لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> لیست وسایل ضروری در سفرهای بین المللی
لیست وسایل ضروری در سفرهای بین المللی

لیست وسایل ضروری در سفرهای بین المللی

یک لیست از وسایل سفر کارآمد، کمکی ارزشمند برای علاقمندان به مسافرت است؛ اگرچه، برای افرادی که سفرهای مختلف زیادی مثل سفرهای جاده ای، سفرهای کاری و سفرهای تفریحی خارج از کشور دارند، وجود تنها یک لیست می تواند ناشیانه بنظر برسد. به همین دلیل در این مطلب، لیستی از وسایل سفر ضروری ارائه خواهیم داد که شامل زیرشاخه های متنوعی می شود که قابل اضافه یا حذف کردن است که به خصوص شامل وسایل لازم برای سفرهای خارج از کشور است.

در این لیست خبری از وسایلی همچون جوراب و زیرپوش نیست، چون آنها چیزهایی هستند که باید در هر سفری بهمراه بیاورید. در عوض، بر روی وسایلی که مخصوصا در سفرهای خارجی حیاتی هستند تمرکز شده است. از جوراب های واریس برای پروازهای طولانی مدت تا آداپتور برای پریزهای برق خارجی در این مطلب گنجانده شده است. پس بخاطر داشته باشید که هوشمندانه سفر کنید. با بهترین سایت رزرو هتل ایران همراه باشید.

گذرنامه ی به روز

این مورد کاملا واضح بنظر می رسد، اما آیا شده کسی را نشناسید که گذرنامه اش را در خانه جا گذاشته باشد یا در آخرین لحظات متوجه شده باشد که منقضی شده است؟ به یاد داشته باشید بسیاری از کشورها نیاز به گذرنامه ی با حداقل اعتبار شش ماهه تا زمان پرواز دارند، پس نه تنها نیاز به گذرنامه ای به روز دارید، بلکه باید تا شش ماه نیز اعتبار داشته باشد.

با در نظر گرفتن همه ی اینها، بسیار ضروری است که مسائل مربوط به گذرنامه تان را پیش از تاریخ سفر انجام دهید. پس آن را در اولویت لیست وسایل سفرهای خارجی قرار بدهید.

یک کپی از گذرنامه
A Backup Copy of Your Passport

داشتن یک کپی در دسترس از گذرنامه می تواند شما را در صورت گم کردن آن از مهلکه نجات دهد. می توانید یک کپی فیزیکی از آن را در بین مدارک سفر خود داشته باشید، اما بعضی مسافرین این را بعنوان چیز دیگری که ممکن است گم شود در نظر می گیرند. در این صورت، یک کپی از گذرنامه تان به حساب ایمیلی که همیشه به صورت آنلاین در دسترس باشد بفرستید، یا آن را در یک سرویس ذخیره مثل آمازون درایو، درایو باکس، آی کلاود، گوگل درایو، یا دیگر سرویس های مشابه ذخیره کنید. با این شیوه همیشه می توانید حتی در صورت گم شدن همه چیز، به یک کپی دسترسی داشته باشید.

اطلاعات بیمه
Insurance Information

اگر بیمه مسافرت خریده اید و به زمانی مناسب برای استفاده از آن نیاز دارید، یک سفر طولانی بهترین زمان برای آن است. شما نیاز دارید این اطلاعات را هم در منزل و هم در مقصد داشته باشید و ترجیحا قابلیت دسترسی بصورت آنلاین را داشته باشد. توجه داشته باشید که خودروی شخصی و بیمه ی دارویی به احتمال زیاد در سفرهای خارجی مورد پوشش قرار نمی گیرند.


آداپتور با شیارهای USB
Adapter with USB Slots

طراحی آداپتورهای چند منظوره ی اتصال دار تا حدی پیشرفت کرده که دیگر نیازی به حمل یک کیف بزرگ از اتصال های مختلف که چندین سال پیش معضل بود نیست. این روزها آداپتورهای چند منظوره نه تنها تعدادی از اتصال های مختلف را به همراه دارند بلکه حداقل یک درگاه USB نیز دارند تا دیگر نیازی به همراه آوردن شارژرهای مخصوص گوشی، تبلت و دیگر وسایل الکترونیکی خود را نداشته باشید.


هات اسپات
Hotspot

به همراه داشتن اینترنت هات اسپات در مسافرت، وضعیت سفر شما را کاملا تغییر می دهد.کاهش اضطراب بخاطر هزینه های استفاده از داده، هزینه های رومینگ بین الملل، گم شدن در سفر و در تماس بودن با خانواده و دوستان از جمله این مواردند.

کارت های اعتباری بدون هزینه ی تراکنش خارج از کشور
Credit and Debit Cards with No Foreign Transaction Fee

پرداخت هزینه ای 2 یا 3 درصدی در هنگام تسویه حساب هتل، خرید شام، یا دریافت پول از دستگاه خودپرداز می تواند بسرعت به هزینه ها بیافزاید. به همین دلیل است که هر شخصی که به خارج از کشور سفر می کند باید بطور نرمال حداقل یک کارت اعتباری که هزینه ای مازاد برای انجام خرید و دریافت پول ندارد به همراه داشته باشد.


گواهینامه ی رانندگی بین المللی
International Driving Permit

برای اجاره ی خودرو در بعضی کشورها، نیاز به یک گواهی رانندگی بین المللی (IDP) دارید که گواهینامه ی رانندگی شما را به زبان کشور مقصد ترجمه می کند. به همراه گذرنامه تان، بهتر است از پیش به فکر این مورد نیز باشید.


کمربند با سگک پلاستیکی
Belt with Plastic Buckle

اگر با کمربندهای معمولی مشکل دارید و نمی خواهید در بخش امنیت فرودگاه، مخصوصا فرودگاهی که زبان بومی آن را نمی دانید به مشکل برنخورید، آن را با کمربند با سگک پلاستیکی عوض کنید.


جوراب های واریس
Compression Socks

ترومبوز وریدی عمیق یا DVT، یکی از خطرها برای سلامتی مسافرین در پروازهای طولانی مدت بین قاره ای یا بین اقیانوسی است. برای جلوگیری از تورم پا و لخته شدن خون و در جریان نگه داشتن گردش خون در پاها، جوراب های واریس بسیار مفیدند.

کلاه آفتاب گیر
Sunhat

اشعه آفتاب ممکن است در کشورهای نزدیک خط استوا یا در ارتفاعات قوی تر باشد، بنابراین اگر قصد مسافرت به یکی از این مکان ها را دارید، برداشتن یک کلاه آفتاب گیر خوب برای محافظت از شما در طول روز و گردشگری ، پیاده روی، یا رفتن به ساحل ارزشش را دارد.


نرم افزار ترجمه زبان روی تلفن همراه
A Language Translation App on Your Phone
در سفر اخیری که به کشور چک داشتیم، خانواده در یک مزرعه خارج از شهر پراگ اقامت کردند. صبحانه تا ساعت 9 صبح آماده نبود چون تمام کارکنان در حال رسیدگی به حیوانات بودند، برای همین نزدیک طلوع آفتاب به پیاده روی اطراف مزرعه رفتم. در یکی از آغل ها گوسفندی را دیدم که به پهلو دراز کشیده و بطور واضحی نیاز به کمک داشت. به سمت افرادی که در مزرعه کار می کردند رفتم، اما هیچ یک زبان انگلیسی یاد نداشتند، و در حالی که تلاش می کردم مشکل گوسفند را با زبان اشاره نشان دهم، سر خود را به معنی “نه” تکان می دادند. سرانجام یکی از آنها روی تکه ای کاغذ نوشت “9:00″، و من متوجه شدم فکر می کنند تقاضای صبحانه کرده ام.
گوشی ام را در آوردم و در نرم افزار ترجمه تایپ کردم ” گوسفند افتاده است و نمی تواند بلند شود.” و آنچه را دیده بودم تکرار کردم؛ باز هم فایده ای نداشت. پس دکمه ی ” بخوان” نرم افزار را زدم و آنها متوجه قضیه شدند، ابتدا با نگرانی و سپس با خنده برخورد کردند. رفتند تا به حیوان کمک کنند و در ادامه ی اقامتمان، همه ادای گوسفندی که نمی تواند بلند شود را در می آوردیم.

سال پیش، در برابر سربازی که با اسلحه مقابل من ایستاده بود و در ارتباط با او دچار مشکل شده بودم همین اتفاق افتاد. همانطور که نرم افزار جان گوسفند را نجات داد، شاید جان من را نیز در مقابل اسلحه نجات داد.

شارژر خودرویی
Car Charger

پیدا کردن مسیر هنگام رانندگی در یک کشور خارجی، و یا حتی رانندگی در جهت مخالف، بدون نگرانی در مورد تمام شدن باطری گوشیتان سخت است. به همین دلیل است که اگر قصد اجاره ی خودرو در طول سفر را دارید، همراه داشتن یک شارژر گوشی خودرویی می تواند در لیست شما باشد. یک شارژر با درگاه های USB متعدد بخرید و از نرم افزار نقشه ی راه استفاده کنید در حالی که نگران شارژ شدن دستگاه هایتان نیستید.

داروها
Car Charger

تجویز دارو در یک کشور خارجی می تواند معضل بزرگی، از داروهای مشابه ولی نادرست گرفته تا مشکلات پوشش بیمه باشد. داروهای اساسی مور نیاز را تهیه و بسته بندی کنید، بعلاوه ی مقداری بیشتر برای زمانی که ممکن است بازگشتتان به هر دلیلی به تاخیر بیفتد.

لنزهای تماسی و عینک اضافی
Extra Contacts and Glasses

جایگزین کردن لنزهای تماسی در جاده می تواند بسیار دشوار باشد، مخصوصا اگر دکتر تجویزی در مورد آن کرده باشد. یک عینک و تعدادی لنز اضافی به همراه ببرید و آنها را در محلی جدا از وسایل اصلی خود قرار دهید.

وسایلی از یک برند که به آنها علاقه دارید
Anything for Which You’re Loyal to One Brand

اگر علاقه مند به استفاده از برند محبوبتان از شامپو، ضد آفتاب، یا موارد دیگر هستید، روی خرید آن در کشوری دیگر حساب باز نکنید. مطمئن شوید که به اندازه ی مدت زمان سفرتان بعلاوه ی چند روز بیشتر از آن لوازم با خود بر می دارید.

هر چیزی که از خرید آن در کشوری که زبان آن را نمی دانید واهمه دارید
Anything You’d Be Afraid to Purchase in Another Language
بجز موارد ذکرشده در بالا، اگر چیزی هست که می دانید به آن نیاز پیدا خواهید کرد، اما مطمئن نیستید بتوانید برای آن جایگزین خوبی که توضیحاتش هم به زبانی دیگر نوشته شده پیدا کنید، مثل داروهای سرماخوردگی یا ویتامین. پس آنها را در مبدا خریداری کرده و همراه خود ببرید.

9 نکته مهم در سفر کردن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر