لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> باغ کتاب تهران، مکانی برای آرامش روح
باغ کتاب تهران، مکانی برای آرامش روح

باغ کتاب تهران، مکانی برای آرامش روح

کتاب دنیای عجیب و غریبی است و خواندن آن تو را وارد سرزمینی جدید می کند؛ سرزمینی پر از داستان، پر از اتفاق، پر از تجربه و کشف. حال تصور کنید مکانی که شما می خواهید کتابی مطالعه کنید، یک باغ باشد. در باغ کتاب تهران که یکی از جاهای دیدنی تهران به شمار می آید هر طرف را که نگاه می کنی نشانه ای از کتاب است است و حس بسیار خوبی به انسان منتقل می کند. باغ کتاب مکانی بسیار مناسب به ویژه برای کودکان برای دوستی با کتاب است. کشف کن، تجربه کن، یاد بگیر، این شعاری است که باغ کتاب تهران، به آن اعتقاد دارد. این مکان با بیش از 400 هزار عنوان کتاب، بزرگترین کتابفروشی دنیا است. اگر ساکن تهران نیستید، هر زمانی که به پایتخت سفر کردید، حتماً سری به این باغ کتاب تماشایی بزنید. برای رزرو یکی از هتل های تهران می توانید به سامانه ایران هتل آنلاین مراجعه فرمایید؛ برای مثال هتل آپارتمان کوروش تهران، در بلوار میرداماد قرار گرفته است و مسیر دسترسی آن به باغ کتاب، کوتاه است.

باغ کتاب تهران

ساعات بازدید و نشانی باغ کتاب تهران

برای رسیدن به باغ کتاب تهران باید در بزرگراه حقانی از غرب به سمت شرق، وارد خروجی مربوط به کتابخانه ملی شوید. باغ کتاب در ضلع غربی کتابخانه ملی واقع شده است. زمان های بازدید از این مجموعه، همه روزه از ساعت 9 صبح الی 21 می باشد. برای گشت و گذار و بازدید از کل باغ کتاب تهران بهتر است چند ساعتی زمان را به آن اختصاص دهید.
باغ کتاب تهران

بخش های مختلف باغ کتاب

این مجموعه تازه تأسیس در تهران، از بخش های مختلف و جذابی تشکیل شده و هدف اصلی از ساخت آن، ترویج فرهنگ کتابخوانی است. ساختمان این مجموعه از دو طبقه تشکیل شده و معماری آن در سال 2017 در رتبه دوم جایزه معماری آسیا قرار گرفته است. در ادامه به بررسی قسمت های مختلف آن می پردازیم.
1683196829 609 باغ کتاب تهران، مکانی برای آرامش روح

پردیس سینمایی

یکی از بزرگترین های پردیس های سینمایی در کل کشور متعلق به باغ کتاب است که از 10 سالن مجزای نمایش و ظرفیت پذیرش مجموعاً حدود 1300 نفر تشکیل شده است. باغ کتاب امکان پخش همزمان چند فیلم در کنار اجرای تئاتر، با یک سیستم صوتی مجهز بر اساس استانداردهای جهانی را دارا بوده و فضایی بسیار مناسب برای لذت بردن از تماشای یک فیلم یا تئاتر را فراهم کرده است. پردیس سینمایی در طبقه همکف مجموعه یاد شده قرار دارد.

فروشگاه کتاب ویژه کودکان و نوجوانان

در فروشگاه های کتاب ویژه کودکان و نوجوانان، علاوه بر کتاب، انواع نوشت افزار، بازی فکری و سایر محصولات فرهنگی متعلق به این رده های سنی عرضه می شود. مکان هایی نیز برای استراحت و مطالعه کتاب در نظر گرفته شده است که خانواده ها می توانند در آنجا استراحت کنند و به فرزندان خود اجازه دهند که ساعت ها در دنیای کتاب های مختلف غرق شوند؛ این فروشگاه نیز در طبقه همکف قرار دارد و بخش جالب دیگر آن برگزاری کارگاه های هفتگی در موضوعات مختلف است. بسیاری از این کارگاه ها رایگان هستند و در زمینه های گوناگون کاردستی، مجسمه سازی با خمیر، قصه گویی و غیره برگزار می شوند.
باغ کتاب تهران

باشگاه رباتیک

این بخش برای علاقه مندان به فعالیت های علمی مناسب است. انواع بازی های رباتیک، آموزش برنامه نویسی رباتیک و حتی خرید قطعات ربات را در این مکان می توان انجام داد. باشگاه رباتیک در طبقه اول قرار دارد و برای وارد شدن به این بخش باید ورودی پرداخت کنید. به خاطر داشته باشید باشگاه رباتیک، برای کودکان زیر 5 سال مناسب نیست.

فروشگاه بزرگسالان

این بخش برای همه رده های سنی مناسب است و کتاب های ارائه شده در این فروشگاه تمام سلیقه ها را پوشش می دهند.

باغ علم کودک و نوجوان

این قسمت بهترین مکان برای یک گردش علمی در رده های سنی کودک و نوجوان است؛ چراکه برای هر کدام، بخش های جداگانه ای در نظر گرفته شده است. افراد در رده سنی 6 تا 13 سال در بخش کودک و سنین بالاتر در بخش نوجوان آن وارد می شوند. چندین تالار مجهز به انواع امکانات علمی و آموزشی در این شهربازی علمی فراهم شده است که باید برای ورود به آن ها هزینه پرداخت کرد. البته کودکانی که زیر 4 سال هستند می توانند رایگان وارد مجموعه نوجوانان شوند؛ همچنین برای مدارس و سازمان ها تخفیفاتی در نظر گرفته شده است. بازدیدهای گروهی شرایط خاصی دارند و باید حتماً از قبل رزرو صورت بگیرد و در نظر گرفتن زمان مراجعه بسیار اهمیت دارد. روزهای زوج را به مدارس دخترانه و روزهای فرد را به مدارس پسرانه اختصاص داده اند. در این بخش نمایش های علمی بسیار جالبی ارائه می شوند. در این بخش حتی می توان جشن تولدی متفاوت و علمی برگزار کرد و امکان خرید و بازی کردن نیز وجود دارد.
باغ کتاب تهران

اتاق هیجان انگیز فرار

سه اتاق مجزا هستند که در آنجا می توان به بازی های جالبی پرداخت. بازی های گروهی که مناسب سنین بالای 10 سال هستند و بیشتر در خصوص حل کردن یک معما می باشند. این بازی ها در گروه های 4 الی 8 نفره برگزار می شوند.
باغ کتاب تهران

غذا و نوشیدنی در باغ کتاب

از آنجایی که ممکن است ساعات طولانی را در این مجموعه شگفت انگیز سپری کنید، کافی شاپ ها و رستوران های مختلفی نیز در این مکان تعبیه شده اند. کافه ویونا، کافه باغستان، کافه رستوران بامی نو، کافه ایزار، کافه کمبی، کیوسک برگر و غیره انواع نوشیدنی های گرم و سرد، بستنی، دمنوش، انواع غذاهای فرنگی، استیک، پاستا و ساندویچ را ارائه می دهند. حتی یک کافه ای به نام کافه کودک برای برگزاری میهمانی های کودکان نیز در نظر گرفته شده است. جالب است که منوی این کافه بسیار متفاوت است. در آن می توان غذاهای مناسب کودکان با مشکلات دیابتی، حساسیت های گوارشی، حساسیت به لبنیات و حتی کودکان با مشکل بدخوری، پرخوری و یا کم خوری را یافت. حتی برای کودکان زیر یک سال نیز در منو گزینه هایی وجود دارد.در این باغ کتاب، مکان هایی نیز برای تعویض پوشک کودکان زیر دوسال برای والدین در نظر گرفته شده است که در آن امکاناتی نظیر دشک برای تعویض، لوسیون و دستمال مرطوب قرار دارد.
باغ کتاب تهران

کلام آخر

تهران به عنوان پایتخت کشورمان ایران، دارای جاذبه های دیدنی زیادی است و هر ساله افراد بسیاری از اقصی نقاط جهان با اهداف گوناگون به این کلانشهر سفر می کنند. یکی از جاهای دیدنی تهران باغ کتاب نام دارد که بازدید از آن برای اکثر گردشگران جالب توجه است. این باغ کتاب بخش های مختلفی دارد که ازجمله آن ها می توان به پردیس سینمایی، فروشگاه کتاب ویژه کودکان و نوجوانان، باشگاه رباتیک، فروشگاه بزرگسالان و غیره اشاره نمود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
بهترین شهربازی های تهران | تجربه‌ای هیجان انگیز
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر