لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 10 نکته قابل توجه در مورد پربحث ترین تفرجگاه تعطیلاتی ایرلند
10 نکته قابل توجه در مورد پربحث ترین تفرجگاه تعطیلاتی ایرلند

10 نکته قابل توجه در مورد پربحث ترین تفرجگاه تعطیلاتی ایرلند

سنترپارکس یک مرکز تفریحی بسیار خوب در انگلستان مشتمل بر پنج تفرجگاه جنگلی بزرگ است؛ در این تفرجگاهها تفریحات و لژهای مختلفی فراهم شده است. امکانات فراهم شده برای شنا در این مجموعه حتی بدبین ترین افراد را هم به افرادی شاد و سرزنده تبدیل می کند.
در حال حاضر، این مغناطیس نقدینگی در طول تعطیلات به ایرلند هم رسیده است؛ کمپ ” لانگ فورد فارست” ( Longford Forest) قرار است با بودجه 233 یورویی تا تابستان 2019 افتتاح شود.

ولی امسال امکان رزرو 466 لژ این مجموعه وجود دارد. بهمین دلیل با دو فرزند خود به سنترپارکس در ووبرن فارست در نزدیکی لندن رفتیم تا با شرایط و امکانات آنجا آشنا شویم.


1. قبل از رفتن ( مقدمات اولیه)
از مامور حفاظت مجموعه در مورد پایبندی آنها به قوانین و وجود سیستم سوال کردم و او جواب داد که حدود 31 سال است همه چیز در این مجموعه بر پایه همین مقررات انجام می شود.
رویای سنتر پارکس اولین بار توسط فردی هلندی به نام پیت درکسن ارائه شد، بنای اولیه در سال 1987 در بریتانیا احداث و به سرعت به مجموعه ای برای گروه متوسط جامعه تبدیل شد. قبل از سفر ایمیل ها و کارت پستالهای بسیاری ما را برای سفر ترغیب کردند. باید همه چیز از دوچرخه گرفته تا خدمات بخش آب گرم ، تمامی تفریحات و نیز وعده های غذایی را از قبل رزرو کرد.

دورهمی به سبک کشتی کروز بسیار جالب بود البته بخشی از این برنامه صرفا جوری طراحی شده بود که شما را مجبور به پول خرج کردن می کرد. با این حال تجربه ای دیوانه کننده بوده است. تفریحات محبوب از قبل رزرو و پر می شوند بنابراین برای جلوگیری از بی نظمی و اتلاف وقت خانواده در صف های انتظار یا دیر غذا خوردن بهتر است همه چیز را از قبل برنامه ریزی و رزرو کنید.
 Before you go
نکته : از یک ماه قبل همه چیز را رزرو کنید تا علاوه بر قیمت خوب، حق انتخاب بیشتری هم داشته باشید و همچنین در صف ها منتظر نمانید.


2. زمان ورود
زمانیکه چشمتان به صف طولانی ماشین در گیت ورودی می افتد قلبتان از این ازدحام فرو می ریزد ولی خیلی سریع از گیت رد می شویم و خیلی زود مسیر لژ مورد نظرمان را به همراه مچ بندهای مجانی در پی می گیریم که هم نقش کلید لژ را انجام می دهد و هم می توان در صورت ثبت، پول استخر و محوطه آب گرم را با آن پرداخت کنید. اینجا همچون شهر کوچکی است ولی پیدا کردن مسیر در آن آسان است. خبری از زباله، صدای قورباغه، سنجاب و اردک نیست. کارکنان با اعتماد بنفس و سرزنده برخورد می کنند. مسئول دوچرخه ها بخوبی ارتباط برقرار می کند و شما را به اوج هیجان می رساند؛ مربی فوتبال فردای مراجعه اول اسمهایمان را بخاطر می آورد. و مربیان با صبر و حوصله ما را از مسیر مانع دار بالای درختان عبور می دهند.
همه چیز در سنتر پارکس مهیا شده است ولی خوشحالم که اطرافم از شخصیتهای دیزنی لند و یا عکس هایی آزاردهنده از تفرجگاه پر نشده است.

نکته: اپلیکیشن سنترپارکس را دانلود کنید. این اپلیکیشن به نقشه و سفرنامه تجهیز شده است و به شما امکان رزرو امکانات در لحظه را می دهد.

Where to stay

3. محل اقامت

هنگامیکه ترافیک در روز تغییرات و جابجایی به پایان می رسد، فضاهای جنگلی به اصل آرامش خود برمیگردند. لژها طبقه بندی شده هستند: لژهای جنگلی معمولی، جامع ( با فضای اضافی و سرویس بهداشتی اختصاصی ) و لژهای انحصاری ( با اتاق بازی و وان آب داغ ) و لژهایی با امکانات بیشتر. ما در لژ جامع اقامت داشتیم. دیگر امکانات این لژ ها عبارتند از وای فای ( قابل دسترس در کل مجموعه) مجانی، حفاظ در و پنجره، وسایل و چاقوهای مناسب آشپزی، قهوه ساز و یخچالی کوچک.
Center Parcs

ما با پرواز به انگلستان رفتیم و چمدانهایمان محدود بود ولی اگر کسی با اتومبیل به این مجموعه بیاید می تواند نصف وسایل خانه خود را هم همراه داشته باشد. با روشن شدن روز و کنار زدن پرده ها با تصویری همانند روستا مواجه می شوید؛ افرادی در حال پیاده روی، کودکان در حال دوچرخه سواری و عده ای هم دور هم در زیر پشه بندها در حال نوشیدن قهوه. انگار آرمان شهری زیبا در دل این جنگل جای داده شده است.

نکته: کمی از وسایل و مواد غذایی مورد نیاز خود برای صبحانه و میان وعده ها را همراه داشته باشید تا از هزینه هایتان کمی کاسته شود. مغازه کوچکی در درون مجموعه وجود دارد ولی ممکن است همه وسایل موردنظرتان را نتوانید در آن پیدا کنید.
Get active

4. رفتن به استخر

چه زمانی استخر یک استخر معمولی نیست؟ هنگامیکه یک بهشت گرمسیری برای شناست. این فضای دریایی با رودخانه های آرام، استخرهای موجی و رودخانه آبهای خروشان در قلب مجموعه قرار دارد. تمامی این امکانات به دور قلعه ای ضد آب و پوشانده شده با برگ با زاویه ای 29.5 درجه قرار گرفته اند.
Hit the pool

نقطه ای با زوایه 45 درجه ای که محل فرود آن جنگل الودن سنترپارکس در انگلستان است.
مهیج ترین فرود در نقطه Tropical Cyclone ( بالاترین نقطه) اتفاق می افتد. در این نقطه کل خانواده روی قایقی شبدری شکل نشسته و در طول مسیر پایین آمدن با زاویه ای 45 درجه با صدایی بلند جیغ و داد می کنند. بخش آبهای خروشان جالب و البته برعکس انتظار آرام است. بزرگسالان و کودکان می توانند در کنار یکدیگر از این بخش لذت ببرند ولی باید به یک نکته توجه داشته باشند ” از هیجان زیاد نترسند”. بنابراین اگر عاشق هیجان زیاد نیستید دوباره به این تجربه فکر کنید. زمان جابجایی و تغییرات و نیز زمان ناهار جمعیت کمتر است و می توانید لذت بیشتری ببرید.

نکته: ورود رایگان است ولی قیمت اجاره حوله 2 یوروست. اگر میخواهید یک هفته در مجموعه بمانید بهتر است حوله خود را همراه داشته باشید.

Get active

5. فعال و پرتحرک باشید
اساسا تمامی امکانات سنتر پارکس با هم مهیا شده اند؛ تمامی 100 امکانات فراهم شده در مجوعه در طول سال و علیرغم هر شرایط آب و هوایی باز و مهیا هستند. از جمله این تفریحات عبارتند از مبارزه با تفنگ لیزری در جنگل، مینی تنیس، سقوط در جزیره از راه مسیر زیپی شکل 150متری.
با انتخاب تفریحات جدید هزینه ها بیشتر می شود ولی تفریحات هیجان انگیز بوده و بخوبی انجام می شوند و البته خود کارمندان هم پرهیجان و سرزنده هستند. این تفریحات برای تمامی اعضای خانواده از بچه ها گرفته تا پدربزرگ ها و مادربزرگها فراهم شده اند. همه رده های سنی می توانند در کنار یکدیگر از امکانات مختلف از رنگ آمیزی سفالها گرفته تا قایقرانی در جزیره را در کنار یکدیگر تجربه کنند.

برای استفاده از بخش سرسره و پرشهای ارتفاع بالا باید قدتان بالای 1.22 متری باشد پس از قبل انتخاب آنها بهتر است به این نکات توجه داشته باشید تا بعدا ناامید نشوید. کودکان 8 سال به بالا می توانند بدون نظارت والدین از تفریحات لذت ببرند .

On yer bikes

6. دوچرخه سواری
دوچرخه سواری بهترین راه برای گردش در محوطه مجموعه است و البته با در نظر گرفتن عدم وجود ترافیک، تفریح جالبی برای کودکان است. هزینه اجاره دوچرخه 35 و کلاه ایمنی 5.70 یورو است. به محض رسیدن به مجموعه می توانید پول اجاره دوچرخه را پرداخت و از آنها استفاده کنید؛ ولی می توانید دوچرخه خودتان را هم همراه داشته باشید تا در هزینه هایتان صرفه جویی شود. همچنین می توانید برای نوپاهای خود از کالسکه استفاده کنید. همه امکانات فراهم شده اند و تنها نکته منفی در مورد این مجموعه نبود مرکز خرید، تجهیزات ورزشی و تیوپ نجات ها در استخر است.

نکته: محوطه دوچرخه سواری روز اول در ساعت 8 شب و در دیگر روزها 5 عصر بسته می شود. برای آنکه در میان ازدحام جمعیت گیر نکنید بهتر است دوچرخه را زودتر برگردانید.
Hit the spa

7. استفاده از آبگرم
محوطه آبگرم به شش قسمت تقسیم شده است که هر یک اتاق بخار، سونا و محوطه ریلکسیشن خاص خود را دارد. Aqua Sana بزرگترین قسمت است که بیشترین طرفدار را هم دارد. گرچه این قسمت شلوغ است ولی اندازه بزرگ آن گنجایش تعداد زیاد مراجعه کننده ها را دارد. محوطه تمیز و کارمندان بخوبی آموزش دیده اند؛ تعاملات کارمندان، درجه حرارت فضا و فیدبک درمانگرها در طول درمان هم مناسب است.
خود ما شخصا فضای بزرگتری برای استخر را ترجیح می دهیم . اتاق Sensory Experience آنطور که گفته می شد “سفری به معنای واقعی جالب” نبود ولی بخش Mineral Room فضایی شگفت آور با بوهایی آرامش بخش، بخار، نورپردازی و سالن انتظار مناسب است. روی هم رفته، این فضا هم برای گروه و هم برای زوج ها مناسب است؛ می توان در این فضا به راحتی با هم صحبت کرد. هزینه برای سه ساعت 43 یورو و برای استفاده از دوره های درمانی34 یورو است.

نکته: زمان زیادی برای رسیدن به خود نداشته اید؟ هزینه خدمات زیبایی همچون مانیکور و پاکسازی صورت از 11.50 یورو شروع می شود.
 Shop till you drop

8. خرید کردن
سنترپارکس مراجعه کننده های دایمی دارد. خرده فروشی این مجموعه کوچک است و البته قطعا جوری برنامه ریزی شده است که هزینه زیادی برایتان داشته باشد (قیمتها بالاست). برای مثال در Sportique، تبلیغاتی از آدیداس، ورا مودا وسوپردرای و در Treats نیز تبلیغاتی از مخلوط “n”، شکلات مارک و دیگر اقلام دیده می شود. در یک تبلیغات Just Kids بعنوان مکانی خوب برای خرج کردن پول توجیبی ها معرفی شده است. بیلبورهای تبلیغاتی مختلفی از باربیکیوهای قابل بازیافت گرفته تا مارشمالوهای بزرگ در پارکس مارکت در جای جای این مجموعه دیده می شود.

نکته: هزینه اقامت در روزهای میانی هفته در زمان مدرسه کمتر خواهد بود.

Food and drink

9. خوردنی و نوشیدنی
در این مجموعه در کنار رستوران متعلق به خود مجموعه، رستورانهای زنجیره ای نیز دیده می شوند و بهمین دلیل براحتی می توان به انواع غذاها دسترسی داشت. در طول سه شب می توان از خوردن غذاهای فرانسوی، ایتالیایی و هندی لذت برد؛ سرویس ها بخوبی ارائه و غذاهای بدون گلوتن نیز سرو می شوند.
ولی هیچ کدام از غذاها چندان جالب نبودند. برای مثال غذای tandoori prawn skillet در رستوران Rajinda Pradesh وعده غذایی کوچکی بدون طعم است که پیازهای نیمه پخته شده در میان لایه سبزیجات آن چندان خوشایند نیست. ولی بر خلاف آن saltimbocca در Strada وعده ای بزرگ با طعمی مطبوع است.
بهترین وعده غذایی در کافه روژ با شات بزرگی از دسر بستنی بهمراه آب نبات برای بچه ها و تارتی بدون گلوتن برای خانم سرو شد.

نکته: سفارش دهید! منو غذاهای آماده شامل همه نوع غذایی از غذای چینی گرفته تا غذای هندی و انواع پیتزاها است. قیمت غذاها از 27.50 یورو شروع می شود.
Check out

10. بررسی کردن
هزینه اقامت کوتاه در مجموعه برای چهار شب آن هم در روزهای میانی هفته با اقامت در لژ سه خوابه 399 دلار برابر با 456 یورو تمام می شود. اقامت در لژ جامع از 459 یورو و در لژ انحصاری از 1.668 یورو شروع می شود. متاسفانه نرخ سرویس های این مجموعه هنوز تایید و تثبیت نشده است. پس بهتر است هوشمندانه سفر کنید و برای رزرو هتل تمامی جوانب را در نظر بگیرید.
ضروریات:
اگر با اتومبیل شخصی به پارک سنتر بروید بهتر است؛ بهتر است بوت ها، تجهیزات ورزشی و کفش های مناسب و نیز مواد اولیه ضروری چون چای، قهوه، شیر، نان و دیگر مواد فریزری و نیز دوچرخه تان را همراه داشته باشید تا در هزینه هایتان صرفه جویی شود. و تجهیزات ضروری ضد باران را نیز فراموش نکنید زیرا همه چیز در مجموعه زیر سقف نیست.

سفر در ارتفاعات جنگل‌های هیرکانی، دارمرز
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر