لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> 10 غذایی كه به ندرت در هواپیما سِرو می گردند
10 غذایی كه به ندرت در هواپیما سِرو می گردند

10 غذایی كه به ندرت در هواپیما سِرو می گردند

اگرچه احتمالاً لطیفه هایی در مورد غذاهایی كه در درون هواپیما و در طول پرواز ارائه می گردند شنیده اید، اما شركت های هواپیمائی در حقیقت میلیون ها دلار صرف پژوهش و طراحی همان وعده های غذایی می كنند كه برای مسافران خود سِرو می نمایند. اما مهم نیست كه چقدر هزینه صرف این موضوع می گردد، غذاهایی وجود دارند كه به ندرت در طول پرواز برای شما تهیه می گردند. بنابراین با آشنایی با این موضوع، با وبسایت رزرو آنلاین هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنید. طبق مطالعه ای كه توسط شركت هواپیمائی لوفتانزا انجام گرفته است، هوای خشك و فشار پایین هوا بر روی درك ما از عطر و طعم غذا تأثیرگذار است. تخمین زده شده است كه ما حدود 30 درصد از حس چشایی خود را در حین حركت سریع در میان ابرها از دست می دهیم. برای خنثی كردن اثر این كاهش احساس چشایی، شركت های هواپیمائی اغلب میزان ادویه جات و چاشنی ها را در غذاها افزایش می دهند تا غذای داخل هواپیما را برای شما كمی خوشمزه تر نمایند.
فشار پایین و هوای خشك داخل كابین هواپیما تنها عواملی نیستند كه شركت های هواپیمائی برای تهیه و ارائه وعده های غذایی طول پرواز، می بایستی با آنها مواجه شوند. قوانین فدرالی متعددی وجود دارند كه ایمنی غذا را در هواپیماها تحت كنترل داشته و تعیین كننده چگونگی آماده سازی وعده های غذایی می باشند. غذا بایستی تا زمانی كه مجدداً توسط كاركنان هواپیما گرم می شوند، در دمایی بالاتر از دمای یخ زدگی نگهداری شوند. هزینه و اثربخشی نیز از دیگر عوامل قابل توجه به هنگام تصمیم گیری برای نوع غذای قابل ارائه در خطوط هوایی می باشند. یك وعده غذایی بایستی برای داشتن قابلیت تهیه در یك فضای آشپزخانه ای نسبتاً كوچك كه به صورت یك خط مونتاژ كوچك عمل می كند، به اندازه كافی ساده بوده و همزمان در راستای صرفه داشتن برای شركت هواپیمائی، بایستی به اندازه كافی ارزان قیمت نیز باشد.با در نظر داشتن تمامی این عوامل مورد بحث، در اینجا لیستی از 10 غذا ارائه می گردند كه به ندرت در طول پرواز برای شما سِرو می گردند.

سوفله دوام ناپذیر نیست
این غذای خوشمزه كه تركیبی از تخم مرغ، آرد و كره است، مشهور است كه تحت شرایط معمولی قابل پخت نیست و شانس بسیار كمی وجود دارد كه در وعده های غذایی طول پرواز گنجانده شود.

بسیاری از شركت های هواپیمائی غذا را 12 الی 24 ساعت پیش از زمان ارائه تهیه می نمایند، تركیبات آن را خنك كرده و سپس غذاها را به نزدیك ترین فرودگاه برای بارگیری در هر هواپیما و گرم كردن مجدد آن انتقال می دهند. یك غذای حساس مانند سوفله هرگز در طول یك سفر قابل نگهداری نیست.
1683380127 783 10 غذایی كه به ندرت در هواپیما سِرو می گردند

املت در درون هواپیما و در طول پرواز خیلی ناخوشایند است
در حالی كه تخم مرغ گاهی در طول پرواز سِرو می گردد، بسیاری از شركت های هواپیمائی از قرار دادن این غذا در منوی خود خودداری می نمایند.

كاهش محسوس حس چشایی و بویایی باعث می شود كه غذاهای حاوی تخم مرغ حس بدمزگی به ما بدهند. تخم مرغ پخته شده به سرعت فاسد شده و حتی كاركنان و خدمه هواپیما گزارش داده اند كه از غذاهای حاوی تخم مرغ در طول پرواز خودداری می نمایند.
1683380128 798 10 غذایی كه به ندرت در هواپیما سِرو می گردند

عمل تُست كردن می تواند باعث فعال شدن سیستم های تشخیص دود گردد
یك تك نان ساده كه بر روی یك اجاق گرم می شود برای شركت های هواپیمائی تبدیل به یك معما گردیده است.
علی رغم اینكه تعدادی از این شركت ها ارائه این خوراكی ساده را سرسری می گیرند، اما با این حال جزء یكی از نادرترین غذاهای سِرو شده در داخل هواپیما می باشد. میزان دوام نان تست شده مانند تخم مرغ بسیار كوتاه بوده و تُست كردن آن در هواپیما باعث فعال شدن سیستم تشخیص دود می گردد.

در صورتی كه بخواهید از این خوراكی میل كنید، بایستی از نان های شیرینی هلالی شكل كروسانتِ از قبل تهیه شده استفاده نمایید.
1683380128 334 10 غذایی كه به ندرت در هواپیما سِرو می گردند

میوه دوریان بوی شدیدی دارد
میوه دوریان به عنوان یكی از بدبوترین میوه های روی زمین شناخته می شود. معروف ترین آن، بوی زننده و تند آن است كه بسیاری از اخبار و داستان ها در مورد ممنوعیت استفاده از این میوه در سیستم حمل و نقل عمومی در سنگاپور نوشته شده است و حتی یك بار از سوار شدن یك زن به هواپیما به خاطر حمل آن جلوگیری به عمل آمده است.

از آن جائی كه برخی از شركت های هواپیمائی در مورد اجازه حمل این میوه توسط مسافران مردد هستند، حتما در صورتی كه می خواهید این نوع میوه را در پرواز بعدی تان تكه تكه كرده و میل نمایید، حتماً اطمینان حاصل كنید كه اجازه انجام چنین كاری را دارید.
1683380128 25 10 غذایی كه به ندرت در هواپیما سِرو می گردند

غذاهای حاوی مواد طعم دهنده به اندازه كافی اثربخش نیستند
غذاهای خیالی بسیار خوشمزه حاوی مواد طعم دهنده كه در رستوران های عالی شهرهایی مانند بارسلونا و یا لندن تهیه می شوند، در پرواز بعدی شما خبری از آنها نخواهد بود.

شركت های هواپیمائی بایستی صدها هزار وعده غذایی را روزانه، به سرعت و به شكلی اثربخش تهیه نمایند. همه چیز در موادی كه باعث خوشمزگی غذا می گردند، پیچیده، زمان بر و حساس می باشند. مهم نیست اگر یك شركت هواپیمائی تصمیم بگیرد كه یك سرآشپز بسیار ماهر را بكارگیرد تا روغن های زیتون شناخته شده در جهان را تهیه نماید، بلكه این مواد برای سالم ماندن در طول فرآیند پرواز بسیار حساس هستند.
1683380128 411 10 غذایی كه به ندرت در هواپیما سِرو می گردند

پنیرهای بدبو باعث آزار مسافران می گردد
با توجه به به اینكه پنیرهای بدبو به خاطر بوی آنها در لیست خوراكی های ممنوعه قرار می گیرند، سهم بسیار ناچیزی را در منوهای غذایی داخل هواپیما به خود اختصاص داده اند.

اگرچه بخشی به نام جوانه چشایی در دهان ما از طعم و بوی شدید پنیر هایی مانند راكلت، گرویر و پنیر آبی منتفع می گردد، اما به خاطر ترس از آزرده كردن مسافران دیگر به خاطر بوی بدشان به ندرت می توان آنها را در بین غذاهای داخل هواپیما یافت.
1683380129 873 10 غذایی كه به ندرت در هواپیما سِرو می گردند

بادام زمینی خیلی با آلرژی (حساسیت) سازگار نیست
بادام زمینی كه قبلاً یكی از خوراكی های اصطلاحاً مختصر و رایج طول پرواز بود، آرام آرام توسط اكثر شركت های هواپیمائی به منظور تطبیق دادن مسافران با آلرژی های كشنده از منوی غذایی حذف گردیده است.

طبق مطالعات اخیر، از سال 2010 تاكنون، 21 درصد افزایش در میزان آلرژی كودكان ثبت شده است. از آنجائی كه شركت های هواپیمائی به همه نوع مسافری ارائه خدمات می نمایند، بنابراین تصمیم عدم استفاده از بادام زمینی در داخل هواپیما كمك می كند كه حضور در یك كابین آهنی در آسمان ها و در ارتفاع 500 مایلی از سطح زمین،‌ برای مسافران كمی ایمن تر گردد.
1683380129 114 10 غذایی كه به ندرت در هواپیما سِرو می گردند

سوشی به شدت خطرناك است
ماهی پخته شده نمایانگر مشكلی منطقی برای مسئولین شركت های هواپیمائی بوده و نیز به سادگی می توان گفت كه ماهی خام كابوس شبانه آنها می باشد.

تضمین كیفیت ماهی خام برای هزاران مسافر در طول روز توسط آشپزهای ماهر سوشی كه صبح زود از خواب بیدار می شوند تا ماهی ها را به خوبی تكه تكه كرده و آماده طبخ نمایند، تقریباً غیرممكن است. اگرچه برخی از سرآشپزهای سوشی از دستگاه های فریز در رستوران های خود استفاده می كنند، اما مسئولین پروازی از آموزش و یا تجهیزات كافی مورد نیاز برای تهیه سوشی به شكلی مناسب برخوردار نیستند.
1683380129 317 10 غذایی كه به ندرت در هواپیما سِرو می گردند

تهیه خوراكی های لذیذ محلی به تعداد زیاد می تواند بسیار مشكل باشد
شركت های هواپیمائی به مشتریان بین المللی كه از كشوری به كشور دیگر سفر می كنند خدماتی از جمله سرویس وعده های غذایی ارائه می كنند، كه این موضوع به خودی خود نیازمند فراهم آوری بازه گسترده ای از انواع غذاها با مزه های مختلف و تهیه وعده های غذایی متعددی می باشد.

خوراكی های لذیذ محلی مانند بال كوسه تخمیر شده ایسلندی یا بالوت از فیلیپین به سختی در میان وعده های غذایی داخل هواپیما قابل مشاهده هستند، چرا كه در دنیا جزء غذاهایی هستند كه گمنام بوده و تهیه آنها در تعداد بالا بسیار سخت است. در صورتی كه می خواهید خوراكی ویژه و بومی كشور خاصی را امتحان كنید، بایستی تا خروج از فرودگاه منتظر بمانید.
1683380129 592 10 غذایی كه به ندرت در هواپیما سِرو می گردند

غذاهای سرخ شده در روغن كره معمولاً مجوز استفاده در هواپیما را ندارند
كارن مِی به عنوان سخنگوی شركت هواپیمائی یونایتد ایرلاینز در مصاحبه ای به یو. اس. ای. تودی می گوید: “سرآشپزهای ما… از موادی مانند سس های كره و غذاهای سرخ شده اجتناب می نمایند، چرا كه این مواد در ارتفاع 30.000 پا عملكرد مناسبی از خود نشان نمی دهند.”
سس های كره ای و غذاهای سرخ شده در طول پرواز به شكل باور نكردنی ناپایدار هستند. چون تمام روغن ها و كره ها مرطوب و تر می شوند، موضوعی كه به هنگام ارائه سرویس به تعداد زیاد مسافران در طول پرواز خیلی جالب به نظر نمی رسد

در فرودگاه شیک بپوشید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر