لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> هشت جاذبه گردشگری مهم در ایرلند
هشت جاذبه گردشگری مهم در ایرلند

هشت جاذبه گردشگری مهم در ایرلند

8. قلعه بلارنی
اگر به قلعه تاریخی بلارنی بروید در آنجا می توانید سنگ مشهور بلارنی را ببوسید، کاری که میلیون ها نفر پیش از شما آن را انجام داده اند. گفته می شود افرادی که موفق به بوسیدن این سنگ مرموز بلارنی شده اند، از “موهبت بیان” برخوردار شده اند. این سنگ مرموز که قدمت آن به سال ۱۴۴۶ بر می گردد، تنها جاذبه چشمگیر در قلعه بلارنی نیست – این پناهگاه قرون وسطایی، نگهبان گذرگاه های سنگی و دخمه های تاریک است، پس گشتی بزنید و رازهای پنهان این قلعه و باغ های سرسبز قصر را کشف کنید. با ایران هتل آنلاین همراه باشید.
7. کالج ترینیتی
Trinity College
قدیمی ترین دانشگاه در ایرلند، کالج ترینیتی دوبلین است که در سال 1592 میلادی توسط ملکه الیزابت اول تاسیس شد. محوطه تاریخی آن در مرکز پایتخت پر جنب و جوش ایرلند قرار دارد، اما با گذر از دروازه های کالج چهره تاریخی آن در معرض دید قرار می گیرد و احساس می کنید که به یک دوران گذشته قدم گذاشته اید. کالج ترینیتی، تعدادی از تاثیرگذارترین مردمان ایرلند از جمله تیئوبالد ولف تون اولین رئیس جمهور ایرلند و همچنین چهره های ادبی نمادینی مانند اسکار وایلد و سامویل بکت را آموزش داده است. علاقه مندان به سری کتاب های هری پاتر از دانستن اینکه اتاق فوق العاده طولانی این دانشگاه الهام بخش کتابخانه هری پاتر بوده است، هیجان زده خواهند شد. این دانشگاه همچنین دارای برخی گنجینه های پنهان از جمله کتاب کل ها که یک دست نوشته پر زرق و برق به جا مانده از قرن نهم می باشد، است.
6. خلیج دینگل
Dingle Bay
غربی ترین نقطه سرزمین اصلی ایرلند، خلیج زیبای دینگل است. این خلیج که توسط گستره وسیعی از طبیعت احاطه شده، بخشی از مسافتی به طول 2500 کیلومتر از شمال اقیانوس اطلس را تشکیل می دهد: مسیری خوش منظره که در طول ساحل غربی ایرلند امتداد دارد. در اینجا می توانید غرق در مناظر به یاد ماندنی شوید که در امتداد آبی عمیق اقیانوس قرار دارند و کلبه های سنگی پیچ خورده ای که توسط راهبان در قرون وسطی در شبه جزیره ساخته شده بودند را کشف کنید. در اطراف خلیج، فرهنگ و آداب و رسوم محلی به وسیله دولت ایرلند به منظور حفظ سنت و زبان گیلیک محافظت می شود.
5. نیوگرانج
Newgrange
ساختمان سنگی قدیمی مقبره نیوگرانج در ۳۲۰۰ پیش از میلاد ساخته شده است. تخمین زده می شود که برای ساخت این آرامگاه که مساحتی بیش از یک جریب را پوشش می دهد و سنگ هایی داخلی آن که با اشکال مارپیچی و منحنی های هنری دوره عصر هجر تزئین شده اند، ۳۰۰ نفر به مدت ۲۰ سال مشغول به کار بوده اند. این مسیر در طول انقلاب زمستانی، به همراه اتاق درونی، به طور باورنکردنی با طلوع خورشید و عبور نور از طریق شکاف موجود بر روی سقف در ورودی آن، روشن می شود.
4. گذرگاه غول ها
Giant's Causeway
راه رفتن در جای پای به جا مانده از غول ها در یکی از نقاط ایرلند باید جاذبه ای دیدنی باشد. این گذرگاه غول ها که شهرتی جهانی دارد از ۴۰۰۰۰ ستون سنگی بازالت به هم پیوسته و شش گوش تشکیل شده که کاملا ناخواسته سنگفرش های سنگی را ایجاد می کنند. ستون های عجیب این مکان آنقدر بی عیب و نقص هستند که باور کردن اینکه آن ها ساخت دست انسان باشند، سخت است. در حقیقت، تشکیل سنگ غیر معمول نتیجه فعالیت های آتشفشانی بوده که حدود ۶۰ میلیون سال پیش رخ داده است. پیاده روی در امتداد ساحل را در برنامه تان داشته باشید و به جستجوی صندلی آرزو باشید، تختی که توسط یک منحنی از صخره های طبیعی تشکیل شده است.
3. پارک ملی کیلارنی
Killarney National Park
پارک ملی خوش منظر کیلارنی باید در برنامه سفر تان به ایرلند قرار گیرد. این پارک نه تنها منزلگاه یک عمارت قرن نوزدهمی و پوشیده از پیچک می باشد، بلکه یک چشم انداز فریبنده است که یک ذخیره بیوسفر را ایجاد می کند. با سه دریاچه باشکوه و بزرگ ترین پهنه جنگل های بومی، مناظر زیبای پارک ملی کیلارنی فریبنده است. هوشمندانه سفر کنید. بهترین راه برای تجربه پارک ملی کیلارنی این است که در طول جاده ۱۱ کیلومتر رانندگی کنیم و از شکاف دونلو و چشم اندازی از یخچال های طبیعی گذر کنیم.
2. صومعه جلندالوف
 Glendalough Monastic Site
درون محوطه پارک ملی کوهستانی ویکلوو، بقایای ترسناک یک شهر باستانی که قدمت آن به قرن ششم بر می گردد، نهفته است. رازهایی که در میان سنگ های قدیمی، کلیساهای فروپاشیده، یادگارهای مرموز و به خصوص برج گردی که به خوبی حفظ شده، را کشف کنید. جنگل های باستانی و دریاچه های اطراف محل نیز فریبنده هستند. در میان منظره مرموزی و غریبی که خود راهبان محترم یک بار در آن سرگردان بودند، قدم بزنند.
1.صخره های موهور
Cliffs of Moher

در ارتفاع ۲۱۴ متری بالای سطح اقیانوس اطلس و مساحتی به طول ۸ کیلومتر، صخره های ناهموار موهور در شهرستان کلر وجود دارد. بازدید کنندگان به سمت صخره ها جذب می شوند، نه فقط به خاطر اندازه حیرت انگیز آن بلکه برای مناظر نفس گیر آن. در یک روز روشن امکان مشاهده همه ۵ ناحیه اطراف و همچنین جزایر آران نیز وجود دارد. این صخره ها به عنوان بزرگ ترین مستعمره سرزمین اصلی ایرلند نیز شناخته می شوند که بین ماه های آوریل تا ژوئیه پرنده های پوفین را نیز به خود جلب می کنند.

جاهای دیدنی اینترلاکن سوئیس
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر