لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه در شهر خود توریست باشیم
چگونه در شهر خود توریست باشیم

چگونه در شهر خود توریست باشیم

آیا احساس می کنید که بودجه ی شما برای مسافرت رفتن به شهری دیگر کافی نیست؟ شما تنها نیستید. بسیاری افراد ترجیح می دهند تا تعطیلات را در خانه و یا شهر خود بگذرانند تا اینکه به شهرهای دیگر سفر کنند و هتل های ایران را رزرو کنند. ولی نزدیک خانه بودن همیشه باعث بی حوصلگی شما نمی شود. می توانید اوقات بیشتری را صرف آرامش خود بکنید و کمتر پشت فرمان باشید و مقداری پول ذخیره کنید. چرا توریست شهر خود نباشید و زمان خود را با آرامش در آن سپری کرده و به اکتشاف حیات خلوت خود نپردازید؟ با انتخاب ماندن در شهر خود و نرفتن به مسافرت گران٬ شما پول ذخیره کرده اید و دوباره عاشق شهر خود می شوید.

روش اول: دیدن کردن از جاذبه های محلی

۱. تیم محل خود را تشویق کنید.
دور خود را پر از طرفداران پر شور ورزش های مختلف مثل فوتبال یا هر ورزش دیگری کنید و شهر خود را مانند یک توریستی از آن بازدید می کند٬ تجربه کنید.

۲. به نزدیکی آب بروید.
Get out on the water
اگر نزدیک به یک دریاچه زندگی می کنید٬ مجوز را دریافت کنید و از یک روز ماهیگیری٬ قایق سواری لذت ببرید. ممکن است فقط با پیدا کردن رود یا گذاشتن پای خود در آب از آن لذت ببرید. برای ایمنی٬ مطمئن شوید که همه ی افراد در آب جلیقه ی نجات پوشیده اند.

۳. از یک کوه بالا بروید.
Climb a mountain
اگر نزدیک به کوهستان هستید٬ مهم نیست که در چه فصلی هستید٬ همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد٬ از اسکی کردن تا کوهنوردی. همچنین می توانید چشمه ی آب گرمی پیدا کنید و در وسط زمستان به داخل آن بروید یا بعد از انجام قایق سواری هیجان انگیز در آب های خروشان٬ پای خود را درون رودخانه قرار دهید.

۴. به ساحل بزنید.
اگر نزدیک به ساحل هستید٬ می توانید حمام آفتاب بگیرید٬ گلف کوچکی بازی کنید٬ به پارک آبی بروید یا در در پارک تفریحی سوار ترن هوایی شوید. اگر شب را بمانید٬ می توانید از غروب یا طول آفتاب (بسته با ساحل ) لذت ببرید.

۵. از فصل استفاده کنید.
Take advantage of the season
با توجه به اینکه آیا پاییز است یا بهار٬ شما می توانید به زمین کدو٬ مزرعه ی سیب بروید یا حتی به چیدن گیلاس مشغول شوید. این ها قابل انجام هستند و بعد از خروج شما از مزرعه لذت بردن تمام نشده است – شما می توانید به خانه بروید و با توجه به میوه های خوشمزه ای که چیده اید٬ می توانید چیزهای خوبی درست کرده و میل کنید.

.جشنواره های فصلی رایگان را دریابید. آيا توریست ها از راه های دور و نزدیک برای شرکت در جشنواره های شهر شما می آیند؟ بروید و شکوفه های گیلاس را تماشا کنید یا به جشنواره ی مشهور بالن هوای داغ بروید که هیچوقت برای دیدن آن نرفته اید.

۶. یک تور رزرو کنید.
Book a tour
بیشتر افراد در شهر خودشان تور رزرو نمی کنند و فکر می کنند که همه چیز را درباره ی آن می دانند ولی همیشه چیزهای بیشتری برای یاد گرفتن وجود دارد! شما می توانید شهر خود را هنگامی که در تور پیاده و یا با دوچرخه هستید٬ از نگاه تازه ای مشاهده کنید.

. اگر بر روی آب زندگی می کنید٬ ممکن است از تور کشتی کروز لذت ببرید که بعضی از آن ها تجربه ی تماشای غروب در کشتی کروز یا دلفین یا نهنگ را به شما پشنهاد می دهند.
. برای داشتن نقطه نظر کاملا متفاوت از شهر خودتان٬ برای سوار شدن به هلی کوپتر یا هواپیمای دو نفره ثبت نام کنید.

۷. گذرنامه ی شهر را بخرید یا قرض کنید.
Buy or borrow a city pass
بسیاری از شهرهای بزرگ گذرنامه ی کامل شهر را ارائه می دهند که اجازه ی ورود به چند جاذبه ی بزرگ را با تخفیف به شما می دهد٬ مثل آکواریوم٬ باغ وحش٬ پارک های تفریحی و موزه ها. کتاب خانه ی محلی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا آن ها گذرنامه ی جاذبه را به صورت رایگان به شما م دهد یا نه٬ که از آن ها می توان برای وارد شدن به پارک های محلی و یا جاذبه ها استفاده کرد.

۸. ترن هوایی سوار شوید.
 Ride a rollercoaste
اگر به دنبال هیجان هستید٬ چرا یک روز را به سوار شدن ترن هوایی و جیغ کشیدن در حالی که از تپه ها به پایین می آیید و به دور خود می چرخید٬ نگذرانید؟ سعی کنید در روزی بجز آخر هفته برای دوری کردن از صفوف طولانی بروید و از دوباره رفتار کردن مانند یک کودک لذت ببرید.

روش دوم: بهره بردن از شهر تا حد ممکن

۱. شهر خود را در آغوش بگیرید.
Embrace your town
اگر خانواده یا دوستان برای دیدار آمده اند٬ آن ها را به کجا می برید تا شهرتان را نشان دهید؟ درباره ی تاریخ شهر خود به آن ها بیاموزید و از موزه ها و باغ های گیاه شناسی و پارک ها را به آن ها نشان دهید. بعضی از شهر ها تورهای ترسناک دارند و یا تور تاریخی.

. از مکان هایی دیدن کنید که به خودتان قول داده اید که یک روز از آن ها دیدن می کنید. الان وقت آن رسیده است.
. افراد محلی معمولا می توانند از تخفیف ها در بلیط های جاذبه ها٬ نرخ ورودی ها استفاده کنند. فقط بخواهید.

افتتاح بهترین مکان‌های گردشگری‌ در سال 2019
ادامه مطلب

۲. دوربین بیاورید.
Bring a camera
هرجا که می خواهید بروید٬ فراموش نکنید که دوربین یا گوشی موبایلتان را ببرید. شما دلتان نمی خواهید تا ثبت کردن آن خاطرات خاص را از دست بدهید!

. اگرچه بسیار عالی است تا عکس های زیادی بگیرید ولی حواستان باشد تا از لحظه لذت ببرید.
. مانند یک توریست عکس بگیرید٬ نه فقط سلفی. از زمین های محلی و یا نشانه های شهر خود عکس بیاندازید. این کار باعث می شود تا شما ذهنیت توریستی داشته باشید.

۳. یک ماشین مسابقه ای اجاره کنید.
Rent a racy car
اگر در اطراف شهر رانندگی می کنید٬ اجاره کردن خودرو تعطیلات شما را خاص تر و هیجان انگیزتر می کند. اجاره کردن یک خودروی تبدیل شونده و یا خودروی ورزشی را برای داشتن تجربیات جالب در نظر بگیرید.

. گزینه ی دیگر برای لذت بردن این است که اصلا رانندگی نکنید. خودرو را در خانه بگذارید و برای شام به بیرون بروید یا اجازه بدهید فرد دیگری رانندگی کند و یا از تاکسی های اینترنتی استفاده کنید.

۴. به رویدادهای محلی رایگان بروید.
Attend free local events
بسیاری از شهرها رویدادهای اجتماعی رایگان دارند٬ مثل نمایش های رایگان٬ کنسرت ها و فستیوال های فرهنگی٬هنری و موسیقی.
. با خودتان پیک نیک٬ غذاهای کوچک٬ میوه٬ پنیر و نوشیدنی ببرید. بر روی یک زیر انداز نرم از پیک نیک خود لذت ببری.
۵. به یک قرار عاشقانه بروید.
اگر بچه دارید٬ مطمئن شوید که زمانی را برای بودن فقط با همسرتان در نظر گرفته اید. شما و همسر محترمان می توانید برای شام خوردن با هم به بیرون بروید و یا رفتن به کنسرت یا تماشای یک تئاتر نیز می تواند گزینه های جذاب دیگری باشند.

. از قبل برنامه ریزی کنید و برای شب مورد نظر یک پرستار بچه استخدام کنید و یا از دوست یا خانواده ی تان بخواهید تا وقتی که شما در شب به بیرون رفته اید٬ از بچه های شما مراقبت کنند.

۶. به کلاس بروید.
 Take a class
در حالی که علاقمند به یادگیری آؤپزی یا نقاشی هستید٬ از آموزش هایی که می توانید در شهر خود بهره ببرید٬ هیچگاه غافل نشوید. بسیاری از مراکز اجتماعی تخفیف هایی را برای افراد محلی در نظر می گیرند. شما می توانید چند دوست جدید پیدا کنید که علایق مشابهی دارید.

روش سوم: برنامه ریزی کامل برای تعطیلات در خانه

۱. یک تاریخ مشخص کنید.
 Set a date
همانطور که برنامه ریزی کردن از قبل برای یک مسافرت خارج از شهر لازم است٬ برای لذت بردن کامل از تعطیلات در خانه نیز این کار لازم است. آماده سازی خود را با فهمیدن اینکه چقدر زمان برای مدرسه یا بر سر کار نرفتن دارید٬ آغاز کنید و با توجه به آن برنامه ریزی کنید. برای داشتن زمان زیاد به منظور استراحت و احساس شادابی٬ حدود یک هفته مرخصی بگیرید.

. اگر فقط آخر هفته و یا چند روز را دارید٬ نگران نباشید! شما همچنان می توانید زمان خوبی را برای بازی کردن نقش یک توریست در شهر خودتان داشته باشید.
. سعی کنید به کارتان توجه زیادی بکنید تا از رو به رو شدن با حجم انبوهی از کار بلافاصله بعد از اتمام تعطیلات رو به رو نشوید.

۲. بودجه ی خود را تعیین کنید.
Establish your budget
با تعطیلات در شهر خودتان دقیقا مانند تعطیلات در شهر دیگری رفتار کنید و بودجه ای واقع گرایانه را در نظر بگیرید. مهم نیست که پول زیاد و یا کمی برای خرج کردن دارید٬ شما می توانید زمان خوبی داشته باشید و معمولا به اندازه ی پولی که در مسافرت های سنتی خرج می شود٬ خرج نمی کنید.

. بودجه ای حدود ۵۰۰ دلار برای یک هفته نقطه ای خوب برای شروع کردن می باشد.
. مطمئن شوید تا قیمت های فعالیت های مورد نظرتان٬ غذا خوردن در بیرون٬ بنزین و خدمات ماساژ را گرفته باشید و آن ها را در برنامه ریزی های خود با توجه به بودجه ای که دارید٬ لحاظ کنید.

۳. فعالیت های مورد نظر خود را انتخاب کنید.
Choose your activities
فعالیت های متنوعی را انتخاب کنید و آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید. برای مثال٬ اگر هوا مساعد است٬ چند فعالیت فیزیکی در فضای باز مثل کوهنوردی یا ورزش ها را در نظر بگیرید و فعالیتی جدید که قبلا انجام نداده اید را تست کنید.

. چند کپی از راهنمای سفر در شهر خود را بردارید و شروع به انتخاب فعالیت هایی بکنید که برای شما جذاب است.
. مواظب باشد که برای یک روز تعداد زیادی انتخاب نکنید. شما باید زمان زیادی را بین فعالیت هایتان برای استراحت در نظر بگیرید.
. با درست کردن تخته ی انتظارات٬ برای انجام برنامه هایتان و انرژی گرفتن از آن استفاده کنید. عکس هایی را از مجلات ببرید و برای اضافه کردن ایده به کلاژ خود از آن ها سود ببرید.

۴. تعطیلات خود را ساده بگیرید.
Ease into your vacation
وقتی شما دفترتان را ترک می کنید٬ سعی کنید نگرانی های کاریتان را نیز پشت سر بگذارید تا به حالت تعطیلات بروید. در غروب آخرین روز قبل از شروع تعطیلات در شهر خودتان٬ این تعطیلات به طور رسمی آغاز می شود. یک شام بدون استرس را برای خود ترتیب ببینید٬ مقداری موزیک شاداب برای خودتان پخش کنید و استراحت کردن را آغاز کنید.

. با ساختن جوی خوب و شاد و آرام در شب اول شما احساس خود را برای شروع کل تعطیلاتتان ساخته اید.
. سعی کنید از چند یادآور فیزیکی برای اینکه به یاد بیاورید خانه ی شما در طول هفته در تعطیلات است٬ استفاده کنید. شمع ها و گل های تازه به ساختن توهم اینکه خانه ی شما یک هتل موقت است٬ کمک می کند.

۵. بگذارید مشکلات بروند.
Let go of chores
از زمان فراغت خود برای لذت بردن و اکتشاف شهر خودتان استفاده کنید و در این زمان به تمیزکاری و برخورد با مشکلاتتان نپردازید. همانطور که استراحت می کنید٬ طبیعتا مقداری نیز ظرف کثیف می کنید. سعی کنید آن ها فعلا را نبینید و آن ها را تا زمانی که تعطیلاتتان تمام شده است٬ منتظر بگذارید.
. در صورتی که گاهی به سادگی خانه تمیز می شود و یا ظرف های کمی برای شستن دارید٬ ترجیحا تمیز کردن آن ها اولین کاری باشد که در صبح انجام می دهید تا در طول روز و شب درگیر آن ها نشوید.
۶. در حیاط خود وقت بگذرانید.
Spend time in the backyard
به منظور داشتن اوقاتی با آرامش بیشتر و خاص ممکن است بخواهید یک ننو بخرید و یا یک وان داغ برای یک هفته اجاره کنید که قیمت آن حدود ۳۰۰ دلار است. اگر بچه دارید ( حتی اگر ندارید )٬ ممکن است بخواهید در بیرون چادر بزنید ودر کیسه ی خواب بخوابید و در حیات خود آتش روشن کنید و از خوابیدن در شب زیر ستاره ها لذت ببرید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر