لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> روستای صراخیه خوزستان روستایی در دل تالاب شادگان
روستای صراخیه  خوزستان   روستایی در دل تالاب  شادگان

روستای صراخیه خوزستان روستایی در دل تالاب شادگان

استان های جنوبی و جنوب غربی كشور به دلیل همجواری با خلیج فارس و دریای عمان همیشه از آب و هوای خاص و جاذبه های گردشگری ویژه ای برخوردار می باشند. گردشگری و سفر در جنوب كشور و در استان های حاشیه خلیج فارس همیشه در جریان بوده و از طرفداران ویژه ای برخوردار است. استان خوزستان از جمله استان هایی است كه از سال ها پیش مهد گردشگری بوده است.
حتی بیش از 50 سال پیش در این استان به دلیل وجود نفت و پتروشیمی و به سبب آن تردد افراد و خانواده های ایرانی و اروپایی، بزرگترین فروشگاه ها رستوران ها و بهترین هتل های ایران در این استان ساخته شد. در این مقاله شما را با یكی دیگر از مناطق گردشگری و مسافر پذیر استان “خوزستان” به نام روستای صراخیه تالاب شادگان خوزستان آشنا خواهیم كرد. روستایی عجیب كه همانند شهر “ونیز” در كشور “ایتالیا” دسترسی و ارتباطشان به مناطق دیگر در سطح روستا به وسیله قایق می باشد. روستایی پر جاذبه در كنار یكی از بزرگترین تالاب های “ایران” كه زیبایی این روستا را برای گردشگران دو چندان كرده است.

روستای صراخیه خوزستان
موقعیت جغرافیایی

استان “خوزستان” در جنوب غربی كشور و در همجواری “خلیج فارس” قرار دارد. استانی با آب و هوای گرم و مرطوب كه از لحاظ ارتفاع از سطح دریا در كمترین حد قرار دارد طوری كه گاهی جزر و مد دریا در آب های جاری و رودخانه های سطح شهر تاثیر می گذارد. در این استان تالابی بزرگ و طبیعی به نام “شادگان” قرار دارد. این تالاب در دل خود روستایی به نام “صراخیه” را جای داده است.
روستای صراخیه خوزستان
اگر در یك نگاه شما عكس روستای صراخیه خوزستان را ببینید شهر “ونیز” در كشور “ایتالیا” برای شما تداعی می شود. روستایی كه در دهستان “ناصری” “شادگان” واقع شده است. استان “خوزستان” به ویژه در فصل زمستان از جمله مكان های گردشگری است كه می توان در آن روزها به تفریح پرداخت. با رزرو هتل در اهواز زیبا می توان از جاذبه های تفریحی و گردشگری و بازارگردی های این استان و شهر هایی از جمله “اهواز” و “آبادان” به راحتی لذت برد و خاطراتی فراموش نشدنی را برای خود به ارمغان آوردید.

روستای صراخیه خوزستان
جاذبه ها
اگر در مورد جاذبه های این روستای زیبا بخواهیم صحبت كنیم، می توان از ابعاد مختلفی به آن نگاه كرد. از مهمترین ویژگی هایی كه آن را در میان دیگر روستاها در سطح كشور متمایز كرده است همان قرار گرفتنش در دل تالاب و روخانه می باشد. وجود تالاب “شادگان” در این استان و همچنین جاذبه های طبیعی آن و در آغوش گرفتن این روستای زیبا در خود باعث شده كه همه ساله مسافران و گردشگران زیادی به این روستا آمده و از گشت و گذار در دل این طبیعت لذت ببرند. حمل و نقل و جابجایی در این روستا تماما از طریق قایق می باشد و به جای جاده رودخانه و آب بین خانه های روستائیان قرار گرفته است.
روستای صراخیه خوزستان
خانه های این روستا كم نظیر به نوبه خود دیدنی و منحصر می باشد. خانه هایی از جنس نی و گیاهان محلی كه با شكل و ظاهری خاص و مقاوم در برابر آب و هوای این منطقه كه چشم گردشگران را به خود جذب می كند. البته برخی خانه هایی از جنس بلوك و سیمان نیز برای خود ساخته اند كه ساده زیستی روستائیان را نشان می دهد. اغلب مردم این روستا به ویژه جوانان در سال های اخیر مشغول به ماهیگیری و همچنان جابجایی مسافران و گردشگرانی كه برای تفریح به این روستا می آیند هستند كه این از بارزترین ویژگی های این منطقه است.
روستای صراخیه خوزستان
فرهنگ
مردمان این منطقه اصالتا عرب زبان هستند، البته برخی از جوانتر ها به زبان فارسی نیز صحبت می كنند. اغلب این روستائیان از یك طائفه می باشند و همچنان بومی بودن خود را حفظ كرده اند. اغلب ازدواج ها از داخل روستا بوده، به همین دلیل اصالت و فرهنگ خود را بدون كمترین تغییری حفظ كرده اند. مردمی مومن و با ایمان كه با وجود امكانات كم در دسترس آن ها نهایت استفاده را از طبیعت می كنند. پوشش یكدست به ویژه لباس های زنان این روستا كه پوششی بلند و كاملا اسلامی بوده و با رنگ های شاد زیبا نشانگر از مردمانی با روحیه می باشد.
روستای صراخیه خوزستان
تالاب شادگان
تالاب شادگان كه خود از جاذبه های گردشگری علاقه مندان به طبیعت می باشد حدود 400 هزار هكتار وسعت دارد. تالابی كه از تلفیق سه تالاب “خور موسی”، “خور الامیه”، و “شادگان” بوجود آمده و با نام تالاب “شادگان” شناخته می شود. آب این تالاب از رودخانه های “جراحی” و “كارون” و همچنین جزر و مد دریا تامین می شود. گونه های گیاهی و آبزیان و پرندگان این تالاب از منحصر به فرد ترین گونه ها می باشد. تالابی كه می توان با كرایه قایقی از روستای “صراخیه” به دل نی زارها و مابین پرندگان مهاجر آن از جمله فلامینگو، حواصیل و لك لك های وحشی و دیگر پرندگان زیبای كم نظیر ساعت ها به گشت و گذار پرداخت.
روستای صراخیه
اقامت
از روستای “صراخیه” تا شهر “آبادان” حدود 70 كیلومتر و تا شهر “اهواز” 110 كیلومتر فاصله می باشد. برای اقامت در این روستای زیبا و كم نظیر یكی از راه ها اقامت در دو شهر “اهواز” و “آبادان”و استفاده از هتل های زیبای این شهرها از جمله هتل پارس اهواز و هتل پارسیان آزادی آبادان می باشد. در روستای “صراخیه” محل هایی با “كپر” هایی از پیش تعیین شده و امكانات تفریحی و اقامتی فراهم شده است كه می توان از آن ها برای اقامت های كوتاه مدت خود استفاده كنید.

جزیره کوشک کجاست؟ بهترین فصل سفر + مسیر دسترسی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر