لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بنف – جادویی ترین مقصد زمستانی جهان
بنف - جادویی ترین مقصد زمستانی جهان

بنف – جادویی ترین مقصد زمستانی جهان

پیش از طلوع آفتاب یکی از روزهای سرد و یخبندان معمول ماه فوریه در بنف (Banff)، آلبرتا در کوهستان های راکی کانادا است. گروه فیلم برداری سفر سی ان ان به بنف گوندولا رسیده و از این که برای فیلم برداری از طلوع آفتاب دیر کرده اند هنوز در تعجب به سر می برند زیرا طلوع آفتاب در این منطقه ظاهراً بسیار جادویی است و تماشای این منظره خیره کننده از فراز کوه سولفور پارک ملی بنف در فصل زمستان و هر وقتی از سال یک تجربه فراموش نشدنی است. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

از کوهستان گوندولا که بالا می روید، انگار در مسابقه سرعت با آفتاب هستید تا شاهد شکوه و زیبایی بی نظیری باشید که هیچ عکس یا فیلمی نمی تواند به طور کامل و درست آن را به تصویر بکشد. این تجربه یکی از آن چیزهایی است که باید خودتان به چشم ببینید تا زیبایی کامل آن را درک نمایید، کوهستان برفی، نور آفتابی که امواجی شفاف و قابل مشاهده ایجاد می کند که درخششی فوق تصور دارند. در زیر پای شما، شهر بنف نمایان می شود و مانند یک پناهگاه امن و کوچک روزهای سرد تعطیلات رفته رفته روشن می شود تا این که ابرها به طور کامل این نمای زیبا را محو می کنند.
بنف یک شهر کوهستانی جادویی است که نمونه اش را تنها در قصه ها و افسانه ها خواهید یافت. این شهر همچنین بخشی از یکی از پارک های کوهستانی کوهستان راکی است که در فهرست میراث باستانی جهانی یونسکو درآمده است. یکی از مشهورترین و دوست داشتنی ترین اسکی بازان زن این شهر جادویی کوهستانی، تاتوم مونود است که خانواده اش از سال 1949 صاحب و مدیر یک فروشگاه وسایل کوهنوردی و اسکی بوده اند. این اولین توقفگاه شهر بنف برای هر کسی است که با آمادگی کامل برای مواجه شدن با سرمای غیرقابل تصور خیابان مرکزی شهر بنف به این منطقه آمده است.
در شهر بنف، تقریباً هر کسی علاقه خاصی به فضای سرد بیرونی شهر و فعالیت های زمستانی دارد زیرا برخی از بهترین مکان های جهان در زمینه کوهنوردی، پیاده روی کوهستان، اسکی و ماهیگیری در پارک ملی بنف واقع شده اند، که بازدید کنندگان برای دیدار از همه آن ها به مجوز نیاز دارند. مونود می گوید: «هر چیزی که در زندگی تان اتفاق افتاده است، می تواند به اینجا بیایید و به نحوی همه را از خاطر ببرید زیرا اینجا بسیار زیباست».
Banff
اگر چه مونود در شهر ونکوور اقامت دارد اما در بنف به دنیا آمده و خانواده اش در این شهر زندگی می کنند. او در فروشگاه خانوادگی اش مشغول به کار بوده و اسکی کردن را در کودکی در کوهستان مونت نورکوی که در فاصله ای کوتاه و مارپیچی از شهر قرار دارد یاد گرفته است. دلیل وی برای بودن در خانه از نوعی خستگی و تنبلی ناشی می شود. حادثه ای که در هنگام فیلم برداری در سال گذشته در هنگام اسکی کردن در آلاسکا برای مونود رخ داد او را از دنیای اسکی دور کرد اما او در نورکوی بار دیگر سلامتی کامل خود را بازیافته و با دوست نزدیک و جدیدش که یک سوییسی هشتاد ساله به نام لئو برشتولد است و در بیش از 60 سال گذشته برای اسکی کردن به این منطقه آمده اسکی می کند. مونود می گوید: «فکر می کنم اگر بقیه دنیا می توانستند حس اشتراکی و اجتماعی که در بنف بود را درک کنند، دنیا جای بسیار بهتری برای زندگی می بود». در ادامه شما را با بهترین جاذبه های تفریحی و گردشگری بنف آشنا می کنیم تا اگر شما هم قصد دارید هوشمندانه سفر کنید و در زمستان پیش رو خود را در بهشتی زمینی بیابید با کمی شانس خود را به زیباترین شهر کوهستانی و برفی جهان برسانید.

انتخاب های محبوب مونود در بنف
اسکی در نورکوی: سفر به این پیست اسکی که تاریخچه آن به سال 1926 بر می گردد با اتوبوس یا ماشین شخصی امکان پذیر بوده و در قسمت پایین شهر قرار دارد. این منطقه از شهر که در میان ساکنان محلی، خانواده ها و گردشگران محبوب است مناسب کسانی که از سرما می ترسند یا خوششان نمی آید نخواهد بود. دمای زیر صفر این منطقه هزینه ای بسیار ناچیز است که برای پودر سبک (برف) و نماهای خیره کننده خواهید پرداخت. مونود که این منطقه را زیباترین منطقه ای که تاکنون دیده می نامد می گوید: «اسکی کردن در کوهستان های راکی شباهتی به تجربیات قبلی من ندارد».

اصلی ترین لُژ اسکی در کوهستان مونت نورکوی از نوع کلاسیک و بسیار ساده است که یک رستوران و یک کافه تریا، همراه با مرکزی برای نگهداری از کودکان، صندوق امانات و اتاق هایی برای اجاره کردن در آن خواهید یافت. کسانی که به اسکی علاقه ندارند یا اسنوبورد علاقه اصلی آنان است می توانند به پایین کوه رفته و در پارک موسوم به Norquay’s Tube Park که بزرگ ترین مرکز تیوب سواری در البرتای کانادا است از علاقمندی خود نهایت لذت را ببرند.
Eat and drink

خوردن و نوشیدن

برای یک صبحانه متفاوت و پرانرژی یا ناهار در کنار دوستانتان بهتر است به کافه و رستوران Park Distillery بروید و مونود توصیه می کند که یک میز در بالای پله ها نزدیک به شومینه را رزرو کنید. علاقمندان به پنیر نیز می توانند به The Grizzly House بروند که در یک ساختمان چوبی واقع شده و میزهای آن مجهز به تلفن برای تماس با دوستان است و قبلاً که این منطقه یک کافه شبانه و دیسکو بوده (در دهه 1970) نصب شده است. برای شام، کسانی که به گوشت علاقه دارند باید به Chuck’s Steakhouse بروند که یکی از محبوب ترین مکان های غذاخوری در میان ساکنان محلی است. انتخاب دقیق و همراه با وسواس گوشت گوساله ای که در آلبرتا پرورش یافته باعث شده که استیک این منطقه از بهترین ها در آمریکای شمالی و جهان باشد که همراه با سیب زمینی آب پز شده، مارچوبه و سس هولاندایز سرو می شود.
Nightlife

زندگی شباه در بنف

مونود 27 ساله در مورد کافه های شبانه پر از شور و شادی بنف صحبت می کند اما به نظر او هیجان واقعی را باید در کافه زیرزمینی High Rollers تجربه کرد. فضای شاد و پر از موسیقی این کافه باعث شده که حضور در آن شبیه یک مهمانی خصوصی خانوادگی باشد و غیر از بولینگ و خوشگذرانی، شانس این وجود دارد که با افرادی دوست داشتنی مواجه شده و از هم کلام شدن با آن ها لذت ببرید. پیتزاهای تکه ای نیز از مواردی است که در منوی این کافه یافت می شود. اگر به رقص کردن علاقه دارید به Dancing Sasquatch بروید تا شاهد بزرگ ترین مهمانی شهر بنف باشید.
A magical winter

اقامت در بنف

اقامتگاه مشهور و بسیار زیبای Fairmont Banff Springs مانند قلعه ای در انیمیشن «یخ زده» (Frozen) از دل کوهستان های راکی در کانادا بیرون زده است. این اقامتگاه لوکس با منوی متفاوت و متنوع خود و چندین کافه و شومینه مکانی بسیار راحت به شمار می آید. اتاق های مهمان این اقامتگاه بسیار متنوع و راحت هستند اما نمی توان چیزی را با نمای خیره کننده این اقامتگاه از کوهستان های برفی راکی مقایسه کرد. استخر فضای باز این اقامتگاه زمستانی در تمام طول سال باز بوده و با آب گرم تغذیه می شود و در فصل زمستان مکانی بسیار مناسب تر برای از یاد بردن مشکلات و خستگی های شماست.
Banff

برای تجربه ای بسیار طبیعی و دور از خانه به Buffalo Mountain Lodge بروید که تمامی 108 اتاق آن از شومینه های سنگی با سوخت چوب که هر روزه هیزم تازه در آن ها ریخته می شود سود می برند. همچنین یک حمام داغ در فضای باز وجود دارد که همراه با دو رستوران از دیگر امکانات این اقامتگاه جادویی هستند.
مونود در آخر درباره شهرش چنین می گوید: «به نظر من، بنف تنها افرادی که به ماجراجویی علاقه واقعی دارند را به خود جلب می کند، افرادی با ذهنیات مشترک که برای زندگی در فضای طبیعی بیرونی و زندگی برای سفر کردن و مکاشفه زنده اند و ماجراجویی را در خود خود دارند. من بسیار خوش شانس هستم که با افراد زیادی سروکار دارم که همگی به طبیعت و فضای بیرونی علاقه خاصی دارند».

7 تفریحگاه اسکی کمتر دیده شده
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر