لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی آستارا
جاهای دیدنی آستارا

جاهای دیدنی آستارا

آستارا یکی از جاذبه های گردشگری واقع در شمال ایران است. این شهر به‌ عنوان یکی از شهرهای خوش آب وهوا شناخته‌ شده است و جاذبه های گردشگری جذابی برای مسافران دارد که باعث شده همه‌ ساله مسافرانی که برای گذراندن تعطیلات به شمال کشور مسافرت می کنند، توقفی هم در این شهر زیبا داشته باشند و با رزرو هتل در آستارا از گشت وگذار در این شهر نهایت لذت را ببرند. از هتل های آستارا می توان به هتل اسپیناس آستارا و هتل پارلا آستارا اشاره کرد که در این شهر زیبای خوش آب‌ وهوا در شمال استان گیلان واقع ‌شده اند. همچنین می توان از آستارا با عنوان مرز بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان یاد کرد.
این شهر از ناحیه ی شرقی به دریای خزر و از ناحیه ی غرب به استان اردبیل محدود شده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی آستارا، مردم در این شهر به زبان های مختلفی ازجمله ترکی آذربایجانی و تالشی صحبت می کنند. البته نکته ی قابل‌ توجه این است که شهر آستارا درگذشته روستایی کوچک به نام دهنه کنار بوده است، اما این روستا در طول گذشت زمان و به‌ ویژه از زمان قاجار تا به کنون توسعه و پیشرفت شایانی داشته و آستارای امروزی را به وجود آورده است. مردم این شهر بسیار مهمان نواز و خون گرم هستند. بومیان این منطقه مردم مهربانی هستند که هرکدام داستان های بسیاری برای گفتن دارند. شهر آستارا در زمان گذشته محل عبور و تردد کاروانان و مسافران زیادی از محل های مختلف بوده است.
آستارا
ازآنجایی‌ که این شهر درگذشته دارای زمین مردابی شکل بوده است این کاروانان و مسافران هنگام عبور از این منطقه به‌ ناچار مجبور بودند به‌ آرامی و دقت فراوان از این ناحیه عبور کنند. نام این شهر در ابتدا “اوسته” یا همان “هوسته” بوده است که در طول گذر زمان به آستارا تغییر کرده است. البته برخی دیگر بر این باورند که این نام از کلمه ی استردن به معنای باج گرفتن/ پول زور گرفتن است که ریشه در دورانی دارد که این شهر بسیار دورافتاده بوده و با توجه به این تفاسیر این ریشه به نظر درست تر می آید.
برخی دیگر بر این باورند که این اسم از کلمه ی ناهید یا همان آناهیتا گرفته‌ شده که درگذشته بسیار مورد توجه مردان بوده است. البته که همواره درباره ی چگونگی نام گرفتن شهرها افسانه ها و داستان های بسیار وجود دارد و آستارا نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از مردم بومی و ریش‌ سفیدترها داستان های گوناگونی از نام این شهر برایتان تعریف می کنند که ساعت ها می تواند شما را به خود مجذوب کند و قطعاً سفر به این شهر یکی از تجربه های شیرین و به‌ یادماندنی شما خواهد بود.
آستارا
مراکز تحصیلی و علمی شهر آستارا

این شهر یک دبیرستان بسیار قدیمی و مشهوری دارد که امروزه همچنان پابرجاست. این “دبیرستان حکیم نظامی” نام دارد و درگذشته‌های دور محل تحصیل شاعر بزرگ و نامدار کشورمان نیما یوشیج بوده است. جالب است بدانید این دبیرستان بیش از صدسال قدمت دارد که این خود به‌ تنهایی باعث ارزش و اعتبار بیشتر این دبیرستان شده است.

شهر آستارا با داشتن 8/98 درصد، بیشترین نرخ باسوادی را در کل ایران دارد. این آمار رسمی از ادارهی فرهنگ پیش از انقلاب صادرشده است و با توجه به اعلام آمار جدید اداره ی آمار آموزش پرورش کل، این مقدار در سال 1378 به 100% افزایش‌ یافته است. مردم این شهر همواره به یادگیری علم و دانش بسیار علاقه مند بوده اند. داشتن ستاره ی تکرار نشدنی مانند نیما یوشیج هم مهر تأییدی بر این تفکر در آستارا است.

زیبایی ها و طبیعت بینظیر آستارا
این شهر بین کوه و دریا قرارگرفته است و به همین علت می توانید شاهد منظره ی بی همتایی از غروب آفتاب در آستارا باشید.

همچنین جالب است بدانید تالاب بین‌المللی استیل در چهار کیلومتری شهر آستارا واقع‌شده است و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است که سالانه بیشترین بازدید را از آن خود می کند. همچنین محیط اطراف این تالاب به دلیل تنوع چشمگیری که دارد برای مخاطب بسیار جذاب و هیجان انگیز است. این تالاب بین المللی با توسط مزارع، جنگل ها و کوهستان های این منطقه احاطه‌ شده است و همین باعث می شود که گردشگر با یک تیر چند نشان بزند و از دیگر جاذبه های طبیعی شهر آستارا نهایت لذت را برده و اوقات خوشی را در آن سپری کند. نکته ی جالب‌ توجه این است که ریشه های درختانی که این تالاب را احاطه کرده اند در آب این تالاب قرار دارد و همین امر سبب می شود که این درختان ثابت نباشند و حرکت کنند.
 تالاب بین‌المللی استیل

از دیگر مناطق دیدنی آستارا می توان به روستای دربند اشاره کرد. این روستا در هفت کیلومتری جنوب غربی آستارا قرارگرفته شده است. از این روستا با عنوان زیباترین روستای آستارا یاد می شود و همچنین باید بدانید که این روستا به دلیل قرار گرفتن در کنار تالاب بین المللی استیل و کوهپایه های رشته کوه های تالش زیبایی دوچندان بیشتری را کسب کرده است و منظره ی فوق العاده ای برای مسافر به ارمغان آورده است. این منطقه به دلیل آب‌ وهوای بسیار معتدل و تمیزی و همچنین بافت سنتی که دارد بسیار مورد توجه قرارگرفته است.

یکی دیگر از مناطق پرطرفدار که بین گردشگران بسیار محبوب است “گردنه ی حیران” است که در روستای حیران واقع‌شده است. این محل از طرفی به سمت جنگل سرسبز و سمت دیگر به کوه های پرصلابت راه دارد و همین موضوع به داشتن آب وهوای بی نظیر این منطقه را معروف ساخته است. این محل در طول زمستان پوشیده از برف و مه و در تابستان پر از گل و گیاهان بومی و سرسبز است. اگر از دوستداران پر و پا قرص طبیعت و زیبایی های آن هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتماً یک روز همراه با خانواده و دوستان به این روستا رفته و پیک نیک مختصری در آنجا داشته باشید. از آب وهوای فوق العاده عالی آن نهایت لذت را ببرید و یکی از بهترین خاطراتتان در شمال را در این روستا رقم بزنید.
تله کابین

همچنین باید بدانید این منطقه تله کابین هم دارد که نمای فوق العاده ای از این شهر را با شما به اشتراک می گذارد. این تله کابین با طی مسیر هزار و پانصد متری نهایتاً به پارک جنگلی فندق لو می رسد، البته شما در طول مسیر رسیدن به این پارک جنگلی هم می توانید از زیبایی این منطقه نهایت لذت را ببرید و عکس های یادگاری زیبایی به همراه خانواده بگیرید. مناطق گردشگری و جاذبه های طبیعی در آستارا بسیارند. به‌ اختصار تعدادی از آنها را به شما معرفی می کنیم تا در صورت سفر به این شهر از آنها دیدن کنید و لحظات خوبی را در کنار خانواده سپری کنید.

آبشار لاتون
از جاذبه های دیگر آستارا می توان به: روستای کوته کومه، آبشار لاتون، ساحل صدف، پناهگاه حیات‌ وحش لوند ویل، باغ پرندگان، باغ چای عباس‌آباد، کوه اسپیناس، ساحل شریعتی، بازار بزرگ آستارا، بهشت کاکتوس، بقعه ی پیر قطبالدین، پارک جنگلی بیبی یانلو، تالاب آق و آستارا چای اشاره کرد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
سوباتان تالش
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر