لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> اقامتگاه های کشور کرواسی
اقامتگاه های کشور کرواسی

اقامتگاه های کشور کرواسی

با توجه به طعم خوشی که سبک زندگی مدیترانه ای دارد، سفر به کرواسی یعنی غرق شدن در تاریخچه ی باستانی شهرک های قدیمی، لذت بردن از سواحل زیبایی که دریاهای فیروزه ای آنها را در آغوش کشیده اند و خوردن غذاهای تازه روی بالکن های آفتاب گیر.
از مقصد توریستی شلوغ و پر از جهانگردِ «دوبرونیک» با شهرک تاریخی فوق العاده اش گرفته تا جزیره گردی وگشت و گذار پیرامون ساحل ها و جاهای خلوت تر در شهرک های کمتر شناخته شده؛ همه ی اینها کرواسی را تبدیل به یک جای عالی برای مسافرت کرده است. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

نقشه بهترین مکان های برای اقامت در کرواسی

با در نظر گرفتن این همه جاذبه در کرواسی، دیگر جای تعجب نیست که کرواسی اینچنین در بین توریست ها محبوب شده است. روزها را صرف لم دادن در ساحل ها کنید یا خودتان را در میان طبیعت وحشی گم کنید؛ بالاخره کرواسی فقط منظره های بزرگ توریستی ندارد.

محل های اسکان همه جوره و همه جا هست، می توانید به راحتی در یک هتل ساحلی بمانید و یا از یک مهمان خانه ی محلی سر در بیاورید. در مروارید دریای آدریاتیک، همیشه برای هرکسی یک چیزی پیدا می شود؛ پس هوشمندانه سفر کنید و آماده باشید تا در این کشور فریبنده و جذاب که کاملا متعلق به شماست بگردید و جایی برای خودتان پیدا کنید.
شهر «دوبرونیک»

شهر بی نظیر و جذاب «دوبرونیک» در جنوب کرواسی جا خوش کرده و سالهاست که با آبهای نیلگون و درخشان و دیوار زیبایی که دور تا دورش است، توریست های فراوانی را به خود جذب می کند. شهرک تاریخی این شهر بسیار جالب است؛ با خیابان هایی با سنگ فرش آهکی، رنسانس زیبا، و پر از کاخ ها و کلیساهایی با طراحی گوتیک و باروک.
البته شهرک تاریخی دوبرونیک خیلی اوقات لبریز از شدت جمعیت توریست ها است، اما با این حال مکان فوق العاده و شگفت انگیزی است؛ مخصوصا خارج از فصل تابستان که تعداد بازدید کننده ها زیاد است.
با تلکابین به بالای کوه «Srd» بروید یا اگر می خواهید ورزش کنید، می توانید تا بالای آن کوهنوردی کنید و سپس رو به منظره ی جادویی ساحل و دریای آدریاتیک نفس نفس بزنید. سواحل با نشاط و تر و تازه پر از غذاخوری های راحت و خودمانی که ماهی های تازه سِرو می کنند یک محیط بسیار خوشایند را به وجود می آورند. با وجود هتل های با کیفیت و اقامتگاه های متوسط، جای تعجبی هم نیست که دوبرونیک انقدر محبوب است. شهرک تاریخی دوبرونیک به خاطر این که لوکیشن فیلم برداری آثاری مثل « گیم آو ثرانز» و « استار وارز» بوده است، محبوبیت دوچندانی پیدا کرده و همین نشان می دهد که این شهر دیوار کشیده شده چه شهر جذاب و پر داستانی است.

شهر «اسپلیت»
Split

«اسپلیت» شهری است که آن را بخاطر شهرک تاریخی عهد باستانش می شناسند، اما بخاطر فیلم برداری چند صحنه از «گیم آو ثرانز» مشهورتر شده و این شهر جایی است که مثل خیلی از مکان های دیگر کرواسی، تاریخ و زندگی ساحلی را با هم مخلوط می کند. بله! دومین شهر بزرگ کرواسی به شهرک تاریخی اش می نازد که مشهور ترین اثر تاریخی آن کاخ «دیوکلتیان» است. کاخ وسیعی که در سال 305 میلادی برای امپراطور روم «دیوکلتیان» ساخته شده است. ولی این همه ی تاریخچه ی این شهر نیست.
کمی به سمت غرب بروید، به پارک جنگلی «مارجان» و در آنجا مسیر های پیاده روی، باغ های گیاه شناسی، جایگاه های خوش منظره و مردم محلی در رفت آمد را می بینید. در شرق شهرک، که کمتر تاریخی ولی واقعا دوست داشتنی است، سواحلی هست که می توانید در آن آرام شوید و استراحت کنید یا به آب بازی مشغول شوید.

هتل های شهر اسپلیت مخلوطی از قیمت مناسب و متوسط هستند؛ به همراه خوابگاه های مسافرتی با قیمت های خوب و ارزان. اگر بخواهید در خود شهرک بمانید، انتخاب های زیادی خواهید داشت؛ البته می توانید هم به جاهای محلی تر و خودمانی تر بروید.
جزیره «هوار»
Hvar Island

جزیره ی «هوار» در آبهای درخشان دریای آدریاتیک قرار گرفته و به شکل با شکوهی غرق در نور خورشید است. این جزیره از تابش لذت بخش آفتاب در بیش از 2700 ساعت از سال استفاده می کند. به همین خاطر جای تعجب نیست که مکان محبوبی برای مسافرت خود مردم کرواسی در تعطیلات و همچنین گردشگرها از سرتاسر جهان شده است.
در جریزه ی «هوار» مسافرهای پولدار زیادی را می بینید که در حال سواری و لذت بردن از قایق های بادبانی شان هستند. ولی به این معنی نیست که هوار یک جزیره ی اختصاصی باشد. گردشگران بسیار زیادی به هر حال برای خوش گذرانی به اینجا می آیند، از کافه های متعدد و پراکنده در شن ها لذت می برند و از غذاهای خوشمزه ی مدیترانه ای می چشند. اقامتگاه های خلوت تر این جزیره در امتداد ساحل شمالی و به سمت مرکز جزیره قرار دارند؛ در جایی که سنت ها و فرهنگ محلی و کشاورزی هنوز سر زنده است. این جزیره تاریخ و فرهنگی غنی دارد و یک محل ایده آل برای این است که چند روزی را در آن سپری کنید، از تابش خورشید لذت ببرید و در یکی از هتل های گوناگونش بمانید. در این جزیره همه گونه اقامتگاه؛ از چند عدد خوابگاه ارزان قیمت و متوسط گرفته تا بهترین هتل های 5 ستاره با چشم انداز های رو به دریا پیدا می شود.

شهر «زاگرب»
Zagreb

«زاگرب» پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است که در شمال غربی آن واقع شده است. زاگرب از شهر های ساحلی کرواسی دور است، با این حال پر از جذابیت های فراوان است. در میان بام های قرمز شهر فوقانی قدم بزنید و در همین حال به تماشای کلیساهای جامع گوتیک و کلیساهای قرون وسطایی بپردازید، سپس به شهر تحتانی سری بزنید و از پارک ها، میدان ها، گالری ها و موزه های اتریشی-مجارستانی اش دیدن کنید. اینجا شهری است لبریز از معماری های فوق العاده با انشعاب ها و کوچه های ریز؛ یک شهر عالی برای قدم زدن و خرامیدن.

در این شهر کافه داری بسیار رایج است. یک فنجان قهوه بگیرید، روی یک بالکن بنشینید و زندگی را تماشا کنید که در شهر جریان دارد. بعد از آن می توانید به هتل تان باز گردید؛ هتل ها در این شهر همه جوره هستند، از مسافرخانه های ارزان گرفته تا هتل های بسیار گران قیمت لوکس و تاریخی و هتل های لاکچری و مدرن. برای گذراندن شب نیز می توانید به یکی از کافه های شبانه در خیابان «پیاده راه» و پرهیاهوی « Tkalčićeva»بروید.
شهر «زادار»
Zadar

شهر تاریخی و مدرن «زادار» ممکن است کمتر از «دوبرونیک» شناخته شده باشد، اما با ویرانه های رومی اش، کلیساهای قرون وسطایی و کافه های دنج و جالبش تبدیل به شهری شده است که اگر می خواهید از شلوغی جمعیت توریست ها فرار کنید، ارزش بازدید را دارد. ممکن است مثل «دوبرونیک» پر از موزه های فضای باز نباشد، ولی به این معنا نیست که جای فوق العاده و جذابی برای گذراندن وقت نباشد. «زادار» در شبه جزیره ی کوچکی واقع شده است که ترکیب کم نظیری است از کافه های شلوغ، موزه های جالب و راه های حمل و نقل بسیار مناسب به جزیره های گوناگون اطراف ارائه می دهد.
«یادواره ی خورشید» ممکن است ابتکاری دیوانه وار به نظر برسد، و شاید هم واقعا دیوانه وار باشد! این منبع عظیم انرژی خورشیدی و زمین برگذاری هنرهای نمایشی جای فوق العاده ایست برای تماشا کردن غروب آفتاب؛ همزمان که فلوت های آبی کناره های این سازه در برخورد با موج دریا موسیقی می زنند. اقامتگاه های اطراف شهر نیز شیک و با قیمت مناسب اند. می توانید یک اتاق ارزان بگیرید با پایین ترین قیمت، در یک هتل محلی استخردار بمانید و یا پول بیشتری خرج کنید و یک ویلای لاکچری انتخاب کنید.

شهر «پولا»
Pula

اگر خیال کردید شهرک های تاریخی «دوبرونیک» و «اسپلیت» جذاب و گیرا بودند، پس آماده شوید برای مکان های باستانی به خوبی حفظ شده ی «پولا». شهر پولا یک سالن آمفی تئاتر قدیمی به اسم خود دارد که بیش از 2000 سال قدمت دارد. خرابه های باستانی دیگر؛ مثل ویلاها و معبد های رومی و بسیاری دیگر از سازه های تاریخی که بر جای مانده باعث می شود این شهر یکی از بهترین جاهای کرواسی برای علاقه مندان به تاریخ جهت اقامت باشد، حتی اگر علاقه مند به تاریخ نیستید، اینجا یک مقصد رویایی است.
پولا در شبه جزیره ی «ایستریا» قرار دارد که به دریای آدریاتیک می رسد و طعم مداومی از مدیترانه دارد. پولا بیشتر به سواحلش و فعالیت هایی مثل ماهی گیری و قایق رانی معروف است. شما حتی می توانید در میان کشتی های غرق شده ی رومی در کف دریا غواصی کنید. برای اقامت می توانید در یک آپارتمان با قیمت مناسب یا یک هتل متوسط در مرکز شهر بمانید، و یا جایی دور افتاده تر و مهمان خانه ای جنوبی تر را انتخاب کنید.

شهر «ماکارسکا»
Makarska

در سایه ی کوه «بیوکووو»، بین شهر «اسپلیت» و «دوبرونیک»، و در امتداد ساحل «دالماسی»؛ شهر با شکوه «ماکارسکا» جا خوش کرده است. مسافرانی به این شهر می آیند که در جست و جوی یک ساحل تعطیلات مسافرتی معمولی با آب و هوای گرم و شب های پر شور هستند.
سواحل پوشیده از ریگ، خیابان های قدیمی، و رستوران هایش این شهر را تبدیل به یک مکان عالی برای توقف و سپری کردن زمانی برای آرامش می کنند. ماکارسکا در اطراف یک شهرک قدیمی قرار دارد که پر از کوچه های جذابی است که میدان های زیبا، کلیساهای باستانی و فروشگاه های محلی ای که هنوز رونق دارند را در لابلای خود پنهان کرده است.

اقامتگاه های کنار دریا با داشتن ساحل های اختصاصی، محل خوبی برای آسایش زوج ها و یا تعطیلات خانوادگی است. خود شهرک قدیمی نیز هتل های مقرون به صرفه ای دارد که نزدیک کافه های قدیمی، رستوران ها، نانوایی ها و هر جای دیگری است که ممکن است نیاز داشته باشید.
شهر «تروگیر»
Trogir

با فاصله ی فقط 17 مایل از اسپلیت، «تروگیر»، یکی دیگر از شهر های ساحلی و جذاب کرواسی قرار دارد؛ که به خاطرمعماری «ونیزی» کارت پستالی بسیار زیبا و گردش و قدم زنی در کنار آبهای فیروزه ای دریای آدریاتیک معروف است. این شهر در اصل در جزیره ی کوچکی بین خشکی و جزیره ی بزرگ «چووو» قرار گرفته است.
این، محیط و جَو جالب تروگیر است که آن را محل فوق العاده پر جاذبه ای برای بازدید می کند. غروب ها، هوا که کم کم خنک می شود، مردم محلی ـ و توریست ها هم به دنبال آنها ـ در پی کافه یا رستورانی که خود را در آن جا کنند به سمت تفرجگاه های بزرگ حرکت می کنند، و پس از آن نیز مجدداً گردش بعد از غذا و نوشیدنیِ دوباره شروع می شود. همین سرعت آرام و کم اهمیت زندگی در تروگیر، آن را محل اقامتی زیبا در کرواسی کرده است. در شهر قدیمی هتل ها همه جوره از ارزان تا متوسط وجود دارند، ولی در شهر اصلی نیز تعدادی از آپارتمان های پراکنده نیز هست.

شهر «رووینی»
Rovinj

شهر خوش عکس و بندری «رووینی» در شبه جزیره ی ایستریا به داشتن شهرک تاریخی ای پر از ساختمان های رنگارنگ و خیابان های «پیاده راه» می نازد. رووینی در یک شبه جزیره ی شیب دار واقع شده و کلیسای زیبا و خیابان های جالبش، یک مقصد محبوب برای مسافران و گردشگران در طول ماه های تابستان شده است.
اگرچه ممکن است همه گونه مکان دیدنی در رووینی وجود نداشته باشد، اما خود خیابان های قدیمی و نوستالژیک این شهر گالری های هنری فوق العاده و غذاخوری های عالی به همراه کافه های دنج و دوستانه و محیط بسیار مجلل و عالی ای در بر دارند.

شهرک قدیمی رووینی یک محل رمانتیک گونه و عالی برای مسافرت زوج های جوان است، به همراه مجموعه ای از آپارتمان های آشپزخانه دار و هتل های مقرون به صرفه که گاهی اوقات داخل ساختمان های تاریخی هستند. در امتداد ساحل نیز اقامتگاه های خانوادگی با چشم انداز های زیبا از دریا وجود دارند.
جزیره ی «کورچولا»
Korcula Island

جزیره ی «کورچولا» که در مرکز مجمع الجزایر دالماسی قرار دارد، به وضوح یک جزیره ی مدیترانه ای است. این شهر پر از باغ های انگور و زیتون و روستاهای کوچکی است که همه شان به زیبایی یک جزیره زیبا برای اقامت می افزاید.
شهر اصلی این جزیره با نام شهر کورچولا معمولا با «دوبرونیک» مقایسه می شود و معلوم است چرا: چون یک شهرک قرون وسطایی دارد که به شکل خیلی خوبی محافظت شده است و میزبان ساحل های قدیمی و بکر پراکنده در کرانه ی دریا است.
اسکان و اقامتگاه در این جزیره بسیار فراوان است. شهر کورچولا و «جاویک» در شرق و شهر «ویلا لوکا» دارای بهترین انتخاب ها هستند. ولی اگر می خواهید کاملا از زندگی شهری دور شوید، یکی از مهمانخانه های متعددی که در سرتاسر جزیره کورچولا پراکنده هستند را انتخاب کنید. داخل جزیره، روستا های فوق العاده ی زیادی برای دیدن وجود دارد، مخصوصا «بلاتو» داخلی و خور و خلیج های کوچک «ویلا کولا». بنابراین اجاره کردن یک ماشین برای گشتن اطراف ایده ی خوبی به نظر می رسد.

10 مکان تماشایی در فنلاند که باید از آن ها دیدن کنید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر