک، مراکز تفریح و خدماتی مدرن و بسیاری امکانات دیگر خواهد بود.
مرکز همایش های بین المللی اصفهان
ایجاد محیط سبز، میدان پلازا، ورودی پلازا، پارکینگ، مسجد، نیروگاه خورشیدی، آشپزخانه، انبار و بسیاری از مکان های خدماتی و رفاهی از دیگر بخش های در نظر گرفته شده برای این ابر پروژه اصفهانی است. اما این ابر پروژه بخش دیگری نیز دارد. پروژه ای عظیم که قرار است هتل 5 ستاره این مرکز همایش های بین المللی لوکس و زیبا باشد.
مرکز همایش های بین المللی اصفهان

هتل 5 ستاره مرکز همایش های بین المللی

چنین پروژه عظیمی قطعا نیازمند یک مرکز اقامتی به روز و مدرن است. ساخت یک هتل 5 ستاره آن هم مطابق استانداردهای روز جهانی این مجموعه زیبا و عظیم را کامل می کرد. هتل 5 ستاره این مرکز با زیربنایی در حدود 72500 متر مربع در قالب یک بنای 12 طبقه طراحی شده است. این هتل با دارا بودن 250 سوئیت اقامتی VIP و 23 سوئیت یکی از بزرگترین پروژه های اقامتی اصفهان است. این هتل شامل امکاناتی همچون استخر، سونا، جکوزی، رستوران، کافه، سالن های ورزشی، فروشگاه، سالن ملاقات، تالارهای پذیرایی لوکس، لابی مدرن و چشم نواز، پارکینگ بزرگ و … است. هتلی با طراحی مدرن و البته دکوراسیونی که متاثر از فرهنگ غنی اصفهان است.
مرکز همایش های بین المللی اصفهان
این پروژه در حدود 68 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در این میان ساخت هتل مجموعه هم از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است. مسئولین اصفهانی درصدد هستند تا با همکاری و شمارکت فعال بخش خصوصی و سرمایه گذاران مختلف به زودی این مجموعه بزرگ و فاخر را افتتاح کرده و بازهم نگاه ها را به سمت و سوی اصفهان بکشانند. اگر قصد سفر به اصفهان و اقامت در این شهر تاریخی و رزرو هتل های اصفهان را داشتید حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید. پیشنهاد این باره ایران هتل، هتل کوثر اصفهان است. اگر کنجکاوید تا اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و یا به دنبال گزینه های بیشتری هستید، حتما سری به ایران هتل زده و تنها با چند کلیک ساده و با تضمین کمترین قیمت کار رزرو هتل تان را به انجام برسانید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
معرفی هتل سنتی عتیق اصفهان - هتلی دنج و زیبا در قلب شهر اصفهان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر