لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی بندر انزلی با عکس و آدرس
جاهای دیدنی بندر انزلی با عکس و آدرس

جاهای دیدنی بندر انزلی با عکس و آدرس

بندرانزلی که در قدیم به آن دروازه ی اروپا نیز گفته می‌شد، یکی از مهم ترین و بزرگ ترین بندرهای ایران به شمار می آید. این بندر زیبا و توریستی در استان گیلان واقع‌ شده است. در قسمت شمالی این شهر دریای خزر، در بخش شرقی خوشکبیجار و در جنوب آن تالاب جهانی انزلی قرار دارد. شایان‌ذکر است در قسمت غربی این شهر نیز رضوانشهر قرارگرفته است.
این بندر واقع در شمال کشور همانند سایر شهرهای شمالی دارای آب‌ و هوای معتدل، بارانی و مرطوب است. از زمان قدیم تا به‌ حال این شهر یکی از شهرهای مهم تجاری بین ایران و اروپا بوده است. این شهر توریستی هرساله به‌ ویژه در فصول بهار و تابستان، گردشگران زیادی را از اقسام نقاط کشور به خود جذب کرده و همواره یکی از انتخاب های مردم سایر شهرها، برای سپری کردن تعطیلات و گذراندن اوقات فراغت بوده است. بندر انزلی شهری است که در تمام فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد.

جاهای دیدنی بندر انزلی آنقدر متنوع است و سبک معماری خاص و متفاوتی دارد که می‌تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای سفر به شمال کشور باشد. اگر قصد سفر به این بندر زیبا را دارید با ادامه ی مقاله با ما همراه شوید تا شما را با اطلاعات سفر، رزرو هتل در بندر انزلی و جاذبه های آن بیشتر آشنا کنیم.

غذاهای سنتی بندرانزلی

غذاهای شمالی، از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاهای محلی و سنتی کشور هستند. با وجود اینکه غذاهای گیلانی بسیار خوش‌طعم و متنوع هستند، از خاص بودن و طعم بی نظیر غذاهای مختص بندرانزلی نمی توان چشم‌ پوشی کرد. از خوشمزه‌ ترین و معروف‌ترین غذاهای مختص این شهر می‌توان به ترشه کباب و فسنجان اشاره کرد. البته تنوع غذایی در بندرانزلی بسیار زیاد است. از دیگر غذاهای محلی این شهر به کال کباب، باقالی قاتق، سیرقلیه، ترشه شامی و انواع کباب های متنوع و لذیذ می‌توان اشاره کرد. اگرچه بندرانزلی محل اصلی صید ماهی های متنوع است اما برخی از این ماهی ها مثل ازون برون و ماهی سفید را توصیه می‌کنیم از دست ندهید. طعم لذیذ این ماهی ها همراه با طبخ فوق العاده ی رستوران های این شهر لذتی فراموش‌ نشدنی را برایتان رقم میزند.
رستوران ها

رستوران های بندرانزلی

با صحبت از غذا، برای بسیاری جای سؤال پیش می آید که بهترین رستوران های این بندر کدام‌اند. از رستوران های با کیفیت این شهر می‌توانیم به رستوران هتل دلفین، رستوران بهشت تالاب، رستوران دریایی نیلوفر آبی و رستوران تی نان تی کباب اشاره‌ کنیم. رستوران های دریایی نام ‌برده با منظره ی دریایی و آرامش بخشی که دارند، لذت خوردن یک وعده ی غذایی خوب را برایتان دوچندان می کند.
کافه ها

کافه های بندرانزلی

در چند سال اخیر کافه های متعددی با منوی بسیار متنوع در سرتاسر این شهر شروع به فعالیت کرده اند. اگر اهل کافه گردی هستید و به دنبال کافه های خوب بندرانزلی می‌گردید ما به شما چند تا از بهترین کافه های این شهر را معرفی می‌کنیم. این کافه ها نظیر کافه راش، کافه آرلا، کافه‌ رستوران دهکده ساحلی، کافه سنتی گیلوا، کافی شاپ هتل دلفین و کافه روگا بهترین منوی ممکن در سطح شهر را در اختیار شما قرار می دهند.

سوغاتی های مخصوص بندرانزلی

اگر فقط قصد خرید و گشت و گذار در مراکز خرید بندر انزلی را دارید توصیه ی ما به شما رفتن به منطقه آزاد انزلی است؛ اما اگر مایل به خرید سوغاتی برای خود و اقوام هستید بازارهای قدیمی این شهر نظیر شنبه‌ بازار، بازار کاسپین، بازار گیلار و بازار ساحلی از بهترین مناطقی هستند که می‌توانید سوغاتی‌های مختص به این شهر را با بهترین کیفت ممکن تهیه کنید. همچنین جالب است بدانید شنبه‌ بازار که یکی از معروف‌ترین بازارهای هفتگی این شهر است، حدود 70 سال است که به‌ صورت هفتگی برگزار می‌شود و همچنان نیز پابرجاست.
سوغاتی های مخصوص به این شهر
بهترین سوغاتی های بندرانزلی عبارت‌اند از: سبزی‌های محلی، سیرترشی، زیتون، انواع ماهی ها و رشته‌خشکار هستند که همه ی این ها را در شنبه‌ بازار می‌توان یافت.
1683369751 770 جاهای دیدنی بندر انزلی با عکس و آدرس

خدمات درمانی و سلامت بندرانزلی

متأسفانه این شهر تنها دارای یک بیمارستان دولتی به نام، بیمارستان شهید بهشتی است. از داروخانه های بندرانزلی هم می‌توان به داروخانه ی دکتر ماشینچی، داروخانه ی شبانه‌ روزی غازیان، داروخانه ی دکتر صمتی، داروخانه‌ی دکتر پور عباس و داروخانه ی دکتر میر قاسمی اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری انزلی

بندرانزلی مکان های دیدنی بسیاری دارد. به شما پیشنهاد می کنیم، درصورتی‌ که به‌ قصد سفر به استان گیلان دارید حتماً یک روز را صرف بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر کنید. این جاذبه ها سالانه میلیون ها از جمعیت مردم ایران را به سمت خود فرا می‌خوانند. مهم ترین جاذبه‌ی این شهر تالاب بین المللی این شهر است که محل طبیعی زندگی گونه های مختلف جانوری است. پس‌ ازاین جاذبه ی جهانی می‌توان به پل غازیان که در زمان ساخت از پیشرفته ترین و خاص ترین پل های متحرک جهان بوده است، مناره‌ی انزلی یکه نام دیگر آن برج ساعت است و نماد این شهر محسوب می شود، پیست کارتینگ که یکی از پیست های پرپیچ‌ وخم و هیجانی است، کشتی میرزا کوچک خان، کاخ میان پشته، بلوار ساحلی، کاخ‌موزه‌ی شاه و دهکده ساحلی اشاره داشت. در ادامه‌ی این مقاله می‌خواهیم به‌ طور مفصل به جزئیات برخی از این جاذبه های معروف بپردازیم.
برج ساعت
  • برج ساعت (مناره)

این مکان نماد شهر بندرانزلی است که در زمان های گذشته برای راهنمایی کشتی هایی که مقصدشان به سمت این بندر بوده است، ساخته شد. قدمت این برج ساعت به زمان فرمانروایی فتحعلی خان برمی‌گردد. پس‌ ازآن این برج را در سال 1307 ترمیم و مرمت کردند.
مرداب انزلی
  • مرداب انزلی

این مرداب بین المللی با مساحتی در حدود 20 هزار هکتار در شهر انزلی واقع‌شده است. این مرداب همچنین همه‌ ساله پذیرای پرندگان مهاجری که از سایر نقاط به این تالاب می آیند است. وسعت این تالاب در طول فصول مختلف سال متغیر است. به‌ طور مثال در فصولی از سال که بارندگی در آن بیشتر است مثل بهار و زمستان، وسعت آن تقریباً به 120 کیلومترمربع رسیده و در پاییز و تابستان به علت بارندگی کمتر این مقدار به حدود 80 کیلومترمربع کاهش پیدا می کند.
کاخ‌موزه‌ی شاه (موزه‌ی نظامی
  • کاخ‌موزه‌ی شاه (موزه‌ی نظامی)

این موزه یکی از جذاب‌ ترین مکان های دیدنی شهر بندرانزلی است. هنگام ورود به موزه اشیاء گران‌ بهای آن را با زرق‌ و برق فراوان مشاهده می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این موزه ی تاریخی را هرگز فراموش نکنید و در لیست اولین مکان های بازدیدی قرار دهید.
بلوار ساحلی بندانزلی
  • بلوار ساحلی بندانزلی

این بلوار به بوستان ساحلی و بلوار ساحلی نیز معروف است. همچنین این محل اولین پارک ساخته‌ شده در ایران است که سبک اروپایی دارد. رستوران ها، چایخانه ها، سرویس بهداشتی، آلاچیق هایی با طرح درخت امکاناتی است که هنگام بازدید از این بلوار ساحلی می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

لنگرود کجاست؟
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر