لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> اشتباهات رایج توریست ها در اولین سفر و نحوه ی پیشگیری از آن
اشتباهات رایج توریست ها در اولین سفر و نحوه ی پیشگیری از آن

اشتباهات رایج توریست ها در اولین سفر و نحوه ی پیشگیری از آن

کوله بار خود را بسته و آماده ی سفر شده اید، برنامه ریزی را فراموش نکردید اما بهتر است به یاد داشته باشید که ممکن است اشتباهاتی رخ دهد و از شیرینی اولین سفر بکاهد. سفر به سرزمین های دور، درگیر اسرار و رمز راز شدن شاید تجربه ی جالب و جذابی باشد اما به همان اندازه خطر و ریسک هایی به همراه خواهد داشت، هرچند که فکر کنید کاملا آماده و از قبل برنامه مواجهه با چنین شرایطی را داشته اید. حقیقت این است که افراد نمی توانند خود را برای شرایطی که از کنترل آنها خارج است، آماده کنند. مسافرت فقط گذر مدت کوتاهی نیست و خاطراتی است که سال ها در ذهن ها باقی می ماند، و خطرات نیز ممکن است در کمین گردشگران ماهر یا بی تجربه باشند، مهم این است که اشتباهات رایج در سفر قابل پیشگیری بوده و با اقامت در هتل های حامی محیط زیست مانند هتل آزادی تهران، سفری به یاد ماندنی و آرامش بخشی را می توانید رقم بزنید.

لحظاتی ممکن است متوجه شوید که چمدان یا لپ تاپ تان در عرض چند ثانیه بی دقتی ربوده شده است، در صورتی که نگاه تان را به افراد مشکوک نگاه دارید بدون شک ریسک کمتری نیز رخ می دهد. طبق گفته ی بزرگان، تجربه بهترین معلم و آموزنده زندگی است، و بهتر است از این تجربه های تلخی که برای مسافران پیش آمده، درس بگیریم تا جلوی اشتباهات رایج در سفر را گرفته و تعطیلات خوشی را در خاطرات ثبت کنید. در ادامه چند اشتباه رایج در سفر و نحوه ی پیشگیری از آنها را معرفی می کنیم با ما همراه باشید:


1 – آپارتمانی که کرایه کرده اید وجود ندارد!

آپارتمانی کرایه کردید اما با رسیدن به آدرس متوجه می شوید چنین چیزی وجود خارجی ندارد، شاید در این آدرس آپارتمانی وجود نداشت یا در آپارتمان ذکر شده افراد دیگری زندگی می کنند. بدتر اینکه هیچ یک از این افراد یعنی مسافر و صاحب خانه تصور چنین رویدادی را نداشته اند، مخصوصا مسافری که با چمدان در مقابل در ایستاده است. تمام تصاویری که در لیست همواره تخفیف دیده بودید با امکانات ویژه و قیمت های مناسب، همگی دروغ بوده و سرتان کلاه رفته است. مسافران بی تجربه و نا آشنا اغلب گرفتار چنین حقه هایی می شوند اما استراتژی هایی برای مقابله با این ترفند ها وجود دارد. اگر مکان مناسب و زیبایی را در تصویر پسندید در مرحله ی اول وسوسه نشوید، شاید تصاویر جعلی بوده و دغلی در کار باشد. با صاحب منزل اجاره ای تماس بگیرید و سوالاتی را در مورد مکان بپرسید اما به هیچ وجه مبلغی از پیش پرداخت نکنید.
 رومینگ

2 – هزینه‌ های بالای رومینگ را جدی نگرفته بودید.

در طول پرواز های طولانی برای راحتی از گوشی های هوشمند خود استفاده می کنید اما بهتر است در سفر های بین المللی مراقب هزینه های رومینگ باشید و یک یا دوبار بیشتر برای چک کردن پیام ها و ایمیل ها از گوشی استفاده نکنید. اگر دقت نکنید و به خواندن پیام های تمام نشدنی فیس بوک بپردازید در پایان متوجه خواهید شد که هزار دلاری بابت هزینه ی رومینگ پرداخت خواهید کرد. توصیه می کنیم قبل از پرواز رومینگ اینترنت را غیر فعال کنید در غیر این صورت به دلیل استفاده از سرویس های رومینگ جهانی هزینه های زیادی را متحمل خواهید شد. همچنین می توانید قبل از ترک کشور و هماهنگی با اپراتور های تلفن همراه از بسته های رومینگ و تماس بین المللی استفاده کنید، یا رومینگ تلفن را خاموش کنید و به راحتی از طریق وای فای هتلی که در آن اقامت دارید، از خدمات و سرویس های مختلف اینترنت بهره‌ مند شوید.
 فرودگاه

3 – از وجود دو فرودگاه در مقصد خود اطلاعی نداشتید.

شهر های بزرگ و زیبای جهان مانند شهر میلان ایتالیا دو فرودگاه دارد. تصور کنید که در فرودگاه بین المللی میلانو مالپسنا فرود آمدید و پرواز بعدی در فرودگاه بین المللی لینیت میلان می باشد، شاید فکر کنید این یک مشکل جدی و مهمی نباشد اما در حقیقت این شهر بسیار بزرگ بوده و تقریبا 70 کیلومتر تا فرودگاه بعدی مسافت می بایستی طی کنید. بدتر اینکه شاتل فرودگاه حدودا تا یک ساعت طول میکشد تا مسیر را بپیماید. برای جلوگیری از چنین اتفاقی و مشکل رسیدن به پرواز دوم بهتر است که اجازه دهید یک کارشناس یا آژانس مسافرتی رزرواسیون را انجام دهد تا از چنین لحظات ناخوشایند جلوگیری کنید.
خودروی کرایه ای

4 – خودروی کرایه ای آسیب دیده است ( اما شما مقصر نبوده اید)!

تصورش را نکرده بودید که چنین اتفاقی پیش آید و از اینکه چنین آسیبی به ماشین وارد شده بی اطلاع می باشید و اطمینان دارید که بعد از تحویل این مشکل پیش آمده است. هم اکنون گرفتار این مشکل شده اید و می بایستی خسارت بابت کاری که انجام نداده اید پرداخت کنید. هنگامی که ماشین را تحویل می دادید سالم بود اما نظر شرکت کرایه خودرو این طور نیست. برای جلوگیری از چنین رخدادی بهتر است که در طول روز و قبل از استفاده از خودرو عکس هایی را تهیه کنید تا در صورتی که آسیبی قبلا به ماشین افتاده نیز مشخص شود، و در هنگام تحویل امانتی بتوانید صحت گفته هایتان را ثابت کنید.
سفر

5 – مردم محلی با زبان انگلیسی آشنایی ندارند و در ارتباط برقرار کردن مشکل دارید.

اغلب فراموش می کنیم که همه به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند و این شرایط ممکن است تا حد زیادی در تعطیلات تاثیر داشته باشد. برای نمونه می توان به کشور ایتالیا اشاره کرد که تقریبا اکثریت مردم به انگلیسی حرف نمی زنند به غیر از مرکز شهر میلان که کارفرما ها در رستوران ها و هتل ها از کارکنان خود انتظار دارند که به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند. علاوه بر این موارد در برخی از کشور ها مردم وطن دوست بوده و ترجیح می دهند از زبان بیگانه ی انگلیسی استفاده نکنند که می توان به کشور آلمان اشاره کرد. از لحاظ فرهنگی بهتر است توجه کنید که تاجر های خیابانی یا رانندگان تاکسی درک درستی از زبان توریست ها ندارند. با چنین شرایطی پیشنهاد می کنیم که با همراه داشتن کتاب لغات و اصطلاحات زبان مورد نظر تلاش کنید تا ارتباط برقرار کنید و با فرهنگ و زبان مقصد نیز آشنایی به دست آورید.
 هنجار های فرهنگی

6 – درباره هنجار های فرهنگی اطلاعی ندارید و یا اهمیت نمی دهید.

ناآگاهی یا نادیده گرفتن فرهنگ و قوانین کشور مقصد، اشتباه بزرگی است که اغلب توریست ها انجام می دهند. برای نمونه، یک خرید عجله ای از سوپر مارکت محله و نداشتن لباس مناسب هنجار جامعه، اهمیت زیادی ندارد اما هنگام بازدید از ساختمان ها و عمارات باشکوه مانند کلیسا ها، مساجد و نمونه های دیگر، ملزم به رعایت پوشش مناسب می باشید. گفتنی است که برخی از رستوران ها و مراکز تجاری قوانین خاصی نسبت به پوشش افراد مراجعه کننده دارند و تنها از افرادی که دارای پوشش استاندارد باشد استقبال می کنند. قبل از بیرون رفتن به کفش ها و پوشش خود نگاه کنید، بهتر است کفش های راحتی و مناسبی بر پا کنید. اگر در کشوری مانند ایتالیا باشید سعی کنید یک جفت کفش کتانی به همراه داشته باشید در غیر این صورت هنگام راه رفتن در خیابان های سنگ فرش شده، پا ها به شدت آسیب خواهند دید. به این نکته توجه کنید که پوشش مناسب همیشه بخاطر قوانین متفاوت کشور ها نمی باشد بلکه آرامش و احساس خوب با لباس راحتی مهم تر است. قبل از سفر درباره قوانین کشور مقصد مطالعه کنید تا با ناآگاهی احساس متفاوت بودن از جمع را نداشته باشید.
 آب و هوا

7 – به اوضاع آب و هوا دقت نکرده و آن را مهم تلقی نکرده بودید.

ساعت 4 نشده اما هوا تاریک شده است! تعجب نکنید این شرایط در طول زمستان به طور معمول در مکان هایی مانند لندن رخ می دهد. علاوه بر این مورد شاید پیش آید که زودتر شاهد غروب آفتاب باشید به ویژه در ایام کریسمس این شرایط آب و هوایی پیش می آید. گردشگرانی که ترجیح می دهند در زیر نور آفتاب و در روشنایی از زیبایی جاذبه ها دیدن کنند بهتر است فراموش نکنند که لندن مقصد مناسبی برای سفر نخواهد بود. کشور انگلستان در طول فصل زمستان بسیار سرد، مه آلود بوده و هوا بارانی است. گفتنی است که در این فصل آب و هوای اروپا نمی تواند رضایت گردشگران را به دست آورد. آب و هوای سرد اجازه تفریح و سرگرمی در فضای آزاد را نمی دهد و تنها می توانید در موزه ها، گالری ها و مکان های مشابه به گردش بپردازید. پس بهتر است قبل از سفر در انتخاب نوع سفر و مقصد خود دقت نمایید.
تصاویر بروشور

8 – گول تصاویر بروشور جعلی را نخورید.

در تصاویر هتل مناظر و زیبایی را میبینید و صاحب هتل فراموش کرده که کاشی های شکسته در اطراف استخر شنا را به تصویر بکشد. در حقیقت صاحبان این هتل ها نمی خواهند که گردشگران موارد ناخوشایند و نامناسب را ببینند و از انتخاب خود پشیمان گردند. اکثر هتل ها و اقامتگاه های ارزان قیمت و مقرون به صرفه دارای چنین شرایطی می باشند و زیبایی در عکس این مجموعه ها دروغی بیش نیست. همچنین نوبت به عکاسی از مجموعه که برسد، صاحبان ترجیح می دهند که مکان خود را به عنوان اقامتگاه مناسب تعطیلات بی عیب و نقص نشان دهند. اینکه این مکان ارزش هزینه پرداخت شده را دارد یا نه مهم نیست، شاید مبلغ کمتری از مسافران دریافت کنند. مهم این است که این هتل ها اغلب زاویه ی بهتری از مناظر پشت پنجره اتاق ندارند، از استخر شنا، بالکن خصوصی، اتاق خواب و دیگر امکانات نیز خبری نیست و در کل هتل هیچ گونه خدمات لوکس و لاکچری ندارد.

9 – ارتباط با اعضای خانواده در طول سفر را فراموش نکنید.

سال پیش دولت استرالیا تحقیقات گسترده ای درباره مسافرت مردم به خارج از کشور و برنامه ها و ارتباط ها، انجام داد. در حقیقت نیمی از مسافران با دوستان و اعضای خانواده در ارتباط نبوده اند. فراموش نکنید هیچ چیزی مهم تر از خانواده نیست، پس هنگام تعطیلات و در طول سفر ارتباط و اطلاع دادن به اعضای خانواده را از یاد نبرید. علاوه بر این، می توانید در مورد مقصد، سبک آشپزی مردم محلی و دیگر تفاوت های فرهنگی به خانواده توضیح دهید. در نهایت بهتر از هر فرد دیگری می دانید که چه کسانی نگران تان می باشند، اطلاع دادن درباره تعطیلات و اوضاع سفر چند دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید، از جاذبه های معروفی که دیدن می کنید عکس یادگاری گرفته و برای آنها ارسال کنید، دوستان جدیدی که در سفر آشنا می شوید را به خانواده معرفی کنید و لذت سفر را با خانواده شریک باشید.
سفر با همسر

10 – در هواپیما تصور داشتید که کنار همسر تان خواهید نشست.

این تصور عجیبی نیست که در طول پرواز زوج ها یا اعضای خانواده در صندلی های کنار هم بنشینند. دقت کنید که امروزه این روش هواپیمایی ها می باشد به ویژه در زمانی که از قبل صندلی رزرو ننمایید، در این صورت کنار هم بودن از خدمات لاکچری و لوکس محسوب می شود و برای این خواسته می بایستی هزینه بیشتری پرداخت کنید. اغلب اکثر مردم مبلغ اضافی پرداخت نمی کنند و در نهایت در کابین های جدا و پراکنده از هم می نشینند. ناراحت نباشید پرواز چند ساعتی بیشتر طول نمی کشد و این مشکل بزرگی نخواهد بود اما این شرایط به کل تصورات و تصاویر ذهن افراد را نابود می کند مخصوصا در سفر هایی که مسافت طولانی می بایستی طی شود. تنها یک راه حل برای این مشکل وجود دارد و آن هم به مهربانی و خوبی فرد غریبه که در کنار دست تان نشسته مربوط می شود. اگر با همسرتان یک ردیف فاصله دارید می توانید از غریبه کناری بخواهید تا جای خود را با او عوض کند در صورتی که موفق به جابجایی نشدید نیز می دانید بخاطر عشق و علاقه تمام تلاش خود را به کار برده اید، در جای خود بنشینید و تا رسیدن به مقصد و شروع سفری خاطره انگیز صبر کنید.

دلیل علمی جنگ بر سر دسته صندلی- چه افرادی هر دو دسته صندلی را به زور تصاحب می کنند؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر