لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> کشتی های تفریحی آینده
کشتی های تفریحی آینده

کشتی های تفریحی آینده

در عصر کشتی های تفریحی عظیم، برای سازندگان سخت است بتوان بدون ساختن چیزی حداقل به ابعاد یک شهر کوچک و انداختن آن به آب دوام آورد. وسایل حمل و نقل روز به روز هوشمندتر می شوند، پس به یاد داشته باشید که هوشمندانه سفر کنید.
حال، سازندگان کشتی های تفریحی بجای تنها بزرگ کردن ابعاد کشتی هایشان، با ابتکار به خرج دادن در طراحی و اعمال تغییرات بنیادی در قوانین مهندسی کشتی سازی در فکر ساخت چیزی متفاوت اند. با وب سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
آخرین مثال برای این موضوع Celebrity Edge، کشتی بزرگ اما نه غول پیکری است که در حال حاضر در حال ساخته شدن در کارخانه ی کشتی سازی در شمال غربی ساحل فرانسه است. از نمای بیرونی، کشتی استاندارد و البته مسحور کننده ای بنظر می رسد. اما Edge چیزی نامتعارف در داخل دارد، یک طراحی اسکلت داخلی مبتکرانه که سازندگان آن ادعا می کنند سفرهای دریایی را باشکوه تر از همیشه خواهد نمود.
تمامی کشتی های تفریحی پیش از این وابسته به قواعد کشتی سازی متعلق به قرن ها پیش بودند که نیازمند داشتن بدنه ای مستحکم برای برپا نگه داشتن کشتی می باشند. با جابجا کردن مرکز ثقل به وسط، گوشه های Celebrity Edge بازتر شده که سبُکی حداکثری و شانس ساخت سوئیت هایی با نمای فوق العاده و پانورامایی به اقیانوس را می دهد. این کشتی تماما با استفاده از تکنولوژی سه بعدی طراحی شده که مهندسین را قادر به وسعت دادن به مرزهای امکان پذیری کرده، مادامیکه چیزی را ساخته که می تواند قدرت شناوری و ماندگاری در سفرهای سخت دریاهای پهناور را داشته باشد. سازندگان کشتی می گویند زمانی که اولین مسافرین کشتی در دسامبر 2018 از فلوریدا به سمت دریای کارائیب حرکت کنند، آنقدر به سطح اقیانوس نزدیک هستند که انگار از ریل حفاظ کشتی رد شده اند. هزینه ی ساخت چنین سازه ای رقم هنگفت 1 میلیارد دلار است و یک کشتی خواهر خوانده به نام Celebrity Apex قرار است در سال 2020 ساخته شود.
با در نظر داشتن 28 میلیون مسافری که انتظار می رود در سال 2018 در سراسر جهان سفر دریایی داشته باشند ( با توجه به 24.7 میلیون نفر در سال 2017)، چنین سرمایه گذاری عظیمی بنظر ارزشش را داشته باشد. اما شرکت Royal Caribbean Cruises سازنده ی کشتی، باید در بازاری شلوغ خود را برجسته نشان دهد. دیگر شرکت های کشتی سازی نیز در حال ساخت کشتی های جدید برای گرفتن سهم خود از بازاری 45.6 میلیارد دلاری هستند. پس آیا Celebrity Edge می تواند این امید را زنده نگه دارد؟

این مقاله به بررسی این کشتی در هنگام ساخت پر تب و تاب آن در این کشتی سازی فرانسوی تا هنگام بهره برداری می پردازد.

Cruise control

کروز کنترل
با طلوع آفتاب و از بین رفتن مه صبحگاهی، کشتی بر روی اسکله نمایان می شود، در حالی که تمام بخش های آن به جز دکل کش جانبی بزرگ آن آماده ی راه اندازی است. سازندگان می گویند تا تاریخ سپتامبر 2018 ، 95.6 درصد از کشتی آماده می شود. ریچارد فِین، رئیس کل شرکت Royal Caribbean Cruises می گوید: ” چیز زیادی از ساخت باقی نمانده، اما بخش باقی مانده بخشی نمایان است.”

کارگران همه جا هستند. در این مرحله، ساخت کشتی نیازمند کلاه های محافظ و عینک مخصوص است رنگ کاری ها در گوشه ای بهبود نهایی داده می شوند و در قسمتی دیگر افراد در حال بریدن چوب هستند. زمین پوش ها پهن شده و تمیز می شوند. کار بسیار حساس است، اما با توجه به ساختار فوق العاده ی کشتی که کامل شده و به آب انداخته شده، این شرکت در مورد چیزی که آن را طراحی بسیار متمایز کشتی می داند هیجان زده است.

 کشتی های تفریحی آینده
لیزا لوتوف پرلو از اعضای هیئت مدیره می گوید:” هیچگاه قصد ساخت آن به عنوان کشتی ای بزرگتر را نداشتیم.” اما تیم او می خواستند توجهات را به خود جلب کنند، و با بکارگیری تکنولوژی مرزهای جدیدی را ایجاد کردند. فِین می گوید وسعت استفاده از مدل سازی سه بعدی در ساخت این کشتی بی سابقه است.
او می گوید:” تمامی کشتی های ساخته شده در دهه ی اخیر از پردازش سه بعدی برای درک بیشتر از آنچه می سازند استفاده کرده اند. اما این کشتی بطور کامل با طراحی سه بعدی ساخته شده و این توانایی را به ما داده که کارهایی بکنیم که قبلا نمی توانستیم.”
با جابجایی مرکز ثقل کشتی، تصور تیم طراحی از پنجره های سرتاسری از زمین تا سقف در اتاق خواب ها و داشتن نمای کامل به اقیانوس از پنجره ها تبدیل به واقعیت شده است.
 کشتی های تفریحی آینده
فِین می گوید: ” کشتی ها بطور سنتی با چیزی که اسکلت خارجی نامیده می شود ساخته می شوند، بنابراین اسکلت در بخش خارجی کشتی است. اما اگر اسکلت در قسمت بیرونی کشتی باشد، بدین معناست که فضای بخش خارجی کشتی اساسا بسته است.”
پس چطور می شود که تابحال این کار انجام نشده است؟ فین توضیح میدهد که این کار انجام شده اما با این وسعت نبوده است.
به همین دلیل است که بالکن های نامحدود کشتی قابل توجه اند. بالکن ها که توسط طراح داخلی مشهور کلی هوپن خلق شده اند، در هر یک از 1467 اتاق خواب گنجانده شده اند. و البته که قابل تحسین اند، حتی زمانی که کشتی در کنار یک محل ساخت و ساز پهلو گرفته باشد. بالکن بطور یکپارچه با اتاق ادغام شده است. با فشردن یک دکمه بسادگی می توان بالکن را به یک فضای مستقل تبدیل کرد، سپس پنجره های وسیع را می توان به پایین کشید تا بالکن ها را مستقیما رو به دریا قرار داد. فین می گوید:” ما اساسا چیزی بین کابین و بالکن قرار نداده ایم.”

زمانی که کشتی Edge رونمایی شود، ظاهرا قرار است شش ویلای مجلل دو طبقه ی کشتی، که هر کدام دارای استخر شیرجه ی مخصوص خود است نیز در صحنه حاضر باشند.


طراحی های عظیم
 کشتی های تفریحی آینده
جدا از اینها، کشتی تمام آن جلال و شکوهی که از یک ناوگان دریایی جدید انتظار می رود که هدفش سفر تفریحی مجلل برای مسافران است را دارد.
تالار بزرگ و رویایی بخش مرکزی کشتی را شکل می دهد. چلچراغ مسحور کننده، که آمیزه ای از نور و هنر است، و از 765 لامپ ال ای دی تشکیل شده، فضایی که مسافرین در آن اجتماع کرده و در رستوران های شیک غذا می خورند را نورانی می کند.
 کشتی های تفریحی آینده
فضای داخلی کشتی کار تیم طراحی پاریسی جوئن مانکو است، که در ساخت رستوران ژول ورن در برج ایفل دست داشته اند. طرح کلی آن ترکیب ایده های مدرن با الهام از عصر طلایی سفرهای اقیانوس اطلس است. لوتوف پرلو می گوید:” این قسمت به شیوه ای مدرن و مجلل طراحی شده است. من همیشه کشتی هایمان را به هتل هایی زیبا که به سرتاسر زمین سفر می کنند توصیف می کنم.”
 کشتی های تفریحی آینده
این کشتی با تاکید بر داشتن قابلیت سفر دریایی با طراحی جدیدش، مراحل ساخت را با جزئیات نشان می دهد. فین تشریح می کند که چنین کشتی هایی مثل آجرهای لگویی و ابتدا از سقف سرهم می شوند. “بلوک ها را بصورت وارونه کار می کنند و این کار را در مقطع های کوچک انجام می دهند و سپس آنها را بر می گردانند، که بنظرم شگفت انگیز است.”
زمانی که کشتی به داخل آب منتقل می شود، باید دو بار کارآزمایی شود. یک بار آن از قصد سخت خواهد بود، تا حد و حدود کشتی کاملا سنجیده شود. Edge آن را با موفقیت گذرانده است. کشتی همچنین یک کمان سهموی دارد، یکی دیگر از ابتکارات این شرکت که ادعا می کند باعث بازدهی بیشتر انرژی می شود، که بحثی هم اقتصادی و هم محیط زیستی است.
این موضوع برپایه ی طراحی های پیش انجام شده ی “کمان پیازی” است که با قرار دادن پروانه های کشتی در جلوی کشتی به منظور کاهش اصطکاک در آب انجام شده است. فین می گوید:” هنوز هم کمان پیازی وجود دارد. فقط شامل غلافی اضافه است که به کشتی اجازه ی بازده بالای انرژی را می دهد. پروانه های کشتی در جلو هستند و نه عقب، بنابراین چیزی مانع رسیدن آب به پروانه نمی شود.”
 کشتی های تفریحی آینده
در بالای خط آب، Edge ویژگی های بسیار زیادی دارد. سکوی استخر کشتی با دو حوضچه ی آب داغ عظیم لیوان شکل احاطه شده است. در سکوی بالا، یک پشت بام سبز با پیکره های درخت مانند و سردر ایکس شکل وجود دارد.

بخش آب درمانی در زمان بازدید آماده نبود، اما آن هم توسط هوپن طراحی شده و قرار است مساحتی 6700 متر مربعی داشته باشد.

 کشتی های تفریحی آینده

فرش جادویی
و نوبت به “فرش جادویی” می رسد که ایده ای بسیار جالب است.
یک پلتفرم متحرک نارنجی رنگ که دنباله ای برای کشتی را شکل می دهد و به بالا و پایین آن حرکت می کند، و بسته به موقعیت آن نقش متفاوتی می گیرد. این پلتفرم زمانی که افراد روی آن هستند حرکت نمی کند. این پلتفرم می تواند از سکوی 16 در بالا، تا سکوی 2 در پایین حرکت کند و با دقت به سوار شدن و پیاده شدن مسافرین کشتی در مقاصد مختلف کمک کند.
برایان آبل، نایب رئیس برنامه ریزی هتل برای کشتی Edge می گوید:” در اصل ما آن را طراحی کردیم تا پلتفرمی با ملایمت باشد، تا بتوان تجربه ی بهتری فراهم آورد. بعد متوجه شدیم که فقط 20 درصد مواقع از آن استفاده می کنیم. پس چه کار دیگری نیز می توانستیم با آن انجام دهیم؟ اینجا بود که این ایده به سرمان زد که آن را شبیه یک رستوران یا دنباله ای از سکوی استخر یا بخش غذاخوری کنیم. عالی خواهد بود که کشتی را ترک کنید و به آن برگردید، و زمانی که برگشتید موزیک در حال پخش باشد و نوشیدنی و امواج دریا، و قایق های تفریحی دیگر از خود می پرسند روی آن کشتی چه خبر است؟ “
 کشتی های تفریحی آینده
بنا بر اعلام شرکت Celebrity Cruises، رزرو مسافرین برای این کشتی به سرعت در حال انجام است، اما زمانی که تازگی و ابتکار کشتی در معرض دید قرار گیرد و به شناخته شدن آن کمک کند، چالش اصلی برقرار نگه داشتن هدف آن که برگرداندن سرمایه ی 1 میلیارد دلاری است خواهد بود.
سو برایانت، مقاله نویس مجله ی ساندی تایمز می گوید: ” با دیدن Celebrity Edge در مراحل نهایی ساختش، باور دارم که حقیقتا یک تغییر شگرف در کشتی های تفریحی خواهد بود. طراحی های واقعا مبتکرانه ای انجام شده است. از کابین های بالکن دار هوشمندانه که بسیار بزرگتر از کشتی های رقیب هستند گرفته تا فرش جادویی، پلتفرمی که به مانند رستورانی معلق در گوشه ای از کشتی ایفای نقش می کند. در یک شب گرم در دریای کارائیب، بهترین انتخاب برای صرف شام خواهد بود.”
برایان اضافه می کند که این کشتی حتی می تواند توجه گردشگران قدیمی تر را به خود جلب کند. ” کسانی که پیش تر خود را اهل تفریح به حساب می آورده اند.”
لوتوف پرلو می گوید که مطمئن است Edge، با سقف های مرتفعش، حس دلباز بودنش، اندازه ی به نسبت مناسبش و نماهای وسیع به بنادر و اقیانوس ها از پنجره هایش، سربلند خواهد بود.
او می گوید: ” مردم فضادار بودن آن را و زیباییش را خواهند دید، تجربه ای که ما فراهم آورده ایم را خواهند دید و می گویند: خدای من تابحال روی چنین کشتی تفریحی سفر نکرده بودم، قطعا دلم می خواهد با Edge سفر کنم.”

اولین تاکسی های خودران در سنگاپور
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر