لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> سفر به بوداپست در زمستان
سفر به بوداپست در زمستان

سفر به بوداپست در زمستان

بوداپست با سرعت دارد به یکی از پر طرفدار ترین مقاصد گردشگری اروپا تبدیل می شود ، مخصوصاً در فصل زمستان که پایتخت مجارستان دوباره احیا می شود .
این شهر با اتمسفر دنج و گرم زمستانی و سازه های معماری رمانتیک خود ، صحنه ی زیبایی که شبیه به فیلم های کریسمسی است را برای بازدید کنندگان خود ارائه می دهد . با وجود فرهنگ غنی و سنت های جذاب و دیرینه ، زمستان در این جا نه تنها برای شما حسی شبیه به داستان های شیرین کودکی را تداعی می کند ، بلکه شبیه به آن ها نیز هست !
برنامه هایی شاد و لذت بخش ، از سراسر جهان گردشگران و توریست های بسیاری را به مروارید رود دانوب می کشاند ، که همه به دنبال تجربه ی جادوی این شهر هستند .
بازار های کریسمسی و پیست های اسکی روی یخ روباز آن ، این شهر را به یک سرزمین عجایب بی نظیر زمستانی تبدیل می کنند ، در حالی که اسپا ها و حمام های آب گرم منطقه ، سبک جدیدی از حمام های بیرون از خانه را برای مهمانان خود فراهم کرده اند .
اما با این حال بزرگ ترین و جذاب ترین برنامه در فصل زمستان ، بدون شک تهیه ی بلیط برای بازدید از آخرین اجرای خانه ی اپرای ملی مجارستان می باشد !

قبل از رزرو هتل و سفر به این کشور ، بیایید با 10 مورد از برترین کار هایی که در بوداپست و در فصل زمستان می توانید انجام دهید آشنا شویم :
1 – بازار های کریسمس :

بازار های کریسمس مرکز اروپا بسیار رؤیایی هستند ، اما بازار های بوداپست یک سر و گردن از بقیه ی هم نوعان خود بالاترند . نوشیدنی های متنوع ، اشترودل کریسمسی ، غذا های سنتی و آثار هنری و صنایع دستی ، محصولات دکه های فراوان میدان ” ووروسمارتی ، Vörösmarty ” و بازار های کریسمسی قصر سلطنتی ” سنت استفنز ، St. Stephen ” هستند .
فعالیت این بازار از ماه نوامبر هر سال شروع می شود و تا اوایل ژانویه ادامه پیدا می کند . تعداد بازدید کنندگانی که از سر تا سر جهان به این جاذبه ی گردشگری می آیند باور نکردنی است و تجربه ی یک کریسمس اصیل مجارستانی ، فراموش نشدنی است !
بازار میدان ” ووروسمارتی ” یکی از مشهور ترین و قدیمی ترین های نوع خود در قلب اروپا و کشور مجارستان به حساب می آید . بخاطر غذا های سنتی مجارستانی مانند ؛ ” لانگوس ، lángos ” ، کیک دودکش و سوسیس های محلی نیز بسیار معروف است . هم چنین شما می توانید در میان دیگر 120 دکه ی حاضر در این بازار ، محصولات بسیار گوناگون و متنوعی را خریداری کنید .

در این میان ، بازار کریسمسی قصر سلطنتی ” سنت استفنز ” درست رو به روی ساختمان اصلی این قصر جای گرفته است و بیش از 160 غرفه که کیک ، شیرینی و شکلات ، آثار هنری و دستی ، نوشیدنی های محلی و هدیه های سنتی می فروشند در خود دارد . ورود به هردوی این بازار ها کاملاً رایگان می باشد !
2 – پیست اسکی روی یخ پارک شهر :
City Park Ice Rink

پیست اسکی روی یخ پارک شهر بوداپست ، یکی از محبوب ترین مقاصد اسکی در منطقه و حتی اروپا به حساب می آید ! درست رو به روی قصر ” وایداهونیاد ، Vajdahunyad ” ، که خود در گوشه ی پارک شهر قرار دارد ، جای گرفته است و اسکی بازان زیادی را در ماه های زمستانی نوامبر تا میانه ی فوریه به خود دعوت می کند .
در سال 1870 میلادی افتتاح شده است و یکی از باستانی ترین و بزرگ ترین پیست های اسکی در اروپا می باشد . در ماه های تابستانی پر از آب می شود تا از آن به عنوان مکانی برای قایق سواری توریست ها در زیر آفتاب استفاده شود .

با میدان قهرمانان و حمام های درمانی ” زچنیی ، Széchenyi ” فاصله ی چندانی ندارد و برای به پایان بردن یک روز پر مشغله و بعد از استفاده از اسپا ها بسیار مناسب می باشد .
3 – شوی نور قصر سلطنتی :
شوی نور قصر سلطنتی

قصر سلطنتی ” سنت استفنز ” به معنای واقع یک شاهکار معماری است ، اما چیزی که آن را حتی زیبا تر و شگفت انگیز تر می سازد شو و رقص نور هایی است ، که در تمام طول سال در آن برگزار می شود .
فصل زمستان ایده آل ترین موقع سال برای تجربه ی این مراسم می باشد . در این برهه از سال ، داستان های دینی و افسانه های محلی به همراه نور های رنگارنگ و صدا و موسیقی برای بینندگان اجرا و بازگو می شوند . انیمیشن های سه بعدی به وسیله ی پروژکتور های عظیم بر روی ساختمان جلویی این قصر پخش می شوند ، که معمولاً به صورت متحرک و در حالت سقوط تجسم می شوند . متحیر کننده و بسیار نوآورانه است و از دست دادن آن در زمان سفر به بوداپست ، به معنای واقع یک شرم بزرگ است !

این اجرا ها هر 30 دقیقه و از ساعت 4:30 دقیقه ی بعد از ظهر ، تا ساعت 10 روز های زمستانی پخش می شوند .
4 – اسپا ها و حمام های آب گرم :
Spas and thermal baths

با وجود بیش از 118 چشمه ی آب گرم طبیعی که 70 میلیون لیتر آب درمان کننده را همه روزه به بیش از 12 اسپا پمپ می کنند ، بوداپست با نام ” شهر اسپا ها ” نیز شناخته می شود !
حمام های ترکی این جا نیز شگفت انگیز و زیبا هستند و بخاطر خواص بهبود دهنده و آرامش بخش خود در جهان آوازه دارند .
در فصل زمستان تنی به آب زدن در حمام های ” زچنیی ” تجربه ای بسیار خاص می باشد ! پریدن از یکی از 10 استخر سرپوشیده به داخل حمام های روباز بیرون ، علاوه بر هیجان انگیز بودن خاطره ای دلنشین را برای شما به ارمغان می آورد !

بیش از 12 حمام آب گرم از جمله ؛ حمام های ” روداس ، Rudas ” ، ” گلرت ، Gellért ” ، ” لوکاچ ، Lukács ” ، ” کیرای ، Király ” ، ” چاسار ، Császár ” و ” پالاتینوس ، Palatinus ” ، سونا های خانگی ، تونل های بخار و اتاق های ماساژی با چندین برنامه ی درمانی ، همه و همه در دسترس شما قرار دارند و کافی است هر کدام را که می خواهید تجربه کنید سفارش دهید .
5 – خانه ی اپرای ملی مجارستان :
Hungarian State Opera House

این بنای خارق العاده در سال 1884 میلادی و توسط معمار مشهور مجارستانی ، ” میکلوس یبل ، Miklós Ybl ” ساخته و طراحی شده است و شکل و شمایل آن هم چنان شبیه به 130 سال پیش خود مانده است !
ساختمان تحسین بر انگیز آن در چندین فیلم سینمایی به نمایش در آمده و تبدیل به گنجینه ای ملی شده است . هر سال هزاران بازدید کننده به بوداپست می آیند تا از این سازه ی رؤیایی دیدن کنند و خوش شانس ترین ها در میانشان هم بلیط برنامه های آن را هم تهیه می کنند ! طرفداران باله و اپرا به دلیل وجود شو های بی نظیر و با کیفیتی از قبیل ؛ ” فندق شکن ، The Nutcracker ” ، ” لا بوهمه ، La Boheme ” ، ” بیلی الیوت ، Billy Elliot ” ، ” فلوت جادویی ، The Magic Flute ” و ” توسکا ، Tosca ” به این مکان جذب می شوند .

هم اکنون خانه ی اپرا در دست بازسازی هایی اساسی است و تا سال 2020 در های آن باز نمی شوند ، اما تور های بازدید از این
بنای تحسین برانگیز هنوز وجود دارند وبه فعالیت های خود ادامه می دهند .
6 – ترن نورانی کریسمس :
Christmas light tram

ترن نورانی کریسمس بوداپست و یا ” فنیه ویلاموس ، Fényvillamos ” با 39 هزار چراغ تزیین شده است و از آن فقط در ساعت 5 بعد از ظهر تا نیمه شب ماه های دسامبر و اوایل ژانویه استفاده می شود !
جاذبه ی خاص و جذابی است و با حمل مسافران خود در سراسر شهر ، هزاران توریست را با اتمسفر زمستانی سال نوی بوداپست آشنا می سازد .
این ترن 50 ساله ی مدل ” گانز یو وی ، Ganz UV ” بیشتر در مسیر خط 2 قطار حرکت دارد و در نواحی مختلف شهر ، فقط در چند پیچ ، مسیر آن عوض می شود .

هیچ بلیط ویژه ای برای استفاده از این ترن لازم نیست و بلیط های معمولی برای استفاده از آن معتبر می باشند . در شب سال نو و روز جشن کریسمس سرویس دهی وجود ندارد .
7 – تور قایق رودخانه ی دانوب :
River Danube Cruise

رودخانه ی دانوب در امتداد قلب اروپا در جریان است و از آلمان به دریای سیاه می ریزد و بوداپست یکی از کشور هایی است که از این منبع آب عظیم سود بسیاری می برد .
در فصل های تابستان و زمستان پر طرفدار است و گردشگران بسیاری را از هر جای دنیا برای قایق سواری و بازدید از جاذبه های مختلفی هم چون ؛ ساختمان پارلمان ، قصر ” بودا ، Buda ” ، مجسمه ی آزادی و جزیره ی مارگارت دعوت می کند ، که همگی در اطراف و کناره ی این رودخانه قرار دارند .
اگر که برای چند روز در بوداپست اقامت دارید ، بهترین روش برای تجربه ی این شهر بازدید از یکی از تور های زمستانه ی رودخانه ی دانوب می باشد ، که چند ساعت به طول می انجامد و از یک سر شهر تا سر دیگر آن ادامه دارد .

تور ها هم به صورت روزانه و هم به صورت شبانه موجود هستند و بسته به نوع پکیجی که انتخاب کنید ، قیمت های متفاوتی هم دارند . گران قیمت ترین آن ها ، امتیاز سه وعده غذا به همراه نوشیدنی را دارد ، در حالی که ارزان ترین آن ها ، یک تور تماشای پر محتوای شهر را شامل می شود .
8 – بار های ” روینز ، Ruins ” :
Ruin bars

بار های ” روینز ” بوداپست ، کسب و کار خود را در مکان های جالبی به راه انداخته اند و برای تماشای شهر و صرف نوشیدنی های خنک بسیار مناسبند .
ساختمان ها و فضا های روباز متروکه ی بسیاری به بار ها و رستوران هایی تبدیل شده اند ، که قیمت هایشان بسیار مناسب است و در تمام طول سال فعالیت می کنند .
بنای ” اسزیمپلا کرت ، Szimpla Kert ” در بخش یهودی نشین شهر ، اولین ویرانه ای بود که در شهر تبدیل به یک رستوران شد . این در حالی است که ” آنکرت ، Ankert ” در ناحیه ی شماره ی 6 ، در تمام طول هفته برنامه هایی با تم های مختلف برگزار می کند . بیش از 12 شعبه ی مختلف از این بار های ” روینز ” در سراسر شهر فعالیت می کنند و تور های ویژه ای تعبیه شده اند تا به مسافران اجازه دهند ، که از نوشیدنی های تازه ی محلی شهر در حین سیاحت های خود لذت ببرند .

فصل زمستان بار های ” روینز ” ، ویژگی های خاص خود را دارند و با خوراکی های فصلی و نوشیدنی های تخفیف دار خود ، شروع دوران تعطیلات را طوفانی کلید می زنند !
9 – محله ی ” آندراسی ، Andrassy ” و خیابان فشن :
Andrassy Avenue and Fashion Street

خرید کردن در بوداپست در فصل زمستان ، تجربه ای جادویی است ! نه تنها می توانید از چندین مورد از برترین بوتیک های کل اروپا بازدید کنید ، بلکه با تماشای بلوار های مزین شده ی زیبا ، با فضا و روحیه ی کریسمسی شهر هم عجین می شوید !
محله ی ” آندراسی ” و خیابان فشن دو مورد از مشهور ترین محل های خرید و جاذبه های گردشگری شهر در تمام فصول سال به حساب می آیند .
محله ی ” آندراسی ” از میدان قهرمانان تا میدان الیزابت کشیده شده است و شعبه هایی از برند های مشهوری مانند ؛ ” گوچی ، Gucci ” ، ” رالف لائورن ، Ralph Lauren ” ، ” لوئی ویتون ، Louis Vuitton ” ، ” بربری ، Burberry ” و ” رولکس ، Rolex ” و خیلی های دیگر را در خود جای داده است . این بلوار بزرگ پر درخت ، در فصل زمستان جان دوباره ای می گیرد و با داشتن بیش از هزاران چراغ تزئین شده ، جاذبه های متنوع زیادی را با تم کریسمس به بازدید کنندگان خود ارائه می کند .
در این میان و در خیابان فشن ، بوتیک های فراوانی در کناره ی پیاده رو قطار شده اند که در نهایت به میدان ” ووروسمارتی ” ختم می شوند . این خیابان پر جنب و جوش به لطف تزئینات و دکور های موجود در آن به یکی از بزرگ ترین نقاط جذب توریست تبدیل شده است . این موضوع باعث شده است ، که زمستان های شهر بوداپست از پیش هم خاص تر و ویژه تر شوند .

ساعت کار فروشگاه های حاضر در این دو نقطه از شهر در فصل زمستان از 10 صبح تا 9 بعد از ظهر می باشد .
10 – قصر ” بودا ” و ” ورکت بزر ، Várkert Bazár ” :
Buda Castle and Várkert Bazár

قصر ” بودا ” و ” ورکت بزر ” دو جواهر تاج بوداپست می باشند ! کاخ ” بودا ” بنایی زیبا ، با ابهت و بسیار جذاب می باشد ، که بر تمام شهر نظارت دارد . بوستان های کاخ یا همان ” ورکت بزر ” هم هنر و طبیعت را به هم پیوند داده اند و بار ها و رستوران ها و فضایی برای مراسم و فستیوال های روباز فراهم کرده اند .
هر دوی این بنا ها در تمام سال کنسرت های موسیقی ، مراسم های ادبی ، تئاتر و باله اجرا می کنند ، اما فصل زمستان باز هم به دلیل وجود جشن کریسمس حال و هوای خاص خود را دارد . در تمام طول ماه دسامبر و در زمین های اطراف قصر ، شاعران ، نویسندگان ، بازیگران و رقصنده های باله برنامه های خود را برای مردم ارائه می کنند .

10 جاذبه گردشگری برتر در كشور دانمارك
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر