لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاذبه های گردشگری استرالیا
جاهای دیدنی استرالیا

جاذبه های گردشگری استرالیا

 

استرالیا بزرگ ترین جزیره و کوچک ترین قاره ی جهان می باشد که در میان اقیانوس های آرام و هند واقع شده است. در زبان عامیانه کشور استرالیا، لند داون آندر نامیده می شود به خاطر اینکه در نیمکره جنوبی، و در زیر بسیاری از کشور های دیگر جهان قرار گرفته است. این سرزمین جنوبی جاذبه های بیشماری برای گردشگران دارد و با وجود مناظر زیبا و دیدنی برای کشف و لذت، مسافران با شوق زیادی سفر پر هیجان و ماجراجویی را در این ناحیه انتخاب می کنند. گردشگران با بازدید از مناطق و مردم بومی و ساکنان اولیه، با شیوه ی سنتی زندگی آنها آشنا می شوند برخی دیگر استراحت در سواحل را ترجیح می دهند و گروهی دیگر زندگی و هیجان شبانه در مناطق مرکزی شهر را تجربه می کنند، کشور استرالیا برای تمامی گردشگران تفریح و سرگرمی های خاصی دارد.

پارک های ملی شگفت انگیز و و جزایر فوق العاده زیبایی در سراسر کشور گسترده شده اند، جزيره ى تاسمانی در جنوب استرالیا و پارک ملی کاکادو در شمال و پارک ملی اولورا کاتا جوتا (Uluru-Kata Tjuta National Parks) مقصد های محبوبی اند که توریست ها به دنبال کاوش و گردش در این نواحی می باشند. سواحل زیبا و آب های فیروزه این سواحل زیستگاه دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) می باشند که یکی از معجزات جهان طبیعت بشمار می رود و از مقصد های گردشگری مهم و محبوب استرالیا نیز می باشد. با وجود جاذبه های گردشگری زیاد در سراسر این سرزمین، بهتر است که با برنامه ریزی و رزرو آنلاین هتل فرصت لذت از این زیبایی ها را از دست ندهید. در ادامه تعدادی از برترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری استرالیا را معرفی می کنیم، با ما همراه باشید:
10 – شهر کَنز (Cairns)
شهر کَنز به تنهایی مکان جالبی نبوده و در کنار جنگل های بارانی که شهر را احاطه کرده اند و آب های فیروزه ای در سواحل زیبا، جذابیت یافته و مکان گردشگری مناسبی می باشد. این شهر دارای آب و هوای استوایی است که بیشتر گرم و مرطوب می‌ باشد و به دلیل نزدیکی به صخره‌ های مرجانی بزرگ استرالیا شهرت زیادی دارد. شهر کَنز دروازه ای به سوی محبوب ترین جاذبه توریستی، صخره‌ های مرجانی بزرگ بوده و به همین خاطر مملو از گردشگر می باشد. دور از مرجان ها در نزدیکی سواحل، مناظر طبیعی جذاب زیادی وجود دارد که موجب می شود مسافران در طول مسیر بازدید از پارک ملی دینتری یا جنگل‌ های گرمسیری مرطوب کوئینزلند که در نزدیکی دیواره بزرگ مرجانی قرار دارند، توقف کرده و از این طبیعت زیبا دیدن کنند. گفتنی است که شهر کَنز چهارمین شهر محبوب استرالیا محسوب می شود. این شهر مملو از کافه های خوب، رستوران ها و مراکز خرید بی نظیر می باشد تا قبل از حرکت گردشگران به سوی طبیعت بکر آنها را سرگرم نگه دارد.
9 – شهر آدلايد (Adelaide)
Adelaide
آدلايد شهری آرام با فضایی پر از صلح و صفا است، خیابان های آرام مملو از کافه ها بوده و سرگرم کننده ی مسافران می باشد. گردشگران می توانند در مراسم های بزرگ موسیقی در سراسر شهر حضور یافته و لحظات به یاد ماندنی را سپری کنند. گفتنی است که شهر آدلاید بر مبنای آزادی مذهبی شکل گرفت و به همین جهت به نام شهر کلیسا ها معروف شد، و گنبد های بسیار بلند در گوشه و کنار به زیبایی و چشم انداز های این شهر افزوده است، همچنین پارک های شهری و فضا های سبز زیادی در شهر وجود دارد که لذت بازدید از آدلايد را چند برابر می کند. موزه های جالب زیادی در سطح شهر به چشم می خورد که می توانید از آنها بازدید کرده و در رستوران های فوق العاده بی نظیر طعم غذا های این سرزمین را بچشید و بازدید از گالری های هنری آدلاید را می بایستی فراموش نکنید. این شهر در ماه مارس بدون شک میزبان فستیوال ها، رویداد ها و نمایش های زیادی می باشد. زمین های سبز و خرم، سراسر آدلاید را احاطه کرده است و این شهر محیطی مناسب برای کشت تاکستان می باشد. گردشگران می توانند طعم انواع نوشیدنی های الکلی این شهر را نیز بچشند.
8 – جزيره ى تاسمانی (Tasmania)
Tasmania
ایالت جزيره ى تاسمانی با قاره ی استرالیا اندکی فاصله دارد، اما یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می رود. می توان گفت نیمی از خاک این جزیره تحت حفاظت دولت قرار دارد تا منابع غنی آن حفظ گردد. حیات وسیع و دورافتاده این جاذبه به همراه فلات کوه های بلند، در کنار سواحل سفید درخشان، آبشار ها و جنگل ها همگی گردشگران را شیفته خود می کنند. در کنار سواحل صخره ای سفری کوتاه با قایق خالی از لطف نبوده و می توانید در اطراف جزیره به تماشای دلفین ها، پنگوئن ها و خوک های آبی بپردازید. این جزیره تولیدات محلی بیشماری دارد که می توانید در مركز جزيره ى تاسمانی در شهر هوبارت، از خوردنی ها و نوشیدنی های لذیذ آن لذت ببرید. در این شهر رستوران ها و کافه های بی نظیری برای انتخاب خواهید داشت. گفتنی است که این جزیره میزبان برگزاری فستیوال های بیشماری در طول سال می باشد که با شرکت در این مراسم ها می توانید از موسیقی و نوشیدنی های محلی لذت ببرید. جاذبه های جزيره ى تاسمانی شهرت جهانی دارد.
7 – شهر پرث (Perth)
Perth
شهر پرث پايتخت ايالت استرالياى غربی می باشد. این شهر از دیگر مناطق کشور فاصله ی زیادی دارد اما با وجود خونگرمی اهالی و محیط آرام، مکان های فرهنگی فوق العاده عالی و خدمات بسیار زیاد، یکی از هیجان انگیز ترین شهر های جهان محسوب می شود. این مکان جوان پسند بوده و جوانان پر ذوق زیادی در آن زندگی می کنند و سواحل درخشان شهر همواره مکان مناسبی برای لذت از حمام آفتاب می باشد. دور از سواحل گردشگران می توانند از فعالیت های مختلف دیگر لذت ببرند و لحظاتی به یاد ماندنی سپری کنند. در شهر پرث موزه های شگفت انگیز زیادی برای بازدید خواهید یافت، همچنین مراکز خرید بی نظیری نیز در این شهر با جمعیت دو میلیون نفر در انتظار مسافران می باشد. بار ها، کافه ها و رستوران های زیادی لذت سفر در قسمت استرالیای غربی را چند برابر می کند.
6 – شهر بريزبين (Brisbane)
Brisbane
شهر بريزبين یکی دیگر از محبوب ترین جاذبه های توریستی استرالیا محسوب می شود. این شهر پر از هیجان و پویایی بوده و در طول سال زیر نور آفتاب تابان می درخشد. شهر بريزبين تقریبا حدود دو میلیون جمعیت دارد و سومین شهر بزرگ استرالیا پس از سیدنی و ملبورن، به شمار می رود. شهر بريزبين مركز ايالت كوئينزلند استراليا بوده و گردشگران زیادی به سوی تفرجگاه ها و سواحل بکر شهر از شمال تا جنوب سفر می کنند. این شهر در امتداد رود بريزبين واقع شده است و بخاطر وجود آب و هوای بی نظیر مسافران فعالیت ها و سرگرمی های زیادی در هوای آزاد را می توانند تجربه کنند، از میان انواع تفریح های موجود می توانید انتخاب کنید و به دوچرخه سواری پرداخته یا به سوی کوهنوردی و صخره نوردی رفته یا دیگر سرگرمی ها را امتحان کنید. بريزبين شهری مملو از تفریح و خوشی بوده و صحنه های موسیقی زیادی در آن برگزار می شود که این شهر را به یکی از پایتخت های موسیقی در جهان تبدیل کرده است، با شرکت در مراسم های مختلف و جذاب موسیقی در سطح شهر می توانید خاطرات لذت بخشی رقم بزنید. از میان رستوران ها و کافه های بیشمار شهر بهترین موارد را انتخاب کنید و پس از گردش در یک روز آفتابی غذای لذیذی را صرف نمایید. بهتر است که برنامه ی بازدید از شهر بريزبين را در سفر به استرالیا داشته باشید.
5 – پارک ملی کاکادو (Kakadu National Park)
Kakadu National Park
این پارک ملی در طول 40 هزار سال گذشته در اختیار ساکنین بومی و اولیه این قاره بوده است، و می توانید بیش از 5 هزار نقاشی و هنر های موجود روی صخره های باستانی را در این ناحیه فوق العاده جذاب تماشا کنید. این منطقه از اهمیت فرهنگی و طبیعی بسیار زیادی برخوردار است. پارک فضای وسیعی داشته و دارای جاذبه ها و مناظر دیدنی طبیعی می باشد که بازدید از آن برای مسافران جالب می باشد. فضای شیب ها و اطراف کاکادو نظیر ندارد و در محدوده ی پارک ملی اکوسیستم متنوعی خواهید یافت. در طول شیب های تند و ماسه سنگ های پارک می توانید قدم بزنید، یا در میان آبشار ها و استخر های باشکوه پارک کاکادو شنا کنید و در مورد نقاشی ها بر روی صخره های باستانی اطلاعات مفیدی به دست آورید. این پارک جز میراث جهانی به شمار می رود و بزرگ ترین پارک ملی استرالیا می باشد. این جاذبه ی مشهور گردشگری محیط بزرگی جهت کاوش در میان آرامش را برای گردشگران به همراه دارد.
4 – شهر ملبورن (Melbourne)
Melbourne
شهر ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا می باشد. گفتنی است که از نظر مردم جهان این شهر بزرگ و کلان شهر جذاب پایتخت فرهنگی کشور استرالیا محسوب می شود. گالری های هنری زیادی در سراسر شهر به چشم می خورند، موزه های فوق العاده جالب و صحنه های موسیقی زنده و هیجان آور مسافران را سرگرم می کند، همواره در دومین شهر بزرگ استرالیا فعالیت جذابی برای تفریح خواهید داشت یا با صحنه های هنری متفاوتی روبرو خواهید شد. سطح زندگی در این شهر کیفیت بالایی دارد و به همین خاطر شهروندان از سراسر جهان برای تجربه زندگی ملبورن به خیابان های این شهر سرازیر می شوند. حضور فرهنگ های متعدد را می توانید در سبک آشپزی این شهر مشاهده کنید و همچنین محله های منحصر به فرد شهر که گردش در آن ها گردشگران را با فرهنگ های مختلف ملبورن آشنا می کند. به دلیل وجود سبک معماری متفاوت، فضای اروپایی در این شهر حاکم می باشد و با قدم زدن در خیابان ها و فضا های سبز بیشمار شهر عاشق لحظه به لحظه سفر به شهر مدرن و رویایی ملبورن خواهید شد. بازدید از قدیمی ترین گالری عمومی استرالیا و مجموعه هنر های استرالیا در جهان را که در گالری بین المللی ویکتوریا قرار دارد را فراموش نکنید و از سفر به این بهشت کوچک روی زمین لذت ببرید.
3 – دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef)
 Great Barrier Reef
بزرگ ترین دیواره های مرجانی بر روی زمین در کشور استرالیا واقه شده است. این دیواره ی بزرگ مرجانی خارق العاده می باشد و در طول فضای 2300 کیلومتری گسترده شده است. از فضای اطراف نیز امکان تماشای این دیواره وجود دارد و 9 هزار جزیره این اکوسیستم عظیم را در بر گرفته اند و این مجموعه از 2900 مرجان در تپه های دریایی تشکیل شده است. بازدید از دیواره بزرگ مرجانی جهان تجربه ای ناب و متفاوت خواهد بود. هر ساله حدود دو میلیون گردشگر از تماشای این عجایب طبیعت لذت می برند. اسنورکلینگ و غواصی بهترین روش برای داشتن لحظات خوش و تجربه ای بی نظیر از دنیای زیر آب این ناحیه خواهد بود، اما قایق رانی، کایاک سواری و حتی سفر کوتاه با هلیکوپتر منظره ای متفاوت از مرجان های غول پیکر را به نمایش خواهد گذاشت. با حرکت بر روی آب های فیروزه ای، می توانید شنای دلفین ها، لاک پشت های دریایی و خود مرجان ها را در میان امواج اقیانوس تماشا کنید. بدون شک در طول این سفر هیجان انگیز و تماشای معجزه ی طبیعت، تجربه ای فراموش نشدنی و پر از خاطره خواهید داشت.
2 – پارک ملی اولورا کاتا جوتا (Uluru-Kata Tjuta National Park)
Uluru-Kata Tjuta National Park
پارک ملی اولورا کاتا جوتا یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در جهان به شمار می رود. این پارک به خاطر داشتن رنگ و ظاهری سرخ گونه شناخته شده می باشد و یکی از چشم انداز های مشهور استرالیا محسوب می شود. وجود صخره های عظیم و متفاوت یکی از دلایل اصلی معروف بودن پارک ملی می باشد. شکوه و زیبایی منحصر به فرد پارک ملی اولورا کاتا جوتا از خاطرات بازدید کنندگان آن پاک شدنی نیست. اولورا یکی از مهم ترین جاذبه ها است اما شکل صخره کاتا جوتا متفاوت بوده و گردش در اطراف مناظر وسیع از صخره های طبیعی فوق العاده لذت بخش می باشد، گفتنی است که گردشگران فعالیت های زیادی برای سرگرمی و تفریح در این پارک ملی دارند. این پارک ملی از اهمیت خاصی برای بومیان استرالیایی برخوردار است و از نظر آنها دارای ارزش فرهنگی و معنوی می باشد. توریست ها با بازدید از پارک ملی اولورا کاتا جوتا می توانند با شیوه ی زندگی و مراکز فرهنگی باشکوه بومیان آشنا شوند. پیاده روی در مسافت های طولانی، دوچرخه سواری، سواری با شتر و شرکت در تور های کوتاه مدت، از روش های مختلف برای لذت از زیبایی های این پارک ملی می باشند. گفتنی است که پارک ملی اولورا کاتا جوتا در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.
1 – شهر سیدنی (Sydney)
Sydney

شهر بی نظیر و تماشایی سیدنی با وجود جاذبه های گردشگری بیشمار، مکان مناسبی برای عکس های یادگاری می باشد. این شهر زیبای مدرن دارای تاریخی با قدمت بالا است و با چشم انداز بندری شناخته می شود. اولین ساکنان بومی شهر، هزاران سال پیش در نواحی بندری سکونت داشته اند. گفتنی است که در طول دهه 1780 میلادی منطقه ی بندری سیدنی مکانی برای محاکمه مجرمین و گناهکاران بوده است. امروزه گردشگران با کروز از پل معروف بندرگاه سیدنی و اپرای سیدنی عبور می کنند و با تماشای این سازه های با عظمت لحظات خوشی سپری می کنند. ساختار های معروف زیادی در سیدنی خواهید یافت، این شهر چشم انداز های زیادی برای گردشگران دارد.
موزه ها، تئاتر ها و سینما های بیشماری در اطراف شهر پراکنده شده اند و هر لحظه در گوشه کنار شهر با صحنه های فرهنگی مختلف سیدنی روبرو خواهید شد. این شهر یکی از مکان های مناسب جهان برای اقامت و زندگی می باشد. گفتنی است که سواحل فوق العاده زیبا به جذابیت شهر افزوده است. در سفر به سیدنی بازدید از ساحل باندی را فراموش نکنید. شرکت در فعالیت های بیرونی یکی از اجزای اصلی فرهنگی استرالیا محسوب می شود. پارک های ملی بیشماری در اطراف سیدنی لحظات خوشی را برای گردشگران به همراه دارد. بدون شک شهر سیدنی یکی از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری استرالیا به شمار می رود.

زادگاه معمار خانه ی اپرای سیدنی٬ مقصد طراحان برتر دنیا
ادامه مطلب

 

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر