لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دشت گل های بابونه در فندقلو اردبیل گلستانی در میان ابر و جنگل
دشت گل های بابونه در فندقلو اردبیل گلستانی در میان ابر و جنگل

دشت گل های بابونه در فندقلو اردبیل گلستانی در میان ابر و جنگل

برخی استان های كشور به قدری پر جاذبه و زیبا هستند كه انتخاب یك منطقه گردشگری و تفریحی از بین تمام مناطق زیبای موجود در آن استان كاری بسیار دشوار می باشد. برای نمونه اگر به استان زیبا و كم نظیر اردبیل سفری داشته باشیم، بعید است كه بتوان در طول یك سفر همه نقاط تفریحی، تاریخی و طبیعی آن را تجربه كرد. برای نمونه با رزرو هتل در اردبیل و مستقر شدن در این استان می توان به بازدید از مناطقی زیبا و كم نظیری مانند: جاده رویایی اسالم به خلخال، دریاچه نئور، دریاچه شور، پل معلق پیر تقی، جنگل فندقلو، پل مشكین شهر، بقعه شیخ صفی، آب گرم های سرعین و بسیاری از جاذبه های دیگر پرداخت. استانی كه در آن بزرگ ترین آب گرم های ایران به ویژه در منطقه “سرعین” كه در كنار بهترین هتل های ایران محلی را برای آرامش و درمان با آب گرم گردشگران فراهم كرده است. در این مقاله یكی از جاذبه های كم نظیر در ایران و جهان را كه در استان “اردبیل” واقع شده است به شما معرفی می كنیم. دشت گل های “بابونه” در “اردبیل”» بهشتی غیر قابل وصف در این استان كه سالانه گردشگران ایرانی و توریستان خارجی بسیاری را به خود می بیند.

استان “اردبیل” به دلیل كوهستانی بودن و همچنین هم مرزی با استان های شمالی كشور از آب و هوای ویژه و بی نظیری در كشور برخوردار می باشد. استانی برف گیر و پر آب كه در فصول گرم سال به دلیل خنكای هوای خود یكی از پر گردشگرترین مناطق كشور به حساب می آید. استان و شهر “اردبیل” به دلیل تاریخ غنی و گذشته ای پر رنگ در تاریخ كشور در كنار طبیعت و مناطق زیبای خود، دنیایی از از مكان های تاریخی و فرهنگی را جای داده است. بی شك با سفر به این استان هر گردشگری با هر نوع سلیقه ای به اوج لذت خواهد رسید. با سفر به استان “اردبیل” و رفتن به شهرستان “نمین” در این استان، می توان خود را به دشت زیبای گل های “بابونه” رساند. با گذر از چشمه های آب گرم در “سرعین” و پا گذاشتن در این دشت زیبا می توان به هر آنچه از زیبایی و طبیعت و حیات وحش كه در ذهن ما می باشد رسید. با اقامت در یكی از هتل ها و اقامتگاه های این استان كه بی شك یكی از بهترین هتل های ایران می باشند، می توان روزها به گردش و تفریح در این دشت زیبا پرداخت.
دشت گل های بابونه

همان گونه گه اشاره شد، به دلیل هم مرزی استان “اردبیل” با استان “گیلان” و تلفیق این دو آب و هوا، دشت هایی را به وجود آمده است كه بی شك در دیگر نقاط كشور نمی توان همانند آن را تجربه كرد. با حركت از شهر “اردبیل” به سمت شهر “نمین” در حدود 10 كیلومتری این شهر، دشت و جنگلی رویایی چشم هر بیننده ای را به خود جذب می كند. دشتی وسیع كه در میانه نقطه مرزی دو استان “اردبیل” و “گیلان” قرار گرفته است و دنیای از زیبایی ها را در دل خود جای داده است. دشت های پر گل، درختان میوه، بوته های وحشی كه در كنار تله كابین زیبای این منطقه و گونه های مختلف حیات وحش توانسته است سالانه شمار بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب كند. جنگل”فندقلو” كه در همجواری خود دشت زیبای “بابونه” را جای داده است، از زیباترین جنگل های این منطقه به حساب می آید.
دشت گل های بابونه

جنگل فندقلو
جنگل “فندقلو” به دلیل پوشش گیاهی متنوع خود و البته وجود درختان “فندق” بسیار در این میان به نام “فندقلو” شناخته می شود. دشت “بابونه” نیز در دل خود گیاهان نادر و كم نظیری همچون: سوسن چلچراغ و شقایق را در كنار دنیایی از بابونه ها قرار داده است. درختان سیب، تمشك، ازگیل، توت فرنگی و گوجه سبز نیز از دیگر گونه ها موجود در این جنگل به شمار می آید. با رسیدن به این دشت و جنگل سرسبز انتخاب كردن محلی برای اسكان و گردش كاری بسیار سخت و مشكل است. دلیل آن هم زیبایی نقطه به نقطه این دشت و جنگل می باشد. منطقه ای كم نظیر كه در سال های اخیر شهرتی ملی و جهانی پیدا كرده است.
دشت گل های بابونه

فصل بهار و اوایل فصل تابستان اوج زیبایی این دشت “بابونه” می باشد. همه ساله به مناسبت روز جهانی گل و گیاه در این منطقه در روزهای 24 و 25 خردادماه جشنواره بزرگی به نام جشنواره گل های بابونه برگزار می شود. این وسعت از دشت با این گونه از گل و گیاه تنها دشت زیبای كشور است كه در این تاریخ به اوج زیبایی خود می رسد . با گرد هم جمع شدن مردم از گوشه گوشه كشور در این منطقه و استفاده از زیبایی های این دشت و همچنین دیگر زیبایی های جنگل های اطراف در كنار چشمه های آب گرم، می توان با عنوان فستیوالی بزرگ در ضمینه طبیعت و گل و گیاه از این روز نام برد. زیبایی های این دشت “بابونه” در كنار تنوع گیاهی بسیاری كه در جنگل “فندقلو” وجود دارد در كنار یكدیگر تمام هر آنچه كه گردشگران از زیبایی می خواهند را برای آن ها فراهم كرده است.
دشت گل های بابونه

حیات وحش جنگل فندقلو
در كنار تمام این زیبایی های طبیعی و گیاهان متنوع این منطقه، می توان به حیاط وحش كم نظیر آن هم اشاره كرد. حیوانات و طبیعت بی شك از هم جدا شدنی نخواهند بود. در این دشت زیبا و همچنین جنگل وسیع “فندقلو” گونه های بسیاری از حیوانات را می توان به تماشا نشست. از حیوانات كم نظیر و كم یابی نظیر گوزن قرمز كه تعدادی از آن ها در این منطقه دیده شده است گرفته تا روباه، خوك، خرگوش، هد هد، قرقاول و پرنده های شكاری زیبایی از جمله عقاب كه در گوشه گوشه این دشت زیبا و جنگل كنار آن دیده می شود. از دیگر جاذبه های این منطقه كه البته در دیگر نقاط این استان همانند “سرعین” می توان از آن ها لذت برد، چشمه های آب گرم می باشد. چشمه های آب گرم در نزدیكی این دشت “بابونه” و جنگل “فندقلو” از پر طرفدارترین تفریحگاه ها می باشد.
دشت گل های بابونه
از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به تله كابین “فندقلو” اشاره كرد. تله كابین ها از جمله تفریحاتی می باشد كه طرفداران بسیاری دارد. تجربه قرار گرفتن در دل آسمان و تماشای جنگل ها و طبیعت زیر پا بی شك حسی غیر قابل وصف می باشد. این تله كابین در جاده “نمین” به فندقلو” قرار گرفته است با محیطی كاملا مجهز توانسته است گردشگران زیادی را به خود جذب كند. وجود جنگل های كم نظیر و محیط طبیعی زیر پا از یك سو و از سوی دیگر رستوران ها و كافه هایی كه با موسیقی زنده از گردشگران پذیرایی می كنند، توانسته است این مكان را از پر طرفدار ترین تفریحات این منطقه به حساب آورد. لذت زیر پا گذاشتن ابر ها و بالا رفتن آن هم در سرسبز ترین منطقه كشور حسی غیر قابل بیانی می باشد. هزینه استفاده از این مجموعه تله كابین حدود 25000 تومان می باشد كه البته بسته به نوع آن تفاوت هایی دارد. تله كابین های وی آی پی هزینه ای بیشتر را در بر می گیرد.
اسکی روی چمن در ایران
طرفداران ورزش به ویژه اسكی، می توانند تجربه اسكی در تابستان را در این منطقه داشته باشند. اسكی روی چمن یكی از پر طرفدار ترین و مهیج ترین تفریحات و ورزش هایی است كه در این منطقه با فراهم شدن زیر ساخت های خوبی طرفداران و گردشگران را به خود جذب می كند. اغلب مسابقات اسكی روی چمن و همچنین اردو های تیم ملی كشور در این منطقه برگزار می شود. در كنار هم جمع شدن این همه امكانات تفریحی و رفاهی در این منطقه و آب و هوا و طبیعت بكر آن یكی از دلایل گردشگر پذیر بودن این استان زیبا می باشد.
دشت گل های بابونه
برای اقامت در این منطقه گزینه های بسیاری وجود دارد. كه با توجه به نوع سفر و فصل آن می توان انتخاب های گوناگونی را داشت. اقامت و زدن كمپ های گروهی در دل طبیعت بی شك از بهترین و بی نظیر ترین خاطرات سفر به این منطقه خواهد بود. اقامت در مجتمع رفاهی و گردشگری این تفریحگاه نیز می تواند گزینه ای برای استفاده بهتر از امكانات رفاهی این منطقه باشد. بی شك محل اقامت در سفر از مهم ترین دغدغه های هر مسافرتی می باشد. قطعا هتل ها از راحت ترین محل های اقامت در طول سفر می باشند. انتخاب هتل در شهر “سرعین” و استفاده هرچه تمام تر از آب گرم های این منطقه از گزینه های پیشنهادی ما به شما می باشد. هتل هایی از جمله هتل لاله سرعین و هتل رویال پارك سرعین كه از زیباترین هتل های این شهر به حساب می آیند.

معرفی مهمترین سوغات های اردبیل
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر