لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> غارهای مرمرین شیلی
غارهای مرمرین شیلی

غارهای مرمرین شیلی

با شنیدن نام غار، شاید تصویری از یک مکان تاریک و متروک به ذهن انسان برسد که بسیار مرموز است. اما با خواندن این مقاله تصویر ذهنی شما از غار اندکی به هم می ریزد. غاری را در این مقاله به شما معرفی می کنیم، نه تنها تاریک و مرموز نیست بلکه بسیار رنگارنگ و فریبنده است. غارهای مرمرین شیلی، چندین غار معلق در میان دریاچه زیبای کاراکا در شیلی هستند.
آشنایی با غار چیکو
خودتان را تصور کنید که با قایقی بر روی موج های آرام دریاچه یخچالی بزرگ شیلی و اطراف یک بنای سنگی مرمری می چرخید. قایق از دهانه غار به سمت داخل می رود و شما سقف هایی با خطوط چرخشی و زیبا و روشن می بینید. دیوارهایی با سایه های آبی، سبز و فیروزه ای توجه شما را به خود جلب می کنند. آنقدر محو زیبایی دیوارها می شوید که ممکن است از درد گردن به خود بیایید!

غار چیکو، نام این غار خیره کننده است. غار آبی رنگ چیکو، از معروف ترین غارها در شیلی و یکی از منحصر به فردترین غارها در جهان است.
غارهای مرمرین شیلی
غار چیکو در دل دریاچه یخچالی کاراکا قرار گرفته است. کاراکا یکی از دریاچه های بزرگ آرژانتین است که منظره های بسیار زیبایی دارد. رشته کوه های آند، دورتا دور این دریاچه قرار دارند. حضور این کوه ها، هم زیبایی دریاچه را چندین برابر می کند و هم آب حاصل از ذوب برف های آن به درون دریاچه می ریزد. تابش آفتاب بر روی دریاچه و غار، هوای آن را فوق العاده مطلوب و دلچسب می کند. اینجا خبری از سرمای شیلی نیست.
آب این دریاچه شیرین است و مساحتی در حدود 1850 کیلومتر دارد که بین شیلی و آرژانتین تقسیم شده است.
غارهای مرمرین شیلی
به این دلیل به این غار مرمرین گفته می شود که از سنگ های مرمر تشکیل شده است. حدوداً از 6200 سال پیش و در اثر برخورد آب به سنگ ها، کم کم آنها فرسایش پیدا کرده و صیقلی شده اند و شکل آنها تغییر کرده و به صورت غار امروزی درآمده اند. البته این غار در مرز مشترک بین شیلی و آرژانتین قرار گرفته است.
غارهای مرمرین شیلی
دسترسی به این غار فقط از طریق قایق یا کایاک امکان پذیر است. از ورودی این غار، اندکی که جلوتر بروید، با منظره هایی روبرو می شوید که مانند نقاشی هایی است که با رنگ روغن کشیده شده باشند. صحنه هایی از پیچ و تاب سنگ ها، با رنگ هایی خیره کننده. این سنگ ها خودشان رنگی نیستند، بلکه مرمرین و سفیدرنگند اما بازتاب آب بر روی آنها باعث می شود که آنها را آبی ببینیم.
ستون های مختلف و تونل های تو در تویی در درون این غار وجود دارند. عکس های خیره کننده ای از منظره داخل غار می توان گرفت.
غارهای مرمرین شیلی
در تورهایی که برای بازدید از این غار در نظر گرفته شده است، پیشنهاد ماهیگیری نیز وجود دارد. زیرا درون این دریاچه ماهی های قزل آلا و ماهی های آزاد یافت می شوند. بازدید از این غار تقریباً نیم ساعت زمان می برد. البته باید قبل از اقدام به بازدید شرایط آب و هوایی را در نظر گرفت.

گردشگران زیادی برای بازدید از این غارهای زیبا به این منطقه سفر می کنند. بهترین مکان برای شروع ماجراجویی غار چیکو، روستای پروتو است. روستایی که در نزدیکی این غار واقع شده و میزبان علاقه مندان به بازدید از غار چیکو است. این روستا بسیار کوچک است و تنها یک خیابان اصلی دارد که همه چیز در همان یک خیابان قرار گرفته است. در آنجا آژانس های مسافرتی، قایق های تفریحی تکی یا موتوری و یا کایاک را اجاره می دهند. این غارها از ساحل فاصله زیادی ندارند بنابراین برای رسیدن به آنها احتیاجی به قایقرانی حرفه ای نیست.

غارهای مرمرین شیلی

راه دسترسی به غار چیکو
می توانید از طریق پرواز به شیلی در فرودگاه Balmaceda برسید. از آنجا تا دریاچه کاراکا 4 ساعت با ماشین فاصله هست. ابتدا به روستای Puerto بروید و قایقی اجاره کنید. و با قایق به بازدید از این پدیده زیبا بروید.

غارهای مرمرین شیلی
بهترین زمان بازدید از غار
این غارهای مرمرین و زیبا را در هر زمانی از سال می توان مشاهده کرد. با این حال برای خلق تجربه ای شگفت انگیز، در هنگام طلوع یا غروب آفتاب پاییز (ماه های آوریل تا ژوئن) بهترین زمان بازدید است. در این زمان، سطح آب در پایین ترین قسمت ممکن است و از نور خورشید نیز بهره مند هستید. که باعث انعکاس آب دریاچه بر روی دیوارهای غار و ایجاد یک نمایشی خارق العاده می شود.

10 غارنگاره‌ ما قبل تاریخ
ادامه مطلب

ایران هتل آنلاین، سامانه ای هوشمند برای رزرو هتل در شهرهای مختلف ایران است. برای مشاهده هتل های تهران و آگاهی از موقعیت مکانی و قیمت آنها به این سامانه مراجعه نمایید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر