لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> هارپا کنسرت هال ایسلند
هارپا کنسرت هال ایسلند

هارپا کنسرت هال ایسلند

امروزه هنر معماری نقش اساسی در جذب گردشگران به مقاصد مختلف را دارد. گاه شکوه معماری های گذشته و گاه نبوغ و زیبایی معماری های معاصر انسان ها را به سفر وامی دارد. سالن کنسرت و کنفرانس هارپا جلوه ای از معماری باشکوه قرن 21 است که همچون نگینی در کنار اقیانوس اطلس خودنمایی می کند. معماری بینظیر و هماهنگ با محیط اطراف آن و شیشه های رنگی بکار رفته در نمای ساختمان جلوه ای بینظیر به این کنسرت هال داده است. ساختار کریستالی هارپا الهام گرفته از مناظر و سنت های ایسلندی است. طراحی دراماتیک آن نور شهر، اقیانوس و آسمان را به طرز جادویی منعکس می کند.
در صورتی که تمایل دارید با سایر بخش های هارپا آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید. اگر برای اقامت خود به دنبال هتلی مناسب هستنید به سایت رزرو هتل در تهران و هتل های ایران سر بزنید.

گشت و گذار در کنسرت هال هارپا
هارپا نام سالن اجرای کنسرت ها و کنفرانس ها است که در جزیره ریکیاویک قرار گرفته و در ماه آگوست سال 2011 افتتاح شد. این سالن به سفارش گروه طراحی هنینگ لارسن، توسط هنرمندی دورگه به نام الافور الیاسون طراحی شده است. نام این سالن در روز ملی ایسلند، هارپا نهاده شد. قبل از آن به نام سالن کنفرانس و کنسرت ریکیاویک شناخته می شد. امروزه ارکستر سمفونی و اپرای ایسلند در این سالن برگزار می شود.
harpa concert hall
ارکستر سمفونیک ایسلند در سال 1950 تأسیس شد. محل استقرار آنها سالن کنسرت هارپا است. در هر فصل حدود 100 کنسرت شامل کنسرت های اشتراکی با رهبران معروف، تک نوازان، کنسرت های خانوادگی، کنسرت های مدرسه اجرا می شود. کنسرت های فصلی به صورت زنده در تلوزیون ملی ایسلند پخش می شوند. تورهایی ویژه برای تماشای ارکستر از انگلیس، ایالات متحده آمریکا، آلمان و فرانسه به سالن هارپا مراجعه کرده اند.
هارپا تاکنون جوایز متعددی برای امکانات برجسته ای که ارائه می دهد دریافت کرده است. همچنین جایزه اتحادیه اروپا برای معماری معاصر را نیز از آن خود کرده است. هارپا چندین سالن چند منظور و مجهز به بالاترین استاندارهای صوتی و تکنولوژی را داراست. رخدادهای مختلفی همچون نمایشگاه های تجاری، کنفرانس ها، جلسات، کنسرت ها و سایر رویدادهای فرهنگی با امکانات بی نظیر در این سالن انجام می شود.
harpa concert hall
این کنسرت هال مجلل و زیبا و درخشان در مرز بین زمین و دریا ساخته شده است. به هارپا که می روید آبی زلال دریا و عظمت کوه های اطراف شهر ریکیاویک را یک جا مشاهده می کنید. این سالن بزرگ مساحتی در حدود 28 هزار مترمکعب دارد. ورودی هارپا در قسمت جلوی ساختمان قرار دارد. قسمت های اجرایی، سالن تمرین و اتاق پرو در محوطه پشتی قرار دارند. برای کارمندان و کسانی که اجرا دارند ورودی اختصاصی در شمال ساختمان تعبیه شده است. سایر بازدید کنندگان از ورودی اصلی تردد می کنند. ساختمان دارای اسکلتی فولادی و نمای شیشه ای است. در تمامی پنل های شیشه ای چراغانی انجام شده و در شب منظره ای خیره کننده به چشمان انسان هدیه می کند.
هارپا ساختمانی با هشت طبقه است که برای هر سالن و تالار آن اسم های جداگانه انتخاب شده و کاربری های مختلفی تعیین شده است. بسته به نوع رویداد و تعداد مهمان ها می توان از سالن های مجهز آن استفاده کرد. در ادامه چند تالار آن را معرفی می کنیم.
Eldborg
الدبرگ (Eldborg) به عنوان بزرگترین تالار هارپا طیف خیره کننده ای از کنسرت ها و رویدادها را شامل می شود. برخی از بزرگترین افراد نامدار عرصه موسیقی جهان در آن اجرا داشته اند. این سالن به عنوان یک سالن کنسرت در سطح جهانی طراحی شده است و دارای تکنولوژی پیشرفته اکوستیک است که می توان در آن نمایش ها، کنفرانس ها و سخنرانی های مختلف را ترتیب دارد. این مکان مدرن می تواند تا 1800 مهمان را در خود جای دهد.
Flói
فلو (Flói) یک فضای 1000 متری است که برای نمایشگاه ها و پذیرایی های بزرگ بسیار مناسب است. این بخش در طبقه اول قرار دارد و دارای منظره ای خیره کننده از بندر و چشم اندازهای اطراف می باشد. این فضا می تواند رویدادی با 800 نفر نشسته و یا بیشتر را پذیرایی کند.
silfurberg
سولفوربرگ (Silfurberg)نیز یک سالن کنفرانس بزرگ در طبقه دوم با امکان برگزاری رویدادی تا 840 نفر مهمان است. این سالن امکان تقسیم شدن به دو فضا را نیز دارا است که در هر بخش 325 مهمان نشسته جای می گیرند. بسیار حیرت انگیز است که جدا کردن آن با یک پارتیشن ضد صدا صورت می گیرد و هر بخش سیستم صوتی مجزایی نیز داراست.
Haaloft
هالوفت (Haaloft) یک تالار جدید و زیبا در طبقه هشتم هارپا است که دارای منظره ای باشکوه از غرب و نمایی خیره کننده از بالا بر روی بندر و اقیانوس اطلس و کوه های اطراف شهر است.
هارپا دارای سه ساکن کنفرانس با مجموعاً 3000 نفر ظرفتی است. علاوه بر آن 10 اتاق کنفرانس دیگر نیز دارد که مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی های روز هستند. امکان برپایی چندین رویداد همزمان با بالاترین کیفیت در این سالن وجود دارد.
سیستم کترینگ هارپا نیز نقش مهمی در تکمیل این مجموعه را دارد. این سیستم توانایی ارائه خدمات بر اساس هر نوع رویدادی را دارد. همچنین ارائه سرویس غذا برای مراسم عروسی، جشن های تولد، سالگردها، مراسم خاکسپاری و سایر فعالیت ها از زمره خدمات آنها محسوب می شود.
food harpa concert hall
تم اصلی غذاها، یک غذای جدید ایسلندی است به طوری که غذاهای سنتی ایسلندی را به سبکی نوآورانه ارائه می دهند. منوها نیز فصلی هستند و از تازه ترین مواد غذایی موجود در بازار و با توجه به موقعیت زمانی تولید می شوند. تیم کترینگ هارپا کارکنانی با تجربیات گسترده از کارهای مختلف دارد. این تیم دارای حدود 50 نفر انسان متعهد به ارائه خدمات عالی با تأکید بر کیفیت، کارایی و ارائه ای زیبا هستند. چشیدن طعم غذاهای ایسلندی با چنین منظره خیره کننده ای از اقیانوس گردشگران بیشماری را به سوی این سالن می کشاند. پس از تماشای اجرای زیبای یک کنسرت، چشیدن طعم غذاهای ایسلندی را به شما توصیه می کنیم.
harpa concert hall
کنسرت هال هارپا با قرار گرفتن در بخش مرکزی شهر، کنار بندر زیبای ریکاویک و دارا بودن منظره ای خیره کننده از اقیانوس اطلس و کوه های اطراف جایگاه بینظیری در گردشگری پایتخت ایسلند دارد. هر چیزی که به آن نیاز داشته باشید به سهولت در دسترس شما قرار دارد مانند هتل ها، رستوران ها، موزه ها، مراکز خرید و طبیعت خیره کننده ایسلند. هارپا بر روی اسکله قرار دارد. شما می توانید به سهولت به تفریحات دریایی بندر دسترسی پیدا کنید. یکی از آن تفریحات ماهیگیری است. حتی اگر تجربه ای در زمینه ماهیگیری در دریا ندارید باز هم نفس کشیدن در هوای تازه، قایق سواری در اقیانوس آزاد و اگر خوش شانس باشید گرفتن اولین ماهی تجربه ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد. خود کنسرت هال هارپا در تاریخ های خاص اقدام به برگزاری تورهای ماهیگیری دریایی می نماید. جالب است که اگر شما تمایل داشته باشید ماهی را که گرفته اید برایتان کباب هم می کند.
علاوه بر آن هارپا به سیستم های حمل و نقل عمومی بسیار نزدیک است و خود نیز مجهز به پارکینگی با ظرفیت 550 وسیله نقلیه می باشد.

بونیفاسیو- بهترین راز نهفته در دل فرانسه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر