لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> بهترین سواحل اروپا برای مسافرت در فصل زمستان
بهترین سواحل اروپا برای مسافرت در فصل زمستان

بهترین سواحل اروپا برای مسافرت در فصل زمستان

چه هوای بیرون سرد باشد و چه دمای هوا در حال بالا رفتن باشد، وسوسه در آوردن لباس ها و رفتن به یک آب و هوای ساحلی گرم هیچ گاه عاشقان گردشگری ساحلی را رها نمی کند. اگر چه اکنون فصل زمستان است اما سواحلی وجود دارند که حتی در فصل سرما نیز مکانی خوش آب و هوا و مناسب برای دوستداران ساحل هستند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با 10 ساحل زیبا و بی نقص در اروپا آشنا کنیم که بهترین مقاصد ساحلی برای زمستان 2019 هستند. اگر شما هم می خواهید در فصل زمستان به یک ساحل ملایم بروید، هوشمندانه سفر کنید و با مطالعه فهرستی که در ادامه با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین خواهد آمد، ساحل مورد نظر خود را انتخاب کنید.
1- ساحل پاپاگایو، لانزاروته، اسپانیا
جزایر قناری در اسپانیا که در غرب ساحل مراکش قرار گرفته اند، چه در تابستان و چه در زمستان از مقاصد گردشگری مورد علاقه ساحل دوستان بوده و این امر به دلیل آب و هوای آفتابی این شبه جزیره در تمام طول سال بوده به نحوی که در ماه های پاییز دمای این منطقه به طور متوسط بین 20 تا 24 سانتیگراد است. در حالی که هر یک از جزایر قناری سواحل زیبا و جذاب خود را دارد، جزیره لانزاروته (Lanzarote ) بهترین گزینه در بین این جزایر شناخته می شود. ساحل پاپاگایو (Papagayo ) که در منطقه ای دارای تپه های آتشفشانی واقع شده، یک ساحل به شکل صدف است که گستره ای از ساحل شنی سفید را تشکیل می دهد. آب های زیر خلیج کولاراداس که در مجاورت این ساحل قرار دارند، خانه اولین موزه زیردریایی اروپا با نام موزه آتلانتیک (Museo Atlantico) است.
2- ساحل لاکونچا، سن سباستین، اسپانیا
La Concha
ساحل لاکونچا (La Concha) که با نام «Playa de las Conchas» نیز شناخته می شود در خلیج صدفی شکل کونچا واقع شده که خانه کوهستان مونته اورگول (Monte Urgull) است. ملکه ایزابلای دوم برای آب درمانی خود و به تجویز پزشکان در قرن نوزدهم به این منطقه آمده بود و این مهر تاییدی است بر درمان بخش بودن آب های این منطقه. این ساحل در شهر سن سباستین در ایالت باسک واقعی شده که به لطف شن های سفیدش و البته آب و هوای دوست داشتنی و معتدل خود و البته آب های گرم در تمام طول سال، مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. اگر چه بین ماه های ژوئن و آگوست، بیشترین هوای آفتابی را در این ساحل تجربه می کنید اما در اواخر پاییز نیز دمای هوا از 15 درجه سانتیگراد کمتر نمی شود.
3- ساحل زلاتنی رت، براچ، کرواسی
Zlatni Rat
ساحل زلاتنی رت (Zlatni Rat) به عنوان محبوب ترین ساحل برای عکاسان در کرواسی، در ساحل جنوبی جزیره براچ (Brač) در منطقه دالماتیا (Dalmatia) واقع شده است. این تکه سرزمین ساحلی بهشتی که به درون دریای آدریاتیک کشیده شده، در حاشیه یک جنگل کاج واقع شده که خانه یک ویلای قدیمی مربوط به روم باستان است. وزش دائمی و ملایم باد در این منطقه باعث شده که سالح زلاتنی رت بهترین گزینه برای دوستداران موج سواری باشد. این ساحل در تمام طول سال آب و هوای ملایمی داشته، هر چند زمستان های آن کمی غیرقابل پیش بینی است. با این وجود، کرواسی کشوری است که برای سفر در تمام طول سال مناسب است و بسیاری از جشن ها و فستیوال های بزرگ ان در فصل زمستان و همراه با سال نو و عید کریسمس رخ می دهند.
4- ساحل میرتوس، کفالونیا، یونان
Myrtos
ساحل میرتوس (Myrtos ) که در پای یک سری تپه های بلند آهکی واقع شده به سازه های فرازمینی موجود در فیلم های علمی تخیلی شبیه است. این ساحل زیبا و خارق العاده در فیلم «Captain Corelli’s Mandolin» در سال 2001 به نمایش درآمد و آب های فیروزه ای و شن های سفید آن در واقعیت بسیار زیباتر هستند. جزیره کفالونیا (Kefalonia )، بزرگ ترین جزیره مستعمراتی یونان بوده که از آب و هوای مدیترانه ای گرم که در تابستان به 30 درجه سانتیگراد می رسد سود می برد. در فصل خلوت گردشگری نیز هوای این ساحل بسیار ملایم است و به طور متوسط به 13 درجه سانتیگراد می رسد. از این رو در فصول سرد سال که این منطقه خلوت تر است نیز سفر به ساحل میرتوس خالی از لطف نخواهد بود.
5- ساحل بالوس، جزیره کرت، یونان
Balos Beach
جزیره کرت (Crete) نه تنها بزرگ ترین جزیره یونان بلکه یکی از گرم ترین آن هاست زیرا در مجاورت خاک آفریقا قرار داشته و در فصول پاییز و زمستان نیز آب و هوای ملایمی دارد. با ساحلی به طول 1.046 کیلومتر، این جزیره یک مقصد گردشگری ایده آل برای دوستداران ساحل و دریاست. ساحل و تالاب بالوس (Balos) در کیساموس (Kissamos)، چانیا (Chania) یکی از بهترین نقاط این جزیره است. این منطقه که طبیعی و حفاظت شده است بیش از 400 گونه گیاهی که نزدیک به 25 مورد آن ها بومی جزیره کرت هستند را در خود جای داده است. این جزیره که روزگاری قلب قدیمی ترین تمدن اروپایی بوده دارای اماکن تاریخی بسیاری است که علاوه بر سواحل زیبای آن، اوقات خوشی را در فصول سرد سال برای شما رقم خواهند زد.
6- ساحل پلاگ دِس گراندس سابلس، بِله-ایل-ان-مِر، بریتانی، فرانسه
Plage des Grands Sables
در ساحل بریتانی (Brittany) در شمال غربی فرانسه، جزیره بله-ایل-ان-مر (Belle-Ile-en-Mer ) یکی از بهشت های عکاسان اینستاگرامی است. اسم این جزیره به معنای «جزیره زیبا» بوده و از قلعه های تاریخی متعدد و یک ساحل بسیار زیبا سود می برد با بیش از 60 ساحل بی نظیر که در اطراف آن قرار دارند. در حالی که جزایر این منطقه سواحل بسیاری زیبایی دارند اما ساحل پلاگ دس گراندس سابلس (Plage des Grands Sables) زیباترین آنهاست. این ساحل با طول 3 کیلومتر یکی از معدود سواحل محدب شکل در اروپاست که در بزرگ ترین جزیره بریتانی واقع شده است. در طول تابستان، گردشگران بسیاری به این منطقه هجوم می برند، به ویژه در ماه آگوست، زمانی که فستیوال اپرای سالانه کشور در آن جا برگزار می شود. اگر چه هوای جزیره در این فصل از سال در بالاترین مقدار ممکن خود قرار دارد اما در مقایسه با دیگر نقاط فرانسه باران کمتر و زمستان ملایم تری در فصل زمستان را تجربه می کند.
7- ساحل پورتو سانتو، مادیرا، پرتغال
Porto Santo
جزیره مادیرا (Madeira) در پرتغال در کنار اقیانوس اطلس واقع شده و نزدیک به 1.000 کیلومتر از سرزمین اصلی کشور فاصله دارد. دمای متوسط هوا در این جزیره در طول سال تغییر زیادی ندارد و اگر چه در فصل تابستان کمی گرم تر است اما امواج ساحل در فصول سرد سال بسیار بهتر بوده و به همین دلیل بهترین مکان برای دوستداران ساحل و موج سواری به شمار می آیند. سواحل خارق العاده بسیاری در اطراف شهر مرکزی فونچال (Funchal) در این جزیره بزرگ قرار دارند و البته استخر طبیعی آتشفشانی پورتو مونیز (Porto Moniz). با این بهترین ساحل این منطقه در جزیره پورتو سانتو (Porto Santo) در مجاورت پورتو مونیز در شمال مادیرا قرار دارد. این ساحل بسیار آرام و خلوت بوده و دارای مراکز متعددی برای شیرجه و موج سواری است. کریستف کلمب روزگاری در پورتو سانتو اقامت داشته و در شهر ویلا بالریا نیز یک موزه به این ماجراجو و کاشف ایتالیایی اختصاص داده شده است.
8- ساحل چیا، ساردینیا، ایتالیا
Chia, Sardinia, Italy
آب و هوای گرم و مطبوع نیمی از سال در ساردینیا (Sardinia) یکی از دلایلی است که آن را به یک جاذبه گردشگری پرطرفدار در فصول گرم و معتدل سال برای گردشگران تبدیل کرده است. آب و هوای این جزیره از ماه می تا اکتبر اغلب آفتابی بوده و در فصل پاییز کمی دمای هوا کاهش می یابد اما از 17 درجه سانتیگراد کمتر نخواهد شد. اگر چه در این منطقه سواحل زیبا و خارق العاده متعددی وجود دارد اما بهترین آن ها در روستای ساحلی چیا (Chia) که در ساحل جنوب غربی ساردینیا واقع شده قرار دارند. اصلی ترین ساحل این منطقه بایا چیا (Baia Chia) نام دارد که به خاطر سواحل شنی، تپه های شنی طلایی و آب های فیروزه ایش که مناسب موج سواری، شیرجه و غواصی است شناخته می شود. مطلوب ترین منطقه در این ساحل در مقابل تالابی واقع شده که عمدتاً مکانی برای تخم گذاری فلامینگوها است و علاوه بر لذت بردن از ساحل و آفتاب ملایم، می توانید از تماشای فلامینگوها و دلفین ها نیز لذت ببرید.
9- ساحل اسکالا دی تورچی، سیسیل، ایتالیا
Scala dei Turchi
مانند ساردینیا، سیسیل نیز سواحل زیبا کم ندارد اما ساحل اسکالا دی تورچی (Scala dei Turchi) که به معنای «گام های ترکی» است بهترین ساحل این منطقه به شمار می آید. مادر طبیعت این ساحل تشکیل شده از سنگ های آهکی را به چیزی تبدیل کرده که به یک پلکان طبیعی شبیه است که به آب های آبی دریای مدیترانه ختم می شود. این ساحل زیبا در شهر آگریجنتو (Agrigento) که یکی از شهرهای قدیمی سیسیل است واقع شده که به آن شهر معابد نیز گفته می شود زیرا خانه سایت های تاریخی و باستانی بسیاری مانند معابد دوریک (Doric ) است که در دره ای مجاور ساحل قرار داشته و یکی از سایت های تاریخی به ثبت رسیده در فهرست میراث تاریخی یونسکو است. دمای هوا در این ساحل در ماه آگوست با بالاترین حد ممکن خود رسیده اما در فصل زمستان هوا بسیار ملایم بوده و بهترین زمان برای لذت بردن از ساحل این منطقه است.
10- ساحل اولودنیز، اولودنیز، ترکیه
Ölüdeniz Beach

ساحل زیبای تالابی اولودنیز (Oludeniz ) یکی از زیباترین سواحل کشور ترکیه به شمار می آید که در محاصره کوهستان های صخره ای نوک تیز و آب های فیروزه ای واقع شده است. این ساحل در فصل تابستان مملو از گردشگر بوده، به همین دلیل در فصول سرد سال می توانید فضای بیشتری در این ساحل در اختیار داشته باشد. همچنین اولودنیز یکی از بهترین مقاصد گردشگری ترکیه برای دوستدارن چتربازی و پاراگلایدر است.

قطب جنوب، سفر با کشتی کروز به قعر دنیا
ادامه مطلب

1/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر