لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> برای سفر به لندن چگونه وسایل خود را جمع آوری کنیم
برای سفر به لندن چگونه وسایل خود را جمع آوری کنیم

برای سفر به لندن چگونه وسایل خود را جمع آوری کنیم

به دلایل زیادی٬ لندن٬ یکی از بهترین مقاصد سفر به شمار می رود. از زندگی شبانه گرفته تا موزه های با کیفیت٬ این شهر٬ گزینه های فوق العاده ای را برای بازدید کردن به شما پیشهناد می دهد. برای آماده شدن٬ شما باید وسایل خود را به درستی بردارید و هوشمندانه سفر کنید. با آگاه شدن از محدودیت های باری آغاز کنید. سپس چیزهایی که باید بردارید را لیست کنید. چمدان خود را با طبق روش خاصی و لایه به لایه پر کنید. انتخاب کردن لباس هایی که به شما اجازه می دهد تا با یکدیگر بپوشید٬ در تغییر دما به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید خود را با دما تطابق دهید. با وبسایت ایران هتل آنلاین همراه باشید.

قسمت اول- انتخاب چمدان
۱. محدودیت های خطوط هوایی خود را مطالعه کنید.
اگر با هواپیما سفر می کنید٬ به وبسایت شرکت بروید و راهنمای باری آن را مطالعه کنید. در آنجا مشاهده خواهید کرد٬ مجاز هستید که چند کیف همراه داشته باشید و ابعاد مورد نیاز هر کیف را دقیقا ذکر کرده اند. به محدودیت های اندازه ی کیف هایی که در قفسه های بالای سر هواپیما قرار می دهید و محدودیت های وزنی چمدان ها به طور کامل توجه کنید.

. البته اگر شما از حد مجاز خطوط هوایی عبور کردید٬ آن ها در ازای گرفتن مبلغی به شما اجازه ی بردن بار را می دهند. اگر انتخاب کردید که اینگونه عمل کنید٬ فقط بدانید که متحمل این هزینه ی اضافی می شوید.

۲. تصمیم بگیرید که چند کیف و به چه ابعادی با خود ببرید.
Decide how many bags, and what size, to take
به وسایل خود نگاه کنید و مدت و نوع سفر خود را در نظر بگیرید. اگر برنامه دارید تا بیش از یک هفته در لندن بمانید٬ ممکن است به یک چمدان بزرگتر و یک کیف قابل حمل کوچکتر نیاز داشته باشید. اگر ترجیح می دهید تا سبک سفر کنید و یا معمولا با کوله پشتی سفر می کنید٬ یک کیف کوچک یا یک کوله پشتی می تواند برای شما راه گشا باشد.

. بیشتر مردم وقتی که بار زیادی دارند٬ با کیف هایی که چرخ دارند سفر می کنند ولی گزینه های زیاد دیگری نیز برای در نظر گرفتن وجود دارد. می توانید از کیسه خواب٬ کیف های نامه برها و سایر کیف ها نیز استفاده کنید.

۳. لیست وسایل مورد نیاز خود را آماده کنید.
 Make a packing list
در اینترنت لیست های آماده ی زیادی در دسترس قرار دارد. آن ها را با جستجوی عبارت “London Packing List” پیدا کنید. یکی از این لیست ها را پرینت کنید و سپس با توجه به نیازهای خود آن را اصلاح کنید. از قرار دادن همه ی وسایلی که می خواهید در این سفر به همراه داشته باشید٬ اطمینان حاصل کنید. مثل هرچیزی که در جیب خود حمل می کنید. این کار باعث می شود تا امکان جا گذاشتن وسایلتان به حداقل برسد.

. به عنوان بخشی از لیستتان٬ جزئیات لباس های که در سفر خواهید پوشید را نیز بنویسید. این باعث می شود تا شما بدانید تعداد کل لباس هایی که با خود به همراه می برید را بدانید.
. این لیست را حداقل چند هفته قبل از شروع سفر خود آماده کنید و آن را در دسترس قرار دهید و با گذر زمان آن را اصلاح کنید.

۴. وسایل خود را طوری جمع کنید که بتوانید به راحتی آن ها را حمل کنید.
Limit your packing to luggage you can comfortably carry
لندن یک شهر بسیار شلوغ است و دلتان نمی خواهد به دلیل به همراه داشتن چمدان های سنگین٬ از سرعت شما کاسته شود. در عوض٬ درباره ی چیزهایی که می تواند مدیریت و حمل کنید٬ واقع گرا باشید. بسیاری از مردم با یک کیف بزرگ ( چرخ دار ) و یک کیف کوچک دستی با یک دسته یا بند مسافرت می کنند.

قسمت دوم- انتخاب لباس ها و لوازم جانبی

read over your airline
۱. آب و هوا را چک کنید.
به یک وبسایت آب و هوا بروید و دمای میانگین لندن را برای مدتی که در آنجا خواهید بود٬ چک کنید. متوجه خواهید شد که دمای لندن اصولا معتدل است و بین ۶ درجه ی سلسیوس در زمستان و ۲۰ درجه ی سلسیوس در اواسط تابستان متغیر است.

. برای مواقعی که دما به حداکثر خود می رسد٬ آماده باشید و با خود کرم ضد آفتاب بردارید.

۲. همه ی وسایل خود را روی تخت بگذارید.
 Lay everything out on your bed
وقتی همه ی موارد دلخواه را درون لیست قرار دادید٬ همه ی آن ها را بیرون بیاورید و در جایی قرار دهید که دسترسی آسانی دارد٬ مثل تخت خواب یا کف اتاق تمیز. وسایل را با توجه به نوعشان مرتب کنید. یک ستون از لباس ها٬ ستونی از جوراب ها و غیره آماده کنید. الان شما می توانید همه چیزها را ببینید و از خود سوال کنید که چه چیزی را می توانم حذف کنم و چه چیزی را می توانم اضافه کنم؟

. شما فقط باید وسایلی را انتخاب کنید که می دانید از آن ها استفاده می کنید. اگر فکر می کنید که از آنها استفاده نمی کنید٬ آن ها را برندارید. برای مثال٬ لباس زیبایی که به مدت دو سال در قفسه ی شما بوده و در این مدت آن را نپوشیده اید را برندارید. چون از آن استفاده نخواهید کرد مگر در موارد خاصی.

۳. یک کت ضد آب یا چتر با خود به همراه ببرید.
Take a waterproof jacket or umbrella
در حالی که در لندن به ندرت برف می آید ولی به شدت باران می بارد و گاهی نیز بارش ها شدید ناگهانی و گاهی نیز باران نم نم. پس باید یک چتر محکم بردارید تا در برابر باد و باران مقاومت داشته باشد. بعضی از چتر های جمع و جور٬ استقامت بالایی دارد و در چمدانتان٬ جای زیادی را نیز اشغال نمی کند. یک کت جمع و جور نیز ایده ی خوبی است. به یاد داشته باشید که کت شما در عکسهای زیادی دیده می شود و کتی را انتخاب کنید که از آن خوشتان می آید.

۴. از رنگ های لباس محدود استفاده کنید تا در ترکیب رنگ لباس ها به مشکل بر نخورید.
Limit clothing colors for a mix-and-match wardrobe
لندنی ها دوست دارند رنگ های سیاه٬ خاکستری و قهوه ای با مقداری رنگ روشن بپوشند. وقتی در حال انتخاب کردن هستید٬ به دنبال لباس های ساده و بدون زمان باشید. برای مثال٬ لباس هایی را انتخاب کنید که رنگ های حاکستری تیره٬ سفید و صورتی دارند. در این صورت می توانید این رنگ ها را به صورت های مختلفی با هم ترکیب کنید.

۵. لباس هایی را انتخاب کنید که می توانید به صورت لایه لایه روی هم بپوشید.
Choose clothing that works in layers
به احتمال زیاد صبح ها٬ لندن سرد است و در بعد از ظهر ها گرم تر می شود. لباس هایی بردارید که می توانید به صورت لایه لایه روی هم بپوشید. پلیورهای نازک٬ لباس هایی از جنس فیبر طبیعی٬ ژاکت ها کش باف پشمی٬ همگی در لندن به خوبی جواب می دهند. شما همیشه می توانید٬ لباس لایه ی رویی را در بیاورید و در کیف همراهتان بگذارید.

۶. اضافه کردن لوازم جانبی ساده.
Add in simple, understated accessories
به دنبال جواهری باشید که با رنگ لباس های شما متناسب است. برای مثال٬ اگر رنگ های صورتی و خاکستری می پوشید٬ جواهراتی با رنگ های طلایی یا نقره ای استفاده کنید. چند موردی که با لباس هایتان به خوبی ترکیب می شود را بردارید. همچنین باید به این نکته توجه کنید که باید مواردی را بردارید که در استحکام خوبی دارند و در طول سفر آسیب نمی بینند.

۷. فراموش نکنید که لباس های مخصوص رویدادهای خاص را بردارید.
Remember to add your event-specific attire
اگر قرار است به رستوران خوبی بروید٬ لباس مخصوص این رویداد را بردارید. لندنی ها عاشق فوتبال هستند و اگر می خواهید به استادیوم بروید٬ بهتر است تا رنگ لباس تیم میزبان را بدانید و خیلی بهتر است٬ اگر بتوانید لباس آن ها را بپوشید.

۸. چند جفت کفش بیشتر بر ندارید.
Take only a few pairs of shoes
در طول سفر فقط کافی است دو یا سه جفت کفش با خود به همراه داشت باشید. یک کفشی که سفید نباشد٬ به منظور قدم زدن مثل کفش های کانورس. دیگر کفش چرم یا چکمه ی پلاستیکی برای روزهایی با آب و هوای کثیف و یکی نیز یک جفت کفش زیبا برای بیرون رفتن های عادی.

. به یاد داشته باشید که اگر بخواهید٬ همیشه می توانید یک جفت کفش دیگر در لندن خریداری کنید.

راهنمای سفر نوروزی چگونه پرواز ارزان قیمت پیدا کنیم؟
ادامه مطلب

قسمت سوم- جمع کردن وسایل

۱. همه چیزها را به درستی تا کنید.
 Fold everything properly
باید ستون های بی نظمی که درست کرده اید را به دسته های منظم تبدیل تبدیل کنید. این آخرین قدمی است که قبل از بستن چمدان باید انجام دهید. شلوارهایتان را با توجه به خط تای آن ها تا کنید. لباس هایتان را نیز تا جایی که می شود در طول خط هایش تا کنید. ژاکت ها و گرمکن های ورزشی نیز باید در بیرونی ترین لایه قرار داشته باشید. تا کردن مناسب باعث می شود تا وقتی به لندن می رسید درگیر اتو کردن لباس ها نشوید.

. وقتی شک دارید٬ در ساده ترین حالت ممکن تا کنید. هرچه روی لباس خطوط کمتری ایجاد کنید٬ بهتر است.

۲. لایه لایه جمع کنید.
 Pack in layers
لباس های ظریف را در پایین ترین سطح چمدان خود بگذارید. آن ها توسط دیگر لباس ها محافظت می شوند و تحت فشار قرار می گیرند. لایه ی بعدی باید موارد استفاده ی عمومی باشد٬ مثل لباس های عادی یا شلوارها. بالای این ها تی شرت ها٬ لباس های زیر و لباس هایی که چروک نمی شوند را قرار دهید. در بالاترین سطح٬ کیف های پلاستیکی با لوازم آرایشی بهداشتی و موارد دلخواه دیگری را قرار دهید.

. اگر نگران لباس هایی که در پایین ترین سطح قرار دادید هستید٬ می توانید دستمالی سفید و بدون اسید بین قسمت های مورد نظرتان قرار دهید. این کار باعث کاهش چروکیدگی می شود. همچنین می توانید در داخل کفش هایتان دستمال قرار دهید تا در بسته بندی٬ کفش شکل خود را حفظ کند.
. بعضی از مردم٬ بعضی از مردم ترجیح می دهند تا هر لایه را در یک مکعب قرار دهند و سپس مکعب ها را پشت به پشت در چمدان قرار دهند. مکعب های بسته بندی در اندازه های متفاوتی وجود دارند و اگر می خواهید در طول سفر تمام چمدان خود را باز نکنید٬ ایده ی خوبی است. مکعب ها می توانند همه چیز را نسبتا سازمان یافته نگه دارند.
. اگر بسته بندی خود را انجام داده اید و همچنان فضایی خالی در اختیار دارید٬ می توانید از موارد کوچک استفاده کنید مثل جوراب هایی که لوله ای شده اند تا در سوراخ ها جا شوند. از پر شدن چمدانتان اطمینان حاصل کنید چون در هنگام حرکت و در پیچ ها ممکن است وسایلتان در داخل چمدان حرکت کنن و نظم و ترتیب آن ها به هم بریزد.

۳. موارد حجیم را در جیب های بیرونی کیف خود قرار دهید.
Place bulky items as the edges
سنگین٬ موارد دارای ساختار مثل کفش و کمربند٬ می تواند در جیب های بیرونی کیف شما قرار گیرند. آن ها به این کمک می کنند که بقیه ی لباس ها در جای خود به خوبی قرار گیرند. همچنین جیب های بیرونی می توانند از آسیب های تحتمالی که این وسایل ممکن است به لباس های ظریف شما برسانند جلوگیری کنند.

۴. برای لوازم آرایشی بهداشتی از کیسه های پلاستیکی استفاده کنید.
 Use plastic bags for toiletries
کیسه های خوب فریزر پلاستیکی را در اندازه های حدود یک لیتری یا گالنی خریداری کنید و موارد مایعی خود را درون آن قرار دهید. این کار باعث محافظت از خراب شدن لباس های شما٬ در صورت نشت مایعات می شود. بیش از حد وسیله برندارید. این ممکن است باعث ترکیدن یا خراب شدن وسایلتان شود. همچنین٬ در نظر داشته باشید وسایل آرایشی بهداشتی خود را در اندازه های مسافرتی خریداری کنید تا جای بیشتری داشته باشید.

. بعضی از مردم فقط چند قلم از وسایل آرایشی بهداشتی خود را به همراه می برند و بقیه ی چیزها مثل موارد مورد نیاز برای دستشویی و حمام را در لندن خریداری می کنند. این به طور مشخص٬ فضای اشغال شده را کاهش می دهد.

۵. همه ی وسایل الکترونیکی و تبدیل ها را در یک جا قرار دهید.
Place all electronics and convertors together
بسته به اینکه از کجا سفر می کنید٬ ممکن است سفر طولانی ای در پیش داشته باشید و از وسایل الکترونیکی به مدت زیادی استفاده کنید. مثل سشوار. این ایده ی خوبی است که آن ها را با شارژرشان در داخل یک کیسه ی پلاستیکی قرار دهید. بعضی از مردم ترجیح می دهند این اقلام را در یک کیسه ی پلاستیکی حمل کنند تا از گم شدنشان جلوگیری کنند.

۶. برای سوغاتی ها جا بگذارید.
leave space for souveniers
در نظر داشته باشید٬ چیزهایی که در لندن می خواهید بخرید را چگونه بسته بندی خواهید کرد. ممکن است لباس های اضافی مثل تی شرت ها را به منظور داشتن فضایی بیشتر برندارید یا می توانید یک لایه از چمدانتان را برای سوغاتی ها خالی نگه دارید. بعضی ها نیز چند کیف خالی با خود می برند تا بتوانند هم لباس ها و هم سایر وسایل دیگر٬ در راه برگشتن به خانه را در آن ها نگه دارند.

۷. یکی از کیف های قابل حمل خود را با لباس ها پر کنید.
Pack your carry-on bag with one full outfit
برای وقتی که چمدان بزرگتان در حمل و نقل گم شود٬ برنامه داشته باشید. یک کیف کوچک و شخصی با وسایل کافی بردارید به طوری که برای چند روز نیازهای شما را برآورده کند. وسایل مثل لوازم آرایشی بهداشتی مورد نیاز یا داروها. یک دست لباس بیرون اضافی بردارید. جوراب های سالم و لباس های زیر بسیار با اهمیت هستند.

۸. لباس های خانواده را بین چمدان های مختلف تقسیم کنید.
Split family clothing between various suitcases
اگر با گروه خانوادگی سفر می کنید و با هم احساس راحتی می کنید٬ بهتر است چند لباس هر فرد را در چمدان های مختلف قرار دهید. این کار باعث می شود تا در صورت گم شدن یکی از چمدان ها٬ همه لباس هایی برای پوشیدن داشته باشند.

3.1/5 - (18 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر