لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> سفری پرهیجان برای تماشای کشتی های غرق شده در زیر دریا
سفری پرهیجان برای تماشای کشتی های غرق شده در زیر دریا

سفری پرهیجان برای تماشای کشتی های غرق شده در زیر دریا

تماشای کشتی های به گل نشسته و غرق شده برای بسیاری از گردشگران لذت بخش است، در ادامه جاذبه ی کشتی های شکسته و غرق شده در گوشه و کنار جهان را معرفی می کنیم. پیشنهاد می کنیم به سوی کیش سفر کنید و با رزرو هتل های کیش و اقامت در هتل ترنج کیش به بازدید از کشتی غرق شده یونانی بپردازید و سفر بی نظیری را تجربه نمایید. گردشگرانی که ترسی از غواصی ندارند، بهتر است فرصت بازدید از کشتی های غرق شده را از دست ندهند.
غواصی یکی از ورزش های محبوب است اما محدودیت هایی دارد، نه تنها مسافتی که می توانید به اعماق دریا بروید بلکه مدت زمانی که می توانید در اعماق بمانید و مهم تر ظرفیت و کشش سیستم عصبی فرد است که تا کجا می تواند به ماجراجویی زیر دریا کمک کند، همگی از محدودیت های گردشگران می باشند. گردشگران نترس و شجاع می توانند در میان کشتی های شکسته به کاوش در میان اتاق ها بپردازند و هیجان و لذت را در این ماجراجویی تجربه کنند.
1 – تالاب تراک، کشور میکرونزی
بیش از 60 کشتی جنگی ژاپنی که توسط نیروهای آمریکایی در سال 1944 نابود شد، همگی در اعماق بکر آب های میکرونزی قرار دارند. امروزه خانواده های ژاپنی برای ادای احترام به افرادی که در این مکان جان دادند، در کنار این سواحل حضور پیدا می کنند و غواصانی از سراسر جهان به میکرونزی سفر می کنند تا دریچه ای به سوی تاریخ جنگ جهانی دوم باشند. از کشتی های باری ژاپنی، کشتی های حامل سوخت و کشتی های حامل جنگنده های زیرو را می توانید در این منطقه مشاهده کنید. براندون کول یک عکاس معروف زیرآب و غواص اسکوبا است، او در حال آماده شدن برای تجربه ای پرهیجان است، از نظر او غواصی در این منطقه روبرو شدن با تراژدی جنگ است، یافتن برخی لوازم شخصی مانند مسواک، چکمه، تکه هایی از لباس تاثیر بسیار عمیقی روی من داشت. تنها با اسلحه، مهمات و تانک روبرو نبودم بلکه زندگی و حیات انسان ها را حس کردم. ورود به درون برخی از کشتی های غرق شده نه تنها ترسناک است بلکه هیجان و ماجراجویی را نیز به همراه دارد.
2 – اسکاپا فلو، اسکاتلند

بازدید از جزایر اورکنی با آب های یخی، بهترین فرصت برای تماشای بقایای کشتی های به گل نشسته جنگ جهانی اول می باشد. بیش از 70 کشتی جنگی سلطنتی از ناوگان دریایی آلمان در سال 1919 میلادی، توسط دشمن سوراخ شدند و تعداد زیادی در نهایت نجات یافتند، اما در زیر آب های یخی رود اسکاپا هنوز هم کشتی های زیادی برای تماشای گردشگران شجاع وجود دارد، که برای نمونه می توان به نبرد ناوها و کروزهای آلمانی اشاره کرد که در اعماق 100 و 130 فوت خوابیده اند. در سمت راست در حدود 80 فوتی از عمق آب های اسکاپا، کشتی اس ‌ام ‌اس کارلسروهه، یکی از نزدیک ترین و در دسترس ترین لاشه ها می باشد. اما بهتر است به دلیل وجود چندین تن از مواد زاینده فولاد، غواص ها نهایت دقت را بکار برند و با احتیاط به کاوش ادامه دهند. سردبیر و مسئول مجله غواصی اسکوبا، مارک ریچارد ایوانز می گوید: بخش های ظاهری و بیرونی در وضعیت خوبی قرار دارند، برج های متحرک حمله، پل های جنگی و دیگر ویژگی ها به راحتی قابل تشخیص می باشند، اما تقریبا پس از گذشت صد سال در اعماق دریا، بهتر است گردشگران به بقایای شکسته و غرق شده وارد نشوند.
3 – مجمع الجزایر فلوریدا کیز، ایالت متحده امریکا
سواحل طولانی با صخره های کوتاه و کم عمق که فلوریدا کیز را احاطه کرده است، یکی از بهترین مکان های کره زمین برای تماشای کشتی های غرق شده و غواصی در میان آنها می باشد. طبق گفته ی استفان فرینک، ناشر مجله ی آلرت دایور، کشتی هایی که از این آب ها عبور می کردند تلاش می کردند به سرعت به ساحل صخره های مرجانی برسند تا از جریان شدید خلیج در امان باشند. بسیاری از کشتی ها شانس نداشتند و هم اکنون بقایای آنها به جاذبه ای پر هیجان برای غواص ها تبدیل شده است. گفتنی است که این کشتی ها مملو از مرجان ها بوده و محلی برای حیات دیگر موجودات دریایی شده است. در نزدیکی روستای ایسلامورادا بقایای کشتی باری ایگل با 287 فوت طول قرار دارد که غواص ها با کوسه های بزرگ و اره ماهی روبرو شده اند. کشتی یو اس اس اشپیگل گرو، که یک کشتی نیروی دریایی بوده است به طور عمد در این مکان غرق گردید، این کشتی که در اعماق 80 تا 90 فوتی واقع شده هم اکنون به زیستگاه موجودات دریایی تبدیل شده و دسته طوطی ماهی ها و نیزه ماهی را در اطراف آن می توان تماشا کرد.
4 – دریاچه ‌های بزرگ یا گریت لیکس، میشیگان، ایالت متحده امریکا
در عمق کم دریاچه های بزرگ میشیگان حتی غواص های کم تجربه نیز می توانند بقایای کشتی های قابل دسترس را تماشا کنند. هزاران کشتی در میان آب های این منطقه غرق شده اند، آب ها کشتی های بخار گرفته تا کشتی های دو دکله را توسط تندبادهای وحشتناک بلعیده اند و این کشتی ها در عمق کم قرار دارند، به طوری که گردشگران با اسنورکلینگ قادر به تماشای آنها خواهند بود. اندی موریسون، عکاس زیرآب است و گردشگران مبتدی را به سوی ویرانه های کشتی نوردمیر راهنمایی می کند، گفتنی است که این کشتی در جزیره تاندر بی شولز در سال 1966 میلادی در اعماق آب ها رها گردید. طبق گفته ی موریسون، تا چند سال پیش بخشی از این کشتی رها شده بر روی آب قرار داشت و مردم به راحتی می توانستند بر روی عرشه شبانه کمپ کنند اما هم اکنون در اعماق 40 فوتی قرار دارد و گردشگران می توانند درون قسمت های مختلف کشتی به کاوش و گردش بپردازند. همچنین غواص های با تجربه و حرفه ای که آموزش های خاصی دیده اند، می توانند از دیگر جاذبه ها و کشتی های غرق شده در این حوالی بازدید کنند، مانند کشتی دیترویت که در دریاچه هورون و منطقه محافظت شده ی تومب آیلند باتملند، در طی طوفان شدید در سال 1873 میلادی غرق شد و در اعماق 200 فوتی قرار گرفت. این کشتی دارای پره در دو سمت بوده و یک موتور بخار داشته که غواص ها از آنها دیدن می کنند.
5 – اوآهو، هاوایی، ایالت متحده امریکا
در کنار آب های بنای یادبود دایموند هد استیت در ایالت هاوایی، کشتی سوخت گیری یو-257 غرق شده است و هنگام جریان های شدید می توان عقاب ها و کوسه ها را در نزدیکی صخره و اطراف کشتی مشاهده نمود. یکی دیگر از جاذبه های معروف غرق شده زیر دریا، کشتی ماهیگیری چینی سی تایگر می باشد که در نزدیکی سواحل وایکیکی واقع شده است، این کشتی که ربوده شده بود در اوایل دهه 1990 میلادی بخاطر قاچاق انسان توقیف گردید و گردشگران ماهر و آموزش دیده می توانند از این جاذبه بازدید کنند.
6 – ساردینیا، ایتالیا
ساردینیا، بهترین مکان در دریای مدیترانه برای غواصی است، آب های زلال دریای کاگلیاری مقصد نهایی چندین کشتی غرق شده توسط مین ها و زیردریایی ها در طول جنگ جهانی دوم می باشد. کشتی باری ایتالیایی انتلان در سال 1943 میلادی زغال سنگ جا به جا می کرد که توسط اژدر زیردریایی انگلیسی مورد حمله قرار گرفت و هم اکنون در روی شن های دریا خوابیده است و بخاطر وجود موقعیت مناسب نور و وفور حیات دریایی، به مکان مناسبی برای غواصی و موضوعی برای عکاسی تبدیل شده است. مین بریتانیایی مسئول نابودی یک کشتی دیگر ایتالیایی معروف به رومگنا نیز می باشد که این کشتی بخار به دو تکه تقسیم شد و با اسفنج ها، مارماهی ها و با انواع ماهی های خاردار پوشیده شده است.
7 – برمودا
در هر مایل مربع این منطقه می توانید کشتی های غرق شده را مشاهده کنید، و بیشترین کشتی های جهان در این آب ها غرق شده اند، و برمودا پایتخت کشتی های غرق شده آتلانتیک است. صخره های مرجانی و تیز تیغ مانند موجب غرق شدن بیشتر کشتی ها بوده اند که بیش از 300 کشتی شکسته را در آب های اطراف می توانید بیابید. کروز لوکس اسپانیایی کریستوبال کولون که در سال 1936 میلادی بر روی صخره های مرجانی غرق شد، یکی از مواردی بود که داستان های زیادی در مورد آن نقل شد. غواص ها از کاوش در میان دیگ های بخار، لوله ها و درخشش تکه آهن ها که در کف اقیانوس پخش شده لذت می برند. تادا بردلی کونل، مربی شیرجه و غواصی در مورد برمودا می گوید: نکته ی جالب درباره برمودا این است که هنوز کشتی ها و ویرانه های بیشماری برای کاوش باقی مانده و این هیجان تفریح را چند برابر می کند. هرگز نمی دانید که یک جریان آب یا طوفان ممکن است کمک کند و چیز جدیدی کشف شود.
8 – دریای سرخ، مصر
1683360508 111 سفری پرهیجان برای تماشای کشتی های غرق شده در زیر
طبق گفته های غواص ماهر، تراویس مارشال، آب های آرام و زلال مصر جایگاه پر هیجانی برای کشتی های ویران شده جهان می باشند. کشتی انگلیسی اس اس تیستلگورم نیز در این آب ها به گل نشسته است که غواص ها بهتر است از آن بازدید کنند. یک کشتی تجاری نیروی دریایی انگلستان نیز در سال 1941 میلادی در این منطقه غرق شد، این کشتی هنگام کاوش هایی در دهه 1950، توسط غواصی به نام ژاک کوزتو کشف شد. تراویس مارشال در مورد دریای سرخ چنین می گوید: این مکان بسیار خاص و متفاوت است، تمامی کشتی هایی که غرق شده اند به همراه تجهیزات و بارها به سوی نیروهای متفقین در بندر اسکندریه ارسال می شدند. با کاوش در میان بقایا می توانید جایی را که بمب های آلمانی اصابت کرده است را تماشا کنید و تمامی محموله های کشتی مانند کامیون های بدفورد، موتورسیکلت های بی اس آ، تفنگ ها، مهمات و چکمه های ولینگتون، همگی در کف دریا پخش شده اند و نشان دهنده ی تاریخ جنگ می باشند.
9 – جزایر اوتر بنکس، کارولینای شمالی
با بازدید از این منطقه فرصت غواصی در میان تاریخ جنگ جهانی دوم را خواهید داشت، در این ناحیه یو بوت زیردریایی آلمانی غرق شده است که بازدید از آن هیجان زیادی به همراه دارد و بهتر است برنامه ی غواصی در اوتر بنکس را فراموش نکنید. زیردریایی یو 352 آلمانی در سال 1942 میلادی توسط گارد گشتی ساحلی مورد هدف قرار گرفت و امروزه یکی از سایت های پر طرفدار غواصی در کارولینای شمالی می باشد که در دسترس بوده و در عمق 110 فوتی واقع شده است. برج هدایت این زیردریایی هنوز هم از بیرون نمایان است و اغلب غواص ها کوسه ببرهای ماسه را در اعماق و اطراف این لاشه ها مشاهده کرده اند. از دیگر جاذبه های غرق شده در اوتر بنکس می توان به یو اس اس شورز اشاره کرد که هلیکوپتر آتشبار ارتش آلمان در جنگ جهانی اول بوده است و هم اکنون در میان انبوه ماهی ها و دیگر موجودات دریایی به یک جاذبه ی جذاب تبدیل شده است.
خطرناک ترین سواحل جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر