لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بونیفاسیو- بهترین راز نهفته در دل فرانسه
بونیفاسیو- بهترین راز نهفته در دل فرانسه

بونیفاسیو- بهترین راز نهفته در دل فرانسه

شهر قرون وسطایی بونیفاسیو بر بالای صخره سنگ آهکی سفید رنگی در سواحل جنوبی کرکسا بنا شده است.
این شهر شناخته شده بنام ” دیده بان مدیترانه ” و یا ” ارگ صخره ای” بهترین راز نهفته در فرانسه است و علی رغم داشتن کوچه های زیبای سنگفرش شده و ساحلی با آب های درخشان از هجوم جمعیت مسافران تابستانی در امان مانده است.

بونیفاسیو در ساحل جنوبی کورسیکا قرار دارد و تنگه 11 کیلومتری بونیفاسیو ( نامگذاری شده بنام خود جزیره) آن را از جزیره ایتالیایی ساردینا جدا کرده است. این دو جزیره زمانی بهم متصل بودند ولی فعالیت های آتشفشانی آن ها را از هم جدا ساخته و قطعه سنگ های آهکی را در آب های فیروزه ای بر جای گذاشته است.

کف دریا در این قسمت مملو از عرشه کشتی های دزدان دریایی و نیز کشتی های باستانی است که با پرتگاه های موجود در منطقه برخورد کرده و غرق شدند و به همین دلیل این مکان تبدیل به قطب گردشگری غواصان شده است.

در هنگام بررسی دهانه بونیفاسیو، پیترو بورسو، صنعتگر بومی فعال در زمینه چوب اظهار داشت که” در زمان وزش بادهای شدید، قایق های ماهیگیران بدلیل وجود جریان های قوی آب و نیز موج های بلند امکان خروج از بندرگاه را ندارند.” ولی این دریای نابخشودنی گه گاه نقش بزرگی را در بکر و دست نخورده بودن جنوبی ترین بخش کورسیکا برعهده داشته است. بورسو با افتخار ادامه داد:” پرتگاه های حفر شده در نتیجه فعالیت مشترک دریا و بادهای قوی، تبدیل به دژ طبیعی شده است که قرن ها از روستا در برابر تهاجمات محافظت می کند. “
Bonifacio

بونیفازیو(Bunifaziu ) قدیمی ترین شهر کورسیکا چیزهای زیادی را در خود جای داده است که نیاز به محافظت و مراقبت دارند. این شهر انزوا یافته جدا از حجم گسترده گردشگر و نیز سواحل بسیار و گردشگران انگلیسی زبان، دژی باستانی، خیابان های باریک، خانه های رنگی و محلی های جدا طلب آتیشی را در خود جای داده است؛ این محلی ها با لهجه ای غیرمعمول، ترکیبی از ایتالیایی و فرانسوی صحبت می کنند و آرزویشان استقلال است.

با وجود هزاران صومعه، کلیسا و مکان های کوچک متعلق به دوران پیش از تاریخ و آب انبارهای رومی کسی شما را سرزنش نمی کند اگر فکر کنید اینجا ایتالیاست نه فرانسه.
بیشتر بخوانید:
Bonifacio

یکی از برجسته ترین نقاط شهر، L’Arinella ساحل منزوی است که راه دسترسی به آن استفاده از مسیر پیاده روی ساحلی با چشم انداز عالی است.
اما محلی ها ترجیح می دهند به قسمت صخره های چند لایه رفته و در درون غارها حمام آفتاب گرفته و یا در خلیج های کوچک به درون آب شیرجه زده و از دیدن مجمع الجزایر La Maddalena متعلق به ساردینا آن هم از راه دور لذت برند.

بافت تاریخی تفلیس گرجستان
ادامه مطلب

تاریخ شعر
بونیفاسیو در حدود سال 830 بعد از میلاد مسیح تاسیس و قدیمی ترین شهر کورسیکا بشمار می رود. برخی معتقدند که از این شهر در قدیمی ترین و محبوب ترین شعر دنیا نام برده شده است.

بر اساس افسانه های نقل شده، بونیفاسیو همان جزیره ای است که در “ادیسه” هومر از آن یاد شده است ؛ به نقل از این اثر ادیسه، قهرمان یونانی، به قبلیه بومی این جزیره بنام Laestrygonians، آدمخوارهای غول پیکر حمله می کند؛ خوشبختانه جنگجوها قبل از خورده شدن توسط غول ها از جزیره فرار می کنند.
Bonifacio

امروزه قطعا رژیم غذایی اهالی بونیفاسیو کاملا متفاوت با گذشته است. بچه خوک خوابانده شده در عسل، حلزون های دریایی پرشده از پنیر گوسفندی رنده شده و بابونه های پخته شده به روش بونیفاسیویی ها از جمله غذاهای مخصوص این منطقه است.
Brocciu یا همان ریکوتوی تازه در بشقاب های پر از گوشت ران و کالباس های معطری سرو می شود که از محصولات طبیعی منطقه بشمار می رود و در کنار سوسیس جگر و گوشت خوک جزء محبوب ترین های بونیفاسیون بشمار می رود.
بهترین رستوران های جزیره عبارتند از: رستوران U Castillé، که نمایی زیبا از صخره های Ciccio احاطه شده با دیواره های سنگی قدیمی دارد و رستوران Stella d’Oro که یک آسیاب زیتون قدیمی را در خود جای داده است.

محلی ها دوست دارند عصرها در کافه ها دور هم جمع شوند؛ از جمله این کافه ها می توان به دو مورد اشاره داشت: کافه de la Poste واقع در میدان اصلی شهر و نیز کافه La Caravelle که در واقع یک هتل مشرف بر لنگرگاه زیبای شهر می باشد.

بونیفاسیو

مکان های افسانه ای
بسیاری از جواهرات گرانبهای شهر در زیر زمین نهفته اند ولی برای رسیدن به آنها کار سختی را در پیش دارید. راه پله معروف شاه آراگون آلفونسو پنجم که از 187 پله پرشیب تشکیل شده است در کناره های صخره ای متصل به دریا حفر شده است. مطمئنا با وجود شیب 45 درجه ای پله ها، سرگیجه و خستگی پاها از جمله پیامدهای حتمی پایین رفتن از آنهاست.
بر طبق افسانه ها این راه پله در سال 1420 توسط گارد امنیتی شاه آراگون یک شبه و در طول محاصره ای ناموفق ساخته شد. اما احتمال دیگری نیز وجود دارد ؛ شاید این راه پله توسط ساکنین جزیره برای جمع آوری آب تازه از چشمه زیرین آن احداث شده است.
این مسیر خصوصا در راه برگشت بسیار جان کاه است پس بهتر است در طول ساعات گرم روز به این منطقه نروید. اما زمانی که به پایین رسیدید می توانید با شیرجه در آب زلال نیرویی تازه پیدا کنید.
مسیر دیگری بنام de ronde وجود دارد که در طول دیواره های مستحکم اطراف دژ کشیده شده و مکان خوبی برای فرار از دست آفتاب سوزان است. انتهای این مسیر به گورستان قایقرانان(Cimetiere Marin) ختم می شود و در طول مسیر شاهد نمایی زیبا از تنگه خواهید بود.
در کنار کلیسای کوچک St. Roch راه پله ای باریک وجود دارد که به ساحل ریگی کوچک Sutta Rocca می رسد: در انتهای این ساحل سنگی بزرگ بنام Grain de Sable, وجود دارد که از یک صخره کنده شده است؛ جوان ها دوست دارند از روی این سنگ به درون آب شیرجه بزنند. این قسمت به لطف ستاره های دریایی آبی و قرمز شناور در زیر آب در فاصله چند فوتی ساحل تبدیل به مکانی مناسب برای غواصی شده است.
دیگر فعالیت های تفریحی رایج در این قسمت عبارتند از: پیاده روی سه ساعته، ترکیبی از پیاده روی در کنار حمام گرفتن، پیاده روی از کلیسای کوچک به سمت منطقه ای با سواحل و قلعه های متعلق به دزدان دریایی. اما بهترین راه برای اکتشاف در ” دژ صخره ای” راه دریایی است.

جینا کروز تور قایقرانی را برای بازدید از تنگه بونیفاسیو، پارک بین المللی دریایی ترتیب داده است؛ این تور در دهانه غارها و سوراخ های بزرگ بسیاری نیز توقف دارد.
بونیفاسیو

آبی از بهشت
مرکز غواصی بونیفاسیو، با تجربه های غواصی را به سمت Mérouville “شهر گروهی” (City of Groupers) معروف زیرزمینی بدور از جزیره بهشتی مرجانی Lavezzi هدایت می کند.
در هنگام غواصی در این منطقه شاهد غول های دریایی 50 کیلومتری خواهید بود؛ کوترماهیان این غول های دریایی با آرامش در کنار شما شنا می کنند.
بسیاری از سواحل معروف کورسیکا در نزدیکی بونیفاسیو قرار دارند؛ البته فاصله اکثریت آنها به نسبت فاصله جزیره تا ساردینا بیشتر است.
ساحل Piantarella با بادهای قوی و تالاب معروف خود محبوب علاقه مندان به موج سواری است. بازدیدکنندگان می توانند با اجاره کایاک یا تخته شنا به اکتشاف و تفریح در آبهای زلال بپردازند.
ساحل هلال ماهی شکل Rondinara جو گرمسیری و منظره فوق العاده ای دارد و این منظره به لطف درختان کاج پیش آمده تا دریا ایجاد شده است.
تورهای جت اسکی و تورهای چهارگانه، گردشگران را به طبیعت وحش اطراف بونیفاسیو برده و آنها را تا نوک Sperone هدایت می کنند.
تور Ranch San Diego گردش سه روزه با اسب را در طول تپه های شنی و در میان گیاهان ماکیسا با عطر رزماری به راه انداخته است؛ در طول این تور گردشگران شب ها در کمپ می مانند و غذای خود را روی آتش درست می کنند. در طول روز هم اسب ها می توانند در کنار ساحل آب بازی کنند البته در حالیکه که شما هم روی آنها نشسته اید.
همچنین می توانید با رزرو هتل در این جزیره اقامت راحتی را برای خود و همراهانتان فراهم کنید. هتل های جزیره عبارتند از: هتل وسترن du Roy d’Aragon با اقامتی دنج در کنار لنگرگاه زیبای بونیفاسیو و هتل Version Maquis Citadelle ، اقامتگاهی لوکس با نمایی از صخره های درخشان و جزایر Lavezzi.

پاریس را با پل هایش بشناسید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر