لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> پارک آبی واتربوم بالی
پارک آبی واتربوم بالی

پارک آبی واتربوم بالی

در اینکه سفر به نقاط مختلف ایران جذاب و خواستنی است شکی نیست اما لذت گردش در دنیا نیز وصف ناشدنی است. با سفر به نقاط مختلف دنیا علاوه بر لذت بردن از جاذبه هایی که ممکن است در کشور خودمان یافت نشود می توانید با مردم دیگر مناطق کره ی زمین هم آشنا شوید و تجارب بسیار خوبی را به دست آورید. امروز قصد داریم سری به یک جاذبه ی هیجان انگیز بزنیم و مطالبی را پیش رویتان عرضه کنیم که با خواندنش حس هیجان به سراغتان بیاید و دلتان بخواهد از آن دیدن کنید. این جاذبه ی دیدنی یک پارک آبی زیبا در دل اقیانوس هند با نام پارک آبی واتربوم بالی است که در کشور اندونزی قرار دارد. برای سفر به اندوزی باید عازم تهران شوید و از فرودگاه تهران به سمت اندونزی پرواز کنید. پیشنهاد می شود چند روز قبل از سفر راهی تهران شوید و چند صباحی را به گشت و گذار در پایتخت بگذرانید. برای اقامت هم وارد سایت ایران هتل آنلاین شوید و لیست هتل های تهران را ببینید و به کمک این وبسایت کاربرپسند هتل مورد نظر خود را انتخاب و رزرو بفرمایید.

معرفی کلی
به نظرتان بالی کجاست؟ بالی جزیره ای کوچک واقع در کشور اندونزی است که با قرارگیری در میان آب های اقیانوس هند از زیبایی و جذابیت خاصی بهره می برد. برای درک عمق زیبایی جزیره بالی عکس یک رویای شیرین را در ذهن بیاورید و آن را به شکلی هر چه بهتر بیارایید. این جزیره با وجود درختان سرسبز و شادابی که دارد بسیار مورد توجه گردشگران می باشد به طوری که سالانه عده ی بسیار زیادی این جزیره را برای گذراندن اوقات فراقت خود انتخاب می کنند و با اقامت چندروزه در آن انرژی مضاعفی می گیرند. جزیره ی بالی با طبیعت بی نظیری که دارد خود به تنهایی یک مقصد گردشگری جالب و جذاب و دوست داشتنی به شمار می رود با این حال دارای جاذبه های دیگری نیز می باشد که یکی از آنها یک پارک ابی فوق العاده جذاب و هیجان انگیز است که از آن به عنوان سومین پارک آبی برتر دنیا یاد می شود. این پارک با نام پارک آبی واتربوم بالی شناخته می شود.
پارک آبی واتربوم بالی
پارک آبی واتربوم، پارکی مملوء از سرسره های هیجان انگیز آبی است که در تمام قاره ی آسیا بی نظیر هستند. در این پارک آبی برای هر دو دسته از افراد شامل طرفداران هیجان زیاد و دوستداران هیجان کم مواردی پیش بینی شده است. اگر از آن دسته افراد هستید که با هر کاری حس هیجان در وجودتان برانگیخته نمی شود و دلتان شور بیشتری می طلبد می توانید از سرسره های سقوط آزاد و سقوط پرشیب پارک واتربوم استفاده کنید و اگر هم جزء افرادی هستید که خیلی علاقه ای به کارهای به ظاهر خطرناک ندارید می توانید از موج سواری در واتربوم بالی لذت ببرید یا با عبور از رودخانه ی آرام از مناظر اطراف دیدن کنید.
آدرس دقیق این پارک آبی قاره ی آسیا، کشور اندونزی، جزیره ی بالی، منطقه ی بادونگ، روستای کوتا، بخش توبان، خیابان جی ال کارتیکا است. هزینه ی ورود به پارک برای بزرگسالان 32 دلار و برای کودکان 23 دلار است. ساعت کاری پارک از 9 صبح تا 6 عصر و مدت زمان پیشنهادی برای تفریح و گردش در آن 4 تا 9 ساعت است. جالب اینکه در هر فصل از سال که بخواهید می توانید به این منطقه سفر کرده و اوقات بسیار خوشی را در پارک آبی واتربوم تجربه کنید.
پارک آبی واتربوم بالی
پارک آبی واتربوم بالی
پارک آبی واتربوم با مساحتی حدود 8/3 هکتار یکی از جاذبه های مصنوعی جزیره ی زیبای بالی محسوب می شود که از سال 1993 شروع به کار کرده است. این پارک سرسره هایی دارد که نظیر برخی از آنها در قاره ی آسیا یا حتی دنیا یافت نمی شود. تنوع در بین این سرسره های جذاب موج می زند. این پارک محیطی را فراهم می کند که پیر و جوان نمی شناسد و افراد با هر سن و سالی که دارند می توانند کودک درون خود را آزاد گذاشنه تا از زندگی به معنای واقعی لذت ببرند. این پارک آبی بیش از 100 بازی هیجان انگیز دارد لذا می تواند نظر افراد با هر سلیقه ای را جلب کند و حس رضایت را در آنها به وجود بیاورد. قطعا گردش در این پارک آبی خاطراتی را برای شما به ارمغان می آورد که نظیرش در کلبه ی ذهنتان یافت نمی شود و برای همیشه در آن ماندگار می ماند. از طرفی به قدری حالتان خوب می شود که تا مدت ها شاداب و سرزنده می مانید و زندگیتان را به بهترین شکل ممکن مدیریت می کنید. از دیگر موارد خوبی که در پارک واتربوم وجود دارد رستوران ها و کافه های شیکی است که هر زمان احساس کنید به نوشیدنی، غذا یا هر خوراکی دیگری احتیاج دارید می توانید سری به آنها بزنید و دلی از عزا درآورید.
پارک آبی واتربوم بالی
هر چه قدر هم که اهل هیجان و بالا بردن آدرنالین خود باشید حتما به امنیت و سلامتی خود اهمیت می دهید. لازم است بدانید در پارک آبی واتربوم بابت امنیت جای هیچ نگرانی نیست. تمام سرسره ها و بازی های واتربوم طبق استانداردهای بالای جهانی ساخته شده و هیچ گونه خطر جدی امنیت گردشگران را تهدید نمی کند لذا با خیالی آسوده می توان از بالای هر سرسره خود را رها کرد و با صدای بلند فریاد شادی سر داد و مطمئن بود که هیچ اتفاق بدی در انتظار نیست. از طرفی آبی که در این پارک استفاده می شود با ترکیبی از نمک و کلر پاکسازی شده و به سلامت پوست انسان آسیب نمی رساند و البته محیط زیست را نیز آلوده نمی کند.
پارک آبی واتربوم بالی
سرسره های پارک آبی واتربوم
در این پارک زیبا 13 نوع سرسره ی جذاب وجود دارد که هر یک به طریقی متفاوت موجب لذت گردشگران از تفریح در این نقطه از دنیا می شود.
1. سرسره پایپ لاین (Pipeline)
پایپ لاین یک نوع سرسره با طولی معادل 150 متر و دیواره هایی کاملا شفاف است به طوری که گردشگر از داخل آن قابل رویت است. اوج هیجان در واتربوم را می توان در سرسره های پایپ لاین آن تجربه کرد چون گردشگر در این سرسره که مانند ماری خوش خط و خال به خود پیچیده با سرعتی معادل 60 کیلومتر در ساعت از داخل سرسره عبور می کند. در واقع برای سوار شدن بر این مسیر هیجان انگیز ابتدا باید از تعدادی پله بالا رفته تا به ارتفاع 20 متری برسید سپس تنها در عرض 13 ثانیه یک مسیر 150 متری را طی کنید. استفاده از این سرسره برای کودکان امکان پذیر نمی باشد و برای نوجوانان نیز توصیه نمی شود اما استفاده از آن برای کهنسالان مشکلی ایجاد نمی کند.
(Pipeline
2. سرسره پیتون (Python)
حتما نام مار پیتون را شنیده اید. سرسره پیتون با الگوگیری از نحوه ی حرکت این مار طراحی شده لذا دارای پیچ های تند و فراوان است. در اینجا ابتدا بر تیوب هایی دایره ای شکل می نشینید، سپس به بخشی از سرسره با قطری معادل 6 متر می رسید و در انتها به درون یک استخر پرآب پرتاب می شوید. تمام اینها تنها ظرف 30 ثانیه اتفاق می افتد. این تفریح را می توانید در کنار خانواده تجربه کنید و در صورت همراه داشتن کودک حتی او را نیز با خود بر تیوپ سوار کنید و شاهد خنده های شیرینش باشید.
3. سرسره افعی های سبز (Green Vipers)
افعی های سبز نام بسیار مناسبی برای سرسره هایی است که نقطه ی شروع آن دارای ارتفاعی در حدود 20 متر است و با سرعتی بالا گردشگر را از دل خود عبور می دهد.
Green Vipers
4. سرسره تند و درنده (Fast N’ Fierce)
سرسره های تند و درنده دو سرسره ی روباز هستند که با شیبی بسیار زیاد آماده ی انتقال گردشگر از ابتدا تا انتهای خود می باشند.
Fast N' Fierce
5. سرسره فانتستیک (Funtastic)
این سرسره در واقع یک مجموعه بزرگ تفریحی است که مخصوص کودکان طراحی شده است. یکی از موارد جالب این بخش بادی اسلاید است. بادی اسلاید نوعی سرسره است که در آن بدن به صورت کشیده قرار می گیرد و فرد سر می خورد. همان طور که قبلا هم اشاره شد عنصر امنیت در تمام بخش های واتربوم رعایت شده، این بخش نیز از این جریان مستثنی نمی باشد.
Funtastic
6. سرسره های توئین ریسز (Twin Races)
توئین ریسز دو عدد سرسره ی به هم چسبیده ی سبز رنگ است که با شیبی بسیار زیاد و سرعتی بسیار بالا گردشگر را همراهی می کند. در این نوع سرسره بر روی شکم دراز می کشید و بعد از عبور از چند پیچ تقریبا تند وارد یک قسمت شیبدار می شوید.
Twin Races
7. سرسره بوآ (Constrictor)
حتما می دانید مار بوآ یکی از طویل ترین مارهای دنیاست. جالب است بدانید علت نامگذاری این سرسره نیز دقیقا به این خاطر است که این سرسره با طولی معادل 4/1 کیلومتر طولانی ترین سرسره ی آبی دنیاست. این مسیر طولانی را می توانید به صورت یک نفره و یا بر یک تیوپ دو نفره طی کنید.
Lazy River
8. رودخانه آرام (Lazy River)
رودخانه ی آرام رود پرپیچ و خمی است که به صورت یک یا دونفره به آرامی از آن عبور می کنید. در اینجا می توانید از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید و آرامش از دست رفته ی خود را بیابید. در مسیر عبور از این رود ابشارهایی وجود دارد که فرصت آب بازی در رودخانه را برایتان فراهم می کند.
Superbowl
9. سرسره سوپربل (Superbowl)
در اینجا ابتدا از یک راهروی پیچ در پیچ عبور می کنید و سپس درون یک کاسه ی بسیار بزرگ سر می خورید. در ادامه وارد یک راهروی دیگر می شوید و به درون یک استخر پرتاب می شوید. کل این اتفاقات به صورت یک یا دونفره تنها در عرض 19 ثانیه با سرعتی در حدود 50 کیلومتر بر ساعت رخ می دهد.
Climax
10. سرسره کلیماکس (Climax)
شاید بتوان گفت این سرسره هیجان انگیزترین بخش پارک آبی واتربوم است. در اینجا ابتدا باید درون یک محفظه ی شیشه ای قرار بگیرید که در ارتفاع 16 متری از سطح زمین قرار دارد. ناگهان زیر پای شما خالی می شود و با سرعتی معادل 70 کیلومتر بر ساعت به پایین سقوط می کنید و این اتفاق تنها 7 ثانیه طول می کشد.
Double Twist
11. سرسره پیچ دوبل (Double Twist)
در این سرسره از پیچ پرسرعتی سقوط می کنید و طعم هیجان را به معنای واقعی می چشید. این سرسره یکی از بی نظیرترین سرسره های آبی دنیاست که به صورت یک نفره می توانید در آن وارد شوید.
Smash Down2
12. سرسره سقوط پرشیب 2 (Smash Down2)
این سرسره نسخه ی توسعه یافته ی کلیماکس است که ارتفاع آن حدود 26 متر می باشد اما طرز کارش دقیقا مشابه سرسره های کلیماکس است.
Boonerang
13. سرسره بومرنگ (Boonerang)
در سرسره ی بومرنگ تجربه ی سقوط آزاد و حرکت به سمت بالا را به صورت یکجا کسب می کنید. در واقع ابتدا از یک ارتفاع 20 متری سقوط می کنید سپس 20 متر بالا می روید. این دو اتفاق با سرعتی معادل 70 کیلومتر بر ساعت و تنها ظرف 5 ثانیه صورت می گیرد. جالب اینکه می توانید این تجربه را به صورت دونفره هم به دست آورید.
1683367710 972 پارک آبی واتربوم بالی
گردش و تفریح و لذت از پارک آبی واتربوم تنها به سرسره های آن ختم نمی شود بلکه قسمت های جالب دیگری نیز در این پارک آبی وجود دارد. مورد اول شبیه ساز موج سواری یا Flowriderاست. در اینجا می توانید موج سواری را به صورت یک نفره یا حتی دونفره انجام دهید. حتی می توانید ایستاده یا در حالت خوابیده باشید. مورد دوم بازی واتر بلستر (Water Blaster) است. در این بازی باید چشم یک گاو را هدف بگیرید و با بادکنک های پر آبی که در منجنیق های رنگی قرار دارند به طرفش پرتاب کنید. مورد سوم بازی یورو بانجی (Euro Bungy) است؛ در اینجا 9 متر به هوا پرتاب می شوید. مورد چهارم استخر لذت (Pleasure Pool) است. در این استخر می توانید هم استراحت کنید و هم به بازی والیبال آبی با دیگر افراد بپردازید. مورد پنجم مراکز ماساژی است که در نوع خود بهترین است و مورد آخر فروشگاهی است که لوازم شنا را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب عرضه می کند.

حقایقی جالب درباره ارمنستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر