لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 15 جاذبه ی توریستی برتر در شهر لیسبون
15 جاذبه ی توریستی برتر در شهر لیسبون

15 جاذبه ی توریستی برتر در شهر لیسبون

لیسبون پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور پرتغال می باشد و در ناحیه ی تلاقی رودخانه تاگوس به اقیانوس اطلس، واقع شده است. کشور پرتغال به داشتن آب و هوای گرم و روز های آفتابی شهرت دارد. موقعیت مناسب قرارگیری در مجاور رودخانه موجب شده که شهر لیسبون مانند تاریخ طولانی این سرزمین، دارای امکاناتی متنوع و جاذبه های بیشماری باشد. گذشته ای متفاوت و رنگارنگی از شهر لیسبون را می توانید در آثار باقیمانده تاریخی تماشا کنید، از جمله خرابه های قلعه موریش که بر روی یکی از هفت تپه شهر قرار گرفته است تا کافی شاپی که توسط دیوار های باستانی ویسگوت (Visigoth) محصور شده است. آثار تاریخی در سراسر شهر پراکنده شده اند. شهر لیسبون در کشف کشور پرتغال نقش مهمی داشته است و به این خاطر به خود می بالد. وجود بنا های یادبود از کاشفان بزرگ مانند واسکو دوماگا و گرامیداشت سفر های کاوشگرانه آنها، از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر لیسبون به شمار می رود. شهر لیسبون بر روی 7 تپه بنا شده است و به همین خاطر به شهر 7 تپه نیز شهرت دارد. لیسبون، قدیمی ترین شهر اروپای غربی در حال ایجاد تغییرات وسیع در سیستم حمل و نقل بوده، مرکز شهر را به سبکی مدرن و متفاوت در آورده و نواحی ساحلی را مورد بازسازی قرار داده است، اما با وجود چنین شرایطی گردشگران تمایل به تماشای محله های قدیمی و تاریخی دارند و کمتر از بخش مدرن و پیشرفته بازدید می کنند. با رزرو آنلاین هتل و برنامه ریزی مناسب از بنا های تاریخی و جاذبه های بیشمار شهر لیسبون دیدن کنید و سفری با خاطرات ماندگار برای خود ثبت کنید.


15 – موزه ی ملی کاشی آزلوجو (National Azulejo Museum)
کاشی هایی با طرح ها و رنگ های متنوع در ساختار های کلیسا ها و مغازه ها و ایستگاه های مترو بر روی دیوار ها چسبانده شده اند. این کاشی های سرامیکی به نام آزلوجو معروف می باشند و در سراسر شهر لیسبون به چشم می خورند. موزه ی ملی کاشی آزلوجو اهمیت معماری و فرهنگی تاریخچه این کاشی ها را بر اساس قدمت طولانی شهر نشان می دهد. کاشی سازی در این کشور سنتی به شمار می آید که در قرن هشتم با ورود مسلمانان به سرزمین پرتغال و با استفاده از معماری اسلامی شروع گردید و این هنر بزرگ در پرتغال توانست در قرن 16 میلادی، با استفاده از پوشش اکسید به اوج و رشد برسد. در این موزه گردشگران می توانند ویژگی های یک کاشی را به تنهایی یا در مجموعه هایی مانند پنل های دیواری با نقش و نگار فراوان را مشاهده کنند. کلیسایی که محل راهبه های کاتولیک می باشد درون این مجموعه قرار دارد و در ساختار آن می توانید نمونه های بکار رفته از هنر کاشی آزلوجو را از نزدیک مشاهده کنید.


14 – پل واسکو دوگاما (Vasco da Gama Bridge)
Vasco da Gama Bridge
ساخت پل معروف واسکو دوگاما در سال 1998 به پایان رسید، این پل نشانه ای از عظمت و پیشرفت مهندسی می باشد و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری لیسبون به شمار می رود. این پل به نام واسکو دوگاما، کاشف مشهور پرتغالی نام گذاری شده است و در حقیقت به منظور حل مشکلات ترافیکی شهر لیسبون ساخته شده است. پل واسکو دوگاما تقریبا 17 کیلومتر (11 مایل) طول دارد، و بر روی رودخانه ی تاگوس امتداد یافته است، طول این پل کابلی به قدری زیاد است که مهندسین انحنای کره ی زمین را در ساخت آن در نظر گرفته اند. ساخت این پل معروف 1.1 میلیارد دلار هزینه در بر داشت. گفتنی است که این پل دارای شش لاین می باشد و انتظار می رود که پل بتواند تا بیش از یک قرن بکار رود. گردشگران زیادی از سراسر جهان برای تماشای معماری باشکوه و بی نظیر این پل، به سوی شهر لیسبون سفر خواهند کرد.


13 – بازار تایم آوت لیسبون (Time out Market Lisboa)
Time Out Market Lisboa
قدیمی ترین بازار غذایی شهر لیسبون که قبلا بسته شده بود، در سال 2014 میلادی پس از بازسازی که مدت زیادی طول کشید، با نام بازار تایم آوت مجددا بازگشایی شد. از زمان افتتاح، این بازار بزرگ به یکی از جاذبه های مهم گردشگری شهر تبدیل شده است. سالانه بیش از 3 میلیون گردشگر برای چشیدن طعم غذا های محلی پرتغال به سوی بازار بزرگ تایم آوت می آیند. این بازار از 35 دکه و چندین رستوران تشکیل شده است که به گردشگران خدمات ارائه می دهند. گردشگران می توانند همه نوع خوراک، از پنیر گوسفندی آزیراو گرفته تا ژامبون خوک آلنتجو و شکلات آرکادیا را در این بازار تهیه کنند. دوستداران غذا و خوراکی وارد بهشت غذا شده اند و می توانند از خوردن غذا های آماده لذت ببرند، مزه غذا های نمونه و تستر ها را بچشند و یا غذا های آماده را با بسته بندی های زیبا خریده و به خانه ببرند. روزانه در ساعت 10 صبح، بازار تایم آوت لیسبون شروع بکار می کند و مکانی مناسب برای گردشگرانی است که دیر وقت صبحانه یا نهار میل می کنند یا ترجیح می دهند شام را زودهنگام صرف کنند.


12 – تندیس حضرت عیسی مسیح (Cristo Rei Statue)
Cristo Rei Statue
طرح تندیس حضرت عیسی مسیح در شهر لیسبون از تندیس مسیح منجی (Christ the Redeemer) در کشور برزیل الهام گرفته است. این تندیس بزرگ بر فراز تپه ای رو به سوی رودخانه ی تاگوس واقع شده است. این تندیس باشکوه برای تشکر از لطف خداوند که به کشور پرتغال اجازه داد تا از بدترین شرایط و وحشت جنگ جهانی دوم نجات بیابد، ساخته شده است. تندیس حضرت عیسی مسیح در سال 1959 برای بازدید عموم مردم گشوده شد. تندیس حضرت مسیح با دست هایی باز، بر روی یک طاق بزرگ قوس دار قرار دارد که این طاق نیز بر روی پایه ای مستطیلی شکل بنا نهاده شده است. آسانسوری در درون این پایه قرار دارد که گردشگران می توانند به کمک آن به سوی پایه ی تندیس بالا بروند و از تماشای منظره ی وسیع و زیبای شهر لیسبون، دهانه رودخانه ی تاگوس و پل 25 آپریل لذت ببرند. گفتنی است که پل 25 آپریل به پل گلدین گیت (Golden Gate) سانفرانسیسکو شباهت دارد و بر روی باریک‌ ترین بخش رودخانه ی تاگوس ساخته ‌شده است.
بیشتر بخوانید:


11 – میدان تجارت یا کامرس (Praca do Comercio)
Praca do Comercio
یکی از جاذبه های گردشگری مهم و معروفی که در مرکز شهر ساحلی لیسبون قرار دارد میدان کامرس می باشد. میدان تجارت یا کامرس میدانی بسیار بزرگ است که می توانید در اطراف آن ساختمان های با عظمتی از قرن 18 میلادی را مشاهده کنید. یکی از افراد برجسته پرتغالی به نام جوس اول (Jose I)، عمارتی مسکونی برای خود در این میدان ساخت و این خانه ی بزرگ بر اثر زلزله سال 1755 آوار شد. مردم محلی این میدان را به نام تریرو دو پاکو (Terreiro do Paco)، یا حیاط کاخ سلطنتی می نامند. بنای یادبودی از پادشاه بر روی اسب در مرکز این میدان قرار داده شده است. گفتنی است که در سال 1873 یک کمان پیروزی بزرگ که به سمت شمال اشاره دارد ساخته شد و به این بنای یادبود افزوده گردید. هتل ها، مغازه ها، و رستوران هایی در اطراف این میدان وجود دارند که باعث شده اند این میدان آفتابی یک جاذبه و مقصد تفریحی محبوبی برای توریست ها محسوب شود. گردشگران در کنار صرف غذا های لذیذ می توانند از تماشای منظره های زیبای کنار ساحل لذت ببرند.


10 – بنای یادبود اکتشاف (Monument to the Discoveries)
Monument to the Discoveries
سنگ بنای سفید بسیار بزرگ یادبود اکتشاف (Padrão dos Descobrimentos)، مانند یک کشتی با بادبان هایی برافراشته در خط ساحلی رودخانه ی تاگوس قرار گرفته است. در گذشته سفر های اکتشافی بسیار مهم پرتغالی ها، از این مکان شروع می شد. این بنای یادبود برای گرامیداشت اینفنت دام هنریک (Infante Dom Henrique) که بعد ها با نام شاهزاده هنری دریانورد شهرت یافت، ساخته شده بود. این شاهزاده در عصر اکتشافات پرتغال پیشگام بود و به همین خاطر تندیس او در قسمت جلوی کشتی قرار دارد و در کنار این مکتشف دیگر کاشفان و قهرمانان ملی قرار گرفته اند. گردشگران می توانند به کمک آسانسور به بالای عرشه این کشتی رفته و از نزدیک این نماد شهر لیسبون را تماشا کنند.


9 – موزه کالوست گلبنکیان (Museu Gulbenkian)
Museu Gulbenkian
موزه ی کالوست گلبنکیان در شمال شهر لیسبون واقع شده است و یک موسسه ی ناسودبر و غیرانتفاعی می باشد که با دارایی های یک تاجر نفتی ساخته شده است. این موزه مجموعه شخصی و هنری گلبنکیان را که در طول زندگی اش جمع آوری کرده بود را نشان می دهد. گردشگران می توانند یک تجربه ناب و خاصی از این مجموعه ی با ارزش به دست آورند. با وجود اینکه کالکسیون این موزه کوچک می باشد اما هر یک از موارد موجود درون آن فوق العاده برجسته و مهم می باشند. در این موزه ی کوچک می توانید آثار هنری از مونه نقاش فرانسوی، پير رونوار و رامبرانت نقاش هلندی تا جواهرات لالیک، یشم چینی و ظروف چینی ایرانی را مشاهده کنید. بهترین گزینه ها در هر زمینه و دوره ی هنری در تاریخ هنر را می توانید در این کلکسیون ببینید. موزه ی کالوست گلبنکیان اغلب به عنوان میزبان گالری های جهانی مورد استفاده قرار می گیرد.


8 – میدان روسیو، میدان پدرو چهارم (Rossio Square – Pedro IV Square)
Rossio Square
گفتنی است که در شهر لیسبون هیچ مکانی را بهتر از میدان پدرو چهارم، نمی توانید بیابید که در آن بتوان زندگی مردم محلی را از نزدیک تجربه کرد. میدان روسیو یا میدان پدرو چهارم در منطقه ی باشکوه پومبالینه (Pombaline) در مرکز لیسبون قرار دارد و معروف ترین میدان شهر به شمار می رود. میدان روسیو از قرون وسطی تا به امروز یکی از مهم ترین مکان های گردهمایی برای مردم شهر محسوب می شده است. در دوران تفتیش عقاید در قرن 16 میلادی، این میدان به عنوان مکانی برای اعدام های عمومی مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه این میدان به مکانی برای ملاقات دوستان تبدیل شده است، مردم قبل از حضور در تئاتر ملی که در ضلع شمالی میدان قرار دارد، در کافی شاپ ها یا کافه های اطراف میدان نوشیدنی میل می کنند.


7 – آسانسور سانتا جاستا (Santa Justa Elevator)
Santa Justa Elevator
آسانسور سانتا جاستا در ناحیه ی مرکز شهر واقع شده است و گردشگران می توانند چشم انداز های لذت بخشی از شهر دوست داشتنی لیسبون را تماشا کنند. این آسانسور معروف در سال 1902 ساخته شده است و در واقع رائول مسیور شاگرد گوستاو ایفل، معمار فرانسوی برج ایفل، طراحی و معماری این آسانسور را بر عهده داشته و طرح این اثر از برج ایفل الهام گرفته است. این برج آهنی مسافران را به سوی سکویی می برد که با عبور از آن می توانند از خرابه های کلیسایی در سبک معماری گوتیک به نام صومعه ی کارمو (Carmo Convent)، بازدید کنند. این کلیسای باستانی در جریان زلزله ی 1755 میلادی ویران شد. همچنین گردشگران می توانند با عبور از راه پله ها به سوی بالای آسانسور پیش روند و از منظره های دیدنی در منطقه بیسا (Baixa)، لذت ببرند.


6 – آلفاما (Alfama)
Alfama
قدیمی ترین محله در شهر تاریخی لیسبون، منطقه ی آلفاما است که در سراسر آن بنا های باشکوه معماری قرار گرفته است، تاریخ برخی از این شاهکار های معماری شهر به دوران حضور مسلمانان و معماری اسلامی باز می گردد. خیابان های پر پیچ و خم محله ها، غذاهای خوشمزه و کلوب های آواز خوانی، محله ی آلفاما را از دیگر مناطق متفاوت تر و جذاب تر کرده و این ناحیه را به یک جاذبه ی توریستی معروف تبدیل کرده است. گردشگران می توانند در کنار کافه ها و کلوب های این ناحیه، از لارگو دو چفریز دو دنترو (Largo do Charariz de Dentro) دیدن کنند و در این مکان از شنیدن موسیقی سنتی پرتغالی لذت ببرند. میدان محله یکی دیگر از مکان های دیدنی است که در اطراف این محله ی پر از تپه به چشم می خورد. گردشگرانی که به دنبال تماشای چشم انداز های وسیع از محله ی آلفاما و رودخانه ی تاگوس می باشند بهتر است به سوی دروازه ی موریش که به دست مسلمانان ساخته شده است حرکت کنند.


5 – آکواریوم اقیانوسی لیسبون (Lisbon Oceanarium)
 Lisbon Oceanarium
یکی از بهترین و مدرن ترین جاذبه های گردشگری محبوب در شهر لیسبون، آکواریوم اقیانوسی می باشد. این آکواریوم برای نشان دادن شرایط بهبود و پیشرفت شهر، در زمان برگزاری نمایشگاه جهانی سال 1998 ساخته شد. آکواریوم اقیانوسی در منطقه پارک داس ناکوئس (Parque das Nações) در شمال شرقی لیسبون قرار گرفته است و بزرگ ترین آکواریوم سرپوشیده اروپا به شمار می رود. این آکواریوم به 4 زیست بوم گروه بندی شده و هریک از این زیست بوم ها اقیانوسی خاص و متفاوت را نشان می دهند. علاوه بر تمام شکل های زندگی دریایی از کوسه ها و سفره ماهی ها گرفته تا پنگوئن ها و سمور آبی، گیاهان فلورا و جانوران ناحيه يا دوران بخصوص هر اکوسیستم را می توانید در این آکواریوم تماشا کنید. قدم زدن در کنار مخزن ماهی های رنگارنگ و پرواز پرنده های استوایی بر بالای سر ماهی ها، تجربه ای شگفت انگیز و متفاوت است که در سفر به لیسبون بهتر است این فرصت را از دست ندهید.


4 – صومعه ی جرونیموس – ژرونیموس (Jeronimos Monastery)
Jeronimos Monastery
معماری منحصر به فرد صومعه ی جرونیموس از سبک های گوتیک و معماری اسلامی تاثیر گرفته است، همچنین سبک معماری مانوئلین نیز در این اثر بکار رفته است. صومعه ی جرونیموس به خاطر عظمت و شکوه خاص معماری آن به یکی از برترین جاذبه های توریستی شهر لیسبون تبدیل شده است. صومعه ی جرونیموس در منطقه ی بلم (Belém) واقع شده است. این مجموعه ی بزرگ جهت بزرگداشت کاشفان بزرگ پرتغالی در دهه 1500 ساخته شد. در ساخت این صومعه سنگ های آهکی طلائی رنگی بکار رفته، و یک شاهکاری از ایوان های سنگی حکاکی شده، سقف و پنجره های مشبک را می توانید مشاهده کنید. سفرهای واسکو دا گاما به هند، لیسبون را به یک شهر ثروتمند دریایی تبدیل نمود و آرامگاه این مکتشف پرتغالی در شبستان این صومعه قرار گرفته است.


3 – تراموا 28 (Tram 28)
Tram 28
روزگاری ماشین های برقی قدیمی تنها وسیله حمل و نقل اصلی در شهر لیسبون به شمار می رفتند، امروزه این تراموا ها کاربردی ندارند اما گردشگران می توانند به یاد آن دوران از ماشین های قدیمی استفاده کنند و بر خط تراموای 28 سوار شوند. این تراموای برقی قدیمی مسافران را به بخش های قدیمی شهر می برد و گردشگران می توانند برخی از مشهور ترین مکان ها و جاذبه های توریستی شهر زیبای لیسبون را از نزدیک تماشا کنند. اغلب گردشگران با سوار شدن به تراموای 28 به سوی قلعه ی سائو جرج می روند تا از چشم انداز های وسیع و باشکوه دیدن کنند، اما مردم محلی نیز برای جابجایی های روزانه از این تراموا استفاده می کنند. گردشگران با تراموای 28 روش مناسبی برای گردش در شهر و آشنایی با مردم لیسبون را انتخاب می کنند.


2 – قلعه سائو جورج (Sao Jorge Castle)
Sao Jorge Castle
یکی از قدیمی ترین جواهرات شهر لیسبون، قلعه سائو جورج یا سنت جورج می باشد که بر فراز تپه ای در منطقه ی آلفاما واقع شده است. محبوب ترین جاذبه ی شهر لیسبون نشان دهنده ی معماری و تاریخی است که این سرزمین تحت سلطه ی مسلمان ها بوده است. گفتنی است که قبلا در این مکان بنا هایی توسط رومی ها و قبايل ژرمني به نام ويزى گات ها نیز ساخته شده بود. در سال 1147 مسلمانان بیرون رانده شدند و قلعه ای که آنها ساخته بودند به عنوان اقامتگاه سلطنتی پرتغالی ها تا اوایل قرن 16 میلادی مورد استفاده قرار گرفت. امروزه ناحیه ی اقامتی سلطنتی به موزه ای تبدیل شده است که نمایشگاه های باستان شناسی در آن برگزار می شود. بالا رفتن از خندق های این قلعه یکی از جالب ترین فعالیت ها برای توریست ها به شمار می رود. گردشگران می توانند چشم اندازی فوق العاده زیبا در دیوار ها و برج های قلعه را تجربه کنند.


1 – برج بلم (Belem Tower)
belem_tower

برج بلم با نام برج سنت وینسنت نیز شناخته می شود، این برج در مکانی واقع شده که روزگاری جزیره ای در رودخانه ی تاگوس بوده است. قدمت این برج به سال 1515 میلادی بر می گردد. برج بلم برای جلوگیری از حملات بیگانگان و همچنین استقبال از دوستان لیسبون ساخته شده بود. این برج 4 طبقه، دارای دژی است که در دوران اکتشاف از سنگ آهک ساخته شده بود. این دژ فضایی کافی برای 17 توپ داشته که می توانستند تا مسافت های طولانی شلیک کنند. مجسمه ی بانوی بازگشت امن به خانه در این برج رو به سوی رودخانه قرار دارد تا از دریانوردان در طول سفر محافظت کند. گفتنی است که این برج جزو میراث فرهنگی یونسکو به شمار می ‌رود.

بهترين شهرهاي تفريحي اروپايي در سال 2018
ادامه مطلب

4/5 - (4 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر