لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> استراحتگاه لوکس جدید در لوآنگ پرابانگ لائوس
استراحتگاه لوکس جدید در لوآنگ پرابانگ لائوس

استراحتگاه لوکس جدید در لوآنگ پرابانگ لائوس

رشد و گسترش اقامتگاه در لوآنگ پرابانگ ( Luang Prabang ) ، این مکان را به یک مقصد لوکس توریستی برتر در جنوب آسیا تبدیل کرده است ، گردشگرانی که به دنبال تجربه ی فرهنگ و آرامش می باشند بهتر است که این گزینه را از دست ندهند.
لائوس مرکز فرهنگی لوآنگ پرابانگ می باشد که پایتخت سلطنتی است و در سال 1995 در آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این شهر رویایی و جادویی در اعماق کوهستان های جنگلی در کنار رودخانه ی مکونگ ( Mekong River ) قرار دارد. این رودخانه دوازدهمین رود طولانی و معروف جهان است. تعدادی اقامتگاه لوکس همچون هتل معروف آمانتاكا ( Amantaka ) یا بلموند لا رسیدنس فو واو (Belmond La Résidence Phou Vao ) در این ناحیه قرار دارند. گفتنی است که این بخش به یک مقصد گردشگری معروف در سراسر جهان تبدیل شده است.

گردشگرانی که مشتاق مسافرت به شرق آسیا می باشند می توانند با رزرو هتل از جاذبه های فراوان این ناحیه دیدن کنند و فرهنگ بودایی آن مثل معابد و سنت های بومی را از نزدیک مشاهده نمایند.
Rosewood
هتل لوکس و جذاب رُز وود لوانگ پرابنگ ( Rosewood Luang Prabang ) که طی چند ماه اخیر افتتاح شده است در این ناحیه ی توریستی از مهمان ها پذیرایی می کند. این اقامتگاه که بر فراز تپه های جنگلی واقع شده ، تنها ده دقیقه از شهر فاصله دارد و در کنار رودخانه قرار گرفته است. گفتنی است که 23 سوئیت و ویلا های خیمه ای لوکس این هتل و همچنین فضا سازی آن توسط معمار مشهور بیل بنسلی ( Bill Bensley ) ساخته ‌شده است.
افرادی که با آثار و شاهکار های بیل بنسلی آشنایی دارند ، می دانند که در پس هر کار او داستان و فلسفه ی خاصی نهفته است. طراح و معمار آمریکایی ، بیل بنسلی که ساکن بانکوک می باشد در طراحی فضا هایی آرامش بخش و خوش منظره ، با مفهومی که در تار و پود اثر بکار می برد ، ساختمان را مسحور کننده و هیجان ‌انگیز می نماید و سعی دارد که تمام جزئیات دیدگاه خودش را بصورت زیبا و شگفت انگیز اجرا کند. بنسلی هتل رُز وود لوانگ پرابنگ را به صورت ایستگاهی در تپه ی لائوسی که به قرن 20 میلادی تعلق داشت ، طراحی نمود.

A Laotian learning experience

یک تجربه ی لائوسی
طبق گفته ی الیاس پرتوف ( Elias Pertoft ) ، مدیر عامل رُز وود لوانگ پرابنگ ، هدف از تاسیس و طراحی این هتل بزرگداشت فرهنگ لوانگ پرابنگ بوده است فرهنگی که از ترکیب و وجود قبیله های متنوع و زیاد در این تپه ها و حضور ماجراجویان در این ناحیه شکل گرفته است.
الیاس پرتوف معتقد است که با اقامت در این مکان ، تصویر پر رنگ و نگاری از سفر های رمانتیک گذشته را به یاد خواهید آورد. برای نمونه طراحی گریت هاوس ( Great House ) که مرکز اصلی غذا خوری و لابی می باشد با الهام از عمارت بزرگ لرد فرانسوی حاکم لائوس به نام اوگوسته پاوی ( Auguste Pavie ) در اواخر دهه 1800 میلادی ساخته شده است.
از نظر مدیر عامل رُز وود لوانگ پرابنگ ، در درون هر یک از ویلا ها و اتاق ها خاطراتی از مهاجران و ماجراجویان مکونگ وجود دارد که به دهه 1860 میلادی بر می گردد ، و آنها مورد تمجید قرار داده شده اند.

برای بسیاری از مسافران خیمه های موجود در شش تپه ، مهم ترین جاذبه ی این ناحیه به شمار می رود. ویلا هایی که بر روی تپه قرار دارند 75 متر مربع مساحت دارند و هر یک به قبیله ی خاص همان تپه اختصاص دارد و هر قومی از منسوجات و پرده و رومیزی های خاص خود در دکوراسیون اتاق ها بهره برده است.
Rosewood

وجود فضای گسترده خیمه ها موجب شده که هتل رُز وود لوانگ پرابنگ در لیست انتظار هتل های در حال افتتاح قرار گیرد و به خاطر بزرگی خیمه ها نمی بایستی 17 اتاق رنگارنگ دیگر این هتل را نادیده گرفت ، سوئیت ها و ویلا ها همگی مانند یکدیگر دارای طراحی و امکانات کلاسیک و هنر های ظریف دستی می باشند که هر یک گویای داستان و افسانه ای از ناحیه ی اطراف می باشد.
گردشگرانی که اقامت در این هتل را انتخاب کنند تجربه های زیادی کسب خواهند کرد ، می توانند درباره ی محیط و ناحیه ی فراموش شده اطلاعات زیادی کسب کنند و این هیجانات و اکتشافات انرژی دیگری به این مقصد گردشگری بخشیده است.
یکی از ویلا های خیمه ای که در کنار رودخانه قرار دارد از گزینه های محبوب در بین گردشگران به شمار می رود ، مخصوصا افرادی که به حشره شناسی علاقه دارند. پروانه ها در چهارچوبی قرار می گیرند و از دیواره ها بالا می روند. در کافه بیرونی تور هایی کشیده شده است و دیواره های حمام در ویلا ها با نقش و نگاری از پرده هایی با دراگون در حال پرواز پوشیده شده است.

گردشگران می توانند صدای آرام بخش طبیعت را در سراسر ناحیه بشنوند از صدای جیر جیرک ها گرفته تا خروش رودخانه که از میان ویلا ها عبور می کند همگی به گوش می رسند ، طبیعت سراسر پر از صدا های دلنشین و لذت بخش است.

A Laotian learning experience

غذا های سلطنتی لائوس و پل کافه ای
در هنگام گرسنگی فراموش نکنید که یک گزینه بیشتر برای انتخاب وجود ندارد ، گریت هاوسی که قبلا به آن اشاره شد غذاخوری هتل بوده و غذا های محلی که از آشپزی دادگاه های تاریخی سلطنتی تاثیر گرفته است را به مهمان ها عرضه می کند.

آشپزخانه هتل در اختیار سرپرست آشپزی سباستین روبیس قرار دارد ، او یکی از اهالی بومی لائوس می باشد که به زبان محلی می تواند صحبت کند و نسبت به غذای محلی عشق و علاقه ی خاصی دارد. غذا ها به نحو احسن آماده می شوند غذا هایی مانند لون سم پینک ( این خوراک ترکیبی از گوشت خوک با بادمجان ، لوبیا و تخم مرغ ماهی است ) یا کاینر سای یانان ( سوپ بامبو به همراه کدو تنبل ، قارچ و گیاهان تازه) در این غذاخوری سرو می شوند و گردشگران از معروف نبودن چنین غذا های لذیذی در سراسر جهان تعجب می کنند.
Rosewood

برخی از مسافران سعی می کنند جزئیات دستور پخت غذا های مخصوص لائوسی را بررسی کنند تا بدانند چه ترکیبی موجب لذت و خوش طعمی بی نظیر آن می شود. همچنین روش زندگی مدرن را کنار می گذارند تا در کنار کشاورز های ناحیه ، خوراک های ناشناخته ای را کشف کنند.

گردشگرانی که به دنبال چشیدن طعم نوشیدنی های الکلی می باشند می توانند به کافه ی پل فیل سر بزنند. کافه در پل سر پوشیده ای قرار دارد و بر فراز رودخانه نام خان ( Nam Khan River ) واقع شده است و دکوراسیون آن با مفاهیم و طرح های فیل مانند تزئین شده است تا گذشته ی این ناحیه و سرزمین میلیون ها فیل گرامی داشته شود. اقامتگاه در هر دو سمت رودخانه قرار دارد به همین خاطر مسافران برای رفتن به اتاق هایشان می بایستی از مسیر پل عبور کنند. و هنگام گذر بهتر است که نوشیدنی میل کنند چون که نوشیدنی های الکلی به طرز عالی با طعم دهنده ها و چاشنی های محلی ترکیب شده است.

A Laotian learning experience

برنامه ی سفر
در این مقصد گردشگری سالن ورزشی وجود ندارد در مقابل این ناحیه دارای استخر شنای جالبی در کنار رودخانه می باشد و دوچرخه در اختیار مسافران قرار داده می شود. با توجه به محیط کوچک این ناحیه ، سفر ها طبق علایق گردشگران از پیش برنامه ریزی شده است. مسئولین این مقصد توریستی از مهمان ها دعوت می کنند تا فرهنگ محلی و زندگی واقعی در لائوس را از نزدیک تجربه کنند و در جشن ها و فستیوال های محلی شرکت نمایند. طبق گفته ی مدیر عامل هتل رُز وود لوانگ پرابنگ ، اکثر مسافران این هتل اوقات خود را در کشف و بررسی قبیله های این تپه ها می گذرانند یا به سوی آبشار ها رفته یا به گشت و گذار در جنگل و کشتی سواری در مکونگ مشغول می شوند و برخی به سوی پناهگاه و مکان مقدس فیل ها حرکت می کنند تا با این حیوانات غول پیکر درون جنگل گردش کنند.
ناگفته نماند که هتل رُز وود لوانگ پرابنگ محبوبیت خود را مدیون چشمه آبگرم این ناحیه است. این چشمه محیط سه خیمه را در بر می گیرد و همگی رو به نمای رودخانه می باشند. گردشگران می توانند هنگام استراحت با تماشای جریان آب سفر خوشی را تجربه کنند. همچنین روش درمانی سنتی لائوسی در این مقصد برای مسافران ارائه می شود.

بزرگترين گردهمائی خيابانی در سنگاپور
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر