لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جاذبه گردشگری برتر در كشور دانمارك
10 جاذبه گردشگری برتر در كشور دانمارك

10 جاذبه گردشگری برتر در كشور دانمارك

از زمان یورش وایكینگ ها به دانمارك، این كشور كه توسط دریای بالتیك و دریای شمال احاطه شده است، به عنوان كشوری وابسته به بازرگانی دریایی شناخته می شود. هیچ جائی در كشور نمی توان یافت كه بیش از یك ساعت با ساحل دریا فاصله داشته باشد، به نحوی كه سواحل زیبای شنی اطراف كشور را در بر گرفته اند. این روزها، وایكینگ های دانماركی كشتی های خود را در موزه پارك كرده و به همراه دیگر ملت ها و كشورهای حوزه اسكاندیناوی جامعه ای مدرن را تشكیل داده اند. مردم برای دیدن و كشف قلعه های داستانی و یا سرزمین و زادگاه نویسنده داستان های افسانه ای یعنی هانز كریستین اندرسون به اینجا سفر می كنند. علاقه مندان به غذا، از شهر كپنهاگن تعریف و تمجید می كنند، همانطور كه طرفداران و علاقه مندان حوزه هنر و طراحی نیز همین احساس را نسبت به شهر مذكور دارند. بسیاری از جاذبه های گردشگری در خارج از پایتخت این كشور چشم انتظار حضور گردشگران و جهانگردان می باشند. بنابراین با آشنایی با برخی از برترین ها، هوشمندانه سفر كنید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
10. فردریكسبورگ پالاس
این قصر زیبا و تأثیرگذار با قرار گرفتن در وسط دریاچه، میزبان موزه تاریخ ملی دانمارك است. این موزه از سال 1878 در این مكان وجود داشته است اما خودِ قلعه در طی اوایل قرن هفدهم میلادی بنا نهاده شده است. در آن زمان این قصر، محل سكونت پادشاه آن دوره یعنی كریستین چهارم بود كه از شناخته شده ترین فرمانروایان منطقه به شمار می رفت. بازدیدكنندگان می توانند گردشی در سالن های قلعه داشته و كلكسیون بزرگی از آثار هنری را از نزدیك تماشا نمایند. نمی توان باغ های اطراف را هم نادیده گرفت. نكته ای به خصوص در مورد این قلعه، باغ هایی هستند كه در منطقه ای دورتر از دریاچه قرار گرفته اند و توسط قایق می توان به آنجا رفت. یكی از بهترین مناظر قلعه را می توان از همین مكان تماشا كرد.
9. پل اورساند
Oresund Bridge
این شاهكار برجسته و عالی مهندسی از روی تنگه اورساند – كه به شكل لغت ساوند در انگلیسی تلفظ می گردد – عبور می كند؛ جائی مابین كوپنهاگن و مالمو در سوئد. این سازه 8 كیلومتری (5 مایلی) دارای مسیر قطار و خودرو برای جابجائی گردشگران است. اورساند كه قسمتی از آن به صورت پل و قسمتی دیگر تونل است، ‌در سال 2000 افتتاح شد و روزانه امكان میزبانی از حدود 17000 خودرو را دارا است. مسافرانی كه به دانمارك می آیند، از این پل به عنوان مسیری راحت برای رسیدن به سوئد استفاده می كنند. بسیاری هم تنها برای عبور از روی پل به این منطقه سفر می كنند. كسانی كه با هواپیما به كوپنهاگن مسافرت می كنند نباید فرصت تماشای هواپیما را از آسمان از دست بدهند.
بیشتر بخوانید:
8. وایكینگزكیبموزیت
Vikingeskibsmuseet
موزه كشتی وایكینگ ها در راسكیله دارای بسیاری از نقاط برجسته است كه طرفداران و علاقه مندان به مسائل تاریخی به آنها عنوان شگفت انگیز را داده اند. این مقصد گردشگری از طریق برگزاری بسیاری از نمایشگاه های تعاملی، ویژه تر نیز گردیده است، نمایشگاه هایی كه بسیاری از آنان برای كودكان برگزار می شوند. بازدیدكنندگان و گردشگران از دیدن كشتی های وایكینگی متعددی كه در بخش های آبی راسكیله كشف شده اند لذت می برند، اگرچه برخی از سازندگان كشتی و قایق از دیدن اینها به شگفت آمده و هنوز هم از تكنیك های كشتی سازی وایكینگ ها در حرفه خود بهره می برند.
7. سواحل اسكاگن
Skagen Beaches
در كشوری كه 5000 مایل آن را سواحل به خود اختصاص داده اند، این موضوع منطقی به نظر می رسد كه برخی از مردم برای اینكه بتوانند زمانی را در طول سفرشان به استراحت لب دریا و در ساحل اختصاص دهند، به این كشور مسافرت نمایند. سواحل اسكاگن به طور ویژه دوست داشتنی، متروكه و بر باد رفته است. كافه ساحلی گرنن در بالای اسكاگن، نزدیك ترین منطقه كشور دانمارك به شمال (قطب شمال) است. بسیاری از مردم نور این منطقه را خارق العاده و شگفت آور می دانند. این نورها به طرز غیرعادی زیبا هستند، در حقیقت هنرمندهای یكی از مدارس هنر در قرن نوزدهم معروف به رنگ آمیزان اسكاگن در آن زمان تمام تمركز و تلاش خود را بر این منطقه جمع كرده بوده اند. كارها و تلاش های آنها را می توان در موزه محلی این منطقه مشاهده نمود. همچنین یكی دیگر از مكان های قابل توجه، رابجرگ مایل می باشد كه بزرگترین تپه دارای شن های روان در این كشور است و همچنین یك كلیسا كه كاملاً در زیر شن دفن شده و تنها بخشی از برج (مناره) آن قابل مشاهده می باشد.
6. لگولندِ بیلوند
Legoland Billund
این جاذبه مخصوص كودكان است. با این وجود بسیاری از بزرگسالان هم از حضور در این پارك سرگرم كننده، لذت می برند. نمایش مینیلند به طور ویژه ای به خاطر نمایش مینیاتوری بسیاری از ساختمان ها و مكان های مشهور جهانی جالب است،‌ آثاری كه با استفاده از بیش از 50 میلیون آجر لگوئی ساخته شده اند. دیدن دهكده لگوردو با نمایشی از حیات وحش برای میهمانان جذاب است،‌ حال آنكه قلمرو شوالیه ها برای كشف داستان های افسانه ای از جذابیت برخوردار است. بخشی هایی مشخص از لگولند به طور دقیقی برای خردسالان اختصاص یافته اند. خصوصاً بازدیدكنندگان مشتاق ممكن است كه هتل یا دهكده این منطقه را برای اقامت رزرو نمایند.
5. پری دریایی كوچك
Little Mermaid
مجسمه پری دریایی كوچك بر روی یك صخره در بندرگاه كوپنهاگن در منطقه لنگلین دانمارك ساخته شده است. گردشگرانی كه برای اولین بار از این مكان بازدید می كنند، ‌اغلب از دیدن اندازه كوچك این سازه متعجب می شوند. مجسمه پری دریایی فقط 25/1 متر ارتفاع و 175 كیلوگرم وزن دارد. این مجسمه كوچك كه توسط ادوارد اریكسن طراحی گشته است، در سال 1913 توسط هانز كریستین اندرسون برای یادبود نمایشی از یك پری دریایی نصب گردید. این زن بی نوا چندین بار سر خود را از دست داده، اما هر بار مرمت گردیده است. مسئولین محلی كوپنهاگن اعلام كرده اند كه ممكن است این مجسمه را از بندرگاه منتقل نمایند تا هم از خرابكاری بیشتر ممانعت به عمل بیاورند و هم از بالا رفتن گردشگران از روی آن جلوگیری نمایند.
4. دن گامله بی (دهكده قدیمی)
Den Gamle By
هر كسی كه علاقه شدید به تاریخ داشته باشد،‌ بازدید از این موزه روباز را در شهر آرهوس از دست نخواهد داد. این موزه كه در سال 1909 احداث شده است، حدود 100 سازه تاریخی جمع آوری شده از اقصی نقاط دانمارك را به نمایش گذاشته است. بخش اعظمی از این موزه با هدف شبیه سازی این دهكده در طول دوران زندگی هانز كریستین اندرسون، احداث گردیده است. بزرگسالان و كودكان در موزه اسباب بازی لذت خواهند برد و تعداد بسیار اندكی از افراد می توانند در مقابل ندیدن مجسمه مجرمانی لباس به تن كرده كه نمایانگر سبك زندگی دوره ای خاص در گذشته هستند، از خود مقاومت نشان دهند. این جاذبه مخصوصاً طی فصل تعطیلات با انواع برنامه ها و رویدادهای تفریحی ویژه، جشن گرفته می شود.
3. قلعه كرونبورگ
Kronborg Castle
بسیاری از مردم با قلعه كرونبورگ بیشتر تحت عنوان السینور آشنا هستند، همان عنوانی كه ویلیام شكسپیر در هملت به آن اختصاص داده است. كرونبورگ طی سال های طولانی به عنوان الگویی پراهمیت از یك قلعه دوران رنسانسی مد نظر قرار می گرفته است. ساخت و ساز آن در سال 1574 در یك منطقه استراتژیك و ویژه به نام ساوند كه مرز آبی بین دانمارك و سوئد است، آغاز گردید. برای قرن ها از مردمان دانماركی محافظت نموده و محل فرمانروایی مقامات رسمی حكومتی بوده است. اكنون این مكان یكی از معروف ترین جاذبه های گردشگری در این كشور است. گردشگران می توانند از بین فعالیت های مفرح و متنوع انتخاب كنند. یكی از شناخته شده ترین فعالیت ها، یك تور گردشگری معروف با نام جای پای هملت می باشد.
2. بورنهولم
Bornholm
بورنهولم جزیره ای خوش منظره در دانمارك است كه به خاطر صنایعی مانند ماهیگیری، هنر و صنایع دستی از شهرت زیادی برخوردار است و در دریای بالتیك واقع شده است. این جزیره به سواحل كشورهای آلمان، لهستان و سوئد نزدیك تر است تا به سواحل كشور دانمارك و این موضوع باعث بیشتر شدن جذابیت آن گردیده است. بورنهولم مكانی مناسب برای دور شدن از شلوغی های شهرهای بزرگ بوده و سواحل جنوبی به طور ویژه مشهور هستند. گردشگران به منظور گشت و گذار در آلمیندینگن به اینجا می آیند، جنگلی كه از نظر وسعت رتبه سوم را در كشور دانمارك به خود اختصاص داده است. یكی دیگر از جاذبه های برتر، دهكده اسوانك همراه با ساختمان های قدیمی محافظت شده و زیبای آن و نیز نمایشگاه های متعدد هنری اش است. كودكان از حضور در پارك جوبولند به شدت لذت خواهند برد.
1. باغ های تیولی
Tivoli Gardens

یكی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری قاره اروپا، باغ های تیولی می باشد كه در سال 1843 احداث گردیده اند. باغ های شادی همگی در آن زمان مورد خشم بودند، اما باغ قرار گرفته در كوپنهاگن، به طور ویژه ای دوست داشتنی بود. غیر از اینكه فضایی برای دیدن شكوفه های زیبا مهیا شده است، باغ های مورد بحث به مركز اجتماعی مهم و نوآورانه ای برای بسیاری از گروه های هنری تبدیل گردیده است. امروزه مردم به خاطر بسیاری از دلایل مذكور و همچنین به خاطر بازی ها،‌ سواری ها،‌ مغازه ها و رستوران های سرگرم كننده از این منطقه بازدید می كنند. این باغ میزبان بسیاری از جشنواره های فصلی می باشد كه معمولاً جمعیت بالایی را نیز به خود جذب می نماید.

برترین جاذبه های گردشگری در شهر دهلی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر