لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> تکنیک های اینستاگرام برای جمع آوری اطلاعات سفر
تکنیک های اینستاگرام برای جمع آوری اطلاعات سفر

تکنیک های اینستاگرام برای جمع آوری اطلاعات سفر

امروزه کمتر کسی را در اطراف خود می بینید که با اینستاگرام آشنایی نداشته باشد و حتی اگر خود حسابی در اینستاگرام ندارد جذابیت این شبکه اجتماعی قطعا بارها او را وسوسه کرده تا سری به اینستاگرام دوست خود زده و در لا به لای تصاویر رنگارنگ کنکاش کند. قطعا همگی می دانیم به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم ها مخصوصا زمانی که در سفر هستیم بسیار اغوا کننده تر است چرا که غالبا زیباترین تصاویرمان در میان انبوه جنگل های سرسبز و یا لحظه غروب خورشید در کنار سواحل نیلگون رقم خورده است. از طرفی تمایل ما به شریک کردن دیگران در حال خوبمان بسیار بالاتر از زمان هایی است که بی حوصله، غمگین یا عصبی هستیم و یا حتی هیچ حس خاصی نداریم. همین نکات کافیست تا وقتی در سفر از دیدن یک منظره طبیعی یا عظمت یک بنای تاریخی شگفت زده شده و یا حتی در حال استراحت در لابی یا اتاقمان در یکی از هتل های ایران یا جهان هستیم، انگیزه ثبت تک تک این لحظه ها را در خود ببینیم تا بعدها با دوستانمان به اشتراک بگذاریم.
اما آنچه ممکن است از وجود و کارایی آن بی اطلاع باشید، کاربرد اینستاگرام و جمع آوری اطلاعات بسیار مفید و کاربردی از این شبکه برای برنامه ریزی سفر بعدیتان است. حال ترفندها و چگونگی آن را در اینجا توضیح می دهیم :

هشتگ (#) را فراموش نکنیم

هشتگ به عنوان یک دوست قدیمی است که نباید او را فراموش کرد و روشی است برای دسته بندی موضوعات، شهرها، کشورها، یا هر موقعیت جذاب دیگر. اگر به عنوان مثال شما در نظر دارید تا تعطیلات بعدی خود را در یکی کشورهای آسیای بگذرانید اما دقیقا نمی دانید کجا و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید. در کنار جستجو در اینترنت و پرس و جو از اطرافیان، اینستاگرام نیز کمک بزرگی برای شما خواهد بود. بعد از تایپ کردن #Asia در باکس سرچ اینستا تصاویر بسیاری را از قاره آسیا پیش رو خود خواهید دید و با اسکرول کردن این تصاویر ناگهان عکس هایی از مجسمه های بودای عظیم الجثه را به شکل های گوناگون مشاهده می کنید و برایتان هیجان انگیز است که در سفر بعدی این مجسمه ها را از نزدیک ببینید. با جستجوی عمیق تر احتمالا تصاویر بیشتری از آن منطقه و نقاط جذاب دیگر برای شما لود می شود و به راحتی می توانید متوجه شوید که مجسمه ها متعلق به کشور تایلند بوده اند. سپس تایلند را در برنامه سفر بعدی خود قرار می دهید. این امکان فقط برای سفرهای خارجی نبوده و با توجه به آمارهای مبنی بر وجود جامعه بیش از 40 میلیونی ایرانیان در اینستاگرام در سفرهای داخلی نیز می توانید به داده های بسیار مفیدی دست پیدا کنید. به عنوان مثال شما قصد سفر به شهر یزد را دارید اما تقریبا با جاذبه ها و مناطق گردشگری آن نا آشنا هستید. اگر چه جستجو در اینترنت می تواند تاحدودی به شما کمک کند اما مناطق خاص و جاهای دیدنی تر را قطعا از تصاویر کاربران اینستاگرامی خوش ذوق و با سلیقه به دست می آورید. تنها کافیست #یزد را در اینستاگرام دنبال کنید. حتی برای قدم اول و پیدا کردن بهترین هتل های یزد نیز قطعا اینستاگرام شما را سورپرایز خواهد کرد.

لوکیشن، لوکیشن، لوکیشن
لوکیشن اینستاگرام

بسیار پیش آمده است که یک تصویر زیبا از دوست خود در یک محیط ناشناخته ولی بسیار جذاب در اینستاگرام ببینیم ولی اطلاعاتی از موقعیت دقیق آن ندارید. مثلا دوست شما تصویری از خود در کنار یک دیوار رنگی زیبا که با نقاشی های فوق العاده پوشیده شده در اینستاگرام منتشر کرده و در قسمت لوکیشن“WynwoodWall” را ثبت کرده است. با کلیک بر روی برچسب “WynwoodWall” لوکیشن دقیق آن را بر روی نقشه خواهید دید و می فهمید که این مکان زیبا در میامی قرار دارد. یا مثلا فرض کنید به شیراز سفر کرده و به علت آشنا نبودن با اماکن تفریحی این شهر در اتاق خود در یکی از هتل های شیراز دراز کشیده و یک بعد از ظهر کسل کننده را می گذرانید. فقط کافیست به اینستاگرام بروید. . با جستجوی هشتگ های شیراز یا شیرازگردی با تصاویر جذاب از بستنی های خوشمزه یا خیابان های رنگارنگ آن همچون خیابان ارم شیراز رو به رو خواهید شد. همین کافیست تا ترغیب شوید لوکیشن دقیق این تصاویر را دنبال کرده تا ساعتی بعد درحال قدم زدن در خیابان ارم و چشیدن طعم آن بستنی هوس انگیز باشید. اگر قبل از سفر به شیراز نیز این جستجو را در اینستاگرام انجام دهید با جذابیت های بیشتری از هر شهر آشنا می شوید. آنهایی که احتمالا در هیچ سایتی به خوبی صفحه اینستاگرام یک شیرازی نسبت به آنها اطلاعات جزئی کسب نخواهید کرد.
هیئت گردشگری
امروزه اینستاگرام نقش پر رنگ در رونق صنعت گردشگری ایفا کرده و کشورها نسبت به این موضوع آگاهی کامل دارند.از این رو انجمن ها و هیئت های گردشگری برای صنعت گردشگری بسیاری از کشورها با اهمیت است و حتی حساب های زیادی نیز در اینستاگرام برای این دسته ایجاد شده است. مثلا شهرها یا کشورهایی همچون چین یا سیدنی دارای حساب اینستاگرام @visitchina و @sydney درباره مکان های دیدنی، آداب و رسوم و فرهنگ، اطلاعات خوراک و غذا، اقامتگاه و …. به شما اطلاعات می دهند. همچنین در کشور خودمان نیز صفحه های همچون @irgardesh یا @visitehran در این زمینه فعالیت می کنند.

توریست ها و سفرنامه نویسان
توریست و سفرنامه نویس

اینستاگرام، حجم زیادی از توریست ها، گردشگران و سفرنامه نویسان را در خود جای داده است. بنابراین شما اگر #Travel و یا #travelblogger را در اینستاگرام دنبال کنید، با میلیون های حساب کاربری این دسته از افراد رو به رو خواهید شد.مطمئن باشید مبالغه نیست. از میان ایرانیان نیز افراد زیادی در این گروه قرار می گیرند، مانند @hodarostami دختر جهانگرد ایرانی که جزئیات سفرها و حتی هزینه های هر روز اقامت و خوراک در شهرهای مختلف ایران و جهان را با دنبال کنندگانش به اشتراک می گذارد. شما می توانید با دنبال کردن پست های روزانه این افراد اطلاعات گردشگری زیادی برای برنامه ریزی سفر بعدی خود به دست آورید.

حتی با اندکی خلاقیت و جستجو به اطلاعات دیگری نیز مانند محل زندگی آنها را می توانید دست پیدا کنید فقط کافیست به دنبال #home در زیر پست های آنها باشید.
حرکت موثر و هوشمندانه دیگر دنبال کردن صفحه اینستاگرام سایت ها و شرکت های حوزه گردشگری همچون اینستاگرام ایران هتل است. در صفحات اینستاگرام این مجموعه ها بعضا می توانید پست هایی مربوط معرفی مکان های گردشگری بکر و خاص یا اقامتگاه های منحصر به فرد را مشاهده کنید.

اجتماعی بودن
به عنوان نکته آخر فراموش نکنید که رسانه های اجتماعی در حقیقت ابزاری برای برقراری ارتباط با دیگران و اجتماعی شدن است. زمانی که تصویر یک مکان زیبا را می بینید زیر عکس کامنت گذاشته و درباره آن مکان اطلاعات بگیرید. و یا در صورتی که صاحب حساب را نمی شناسید به او پیام دهید. اگر آن شخص یک نویسنده باشد سوالات شما می تواند الهام بخش ایده ای برای پست بعدی او باشد. از حساب کاربری خود به خوبی استفاده کنید و تصویر شهر مقصد سفر بعدیتان را در اینستاگرام گذاشته و از دوستانتان درباره آن اطلاعات بگیرید. قطعا مشاوره های خوبی نصیب شما خواهد شد.
سفر اینستاگرامی پر هیجانی داشته باشید.
هوشمندانه سفر کنید…

چگونه با گوشی تلفن همراه آیفون، از شهاب سنگ ها عكس بگیریم
ادامه مطلب


امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر