لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 مورد از دورافتاده ترین جاذبه های گردشگری یونان
10 مورد از دورافتاده ترین جاذبه های گردشگری یونان

10 مورد از دورافتاده ترین جاذبه های گردشگری یونان

کشور یونان نه تنها به خاستگاه تمدن و دموکراسی در جهان شهرت دارد بلکه جایگاه المپیک نیز به شمار می رود. این کشور یکی از محبوب ترین مقصد های گردشگری در سراسر جهان محسوب می شود که دارای مکان های جذاب و دیدنی مانند زیبا ترین جزایر شناخته شده سانتورینی و سرزمین آثار باستانی باشکوه آتن می باشد. این جاذبه ها مملو از فعالیت ها و چشم انداز های تماشایی و بی نظیر است، پیشنهاد می کنیم که از نظر دورافتاده ترین بخش های یونان را نیز کاوش کنید. مکان های کم دیده شده و کمتر شناخته شده این سرزمین دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بیشتری بوده و سفر به این مناطق هزینه ی کمتری را در بر دارد و طبیعت دست نخورده ای را می توان در این نواحی مشاهده کرد. بهتر است که سفری به مناطق ناآشنا و دوردست را تجربه کنید. می توانید کوچک ترین شهر ساحلی متونی (Methoni) را بازدید کنید یا به سوی جزیره ی سنتی و قدیمی پاتموس ( Patmos) سفر کنید. با رزرو آنلاین هتل و سفر به سوی دورافتاده ترین جاذبه ها هزینه ی کمتری پرداخت کنید، فراموش نکنید این مقصد های توریستی یونان ارزش بازدید دارند.

10 – شهر کاوالا (Kavala)

شهر بندری معروف کاوالا در استان مقدونیه در شمال کشور یونان واقع شده است و در حقیقت به نام مقدونیه شناخته می شود. با توجه به موقعیت ساحلی آن، این شهر یکی از مراکز مهم بندری به شمار می رود، همچنین گردشگران می توانند توسط کشتی از این ناحیه و جزایر اطراف دریای اژه بازدید کنند. آثار باقی مانده از قلعه ی دوران بیزانس که قدمت آن به قرن 15 میلادی بر می گردد، را می توانید در این شهر تماشا کنید. دژ ها و قلعه های شهر کاوالا مناظر جذاب و دیدنی دارند، همچنین در این نواحی کنسرت ها و رویداد های فرهنگی دیگری در طول سال برگزار می شود که تجربه ی خاطره انگیزی را می توانید به دست آورید. آثار معماری و تاریخی باقی مانده از دوران امپراطوری بزرگ عثمانی در سراسر بخش های قدیمی شهر کاوالا گسترده شده اند و از جاذبه های مهم این شهر به شمار می روند. بعد از گشت و گذار می توانید در کنار بندر استراحت کرده و از غذا های خوش طعم این ناحیه لذت ببرید.
Naxos

9 – جزیره ی ناکسوس (Naxos)

ناکسوس یکی از بزرگ ترین و سرسبز ترین جزایر در مجمع الجزایر سایکلادس (Cyclades) است. این جزیره در جنوب یونان واقع شده است و گفته می شود که کوه افسانه‌ ای زئوس در این محل قرار گرفته است. جزیره ی ناکسوس جاذبه های بسیار زیاد و خاصی برای افزایش هیجان بازدیدکنندگان دارد. بیشترین بخش این جزیره به کشاورزی اختصاص دارد اما شهر های کوچک و جاذبه های تاریخی زیادی برای بازدید دارد، همچنین سواحل فوق العاده زیبایی در انتظار گردشگران می باشند. می بایستی بازدید از دیوار شهر قدیمی به نام کاسترو را فراموش نکنید، از دروازه ی مرمری به نام پورتارا (Portara) که قدمت آن به قرن 6 قبل از میلاد مسیح می رسد، بازدید کرده و شکوه و عظمت این آثار را تحسین کنید. به سوی ساحل بهشت مانند آگیوس پروکوپیوس (Agios Prokopios) حرکت کنید و در محیط زیبا و لذت بخش این بهشت شنا کنید، در کنار دوستان خود می توانید به موج سواری بپردازید یا حمام آفتاب بگیرید. در جزیره ی ناکسوس سفر خوشی را می توانید رقم بزنید.
Patmos

8 – جزیره ی پاتموس (Patmos)

جزیره ی پاتموس، جزیره ای کوچک است که در دریای اژه واقع شده است و به خاطر اینکه مکانی برای نوشتن وحی بوده، یکی از مذهبی ترین جزایر در یونان به شمار می رود. گفته می شود که سنت جان هنگام زندگی در این جزیره الهامات و وحی دریافت کرده است و بر اساس آن کتاب مکاشفه را نوشته است. امروزه بسیاری از جاذبه های این جزیره ارتباط مستقیمی با تاریخ مذهبی یا افسانه ها دارند. یکی از مهم ترین جاذبه های جزیره، صومعه الهیات شناس معروف سنت جان است که قدمت این بنا به قرن 11 میلادی بر می گردد. گردشگران می توانند از غار بزرگ مکاشفه نیز دیدن کنند، این غار در کنار کوهی، میانه راه بین دو شهر چوره و اسکالا قرار دارد. روستای چوره پایتخت جزیره پاتموس بوده و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. گفتنی است که امکانات رفاهی و اقامت در شهر اسکالا برای گردشگران مهیا می باشد و کافه هایی با قیمت مناسب را می توانید در این ناحیه بیابید. گفته می شود که ساختمان های این نواحی قبلا توسط ایتالیایی ها در دوران استعمار جزایر دودكانز استفاده می شد. از سواحل شگفت انگیز و فضای آرامش بخش این جزیره لذت ببرید.
بیشتر بخوانید:
Methoni

7 –متونی (Methoni)

روستای متونی در بخش جنوب ناحیه ی کوهستانی پلوپونز (Peloponnese) واقع شده است. در حماسه ایلیاد و نبرد تروآ، آگاممنون هفت شهر را به آشیل پیشنهاد کرد که شهر کوچک متونی یکی از این گزینه ها بود. گردشگرانی که تمایل به بازدید از مکان های دورافتاده دارند، می توانند در این ناحیه جاذبه های تاریخی بی نظیری را کشف کنند. بهتر است که اول به سوی بازدید از بقایای دژ و قلعه ی باستانی کاسترو بروید و یک نمونه ی عالی از معماری ونیزی را مشاهده کنید که قدمت آن به قرن 15 میلادی بر می گردد. گفتنی است که این بنا یکی از بزرگ ترین قلعه های سواحل مدیترانه می باشد و توسط یک پل سنگی به ساحل متصل شده است. در اطراف این قلعه فضای آرام دریایی و ساحلی زیبا وجود دارد که با چند قدم پیاده روی می توانید لحظات خوب و خوشی را همراه با شنا کردن بگذرانید. کافه های زیادی در این ناحیه وجود دارد که با نوشیدنی ها و غذا های خوش طعم و دلپذیری از مسافران پذیرایی می کنند.
Chios

6 – جزیره خیوس (Chios)

خیوس جزیره ای در شمال دریای اژه می باشد، و تنها 4 مایل از سواحل کشور ترکیه فاصله دارد. خیوس به داشتن محصولاتی همچون زیتون، انجیر و شراب شهرت دارد، همچنین به دلیل وجود غذا های متنوع و خوشمزه، این جزیره یکی از بهترین مکان ‌های گردشگری برای دوستداران غذا به شمار می رود. گفتنی است که صومعه نئا مونی (Nea Moni) که در قرن ۱۱ ساخته شده است، یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی این جزیره است و در مرکز خیوس قرار دارد. فضای داخلی این صومعه بصورت فوق العاده زیبایی طراحی و تزئین شده است و موزائیک های بکار رفته نمونه ی بارزی از هنر رنسانس مقدونیه به شمار می رود. همچنین جزیره ی خیوس به دلیل نزدیکی به کشور ترکیه، یکی از مکان های محبوب برای سفر و حرکت به سوی ترکیه می باشد، که گردشگران به راحتی می توانند با خدمات کشتی های محلی بصورت روزانه به سوی این کشور سفر کنند. در این سفر از جاذبه‌ های شهر کوچک قرون وسطایی مستا (Mesta) نیز دیدن کنید و در بازگشت سوغاتی های سفر را از این ناحیه تهیه کنید و از ناهار فوق العاده خوشمزه در رستوران های این شهر لذت ببرید.
Pelion Peninsula

5 – شبه جزیره ی پلیون (Pelion Peninsula)

شبه جزیره ی پلیون در مرکز یونان واقع شده و در میان دریای اژه و خلیج پاگاستیک (Pagasetic) گسترده شده است. این ناحیه یکی از زیباترین مکان های یونان می باشد و آب های گرم خلیج مناسب شنا کردن می باشند. گردشگرانی که در زمستان به سوی این شبه جزیره سفر کنند، می توانند از ناحیه ی اسکی در کوهستان پلیون لذت ببرند. در طول روز می توانید از مسیر پیاده روی کوهستانی عبور کنید و در دل طبیعت به آرامش برسید و هنگام غروب آفتاب، در کنار ساحل نوشیدنی میل کنید. روستاهای کوهستانی مانند مکرینیتسا (Makrinitsa) و پورتاریا (Portaria) از مهم ترین جاذبه های بکر شبه جزیره به شمار می روند که با دیدن این نواحی می توانید به تاریخ گذشته این سرزمین سفر کنید و چهره ی واقعی و اصیل یونان را تماشا کنید. روستاهای سنتی دارای سقف های سنگی خاکستری رنگ، خانه های ساده و زیبا و مسیر های گردشگری آسفالته است. گفتنی است که بعد از جنگ داخلی یونان هزاران زن به این جزیره تبعید شدند، به همین دلیل شبه جزیره ی پلیون با نام جزیره خطرناک زنان نیز معروف می باشد.
Symi

4 – جزیره سیمی (Symi)

سیمی جزیره ای کوچک در دسته جزایر دودکانیسای یونان، در دریای اژه می باشد. در طول قرن های گذشته جزیره سیمی مرکز تجارت اسفنج به شمار می رفت و امروزه نیز گردشگران می توانند انبوهی از اسفنج های دریایی را در مغازه های سوغاتی فروشی ببینند. در حال حاضر جزیره سیمی طرفداران خاص خود را دارد و گردشگرانی که به دنبال جاذبه های تاریخی در کنار امکانات مدرن رفاهی می باشند، به سوی این مقصد گردشگری سفر می کنند. هنگام سفر به این جزیره از بندر آن دیدن کنید که هنوز هم در حقیقت قلب جزیره به شمار می رود. یکی از محبوب ترین چشم انداز های جزیره صومعه ی تاریخی پانورمیتیس (Panormitis) می باشد که در سمت جنوبی جزیره واقع شده است گردشگران می توانند با تاکسی به سوی این جاذبه حرکت کنند. پیاده روی و قایق سواری کنار سواحل یکی از محبوب ترین سرگرمی های جزیره سیمی محسوب می شود و در طول جزیره مسیر های مناسبی برای قدم زدن وجود دارد.
Kastoria

3 – شهر کاستوریا (Kastoria)

شهر کاستوریا یکی از دورافتاده ترین مقصد های گردشگری یونان به شمار می رود. این شهر در کرانه دریاچه زیبای اورستیدا (Lake Orestiada) واقع شده و توسط کوهستان های شگفت انگیزی از سنگ آهک احاطه شده است. غذا های متنوع و خوش طعم، حیات شبانه پر هیاهو و تعداد زیادی از کلیسا های تاریخی بیزانسی را می توانید در این شهر تماشا کنید. با وجود پیشینه ی تاریخی عظیم و جاذبه های توریستی بیشمار می توان گفت این شهر کمتر مورد توجه جهانگردان بین المللی قرار گرفته است. بهتر است که ماجراجویی در غار معروف دراگون را در زیر زمین تجربه کنید یا به سوی موزه ی بیزانسی کاستوریا بروید و با تاریخ و فرهنگ این شهر آشنا شوید. در یکی از کافه های شهر غذا میل کنید و از چشم انداز دریاچه لذت ببرید. گفتنی است که این ناحیه به تولید خزهای با کیفیت معروف می باشد. از سوغاتی فروشی ها می توانید محصولات چرمی و خز نیز تهیه کنید.
Folegandros

2 – جزیره ی فولگاندروس (Folegandros)

فولگاندروس یکی از کوچک ترین جزایر در مجمع الجزایر سایکلادس (Cyclades) می باشد که در نزدیکی جزیره ی مشهور سانتورینی قرار دارد. جزیره دارای چشم انداز های متنوعی است که با صخره های شیب دار و غار بزرگی احاطه شده است. بخش پایتخت و مرکزی جزیره در ارتفاع 200 متری (650 فوت) بر فراز صخره ای شکل گرفته است. اغلب بیشتر مسافران برای لذت از سواحل بی نظیر و آرام یونان به جزیره ی فولگاندروس سفر می کنند، برخی از این سواحل خلوت بوده و برخی بیش از حد شلوغ نیستند و مکان مناسبی برای سفری رمانتیک با زیبایی های طبیعی محسوب می شوند. گردشگران می توانند در کنار سواحل زیبای کاترگو (Katergo Beach) قدم بزنند و از آب های شفاف و زلال ساحل گالیفوس در شگفتی غرق شوند. ساحل آنگالی یکی از محبوب ترین سواحل جزیره ی فولگاندروس به شمار می رود که ممکن است در طول ماه های تابستان پر از گردشگر باشد. کافه های زیادی در نزدیکی ساحل آنگالی وجود دارد که در کنار لحظات آرام می توانید از غذا های دریایی لذیذ و همچنین از نوشیدنی های محلی میل کنید و از چشم انداز زیبای ساحلی لذت ببرید.
Kefalonia

1 – جزیره ی سفلونیا (Kefalonia)
در میان 6 هزار جزیره ای که در سرزمین یونان وجود دارد، جزایر آیونی (Ionian Islands) از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین جزایر به شمار می روند. گفتنی است که جزیره ی سفلونیا نیز به این دسته ی معروف تعلق دارد اما همچون دیگر جزایر آیونی از جمله جزیره ی کورفو (Corfu)، شناخته شده و معروف نیست. می توان گفت جزیره ی سفلونیا به زیبایی دیگر جزایر مشهور می باشد و دارای چشم انداز های فوق العاده زیبایی است اما این جزیره نسبت به جزایر دیگر کمتر توسعه یافته است و همچنین کم جمعیت نیز می باشد. غار های فوق العاده زیبای دروگاراتی (Drogarati Caves) در این جزیره واقع شده اند و گردشگران می توانند از این جواهر طبیعی سفلونیا دیدن کنند یا به همراه تور قایق سواری به سوی چهار شبه جزیره حرکت کنند. ساحل میرتس در سمت غربی جزیره قرار دارد و طبق نظرسنجی ها یکی از بهترین سواحل جهان انتخاب شده است، از تماشای این بهشت کوچک می توانید لذت ببرید. همچنین می توانید از ساحل معروف سامی نیز دیدن کنید که شن های سفید رنگ ساحلی، آب های شفاف آبی رنگ و کوهستان های سرسبز این سواحل را به رویایی ترین ناحیه تبدیل کرده است.

7 سازه ای که آینده شهر بوداپست را شکل خواهند داد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر