لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> هفت تجربه از سافاری در آفریقا و رام نشدنی ترین جاهای دیدنی دنیا
هفت تجربه از سافاری در آفریقا و رام نشدنی ترین جاهای دیدنی دنیا

هفت تجربه از سافاری در آفریقا و رام نشدنی ترین جاهای دیدنی دنیا

چیزهای کمی وجود دارند که به اندازه تماشای دسته ای از شیرهای در حال آفتاب گرفتن در زیر گرمای بعدازظهر جالب و هیجان انگیز باشند، آن هم در حالیکه به خوردن گوشت شکار خود مشغول اند. این صحنه چشم اندازی بی نظیر، صادقانه و بی پرده از بخشی از طبیعت است که کمتر مستندی می تواند آن را به تصویر بکشد. رفتن به سافاری یا همان سفر اکتشافی به آفریقا اتفاقی است که شاید تنها یکبار در زندگی شما اتفاق بیافتد. اما انتخاب کشور مقصد، تجهیزات و وسایل همراه و نیز انتخاب هدف خاص، همگی پروسه سنگین و پیچیده ای است. رزرو هتل در طول سافاری همچون پیدا کردن هتل نزدیک به پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری از اهمیت زیادی برخوردار است. بیشتر افراد شما را ترغیب می کنند به حیوانات نزدیک شوید ولی کمتر گردشگری می تواند اینکار را بخوبی و با رعایت اصول به نحو صحیحی انجام دهد.
آژانسهای گردشگری وجود دارند که برای این سفرها رزرو انجام می دهند و تجربه ای ناب و فراموش نشدنی را برای مسافران خود رقم می زنند؛ اما در کنار همه ی اینها حفاظت از حیوانات و نیز حفظ حقوق ساکنین منطقه نیز در نظر گرفته می شود.؛ این حفاظت از طریق پروژه های خدماتی، حفظ فرهنگ و یا استخدام افراد بومی صورت می گیرد. در ادامه هفت سافاری معرفی می شود که مطمئنا توجه علاقه مندان به این نوع سفر را بخود جلب می کند.

آژانس بوش کمپ

آژانس بوش کمپ
مکان: زامبیا
این آژانس در جنوب پارک ملی لانگورا در زامبیا، امکان دسترسی بی نظیر گردشگران به حیات وحش از جمله شیرها، ببرها، زرافه ها و تعداد بیشماری از فیل ها را فراهم می سازد. گردشگران می توانند در لوژ اصلی آژانس و یا کمپ های دایر شده در سرتاسر پارک اقامت داشته باشند. هیچ یک از این اقامتگاه ها به وای فای یا تلویزیون دسترسی ندارند و این یعنی دور بودن کامل از شبکه های ارتباطی که خود به معنای واقعی یک هدیه است.
در کنار همه این موارد، گردشگران از اینکه پولهایشان صرف حفاظت از حیات وحش و جامعه اطراف آن خواهد شد، احساس خوبی خواهند داشت. بوش کمپ برنامه تغذیه ای دارد که بر طبق آن در دو مدرسه محلی هر روز یک وعده غذا به دانش آموزان داده می شود و نیز حامی مالی صدها دانش آموز نیز می باشند. آنها پیش قدم برنامه دیگری تحت عنوان ” تعهد نسبت به آب تمیز” نیز شدند و چندین چاه بزرگ در اطراف روستا احداث کردند تا آب آشامیدنی سالم و رایگان در اختیار روستاییان قرار گیرد.
آژانس تائو سافاری
آژانس تائو سافاری
مکان: تانزانیا، رواندا و زانزیبار

به گردشگرانی که بدنبال تجربه سفر به مکانهای زیادی هستند شرکتی بهتر از تائوک پیشنهاد نمی شود. در برنامه سفر 13 روزه ” gorilla safari”این آژانس که در گروهی کوچک ترتیب داده شده است، گردشگران با اتومبیل از میان سه کشور مختلف و پارکهای ملی آنها عبور می کنند؛ همچنین به آنها فرصت داده می شود در سافاری خصوصی به اقیانوس و تور ادویه در زانزیبار نیز شرکت کنند تافرهنگی بومی منطقه را بهتر و عمیقتر درک کنند و همچنین گردشگران به ” گردشی بدنبال گوریل ها” در رواندا برده می شوند؛ جاییکه این موجودات زیبا در سکونتگاه طبیعیشان حفاظت می شوند. در طول این سفر، گردشگران به لطف سخنرانی که در olduvai Gorge مکانی که قدیمی ترین بشر اولیه در آن یافت شد، با پیشینه این منطقه بخوبی آشنا می شوند. می توان برای تماشای بهتر منطقه بر بالن هوای گرم سوار شد و در هنگام طلوع خورشید بر فراز منطقه سرنگتی به گردش پرداخت.

آژانس والدرنس سافاری
مکان: بوتسوانا

گرچه برنامه های سافاری در چندین کشور آفریقایی برگزار می شود ولی بهترین سفر، سفری متفاوت در بوتسوانا خواهد بود. در طول سافاری 4 روزه گردشگران به دو کمپ لوکس برده شده و در برنامه های حفاظت از منابع طبیعی در حال برگزاری در کمپ شرکت خواهند کرد. شما در کنار گله فیل ها بیدار خواهید شد و سپس پروازی به مومبو خواهید داشت؛ جاییکه که چشم انداز حیات وحش آن شهرت بینظیری دارد. در اینجا، بیشتر با پروژه حفاظت از منابع طبیعی کرگدنها در بوتساوانا و نیز برنامه ازدیاد نسل کرگدنهای سیاه و سید آشنا خواهید شد. فرقی نمی کند کدام سفر را انتخاب کنید، بخشی از تمامی سافاری ها به برنامه های حفاظت از منابع طبیعی و حیات وحش اختصاص داده شده است؛ درصدی از درآمدهای این سافاری ها در اختیار انجمن wilderness wildlife trust قرار می گیرد.
آژانس نچرال وورد سافاری

آژانس نچرال وورد سافاری
مکان: اسوالبارد

سافاری تنها در آفریقا اتفاق نمی افتد. تور نچرال وورد سافاری را انتخاب کنید؛ این برنامه نه تنها حامی مالی چندین انجمن خیریه در سرتاسردنیاست بلکه گردشگران در طول این تور به 42 منطقه مختلف در سرتاسر دنیا برده می شوند تا شاهد مناظر و تجربه هایی بی نظیر باشند. تجربه ” عکاسی از خرس های قطبی” این تور را امتحان کنید؛ در این تجربه با “سلطان قطب” رو در رو خواهید شد. در سال 2019، گردشگران می توانند در تور 11 روزه ی نچرال وورد سافاری به همراه عکاس مشهور دنیا اندی من شرکت کنند. این سفر با قایقی کوچک از مجمع الجزایر اسوالبارد شروع شده 12 گردشگر را برای قایق سواری متفاوت با خود همراه خواهد کرد. در روی عرشه، گردشگران با خدمه و آقای من ملاقات خواهند داشت و در قالب گردهمایی هایی کوچک در مورد موضوعات عکاسی ، حفاظت از حیات وحش و دیگر موارد بحث و گفتگو خواهند داشت. البته خرس هاس قطبی تنها هدفهای این سفر نیستند. روباههای قطبی، والها، خوکهای آبی ( سیل ها)، فیلهای دریایی نیز در طول سفر همراه گردشگران خواهند بود.
آژانس اند بیاند

آژانس اند بیاند
مکان: کنیا

هنگامیکه صحبت از سافاری است مطمئنا اندبیاند انتخاب جالبی خواهد بود. در طول این تور ” سفری هدفمند” به کنیا خواهید داشت؛ گردشگران در برنامه سفر بشردوستانه 12 روزه ای به کنیا شرکت خواهند کرد. ماجراجویی از نایروبی آغاز می شود؛ جائیکه گردشگران مطلب بیشتری را در مورد حفاظت از حیوانات یاد خواهند گرفت و نیز می توانند فیلی را از مراکز نگهداری فیل های یتیم دیوید شلدریک برای پرورش درخواست کنند. در مرکز نگهداری از زرافه ها می توان به زرافه های روسشچیلد با دست غذا داد و با اعضای صندوق “تامین سرمایه برای آموزش رهبران جامعه” با هدف درک بهتر تلاشها در زمینه فراهم ساختن فرصتهای آموزشی برای کودکان محلی ملاقات داشت. در طول سفر با جنگجویان ماسایی در پارک ملی چیولو هیل همراه خواهید شد تا چیزهای بیشتری در مورد قبایل بومی یاد گرفته و با سنت های منحصربفرد آنها آشنا شوید و نیز زمان خود را در حفاظت گاههای اول پجتا و لوا دوون بگذرانید، همان جاییکه کرگدنها و موش خرمایی های زمینی زندگی می کنند.
آژانس ترافالگار
آژانس ترافالگار

مکان: نامیبیا

گرچه این آژانس در این عرصه نوظهور است ولی یکی از قدیمی ترین آژانس های مسافرتی در نامیبیا به شمار می رود که هدف و روش آن کاملا مشخص و دقیق است. ترافالگار همکار برنامه حفاظت از حیات وحش حیوانات در دنیاست که هدف آن بهبود زندگی حیوانات در راستای صنعت گردشگری است. اگر بدنبال سافاری برای خانواده خود هستید مطمئنا ماجراجویی در نامیبیا با ترافالگار انتخاب مناسبی است. در طول ماجراجویی 14 روزه، گردشگران در مخفی گاه حیات وحش در کالاهاری اقامت خواهند داشت؛ جاییکه در آن زمان خود را در کنار مردمان بومی سان خواهند گذراند و از تماشای حیوانات بومی در طول سفر لذت خواهید برد. گردشگران می توانند از پروژه روستای اوتجی کاندرو هیمبا نیز دیدن داشته باشند. هزینه این پروژه از طریق وجوه دریافتی از تورها برای غذا و دیگر مایحتاج ها تهیه می شود و این نکته اهمیت سفر شما را بخوبی مشخص می کند.
آژانس کانتیکی
مکان: آفریقای جنوبی
گردشگران با برنامه سفر آژانس کانتیکی تحت عنوان سفر به آفریقای جنوبی و شرق جدید با نام Cape, Safari and Falls اطمینان حاصل می کنند که هزینه صرف شده برای ساخت دنیایی بهتر بکارگرفته می شود. کانتیکی همچون برند خواهر خود ترافالگار، همکار برنامه حفاظت از حیات وحش حیوانات در دنیاست. در طول این سفر گردشگران 5 حیوان بزرگ آفریقا یعنی شیر، پلنگ، فیل، بوفالوی کیپ و کرگدن را در پارک ملی کراگو از نزدیک مشاهده می کنند. همچنین در طول این برنامه سفر، گردشگران از نزدیک شاهد یکی از هفت عجایب طبیعی دنیا یعنی آبشارهای ویکتوریا خواهند بود. همه این تجربه ها در چوبه، بوتساوانا گرد هم آورده شده اند؛ این منطقه همانجایی است که گردشگران به تماشای غروب خورشید در کنار گله های اسب آبی می نشینند.

ده ساحل زیبا و تماشایی در آفریقای جنوبی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر