لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> روبات پاک کننده، روبات قابل حمل که ملافه های هتل شما را پاکسازی می کند
روبات پاک کننده، روبات قابل حمل که ملافه های هتل شما را پاکسازی می کند

روبات پاک کننده، روبات قابل حمل که ملافه های هتل شما را پاکسازی می کند

آیا تا به حال پیش آمده به دلیل ترس از میکروب هایی که ممکن است در رخت خواب هتل وجود داشته باشند شب تا صبح را بیدار مانده باشید؟ممکن است بخواهید اختراع جدیدی را که همه باکتری ها را از بین ملافه ها در عرض چند دقیقه پاکسازی می کند را امتحان کنید.
روبات پاک کننده یک روبات قابل حمل و تمیز کننده است که برای تولیدش یک کمپین جمعی تشکیل داده و تاکنون نزدیک به 1.5 میلیون دلار جمع کرده است، ظاهرا تعداد افرادی که به میکروب وسواس دارند بسیار زیاد است. «من و همسرم هنگامی که در تعطیلات بودیم ایده روبات پاک کننده را مطرح کردیم» تام یانگ دستیار تولید این روبات در سفر می گوید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

در سال 2017 یانگ و همسرش سیسیلیا سو به یک هتل لوکس رفتند و آماده بودند که از تعطیلات خود لذت ببرند اما هنگامی که با تخت خواب به هم ریخته و اتاق رها شده مواجه شدند بسیار شوکه شدند. آن ها این شرایط را غیر بهداشتی می دانستند.
این زوج در این باره تحقیق کردند و متوجه شدند که یک مطالعه در سال 2012 در دانشگاه هوستون در این زمینه انجام شده است که در آن محققان 19 سطح مختلف را در یک اتاق هتل از نظر وجود باکتری بررسی کرده اند.
این مطالعه معلوم کرد که کلیدهای برق اتاق های هتل که دائما با پوست ما سر و کار دارند به طور متوسط در هر سانتیمتر مکعب دارای 112.7 کلونی باکتری هستند.
«ما متوجه شدیم که اگرچه شاید نفهمیم هتل ها چگونه اتاق های خود را تمیز می کنند اما می توانیم راهی پیدا کنیم که از طریق آن سلامتی و امنیت خود را هنگامی که در هتل هستیم حفظ کنیم» یانگ می گوید. یک ایده در ذهن آن ها شکل گرفت و به کمک یک تیم از مهندسین و طراحان، این زوج یک دستگاه تمیز کننده روباتیک را تولیدکردند که به خصوص در سفر کاربرد دارد و نام آن را روبات پاک کننده گذاشتند. شما با استفاده از این روبات می توانید هوشمندانه سفر کنید.

سلبریتی های هتلدار؛ از هیو جکمن تا کلینت ایستوود
ادامه مطلب

تمیز کردن اتاق ها
Clean rooms
این روبات به گونه ای طراحی شده که بتواند به راحتی بین و روی ملافه ها سر بخورد و باکتری ها را از بین ببرد.
البته وکیوم های روباتیک تمیز کننده وجود دارند اما روبات پاک کننده مثل آن ها نیست. این دستگاه آشغال ها را نمی مکد بلکه از نور فرابنفش در طیف C استفاده می کند که طول موج آن خواص ضد عفونی کننده دارد و در بیمارستان ها استفاده می شود.
یانگ می گوید که این روبات برای غیر فعال کردن و از بین بردن باکتری ها و میکروب ها و ذرات آلوده موجود در گرد و غبار از چهار لامپ فرابنفش استفاده می کند.
این دستگاه فشرده است و حدود تنها 320 گرم وزن دارد و یک شارژر قابل حمل نیز دارد. طراحی آن به گونه است که به راحتی در یک چمدان دستی جا می گیرد. چهار ساعت طول می کشد تا شارژ شود و وقتی کامل شارژ شده باشد سه ساعت قابلیت استفاده دارد. «این دستگاه توسط ریموت می تواند به زیر پتوها هدایت شود و ملافه ها را پاکسازی کند و سپس می توانید آن را روی حالت دستی بگذارید و هر سطحی را با آن پاک کنید، اسباب بازی یا هر شی ای که بخواهید آن را ضد عفونی کنید» یانگ می گوید.

کمپین جذب سرمایه
Crowdfunding campaign
این زوج دو سال گذشته را صرف کار بر روی این روبات کردند و کمپین های کیک استارتر و ایندیگوگو را راه انداختند تا سرمایه ای که برای تولید این روبات لازم داشتند را به دست آورند.
«عکس العمل عمومی و بازخورد مردم به کمپین کیک استارتر فوق العاده بود» یانگ می گوید. یانگ می گوید که سفر کردن با این روبات آسان است اگرچه به علت باتری لیتیومی فقط برای چمدان قابل حمل مجاز است.
همچنین این دستگاه مجهز به 18 سنسور است که هنگامی که نزدیک به لبه تخت می شود از افتادن آن جلوگیری می کنند.
تیم تولید این دستگاه را به قیمت نسبتا به صرفه 99 دلار، قیمت گذاری کرده اند. آن ها می گویند این دستگاه ارزش دارد و طبق یک آزمایش میکروبیولوژی مشخص شده که این دستگاه 99.99 درصد از باکتری ها را از بین می برد.
Crowdfunding campaign
کمپین جمعی مردم هم اکنون به پایان رسیده و تیم تولید در حال کار بر روی پروسه تولید این دستگاه هستند. اما پروانه و مجوز معوق مانده است. یانگ و سو فکر می کنند که این طرح حتما به موفقیت دست میابد. یانگ می گوید «من فکر می کنم علت هیجان مردم برای این طرح این است که کاملا جدید است».

11 مورد از بهترین هتل های کانادا برای اقامت
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر