لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نكاتی برای مسافرت های آخر هفته
نكاتی برای مسافرت های آخر هفته

نكاتی برای مسافرت های آخر هفته

هیچ چیزی لذت بخش تر از آن نیست كه وسایل خود را جمع كنید و تعطیلات آخر هفته طولانی را صرف گردش و بازدید از یك دهكده یا شهر جدید نمایید. این می تواند كمك فراوانی به داشتن استراحتی در لابلای روزمرگی های زندگی نموده و پس از یك هفته كاری سخت، می تواند انگیزه و انرژی فراوانی را كه مورد نیاز است، برای شما فراهم آورد. البته برای داشتن چنین اوقات فراغت و استراحتی، نیاز نیست كه مسافت طولانی را طی كنید، بریتانیا دارای مناطق طبیعی بسیار زیبا، شهرهای بسیار شلوغ و پر از ازدحام و مناطق فرهنگی بسیاری برای رفتن و استفاده كردن می باشد.
و یا چرا در كنار همسرتان از یك تعطیلات آخر هفته دلچسب در پاریس لذت نبرید؟ از پروازهای ارزان قیمت داخل اروپا برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود در این شهرها استفاده نمایید. این مسافرت می تواند یك تعطیلی شیك و لذت بخش در استكهلم، تعطیلات كریسمس در وین یا سفری فرهنگی به گلاسكو باشد.
در ادامه مطلب چند نكته مفید برای تعطیلات آخر هفته بعدی شما ارائه می گردد؛ پس با بهترین سایت رزرو هتل ایران، هوشمندانه سفر كنید.

یك لیست تهیه كنید

بله، ممكن است استفاده از خودكار و كاغذ به نظر شما كاری قدیمی و نامفید برسد، اما اگر لیستی از بایدها و كارهای ضروری را تهیه نكنید، ممكن است مواردی كلیدی و مهم را از قلم بیاندازید. لیستی از تمام مواردی كه برای همراه داشتن نیاز دارید، تهیه كنید، هدف از این كار مثلاً جلوگیری از جا گذاشتن شارژر تلفن همراه و یا از همه بدتر گذرنامه تان در منزل است. بنابراین همه آیتم های لیست تهیه شده خود را بررسی كنید تا بتوانید بدون هرگونه كابوسی (ناشی از فراموش كردن وسایل ضروری) به مسافرت خود بپردازید.
Insure Yourself

خود را بیمه نمایید

بیمه مسافرت بسیار مورد مهمی است، حتی اگر چیز باارزش و مهمی با خود به همراه نداشته باشید. در صورتیكه در طول مسافرت بیمار شوید و یا تصادفی برایتان رخ دهد، مجبور خواهید بود هزینه گزافی برای آن پرداخت نمایید. به خاطر پرداخت 10 پوند انگلیس، ارزش آن را دارد كه از سیاست های بیمه ای بهره مند گردید. برای مسافرت ها و گردش های مكرر، یك سیستم بیمه ای سالانه بهترین گزینه می تواند باشد، چرا كه روشی مناسب برای صرفه جویی در زمان، هزینه و كاهش مشكلات در موارد اضطراری است.
Organise Car Hire

كرایه كردن خودروی شخصی را برنامه ریزی نمایید

رزرو كردن خودروی شخصی از یك شركت معروف مانند كایاك، پیش از عزیمت می تواند مانع از فرود آمدن در فرودگاه و با خبر شدن از این موضوع گردد كه تنها خودروی در دسترس یك خودرو فیات مدل 500 است و همسر چاق و قدبلند شما در تمام طول سفر نمی تواند در آن احساس راحتی داشته باشد. همچنین در صورت رزرو خودرو از قبل، این امكان برای شما فراهم خواهد بود كه با قیمت های مناسب تر روبه رو گردیده و انواع مدل ها را باهم مقایسه نمایید.

پول های خود را جدا كنید

بهترین كار پیش از سفر، جدا كردن پول هایتان است، چرا كه به عنوان مثال در رخدادهایی ناگوار كیف پول شما گم شده و یا به سرقت می رود. تمام پول هایتان را با خود برندارید! مقداری از آن را در كیف، و مابقی را در صورت امكان در گاوصندوق اتاق خود در هتل نگهداری نمایید. همچنین نگهداری یك كارت اعتباری در گاوصندوق نیز در موارد اضطراری می تواند بسیار حائز اهمیت و مفید قلمداد گردد.

از محیط راحت خود (روزمرگی ها) جدا شوید

این مطلب صحیح است كه امن بودن و امنیت داشتن خوب است، اما تجربه چیزهای جدید در طول سفر نیز می تواند مفید واقع گردد. این تجارب جدید می تواند صحبت كردن با غریبه ها، امتحان كردن غذاهای جدید محلی و یا بیرون پریدن از یك هواپیما باشد. جلوی خود را نگیرید! این ها درست همان لحظاتی هستند كه بهترین خاطرات شما را تشكیل می دهند.
Break Out Of Your Comfort Zone

اپلیكیشن ها و برنامه های مفید را دانلود نمایید
اپلیكیشن ها و برنامه های كاربردی متعددی برای مسافرت وجود دارند كه می توانند باعث راحت تر و لذت بخش تر شدن سفر شما گردند. برنامه های آموزش زبان برای مواقعی كه به یك كشور خارجی سفر می كنید كه با زبان آن آشنایی ندارید، بسیار مفید هستند. با آشنایی با تنها چند عبارت و جمله اساسی و مهم آن زبان، زندگی شما در طی مسافرت به آن كشور برایتان لذت بخش تر می گردد.
اما نكته نهایی … در طول مسافرت استراحت كنید و از اوقات فراغت خود لذت ببرید! مسافرت نباید به هیچ عنوان برای شما بار روانی مضاعف داشته باشد، چنین فشار روانی می تواند ناشی از برنامه سفر تخیلی و عجیبی باشد كه برای خودتان تعیین نموده اید. با جریان آب حركت كنید، غرق در لحظات خود باشید، بخندید و از سفرتان لذت ببرید. ماجراجویی بهترین روش برای یادگیری می باشد.

نحوه ی جمع کردن وسایل برای کمپینگ
ادامه مطلب

4/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر