لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> آبشار آب پری رویان نور
آبشار آب پری رویان نور

آبشار آب پری رویان نور

آوازه طبیعت سرسبز و آبشارهای کشورهای اروپایی بارها به گوشمان رسیده است و گاهی با خود آرزو کرده ایم که به این مناطق سفر کنیم. در مطلب پیش رو به سراغ شهر کوچکی رفته ایم که به اندازه یک کشور جاذبه های حیرت انگیز را در خود جای داده است؛ جاذبه هایی که اگر عکس های آن ها را مشاهده کنیم گمان خواهیم کرد که منطقه ای در هلند و یا دیگر کشور های سرسبز اروپایی است، اما همه این شاهکار سرسبز در استان مازندران، شهر نور و رویان واقع شده است. بی شک بعد از مطالعه این مقاله و دیدن تصاویر آبشار آب پری رویان نور ترغیب خواهید شد که به زودی قدم به پایتخت ساحلی ایران بگذارید. برای انجام این کار بهتر است در ابتدا محل مناسبی را برای اقامت انتخاب کنید؛ رزرو هتل های نور مانند هتل نارنجستان نور بهترین گزینه برای اسکان هستند و می توانید اوقات خوشی را در آن ها سپری کنید.

معرفی جاذبه های دیدنی شهر نور

نور شهری کوچک از دیار طبرستان است که با لقب پایتخت ساحلی ایران شناخته می شود؛ شهری که هر کسی را در جاذبه های تحسین برانگیزش غرق می کند و روح آدمی را مانند پرنده ای آزاد و رها به پرواز در می آورد. یکی از معروف ترین جاذبه های این منطقه آبشارآب پری نام دارد که سرآمد جاذبه های نور می باشد و در پنج کیلومتری شهر رویان قرار گرفته است.

آبشار آب پری

هنگامی که برای رسیدن به آبشار آب پری در جاده مارپیچی که در احاطه درختان درآمده قرار می گیرید فورا متوجه می شوید که چه اندازه زیبایی و شگفتی انتظارتان را می کشد. آبشار آب پری در انتهای جاده مارپیچ قرار گرفته است؛ آبشاری که مانند نگینی درخشان در دل درختان انبوه و جنگلی که با فاصله کمی در کنار هم قرار گرفته اند، میدرخشد. شاید همه شما تصویری که از یک آبشار دارید این باشد که حجم فراوان آب از ارتفاع زیادی به پایین ریخته شود، اما باید بگوییم که آبشار آب پری به شکلی دیگر و چشم نوازتر در این منطقه ظاهر شده و همین تفاوت دلیل شهرت و اعجاب برانگیز بودنش است. این جاذبه شگفت انگیز از دل سنگ هایی که از دامنه کوه پایین ریخته و اجتماعی عظیم را تشکیل داده اند عبور می کند و آب زلال و گوارایی را به مردم آن منطقه تقدیم می نماید.
صدای این آب زلال، زمانی که به صخره ها برخورد می کند گوش هر شنونده ای را نوازش داده و حال و هوایی رویایی را برای مهمانانش می سازد. پیرامون این آبشار خارق العاده، افسانه های فراوانی نقل شده است و مردم بومی آن منطقه به این دلیل اسم این آبشار را آب پری یا (پری او) گذاشته اند که معتقدند یک پری در این مکان وجود دارد. بی شک اگر زمان کوتاهی در این مکان توقف کنید و پاهای خود را در آب زلال آبشار قرار دهید و بگذارید نور ملایم خورشید از لابه لای برگ درختان انبوه جنگلی صورتتان را نوزاش دهد، حس و حالی متفاوت را تجربه خواهید کرد. این آبشار که از کوه های مازندران سرچشمه می گیرد و با شیب 60 در جه ای حرکت می کند، با قرار گرفتن در پارک جنگلی رویان جلوه و شهرت فراوانی را به این پارک بخشیده است.
آبشار آب پری رویان

امکانات پارک جنگلی رویان و آبشار آب پری

شما می توانید در مجاورت این آبشار از آلاچیق هایی که برای استراحت گردشگران تعبیه شده استفاده نمایید؛ همچنین وسایل بازی برای کودکان، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی نیز برای رفاه حال گردشگران در این منطقه وجود دارد. شما می توانید در رستوران های متعددی که مجاورت این آبشار قرار دارند از طعم بی نظیر غذاهای محلی این منطقه بچشید و طعمی ماندگار را در خاطرتان ثبت کنید. برای سفر به این منطقه بهتر است در فصل گرم سال اقدام کنید، یعنی زمانی که هوای خنک باعث سرزندگی و شادابی شما خواهد شد.
با این حال اگر در فصل پاییز به پارک جنگلی رویان سفر کنید با منظره های رویایی و بی نظیری روبه‌رو خواهید شد. وجود مه این منطقه، منظره ای راز آلود و دیدنی را به وجود آورده است، منظره ای که شما را ساعت ها در خیال و رویا غرق خواهد کرد. در صورت سفر به آبشار آب پری به خاصر داشته باشید این مناظر سرمایه های ملی کشور محسوب می شوند و حفاظت از آن ها وظیفه ما است؛ ازاین‌رو بهتر است از ریختن زباله در منطقه یاد شده خودداری کنید
ادرس: استان مازندران، 13 کیلومتری شهر رویان- جاده رویان- بلده- منطقه آب پری
آبشار آب پری رویان

کلام آخر

همان گونه که بیان شد، شهر ساحلی نور و رویان مملو از جاذبه های دیدنی و بکر می باشد که هر کدام را جداگانه باید معرفی کرد؛ برخی از این جاذبه ها عبارتند از: آبشار حرام او، آبشار الیمات، کاخ تمشیان، آبشار ونوش، آبشار سیسنگان، روستای دیدنی لاویج، پارک جنگلی کشپل نور، آرامگاه نیما یوشیج پدر شعر نو فارسی، کلیسای آنتوان مقدس، منطقه ییلاقی کجور، بقعه آقا شاه بالو زاهد، بقعه جمشید کیا سلطان. همچنین یاداور می شویم که هنگام سفر به این منطقه رویایی حتما کفش ورزشی و لباس راحتی مناسب با جنگل نوردی و پیاده روی را به همراه داشته باشید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
‎رستوران های هتل نارنجستان نور مازندران
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر