لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> از مسمومیت غذایی در تایلند جان سالم بدر ببرید
از مسمومیت غذایی در تایلند جان سالم بدر ببرید

از مسمومیت غذایی در تایلند جان سالم بدر ببرید

مسمومیت غذایی در تایلند اتفاقی كاملاً متداول و مرسوم برای گردشگران است.

مسمومیت غذایی. آیا این دو كلمه جزء كلماتی هستند كه باعث ترس و وحشت هر گردشگری می گردند؟ البته كه نه. مسمومیت غذایی خطری است كه هر گردشگر و مسافری بایستی به هنگام سفر به مناطق جدید و خوردن غذاهای جدید، نسبت به آنها هشیار باشد. و خط زمانی مسمومیت غذایی موضوعی نابخشودنی است. تنها لحظاتی پس از اینكه احساس بیماری به شما دست داد، آنگاه اصل مشكلات آغاز می شوند … با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

بدن ما كاملاً با میكروب ها و باكتری ها ناآشنا بوده و این ذرات در نقاط مختلف آن مخفی می شوند، و تنها ذره ای بدشانسی باعث می شود كه آماده حمله شده و تعادل حساس موجود در سیستم گوارشی را بر هم بزنند.

راه های متعددی وجود دارند كه می توانید از طریق آنها “باكتری بد” را به سیستم بدنتان معرفی نمایید. نوشیدن آب آلوده و یا خوردن گوشت فاسد تنها راه هایی نیستند كه باعث ورود میكروب ها به بدن شما گردند. بسیاری از كشورهای در حال توسعه دارای استانداردهای بهداشتی هستند كه با استانداردهای موجود در كشورهای شمال امریكا و اروپا قابل مقایسه نیستند، و تمام آنچه كه برای شروع یك دوره ناراحتی و بیماری لازم است، می تواند یك جفت چوب كثیف حامل غذای شما باشد.

من و رندی اخیراً بدشانسی آوردیم و یك نوشیدنی یا غذای آلوده خوردیم و …، خیلی اذیت شدیم. مصیبت ما خیلی زود و در بعد از ظهر روز اول با یك شكم درد ناگهانی و دراماتیك، حالت تهوع و تعرق آغاز شد. خود همین موضوع اوج خوشوقتی ما در طول شب اول بود، پس از آن شب شرایط خیلی بدتر هم شد. خیلی زود اسهال و استفراغ هم به دیگر مشكلات اضافه شدند و 12 ساعت از طول روز ما صرف دویدن به سمت توالت شد. بقیه زمان ما در بیرون از توالت، صرفِ به خود پیچیدن از درد تا سر حد مرگ، لرزیدن و درد كشیدن و فكر كردن به این موضوع شد كه آیا قرار است مرگ ما را به كام خود بكشد.

آنچه تعریف كردم، عین حقیقت بود. اگر واقعیتِ موضوع خیلی منزجر كننده نبود، می توانست خنده دار به نظر برسد. حداقل چیزی كه می توان گفت این است كه خط زمانی این مسمومیت غذایی بی گذشت و نابخشودنی بود.
خدا رو شكر امكان استراحت، مصرف زیاد آب و مایعات و بهبود یافتن برای ما فراهم بود. فرآیند بهبود چند روزی به طول انجامید، كه البته دو روز اول كاملاً بی فایده بودیم (از نظر وضعیت جسمانی). تصور انجام كارهایی بیش از 10 دقیقه پیاده راه رفتن، ناممكن بود، و حتی تلاش برای انجام آن مشكل تر هم بود. آب فراوانی نوشیدیم، اما تا روز سوم نوشیدن محلول های غذایی آبكی را شروع نكردیم و تا قبل از آن روز قوای بدنی ما هنوز باز نگشته بود. تا روز پنجم اشتهای ما همچنان كور بود و پس از آن بود كه توانستیم دوباره غذاهای معمول را بخوریم.

اگر شما یا دوست شما به خاطر احساس شدید رنج در حال حاضر، این مقاله را مطالعه می نمایید، با شما احساس همدردی داریم. ما هم با همین مسئله دست و پنجه نرم كرده ایم و می دانیم كه چقدر عذاب آور است. اما می توانید از عهده آن بربیایید. باور داشته باشید و قدم های مورد نیاز برای تضمین بهبود سریع را بردارید. شما نیز می توانید از مسمومیت غذایی در تایلند جان سالم بدر ببرید. بنابراین در صورت سفر به كشورهای آسیای شرقی و با توجه به پتانسیل بروز مشكلات این چنینی، از طریق مطالعه این مطلب می توانید هوشمندانه سفر كنید.
خط زمانی مسمومیت غذایی – جلوگیری از مسمومیت غذایی

بهترین راه برای بهبود در صورت بروز مسمومیت غذایی و یا T.D. (اسهال مسافر)، در قدم اول عدم ابتلا به آن است. اما بیایید با هم صادق باشیم، این راه همیشه امكانپذیر نیست، به طوری كه حتی احتمال دارد هوشیارترین گردشگران هم چیزی را مصرف كنند كه فكر می كنند سالم است… اما در واقع اینطور نیست. با این حال، در اینجا برخی از نكات كلیدی برای جلوگیری از مسمومیت غذایی در كشور تایلند یا هر جای دیگری كه ممكن است به آن سفر كنید، ارائه می گردد تا خطرات موجود را به حداقل میزان ممكن كاهش دهید.
ممانعت از مسمومیت غذایی حین مسافرت – مصرف نكردن گیاهان برگدار تازه
تا جائی كه اطمینان حاصل نكرده باشید كه این خوردنی ها با مقدار زیادی از آب فیلتر شده شسته شده اند، بهترین كار، نخوردن آنها است. سبزیجات پخته شده، به خصوص در سوپ ها، معمولاً مناسب تر هستند. به طور مشابه، از خوردن میوه های خام با پوست و یا سبزیجات خودداری كنید.
ممانعت از مسمومیت غذایی حین مسافرت – تنها از غذاهایی بخورید كه برای ارائه در همان لحظه تهیه می شوند
بوی غذاهای ارائه شده در غرفه های خیابانی، اغلب فوق العاده بوده و معمولاً سالم به نظر می رسند، اما از هر چیزی كه احساس می كنید برای مدتی در بیرون و به خصوص زیر نور آفتاب نگهداری شده است، خودداری نمایید. از سوپ های در حال جوشیدن، غذای بومی پاد تای تازه تهیه شده و گوشتی كه در مقابل چشمان خودتان گریل (كباب) می شود، میل كنید.
ممانعت از مسمومیت غذایی حین مسافرت – از چیزهای یخ زده خودداری نمایید
بسیاری از رستوران ها / هتل ها / كافه ها در مناطق توریستی از یخ هایی استفاده می كنند كه از آب معدنی یخ زده تهیه شده اند، و روزانه آنها را تحویل می گیرند. با این حال معمولاً كار درست و منطقی تر این است كه قبل از سفارش هر چیر یخ دار، اول سوال شود كه آیا این یخ تهیه شده از آب شیر است یا خیر.
ممانعت از مسمومیت غذایی حین مسافرت – دستان خود را بشویید
گاهی دستان خود را بشویید و پیش از صرف غذا از كرم های آنتی باكتریال برای حداكثر كردن ایمنی استفاده نمایید.
ممانعت از مسمومیت غذایی حین مسافرت – آب بطری یا فیلتر شده
در كشورهای در حال توسعه، هرگز از آب شیر نخورید، مگر اینكه قصر جان خود را كرده باشید. با این وجود مشاركت در تولید و ورود زباله های پلاستیكی (بطری های آب) به اكوسیستم در هر كشوری كه باشید، ناراحت كننده است، بنابراین در صورتی كه هتل و یا مسافرخانه محل اقامت شما دارای یك بخش تصفیه آب می باشد، همانند یك مسافر مسئولیت پذیر رفتار كنید و از آن استفاده نمایید و یا بطری آبی همراه خود داشته باشید كه دارای سیستم فیلتر كننده باشد.
بهبود یافتن پس از مسمومیت غذایی – مصرف مایعات و آب رسانی به بدن
 تایلند
اگر مبتلا به اسهال یا استفراغ شده اید، باید از اینكه مقدار مناسبی از آب به بدن خود می رسانید، اطمینان حاصل نمایید. اگر خیلی امكان نگهداری آب در داخل بدنتان فراهم نیست، به نزدیك ترین داروخانه مراجعه كرده و قرص های آب رسانی به بدن خوراكی را مانند عكس بالا، تهیه نمایید.
در شرایط مزبور، این داروها به مانند دست خدا یاری رسان می باشند. اگر در كشور تایلند دچار مسمومیت غذایی شده اید، حتماً به این قرص ها نیاز دارید. این دارو بیشتر از 5 بات (واحد پول كشور تایلند) برای شما هزینه نخواهند داشت. روزانه حداقل 5 قرص را حتماً ‌مصرف نمایید.
در صورت ابتلا به مسمومیت غذایی – در پی درمان دارویی باشید،‌ اگر …
 مسمومیت غذایی در تایلند
اگر علائم مسمومیت غذایی تنها محدود به استفراغ و تكرر مراجعه به توالت باشد، از رفتن به بیمارستان در تایلند خودداری نموده و دنبال یك دكتر مسلط به زبان انگلیسی بگردید (موتور جستجوگر گوگل در این شرایط بهترین یاور شماست)،‌ مگر اینكه خودتان احساس كنید كه نیاز ضروری به كمك پزشكی دارید. ما به سختی و پس از اینكه به بیمارستان مراجعه كردیم و هیچ چیز به جز یك صورتحساب طولانی عادیمان نشد، با این موضوع آشنا شدیم. كلینیك ها و درمانگاه ها اغلب ارزان تر بوده و بیشتر به بیمار توجه می كنند و وجود دكتری كه بتوانید با وی رابطه ای مناسب برقرار كنید،‌ همیشه چیز خوب و مفیدی است.
نیازی به گفتن نیست كه تجربه شما در یك بیمارستان نسبت به آنچه ما تجربه كردیم، بهتر نخواهد بود، اما بهتر است به خاطر داشته باشید كه بیمارستان ها در مواقع وقوع موارد اورژانسی تمایل به ارائه خدمت دارند و مسمومیت غذایی شما، با اینكه وخیم به نظر رسیده و احتمال بدتر شدن دارد، اما به احتمال زیاد تهدید كننده جان شما نخواهد بود. و این كه شما از هر صد گردشگر، یك نفر هستید كه متأسفانه به این علائم دچار می شوید.
ما خوش شانس بودیم كه یك دكتر اختصاصی عالی را در چیانگ مای یافتیم كه ما را به حضور پذیرفت، و پس از انجام آزمایشات كامل و نمونه برداری، حدود 20 دقیقه با ما صحبت كرد و گفت كه علت تجویز داروها چه بود.
به وجود خون در استفراغ و مدفوع توجه كرده و نسبت به تب بالا حساس باشید. در صورت وجود هر كدام از این نشانه ها، سریعاً به دنبال درمان سریع باشید. در یك بیمارستان. خیلی سریع. وجود خون در استفراغ یا مدفوع و یا بروز تب بالای 101 درجه سلسیوس چیزی نیست كه بخواهید آن را سرسری بگیرید. بنابراین در حالی كه منظور ما این نیست كه همیشه گوش بزنگ و نگران باشید، اما بهترین كار دریافت معالجات سریع است.
اگر بدشانس بودید و مجبور شدید به دنبال معالجات پزشكی باشید، بیمه مسافرتی بهترین دوست شما خواهد بود. بیمه شركت ورلد نومادز را توصیه می كنیم.
بهبود یافتن پس از مسمومیت غذایی – استراحت كنید
 مسمومیت غذایی در تایلند
وقتی دچار مسمومیت غذایی می شوید، بدن شما انرژی بسیار زیادی برای خلاص شدن از هر آنچه كه باعث استفراغ و قی می شود، صرف می نماید. بنابراین برای بهبودی نیاز به استراحت دارید.
زیاد استراحت كنید. قبول كردن یك شكست موقتی بسیار سخت است. از اینكه چند روز از فعالیت هایتان را به عنوان پیامد بیماری از دست می دهید، نترسید. باید به بدنتان اجازه بهبود و تجدید قوا بدهید.
در صورت ابتلا به مسمومیت غذایی در طول سفر – اقامتگاه خود را ارتقا دهید
 مسمومیت غذایی در تایلند
وقتی از استراحت كردن حرف می زنیم، در صورتی كه در یك خوابگاه با یك حمام مشترك اقامت دارید، ممكن است این موضوع كمی چالش برانگیز باشد. آن موقع كه ما هر دو به طور همزمان مسموم شدیم، خوش شانس بودیم كه به یك توالت اختصاصی و تختخواب دنج و راحت برای بهبودی دسترسی داشتیم. این واقعاً به خوب شدن ما كمك كرد.
در صورتی كه خوش شانس نبودید كه در چنین مكانی استراحت نمایید، شدیداً توصیه می كنیم كه به یك اتاق خوب در هتل و یا یك اتاق اختصاصی در مسافرخانه بروید تا بهبود پیدا كنید. آیا واقعاً چیزی بدتر از این هست كه با سرعت به سمت توالت بدوید و ببینید كه كسی در حال استفاده از آن است؟ همچنین، فراموش نكنید كه در تایلند حضور دارید! به این موضوع توجه كنید كه می توانید به یك اتاق زیبا در هتل كه هزینه آن كسری از هزینه های اقامت شما در منزل شخصیتان خواهد بود، مراجعه نمایید.
بهبود یافتن پس از مسمومیت غذایی – رژیم غذایی محدود
 مسمومیت غذایی در تایلند
خبر خوب این است كه در بسیاری از موارد، مسمومیت غذایی بیشتر از دو یا سه روز طول نمی كشد. خیلی زود دوباره همان آدمی خواهید شد كه استفراغ نمی كرد!
سیستم گوارشی خود را با خوردن غذاهای جامد مانند اسنك های ساده و نشاسته دار به آرامش برسانید. از خوردن غذاهایی كه دارای جگر،‌ شكر یا فلفل است،‌ اجتناب نمایید. در مسافرت یافتن غذاهای اشتهاآور پس از چند روز بیماری،‌ مشكل است. به جای رفتن به رستوران، به یك مغازه خواربار فروشی مراجعه نمایید و نان، حبوبات و غذاهای دیگری كه به راحتی در داخل شكمتان آرام می گیرند را تهیه نمایید.
رژیم غذایی توصیه شده برای بهبود، BRAT نام دارد. این عبارت مخففی برای موز، برنج، سس سیب و نان تست است. موز و برنج به ترتیب دارای پتاسیم و نشاسته بوده، سس سیب، مغذی و سهل الهضم و نان تست هم برای خوردن با غذای آبكی مناسب است.
حتی اگر اشتها هم نداشته باشید، سعی كنید غذا بخورید، برای تجدید قوا نیاز به خوردن دارید. قهوه یا نوشیدنی های دارای كافئین، الكل یا نوشابه شكردار ننوشید.
زود خوب شوید!
این را بدانید كه در این مورد تنها نیستید. در صورت مسمومیت، از اینكه از همسفرانتان یا افراد محلی كمك بخواهید،‌ خجالت نكشید، چه در تایلند چه در هر كشور دیگری.

گشتی در جدیدترین و بزرگ ترین مجتمع تفریحی-اقامتی بانکوک
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر