لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دشت دریاسر تنکابن مازندران
دشت دریاسر تنکابن مازندران

دشت دریاسر تنکابن مازندران

طبیعت در هر فصل از سال لباس جدیدی بر تن می کند و به شکل متفاوتی از انسان دل می رباید. حال اگر این طبیعت واقع در شمال ایران باشد هر لباسی که بر تن کند جلوه ی زیبایی دارد و مانند ستاره ای پرنور می درخشد. در این میان برخی از مناطق هستند که علاوه بر زیبایی ویژگی های خاصی هم دارند. ویژگی هایی که موجب شهرت آنها و محبوبیتشان می شود. یکی از این مناطق استان مازندران است که در برخی از نقاط خود چهره ای جذاب و فوق العاده خواستنی دارد. از جمله ی این نقاط می توان به دشت دریاسر اشاره کرد که همواره طبیعت گردان از سراسر ایران را به سمت خود می کشاند. اولین سوالی که در ذهن ایجاد می شود اینکه دشت دریاسر کجاست؟ این دشت زیبا و رویایی در استان مازندران، جنوب غربی شهرستان تنکابن، منطقه ی دو هزار قرار دارد.

برای دیدار از این همه شگفتی و زیبایی و غرق شدن در عمق آرامش آن بایستی به طرف شهر تنکابن از استان مازندران حرکت کنید. برای اقامت در تنکابن نیز تنها کافی است وارد یک سامانه ی رزرو آنلاین هتل مطمئن شوید. پیشنهاد ما سایت ایران هتل آنلاین است که با مزایایی که در اختیار کاربران خود قرار می دهد می تواند رضایت آنها را جلب نماید. با ورود به این سامانه و جست و جوی نام تنکابن می توانید لیست کاملی از هتل های تنکابن را ببینید و با کلیک بر هر یک اطلاعات کاملی از آن را بدست آورید. یکی از بهترین هتل های تنکابن مجتمع اقامتی چالدره است که در تنكابن (شهسوار) كيلومتر 18 جاده دو هزار قرار دارد. این هتل از مهمانان قبلی امتیاز بسیار خوب دریافت کرده لذا می تواند مورد مناسبی برای رزرو باشد. مجتمع اقامتی چالدره تنکابن یک هتل چهار ستاره است که در سال 1385 به بهره برداری رسیده و در سال 1394 بازسازی شده است. هتل چالدره تنکابن دارای 50 کلبه جنگلی است که همگی در جنگل های دو هزار قرار دارند و می توانند اقامتی رویایی را برای شما به ارمغان بیاورند.


معرفی کلی
استان مازندران استانی پر از جاذبه های دیدنی است که وجود اکثر آنها از دل طبیعت نشات می گیرد. یکی از دیدنی ترین این جاذبه ها دشت دریاسر تنکابن است که یک مقصد طبیعت گردی مناسب در کشور محسوب می شود و هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود فرا می خواند. در تصویر زیر می توانید دشت دریاسر بر نقشه را ببینید.
دشت دریاسر
دشت دریاسر گوشه ای از طبیعت ایران است که امکان تماشای همزمان دشتی پر از گل های زیبا، جنگل های انبوه و قله های پوشیده از برف را برای گردشگران فراهم می کند. این دشت در فصل بهار پر از گل های بابونه زرد می شود و به قدری زیبا و تماشایی است که لقب بهشت اردیبهشت ایران را نصیب خود کرده است.
دشت دریاسر
مسیر رسیدن به دشت دریاسر
رسیدن به دشت دریاسر مستلزم عبور از جاده رویایی دوهزار است، این جاده پر از پیچ و خم های طولانی است به طوری که تصور حرکت بر تن ماری خوش خط و خال را در ذهن ایجاد می کند. اطراف این جاده را درختان بلند قامتی پوشانده که به قدری زیبا و دیدنی است که شما را محو تماشای خود می کند و مجبورتان می سازد توقف کنید و چند دقیقه ای را به تماشای آن بمانید. در واقع مسیر رسیدن به دشت دریاسر خود یک جاذبه طبیعی دوست داشتنی است که هیچ کس نمی تواند بی تفاوت از کنار آن بگذرد. این جاده در نهایت به روستایی به نام عسل محله می رسد. بهتر است ماشینتان را در این روستا پارک کنید و با پای پیاده از ادامه ی مسیر لذت ببرید. این پیاده روی ممکن است حدود یک ساعت طول بکشد اما احتمال اینکه طولانی تر هم شود وجود دارد چون دل کندن از نقطه به نقطه آن و به سمت جلو رفتن دشوار است. بعد از طی این مسیر جنگلی که خستگی در آن هیچ معنایی ندارد می توانید پا بر دشت دریاسر بگذارید و گوشه ای از بهشت را با چشمان خود در همین دنیا ببینید.
دشت دریاسر
موقعیت قرارگیری دشت دریاسر
دشت دریاسر در جنوب شهر تنکابن، در ارتفاعی معادل دوهزار متر از سطح دریا و در میان چهار کوه بلندبالا واقع شده است. این دشت از شمال شرقی به کوه الموت که بلندترین قله ای است که دشت را احاطه کرده می رسد. از طرفی از سمت شرق به طالقان و از سمت غرب به گردنه ی سیالان، قله های خشچال و کندیگان محدود می شود. جالب اینکه معمولا دشت دریاسر از هوای سرد کوه الموت که معمولا کاملا پوشیده از برف است بی نصیب نمی ماند. پس همواره در کنار سرسبزی و طراوت و شادابی که دارد هوای سرد هم در آن احساس می شود.
دشت دریاسر
دشت دریاسر ملقب به بهشت اردیبهشت ایران
دشت دریاسر در فصل بهار پر از گل های زردرنگ بابونه می شود و زیبایی خاصی پیدا می کند. این گل ها معمولا حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر بلندند و همه ی دشت را به زیبایی می پوشانند. دشت دریاسر لقب بهشت اردیبهشت خود را مدیون وجود همین گل های زیباست که دقیقا مانند یک تابلوی نقاشی می ماند، تابلویی که با ظرافت کامل توسط خالق یکتا به تصویر کشیده شده تا نمونه ای از بهشت برین بر کره ی زمین باشد. یکی از دلایل حضور تعداد زیادی از گردشگران در فصل بهار و به ویژه ماه اردیبهشت در این دشت پهناور، همین فرش زردرنگی است که بر تن دشت پهن شده و تمام آن را پوشش داده است. در کنار این باغ گل چشمه هایی را تصور کنید که بر زمین جاری است و زیبایی دشت را دو چندان می کند. در فصل بهار بیشتر مناطق این دشت دارای چشمه هایی است که از دل زمین می جوشد. در کنار اینها رودخانه ای که از کوه سبلان سرچشمه می گیرد در میان دشت خودنمایی می کند و باز بر زیبایی آن می افزاید.
دشت دریاسر
زیبایی این مکان رویایی در اینجا به پایان نمی رسد بلکه در بخش دیگری از آن درختان سر به فلک کشیده ای وجود دارد که مجموع آنها همان جنگل دوهزار می باشد. در اطراف دشت نیز در دوردست ها کوه های بلندی به چشم می خورد. از جمله ی این کوه ها می توان به سیالان، تنگ لات خان بن، سیاه کل و کل تلا اشاره کرد. با اینکه دشت دریاسر در فصل بهار در اوج شکوه و زیبایی قرار دارد اما در پاییز نیز جلوه هایی از خود را به نمایش می گذارد که واقعا دیدنی است. در پاییز می توان انواع و اقسام رنگ ها را در این خطه از ایران به چشم دید و از دیدن آنها لذت فراوان برد و غرق در زیبایی خلقت خالق یکتا شد.
دشت دریاسر
بهترین زمان برای رفتن به دشت دریاسر
دشت دریاسر در هر فصل از سال جذابیت های خاص خود را دارد. در بهار دارای آب و هوایی بسیار مطلوب و زمینی پوشیده از گل های بابونه است. لذا بهترین زمان سفر به آن همین فصل می باشد. در تابستان نیز سرسبز است اما هوا در روزها گرم و در شب ها سرد است. در پاییز می توانید چشم اندازهای زیبایی از آن را ببینید و شاهد بارش باران در بسیاری از روزها باشید. در زمستان هوای دشت بسیار سرد می شود و زمین پوشیده از برف می گردد. حال انتخاب با شماست که کدام فصل را بیشتر می پسندید.
دشت دریاسر
مناظر دیدنی دشت دریاسر
بیان زیبایی های طبیعت در دشت دریاسر در کلام نمی گنجد اما می توان به برخی از آنها اشاره کرد. یکی از این زیبایی ها همان گل های بهاری است که در میان سبزه های دشت پراکنده شده و تمام آن را دربرگرفته است. مورد بعدی وجود چشمه سارهایی است که در دل دشت جاری شده و در بهار تمام آن را سیراب و زمینش را خیس می کند. منظره ی دیدنی بعدی رودخانه ی خروشانی است که از کوه سبلان سرچشمه می گیرد. مورد بعدی جنگل های انبوه موجود در اطراف دشت است که درختان بلند قامتی دارد و از آنها تحت عنوان جنگل های دوهزار و تنکابن یا شهسوار یاد می شود و دارای درخت هایی از جمله ازگیل و آلوچه ی جنگلی هستند. منظره ی تماشایی بعدی کوه های سر به فلک کشیده ی اطراف دشت دریاسر است. این کوه ها تا آسمان بالا رفته و در دشت دیده می شوند و مانند محافظانی قدرتمند اطراف دشت را فرا گرفته اند. آخرین منظره ای که می توان از آن نام برد به فصل پاییز مربوط می شود. برگ های پاییزی با تنوع رنگی خود حال و هوای عجیب و دل انگیزی در دشت ایجاد می کنند.
دشت دریاسر
تفریحات
در سفر به دشت دریاسر می توانید با انجام تفریحات زیر کمال لذت را از سفر خود ببرید:
پیاده روی
پیاده روی در دشت دریاسر می تواند تجربه ای متفاوت از طبیعت گردی باشد. با قدم نهادن در هر گوشه و کنار از این پهنه ی زیبای طبیعی می توانید مناظر فوق العاده چشم نوازی را ببینید و برای همیشه به ذهن بسپارید.
کوهنوردی
کوهنوردی بر تن کوه های اطراف دشت دریاسر می تواند بسیار جالب و لذت بخش باشد. مخصوصا اینکه دشت دریاسر از بالای این کوه ها بسیار زیباتر به نظر می رسد و جلوه ی خاص تری دارد.
دشت دریاسر
مشاهده ی آسمان دشت در شب
مشاهده ی ستاره ها در زمینی که نور مصنوعی وجود ندارد و تنها ماه می تواند به عنوان چراغ در شب بدرخشد و همه جا را روشن کند بسیار جالب و دیدنی است. البته این در صورتی است که بخواهید شب را در دشت دریاسر بمانید.
بر پا کردن پیک نیک
پهن کردن بساط پیک نیک در زمینی مسطح و صاف و زیبا در میان گل های بلند بالا فرصت خوبی برای لذت بردن از در کنار هم بودن است. البته این مورد نیز در صورت بردن وسایلی مانند زیرانداز و خوراکی امکان پذیر است.
دشت دریاسر
عکاسی
عکاسی پای ثابت ورود به طبیعت و گشت و گذار در دل آن است. گرفتن عکس در دشتی پرگل و زیبا می تواند بسیار لذت بخش و البته ماندگار باشد. این تصاویر بعدها یادآور خاطرات خوبی است که از رفتن به دشت دریاسر در ذهنتان ایجاد شده است.
دشت دریاسر
اقامت در دشت یا اطراف آن
نزدیک ترین شهر مازندران به دشت دریاسر شهر تنکابن است که حدود 35 کیلومتر با آن فاصله دارد. در نتیجه چنانچه نمی خواهید شب را در دشت بمانید می توانید به گردش یک روزه در آن قناعت کنید و شب را در تنکابن و هتل های مجلل آن به روز برسانید.
وسایل مورد نیاز سفر
برای رفتن به دشت دریاسر باید مسیر طولانی را پیاده بروید در نتیجه قبل از هر چیز به یک جفت کفش ورزشی مناسب احتیاج دارید. بعد از کفش به مقداری اب احتیاج خواهید داشت. البته در طول مسیر و نیز در دشت دریاسر آب چشمه ها که بسیار هم گواراست می تواند شما را سیراب کند. علاوه بر اینها بهتر است مقداری خوراکی به همراه داشته باشید و در صورتی هم که قصد دارید شب را در دشت بمانید باید لباس گرم، پتوی مسافرتی و کیسه خواب با خود ببرید.
دشت دریاسر
راه دسترسی
برای رفتن به دشت زیبا و رویایی دریاسر باید ابتدا به شهر تنکابن بروید و در مسير جاده ی جنگل دوهزار قرار بگیرید. در راه به یک دوراهی به نام امامزاده قاسم می رسید. راه سمت چپ به طرف دره مي رود و به روستای عسل محله می رسد. شما باید همین راه را انتخاب کنید و ادامه دهید. بعد از رسیدن به روستا خودروی خود را پارک کنید و پا بر دامان جنگل بگذارید. بعد از حدود يک ساعت و شاید بیشتر پیاده روی در یک شیب ملایم به دشت دریاسر می رسید و اوج زیبایی طبیعت را نظاره گر می شوید.
دشت دریاسر
فاصله ی دشت دریاسر تا شهرهای اطراف
فاصله ی دشت دریاسر تا ساری ۲۵۹ کیلومتر، تا تنکابن ۳۵ کیلومتر، تا عباس آباد ۶۱ کیلومتر و تا رامسر ۶۳ کیلومتر است.
دیدنی های اطراف
دشت دریاسر خود به تنهایی برای یک گردش یک روزه یا حتی چند روزه کفایت می کند اما چنانچه راهی تنکابن شدید می توانید از آبگرم فلکده و سواحل نیلگون دریای خزر هم دیدن کنید.

آتشکده کوسان بهشهر مازندران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر