لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مجتمع تجاری- گردشگری سپاد مشهد
مجتمع تجاری- گردشگری سپاد مشهد

مجتمع تجاری- گردشگری سپاد مشهد

مجموعه تجاری- گردشگری سپاد که در شمال شهر مشهد واقع‌ شده است با مساحت 2 میلیون مترمربعی خود، میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. این مجموعه که به ‌عنوان مجهزترین منطقه گردشگری کشور شناخته ‌شده است در نگاه بازدیدکنندگان، زیبایی ساختمان‌های الماس شرق و وصال آن فراموش ناشدنی بوده است؛ اما در کنار این ساختمان‌های زیبا، بازار بین‌المللی شهید کاوه، بازار بین‌المللی خیام و سایر مجتمع‌های تجاری مجموعه سپاد این امکان را فراهم آورده است تا علاوه بر امکان خرید، فضای تفریحی برای بازدیدکنندگان نیز وجود داشته باشد. اگر قصد سفر به مشهد را دارید با ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کرده و با رزرو هتل های مشهد راحتی را برای خود به ارمغان آورید.

معرفی مجتمع تجاری گردشگری سپاد مشهد

مجموعه تجاری، گردشگری سپاد که شامل مراکز خرید و تفریحی متعدد است و یکی از جاهای دیدنی مشهد محسوب می شود. این مجموعه با امکاناتی که در آن فراهم ‌شده است به‌ عنوان مجهزترین و بزرگ‌ترین منطقه گردشگری کشور شناخته‌ شده است و هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. در مجموعه سپاد، علاوه بر داشتن خرید از مجتمع ‌های تجاری متعدد، فضای تفریحی جذابی در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد. عبارت سپاد که به معنی ” سازندگی پس از دفاع ” است به همت 10 هزار سهامدار متدین شهر مشهد ساخته شده و با احداث زیربناهای گوناگون به عمران و آبادانی شهر مشهد و منطقه کمک کرده است. به طور کلی مجموعه سپاد را می توان یکی از بازارهای لوکس مشهد دانست از این رو گردشگران سعی دارند با رزرو هتل های نزدیک مجموعه سپاد به این بازار دسترسی راحتی داشته باشند.
 ویژگی‌های مجموعه تجاری، گردشگری سپاد

ویژگی‌های مجموعه سپاد

این مجموعه با داشتن پروژه‌های متعدد از پیشتازان کشور در حوزه سازندگی محسوب می‌شود.
مجموعه سپاد به ‌عنوان بزرگ‌ ترین مجتمع انبارداری شرق کشور برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌ گذاران است.
مجموعه یاد شده به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ ترین مجموعه‌ های تجاری- گردشگری، دارای پروژه ‌ها و مراکز تفریحی متعدد است.
به‌ عنوان یکی از متعهدترین و توانمندترین مجموعه ‌ها در ایجاد اشتغال، نوآوری و آبادانی است.

آسنایی با مجتمع های مجموعه تجاری گردشگری سپاد

این مجموعه که به‌ عنوان مجهزترین و کامل ‌ترین مجموعه‌ های تجاری- گردشگری شرق کشور شناخته ‌شده است دارای مراکز تجاری و تفریحی زیر است:

مجتمع تجاری الماس شرق

الماس شرق
تجربه‌ای متفاوت از یک خرید خوب و تفریحی لذت ‌بخش در مجتمع تجاری گردشگری 6 طبقه الماس شرق که مساحت آن 28 هزار مترمربع است حیرت‌آور است. در مجتمع الماس شرق 1200 واحد تجاری وجود دارد که به نیاز شهروندان و گردشگران در زمینهٔ های صوتی و تصویری، رایانه، صنایع‌دستی، پوشاک وغیره پاسخگو است. در مجتمع تجاری و تفریحی الماس شرق امکانات رفاهی نظیر نمازخانه، پارکینگ طبقاتی، خدمات حمل بار و… در نظر گرفته‌ شده است.
مسیر دسترسی: خراسان رضوی، مشهد، انتهای خیابان شمالی.

مجتمع تجاری وصال

وصال

یکی دیگر از مجتمع های تجاری مجموعه سپاد، مجتمع تجاری وصال است که همواره مورد توجه گردشگران می باشد. در این مجتمع مغازه های گوناگونی مانند پوشاک، خشکبار، وسایل کادویی، لوازم آراریشی و بهداشتی، کیف و کفش و غیره وجود دارد و نیازهای اکثر افراد را برآورده می سازد.

برج بازار بین‌الملل خاورمیانه

برج بازار بین الملل خاورمیانه

مراکز تفریحی مجموعه سپاد

مجتمع پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب

سیرک ملل

سیرک ملل

سرزمین عجایب

سرزمین عجایب
در کنار مجتمع‌های تجاری و مراکز تفریحی سپاد، بازار بزرگ خیام، بازار شهید کاوه، مجتمع مواد غذایی سپاد و سرویس ایاب و ذهاب درون ‌شهری به ‌عنوان بخشی از قابلیت‌های مجموعه فعلی محسوب می شوند.

پارک علمی پروفسور بازیما

بازیما
این پارک به‌ عنوان اولین پارک موضوعی کشور، دارای 2400 متر مساحت است و در طبقه چهارم مجتمع وصال قرار دارد. در این پارک با سوار شدن بر ماشین زمان به اوایل خلقت جهان می‌روید و سفری پرهیجان را تجربه می‌کنید. همچنین پی بردن به دنیای زیرآب همیشه مورد توجه عاشقان آب و آبزیان بوده است که با سوارشدن بر زیردریایی پارک پروفسور بازیما امکان‌ پذیر است.
بازیما
اگر نحوه ارتباط اجزای بدن با یکدیگر برای شما جذاب است می‌ توانید با عبور از دهان یک انسان غول ‌پیکر و عبور از اندام‌های داخلی او به کشف اسرار داخل بدن انسان بپردازید. پارک پروفسور بازیما مکان مناسبی برای تفریح، سرگرمی و آموختن است.
مسیر دسترسی: استان خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، طبقه چهارم مجتمع تجاری وصال

شهربازی سرزمین خورشید

شهربازی سرزمین خورشید
مجموعه تفریحی سرزمین خورشید که مساحت آن 17 هزار مترمربع است دارای 20 دستگاه وسیله ایمن برای شادی و سرگرمی کودکان و بزرگسالان است. پارکینگ اختصاصی، سینمای تابستانی و پیست اتومبیل رانی بر جذابیت مجموعه سرزمین خورشید افزوده است.
مسیر دسترسی: استان خراسان رضوی، مشهد، بزرگراه قائم، بلوار خیام.

آنچه در آینده شاهد آن خواهیم بود

از مهم ‌ترین اتفاقاتی که قرار است در آینده در مجموعه تجاری- گردشگری سپاد شاهدش باشید، احداث مرکز تجارت صنایع ‌دستی است. این اقدام به نوبه خود موجب شکل ‌گیری یک فرصت استثنائی برای فعالان صنایع ‌دستی است تا به ارائه محصولات خود به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی پرداخته و ضعف حوزه صنایع ‌دستی در نمایش محصولات کاهش یابد. از دیگر طرح‌هایی که در آینده به بهره‌ برداری خواهند رسید میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1-توسعه مرکز پارک ساحلی آفتاب
2-سالن بازی ‌های یخی
3-پارک پرندگان

آداب‌ و رسوم مشهد

خراسان رضوی محل زندگی قوم‌ های مختلفی است اما به‌رغم تفاوت در نژاد و فرهنگ برداشتن دین و ملت باهم متحدند و از مسلمان بودنشان به خود می‌بالند. به دلیل آنکه خراسان رضوی سرزمین وسیع و حاصلخیزی است همواره شاهد کوچ قومیت‌ های گوناگونی بوده است و این را از تنوع نژاد و گویش ساکنین آن می‌شود حدس زد. یکی از مرسوم‌ ترین رخدادهای فرهنگی شهر مشهد، موسیقی محلی آن است که در جشن ها و مراسمات اجرا می‌شود. موسیقی مشهد به دلیل پراکندگی طوایف با دوتار، دهل، دپ، سرنا، کمانچه و نی و سایر آلات متنوع اجرا می ‌شود.
در غرب شهر مشهد، هم‌وطنان بلوچ به فعالیت‌های دامداری و کشاورزی مشغول‌ اند. اصرار مردان و زنان قوم بلوچ در استفاده از لباس‌ های سنتی خود است که تنوع رنگ و هنر سوزن ‌دوزی در لباس زنان جذاب و قابل ‌توجه است و آنچه مشترک است، گلدوزی ساده کناره یقه، جلیقه و آستین برای آنان است. در ماه محرم نیز مانند اقصی نقاط کشور برخی از آداب (سینه ‌زنی، گریه بر امام حسین (ع) و مرثیه‌ سرای) در کنار نذر و احسان از روایات و احادیث گرفته‌ شده و برخی دیگر نیز تقلیدهای بی‌اساس است.
سوغات مشهد

سوغات مشهد

اگر به مشهد سفر کنید احتمال برگشتن با دست‌خالی از این شهر خیلی کم است. کلانشهر مشهد نیز مانند سایر شهرهای کشور دارای سوغاتی‌های خوراکی و صنایع‌ دستی است. در باور ما ایرانی‌ ها سوغات شهر مشهد، متبرک است. یکی از سوغاتی ‌های شهر یاد شده زعفران می باشد. این طلای سرخ که از گران‌ بهاترین محصولات خوراکی است در مشهد کشت می‌شود و از مرغوبیت بالایی برخوردار است و علاوه بر مصرف خوراکی، در صنعت نساجی و رنگ ‌سازی نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد. زرشک نیز به‌عنوان یکی دیگر از سوغاتی ‌های مشهد محسوب می شود. البته زعفران در شهرستان کلاته کشت می ‌شود و به خاطر کشت این محصول رتبه نخست کشوری را دارد.
سایر خوراکی‌هایی که می‌ شود از مشهد به‌ عنوان سوغات خریداری کنید شامل آلوچه، نخود، کشمش، گردو، نبات، جیلی بیلی و غیره است. از سوغاتی‌های که با خود معنویت دارد و می ‌شود از آن‌ ها به‌ عنوان سوغاتی برای دوستان و آشنایان استفاده نمود می توان به مهر و تسبیح، زیورآلات از عقیق و فیروزه، عطر و … اشاره کرد. از صنایع ‌دستی بسیار زیبای این شهر مانند پوستین ‌دوزی، قالی ‌بافی، گلیم‌ بافی، هر کاره تراشی، آینه ‌کاری، سماور سازی، نمدبافی و تابلوهای نفیس نقره که در سایز و رنگ‌های مختلفی پیدا می‌شوند می توان به‌عنوان سوغاتی های ارزشمند مشهد یاد کرد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
ارزانترین هتل 5 ستاره مشهد
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر