لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> پوکت، مقصد گردشگری به تمام معنا برای تعطیلات خانوادگی رویایی
پوکت، مقصد گردشگری به تمام معنا برای تعطیلات خانوادگی رویایی

پوکت، مقصد گردشگری به تمام معنا برای تعطیلات خانوادگی رویایی

لبخند های بی پایان مردم میزبان، میهمان نوازی و سادگی سرشار از احترام، هزینه های به غایت به صرفه، طبیعتی رویایی و هیجان انگیز، تجربه ای بهشتی را برایتان خلق می کند که گویی سال هاست این فضا را می شناسید و در ناخودآگاه خود تجربه کرده اید. میوه ها و خوراکی های گرمسیری در تنوعی باور نکردنی و تفریحاتی برای همه سلایق و علایق که در همه شهر پراکنده اند، اینها و خیلی بیشتر در یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا، به تایلند خوش آمدید. در این مقاله به طور خاص به یکی از زیباترین جزایر این کشور یعنی شهر پوکت می پردازیم با ما همراه باشید تا بیشتر با این شهر آشنا شویم.
در چند سال اخیر کشور تایلند به یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایرانیان تبدیل شده است و یکی از دلایل این موضوع آن است که آژانس های برگزار کننده تورهای گردشگری تایلند به طرز قابل توجهی افزایش داشته است و شما می توانید به آسانی رزرو هتل در تهران یا رزرو هتل در شیراز به رزرو تور گردشگری در تایلند و شهر پوکت اقدام نمایید. اما تایلند کجاست و چرا تا این حد برای گردشگری محبوب است؟

تایلند کجاست؟
“تایلند” به معنای “سرزمین لب های خندان” که به صورت رسمی با نام “پادشاهی تایلند” خوانده می شود در قدیم با نام “سیام” خوانده می شد، این کشور از لحاظ جغرافیایی در شبه‌جزیره “هندوچین” که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است قرار دارد.
این کشور از سمت شمال با کشورهای “برمه” و “لائوس”، و از سمت شرق با بخش های دیگری از لائوس و “کامبوج” همسایه است، از جنوب با کشورهای “مالزی” و “خلیج تایلند”، و از سمت غرب با بخش های دیگری از کشور برمه و دریای “آندامان” مرز مشترک دارد.
زبان رسمی این کشور تایلندی است ولی به دلیل پر رنگ بودن صنعت گردشگری در درآمد های ملی این کشور زبان انگلیسی نیز تا حد زیادی در مردم این کشور رواج دارد، پایتخت این کشور که پر جمعیت‌ ترین شهر آن نیز محسوب می شود شهر “بانکوک” است و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم آن “بودایی” می باشد. در لغت نام تایلند در زبان مردم محلی که از دو لغت Thai”” و “Land” است، سرزمین “حوریان” نامیده می شود.
پوکت (تایلند)
پوکت یا پاتایا؟
اینکه شما به کدام شهر تایلند سفر نمایید و از چه تفریحاتی بهره ببرید کاملا موضوعی است که بخش اعظم آن به همسفران شما بستگی دارد، البته شما در هر شهری از دنیا خود تصمیم می گیرید که به چه فعالیت هایی بپردازید و کشور تایلند بر خلاف تصور عمومی یک کشور گردشگری کاملا خانوادگی است که دارای مناظر بدیع و طبیعتی به غایت زیباست و عموما بدین صورت است که اگر با خانواده به تایلند سفر می نمایید جزیره پوکت انتخاب بهتری است و اگر با دوستان و یا تنها به تایلند سفر می نمایید شهر پاتایا انتخاب بهتری است و این نه بخاطر اینکه تفریحات موجود در این دو شهر متفاوت است بلکه به این دلیل که مرز بندی ها و برنامه ریزی های متفاوتی برای جذب گردشگری دارند و فضاها در پوکت تفکیک شده تر هستند و فعالیت های گروهی و خانوادگی بیشتری ارائه می گردند.

صخره های روشه بیروت، تماشای تولد غروب در دامان مدیترانه
ادامه مطلب

پوکت (تایلند)
چه فصلی از سال آب و هوای تایلند مناسب است؟
به دلیل آنکه موقعیت کشور تایلند نزدیک به دریا است اکثر مواقع سال دارای آب هوای معتدل و البته مرطوب و به همراه باران های موسمی می باشد.
اما این آب و هوا شرایط بسیار مطلوبی را برای رشد گیاهان و غنی شدن تنوع زیستی در این کشور فراهم کرده است و خاک این کشور بسیار حاصلخیز می باشد. میوه های گرمسیری مانند موز، انبه، نارگیل، آناناس و سایر میوه ها از این دسته به وفور یافت می شوند و نوشیدنی های بسیار دلچسبی از این محصولات به گردشگران ارائه می گردد.
شمال کشور تایلند کوهستانی است و جنگلهای بسیاری آن ها را پوشانده است و در نواحی مرکزی شالیزارهای سرسبز برنج به وفور به چشم می آیند. در قسمت غرب و شرق سرزمین تایلند جنگلهای همیشه سبز، باغهای میوه، درختان کائوچو، و ساحل شنی سفید رنگ با آفتابی ملایم و نسیمی خنک وجود دارد و رطوبت هوا و نسیم ملایم اجازه نخواهد داد که پوست شما آسیب ببیند اما کرم های ضد آفتاب را هنگام استراحت در تخت های کنار ساحل و میل کردن نوشیدنی های شیرین استوایی را حتما فراموش نکنید.

اما بهترین فصل سفر به تایلند از نظر گرمای مناسب و بارندگی های کم در بازه زمانی بین ماه‌های نوامبر تا فوریه از نوامبر (۱۱ آبان تا ۱۰ آذر) تا فوریه دومین ماه سال ۱۳ بهمن تا ۱۱ اسفند) است که فصل سرمای تایلند به حساب می آید و دمای هوا در این فصل روزها حدود ۲۸ درجه سانتیگراد و شب‌ها ۱۲ درجه می باشد و کمترین رطوبت در این فصل مشاهده می گردد.
پس از آن آغاز فصل گرما است که ماه آوریل گرمترین ماه سال در تایلند است و جشن آب در نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می‌شود.
فصل گرم و خشک در تایلند از ماه فوریه در دومین ماه سال (۱۳ بهمن تا ۱۱ اسفند) تا ماه می (۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد)، که میانگین دما ۳۴ درجه و رطوبت ۷۵ درصد است و در فصل بارانی و آفتابی در تایلند از ژوئن(۱۲ خرداد تا۱۰تیر) تا اکتبر (۱۰ مهر تا ۱۰ آبان) می باشد که میانگین دمای ۲۹ درجه است.

اما فصل سرد در تایلند که بارندگی های بسیاری صورت می گیرد در ماه های آگوست (۱۱ مرداد تا ۱۰ شهریور) و سپتامبر (۱۱ شهریور تا ۹ مهر) است که در اکتبر (۱۰ مهر تا ۱۰ آبان) به بیشترین حد خود می رسد تا حدی که در شهر های اسن کشور سیلاب‌هایی نیز جاری می‌شوند.
بیشتر بخوانید:

پوکت (تایلند)
پوکت کجاست؟
جزیره ی پوکت در جنوب غربی کشور تایلند قرار دارد و یکی از دیدنی ترین مناطق توریستی جهان می باشد. به گواه اکثر گردشگرانی که به این جزیره سفر کرده اند این شهر دارای تمام ویژگی های لازم برای گذراندن یک تعطیلات بی نقص و هیجان انگیز را دارد.

سواحل شنی زیبا، آب گرم و زلال و سرشار از جاذبه های دیدنی در زیر آب که برای غواصی مناسب اندو برآمدگی های سنگی و پرتگاه های عظیم آهکی از جلوه های بصری این منطقه هستند. همچنین مناطق توریستی مانند ساحل کامالا، کارون و پاتونگ و تورهای جنگل های سرسبز گرمسیری، جنگل های نارگیل، سواری بر روی فیل ها، شالیزارها، قایق سواری، موج سواری با قایق هایی که از بامبو ساخته شده اند و پرش از ارتفاع را تجربه نمایید.

چگونه به پوکت برویم؟
بهترین و سریعترین شیوه دسترسی به جزیره پوکت از طریق پرواز به مقصد فرودگاه بین المللی این شهر است که در شمال این جزیره قرار گرفته است. خطوط هوایی گوناگون از جمله “ایراسیا”، “تای ایرویز”، “اورینت تای” و “نوک ایر” روزانه از شهر بانکوک برای پوکت پرواز دارند که زمان آن حدود 70 دقیقه می باشد.

دیدنی ها و تفریحات پوکت
دیدن فانگ نگا بای
Phang Nga Bay
از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری پوکت است که فیل سواری در ساحل و گردش با قایق های کوچک و بازدید از حیواناتی که در آن زندگی می کنند و بازدید از غارهای منطقه از جمله تفریحات این منطقه هستند که به صورت تورهای یک روزه برگزار می شود.
جزیره جیمز باند
جزیره جیمز باند پوکت

این بخش از گردش در پوکت از مشهورترین قسمت های تور یک روزه است که با نام Nail Island مشهور است و نخستین بار در فیلم “مردی با اسلحه طلایی” جیمز باند این منطقه مورد توجه قرار گرفت و اکثر تورهایی که در منطقه برگزار می شوند، بازدید از این مکان را در برنامه هایشان گنجانده اند.

روستای Koh Panyee
روستای Koh Panyee

این روستای حیرت انگیز که روی آب بنا شده و در کنار صخره بزرگ واقع شده است. هنگام ناهار، بسیار از گردشگرانی که که از جزیره ی جیمز باند دیدن کرده اند را به این روستا می آورند تا علاوه بر صرف غذاهای محلی تایلند از صنایع دستی این منطقه نیز خرید نمایند.

بازدید از بخش قدیمی شهر پوکت
شهر قدیمی پوکت

از بخش های دیدنی سفر شما در پوکت آشنایی با بخش سنتی و فرهنگ و آداب و رسوم این منطقه است که شما می توانید با بازدید از بخش تاریخی این شهر علاوه بر بازدید از آثار تاریخی پیوندهای فرهنگی و سبک زندگی مردم این منطقه را نیز بشناسید.

بازدید از مجسمه بزرگ بودا
مجسمه بزرگ بودا

مجسمه بزرگ بودا یکی از جاذبه های دیدنی جزیره پوکت محسوب می گردد. این مجسمه در بالای تپه های “ناکرد” قرار دارد و ارتفاع آن 45 متر است و در بالای این تپه شما می توانید با دیدی کامل همه منطقه را تماشا نمایید.

بازدید از معبد شالونگ
Chalong
یکی از پرطرفدار ترین معابد بودایی در تایلند معبد شالونگ است که بنا و معماری بسیار منحصر به فردی دارد و با شهر تنها 8 کیلومتر فاصله دارد و نقاشی ها و تزیینات این بنا بسیار جالب توجه است.
جزیره ی “فی فی”
جزیره ی Phi Phi

این جزیره از زیباترین جزایر گرمسیری جهان است و یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی کشور تایلند است. سرتاسر این جزیره صخره های آهکی و غار های پنهان و سواحل شنی زیبا قرار دارند و با قایق به پوکت راه دارند. این محل شامل 6 جزیره است و اغلب ساکنان آن مسلمان هستند. این محل برای غواصی بسیار عالی است و نکته جالب توجه آن این است که هیچ وسیله موتوری در آن وجود ندارد.

پارک تفریحی پوکت فانتاسیا
Phuket FantaSea

این پارک دارای جاذبه های بی نظیر بسیاری است، فروشگاه های فراوان، سوغاتی ها و صنایع دستی، فیل سواری و فضای بازی برای کودکان از ویژگی های این مجموعه می باشد و رستوران ها و تئاترهای مجموعه و فصر تئاتر فیل با 3 هزار نفر ظزفیت از ویژگی های این مجموعه است.

پیش‌بینی 7گرایش سفر در سال 2018
ادامه مطلب

ساحل کاتانوی
Kata Noi

استراحت در ساحل “کاتانوی” با آب های بسیار تمیز و ساحل “نای هارن” با امکانات رفاهی و نوشیدنی های متنوع از مجهز ترین سواحل پوکت می باشند که فضای خوبی برای شنا و استراحت دارند.

ساحل نای هارن
Nai Harn

این ساحل نیز از امکاناتی مانند بار ساحلی، نوشیدنی ها و هتل هایی از جمله “رول پوکت” و ” یاتچ کلاب” در نزدیک این ساحل امکانات بسیار خوبی را برای گردشگران فراهم می نماید، ضمن اینکه رستوران های محلی در نزدیکی شما می تواند لذت استراحت در این ساحل را برای شما دوچندان نماید.

موج سواری در Surf House
Surf House

Surf House مکانی شبیه سازی سازی شده برای خانواده هایی است که به موج سواری علاقه مندند ولی از موج های واقعی دریا و ایمنی آن هراس دارند شما می تواند با حضور در این مکان ضمن بهره بردن از محیطی زیبا به تفریحات آبی به صورت جمعی بپردازید و این فرصت را برای یادگیری موج سواری غنیمت بدانید.

بازدید از تپه میمون ها
Monkey Hill

تپه ی Toh Sae در پوکت مسیری است که در گذر از آن با میمون های بسیاری مواجه می شوید که به صورت آزادانه در اجتماعات خود به زندگی معمولی و آزاد مشغولند و می تواند لحظات مفرحی را برای شما و بویژه کودکان ایجاد نماید. همچنین در این مسیر ضمن لذت بردن از دادن خوراکی و میوه به میمون ها که در مواجهه بسیار با انسان ها اهلی شده اند از نمایشی که بومیان با آن ها برگزار می نمایند نیز لذت ببرید.

استراحت در ساحل مشهور پاتونگ
Patong

ساحل “پاتونگ” و ساحل “کارون” دو ساحل عمومی مشهور شهر پوکت می باشند که شما می توانید از چتر ها و تخت های قرار گرفته بر روی سواحل سفید شنی در نزدیکی هتل ها و مراکز خرید، رستوران های محلی، بارها به تماشای اقیانوس بنشینید و تنی به آب بزنید و یا از ورزش های آبی هیجان انگیزی که در کنار ساحل برای شما تدارک دیده شده اند از جمله اسکی، موج سواری، غواصی و دیدن جذابیت های اقیانوس، مشاهده صدف ها و مرجان ها و غذا دادن به ماهی های کوچک و رنگارنگ بسیار زیبایی که به سزعت جذب شما می شوند قطره ای از اقیانوس بی پایان تفریحات این محل می باشند.

بزگترین مقاصد سفر در آسیا که تابحال نشنیده اید
ادامه مطلب

ضمن اینکه در ساحل پاتونگ سرگرمی هایی از جمله، نمایش، رقص فیل ها، آتش بازی، بازارهای صنایع دستی تایلند می تواند علاوه بر آشنایی شما با فرهنگ ها و سنت های تایلندی اوقاتی خوش و سزگرم کننده را برای خود و همراهانتان فراهم آورید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر