لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> اماکنی که از فضا نیز قابل تشخیص هستند
اماکنی که از فضا نیز قابل تشخیص هستند

اماکنی که از فضا نیز قابل تشخیص هستند

سفر به فضا و پرواز از جمله رویاهای کودکانه تمام افراد محسوب می شود. با بزرگ تر شدن در می یابیم که دسترسی به برخی از رویاهای کودکانه کار دشواری است. برای مثال سفر به فضا تقریبا آرزویی محال به نظر می رسد.

اما یک سوال در ذهن اغلب افراد شکل گرفته است : چه چیزهایی از فضا بر روی زمین قابل تشخیص هستند؟ تا به امروز بارها شنیده ایم که دیوار چین یکی از عجایب دست ساز بشر است که از فضا دیده می شود. این حرف صحت ندارد. اما اماکنی بر روی زمین وجود دارند که تصویر آنها از ایستگاه بین المللی فضایی قابل رویت است.

برای سفر به کشورهای صاحب این اماکن منحصر به فرد و بازدید آنها از نزدیک، می توان مکان اقامتی خود را از طریق رزرو آنلاین هتل، تعیین نمود.
جزایر مصنوعی دبی
جزایر مصنوعی دبی:

جزایر نخلی در دبی جزو جزایر ساخته شده به دست بشر هستند که توسط کشور امارات و در آب های خلیج فارس ساخته شده اند. شکل ظاهری این جزایر از بالا به صورت درخت نخل است. از این رو این جزایر را به صورت نخل دیره، نخل جمیرا و نخل جبل علی نام گذاری کرده اند.

ایستگاه فضایی بین المللی که در فاصله ۲۵۰ مایلی زمین قرار دارد، تصاویری را از مشاهده این مجمع الجزایر از فضا، به زمین مخابره نموده است.
معادن مس یوتا
معادن مس یوتا:

کوه ها و ناهمواری های سطح زمین از فضا قابل رویت هستند. اما در این میان یک نمونه بارز دیگر از تغییرات بشر در طبیعت وجود دارد که از فضا قابل مشاهده است. معادن مس یوتا، بزرگترین معدن جهان محسوب می گردد.

عمق، طول و عرض این معدن معروف به اندازه ای زیاد است که به راحتی از ایستگاه فضایی بین المللی دیده می شود. این مجموعه از معادن دارای ذخایر عظیمی از مس، طلا و نقره است.
اهرام ثلاثه مصر

اهرام ثلاثه مصر:
اهرام مصر سال هاست که در شمار عجایب هفت گانه جهان قرار گرفته است. این اهرام زیبا و پر شکوه در نزدیکی شهر قاهره قرار دارند. حجم عظیم این دست سازه های بشری باعث شده تا بتوان آنها را از فضا مشاهده کرد.

همان طور که در تصویر می بینید، این اهرام در جوار بافت شهری به صورت دو مثلث تیره مشخص هستند.
گلخانه آلمریا
گلخانه آلمریا:

گلخانه آلمریا یکی از بزرگ ترین گلخانه های جهان است که مساحتی در حدود ۶۴۰۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده است. کشور اسپانیا محل قرار گیری این بنای عظیم می باشد.

اما نکته جالب در مورد این گلخانه این است که سطح بیرونی آن در زیر نور خورشید به شدت می درخشد و انعکاس آن موجب می شود تا این گلخانه به راحتی از ایستگاه فضایی دیده شود. گلخانه آلمریا محل کاشت و برداشت سالیانه بیش از صدها تن میوه و سبزیجات است.
پل

پل ها:
پل ها اصلی ترین عامل در اتصال چندین مکان به یکدیگر هستند. به خصوص اگر میان دو نقطه فاصله ای مملو از آب باشد، پل می تواند بهترین راه برای اتصال آن دو نقطه محسوب گردد.
اما شاید جالب باشد تا بدانید که پل های رابط میان خشکی ها نیز از فضا قابل رویت هستند. این سازه های بشری به علت قرار گیری در محیط یکنواخت آبی به راحتی در تصاویر فضایی قابل تشخیص هستند.

کم جمعیت ترین شهر های جهان که شما را شگفت زده خواهد کرد
ادامه مطلب

4.5/5 - (4 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر