لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> باید ها و نباید های حمل بار با هواپیما
باید ها و نباید های حمل بار با هواپیما

باید ها و نباید های حمل بار با هواپیما

بستن ساک دستی که با خودتان به داخل کابین هواپیما می برید، شگردهای خاصی دارد که هر کسی بلد نیست. مسافران عاقل می دانند که باید با مقررات خطوط هوایی و بخش امنیت فرودگاه هماهنگ باشند، مطمئن باشند که وسایل ضروری و مهم به آسانی در دسترسند و همچنین همه ی چیزهای کوچکی که برای احساس راحتی در حین پرواز نیاز دارند را به خاطر داشته باشند.
در این مقاله به هفت اشتباهی که هنگام بستن ساک دستی مرتکب می شوید، خواهیم پرداخت. از این هفت اشتباه پرهیز کنید تا پولتان را هدر ندهید، پرواز بهتری داشته باشید و گرفتار دردسرهای بخش بازرسی امنیتی فرودگاه نشوید پس با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

ظروف حاوی مایعات یا ژل بزرگتر از 100 میلی لیتر به همراه نبرید
از قوانین اولیه شروع می کنیم: اگر می خواهید شامپوی بزرگ و کرم ضدآفتاب فول سایز به همراه داشته باشید، باید آن را در چمدانتان که به قسمت بار هواپیما می رود بگذارید نه در ساک دستی تان. همه ی فرودگاه های دنیا، بطری های حاوی مایعات یا ژلی که در ساک دستی تان می گذارید نباید بیشتر از 100 میلی لیتر باشند. همه ی این بطری ها باید داخل یک کیسه پلاستیکی زیپ کیپی یک لیتری گذاشته شده باشند.
یعنی اگر می خواهید برای داخل هواپیما، یک بطری آب یا سودا بخرید، آن رابعد از بازرسی امنیتی بخرید و داخل ساک دستی تان بگذارید. ( تعداد مسافرانی که صبح زود خواب آلوده به محل بازرسی امنیتی می آیند ولی مجبورند که لیوان قهوه ای که همان موقع تازه خریده اند را بیرون بیندازند، قابل شمارش نیست). توجه داشته باشید که استثناتی نیز برای این قانون وجود دارد؛ مانند داروهای ضروری و غذای نوزاد یا کودک.

دیگر لوازم ممنوعه را نیز با خود نبرید
هر دولتی، قوانین نسبتا متفاوتی درباره لوازمی که می توانید یا نمی توانید با خود به داخل پروازهای بین المللی ببرید، دارد ولی بر اساس یک قانون عموم، شما هیچ وقت نمی توانید این وسایل را در کیف دستی تان قرار دهید: سلاح گرم، مواد منفجره، چوب بیس بال یا هر وسیله ورزشی دیگر که بتوان به عنوان سلاح از آن استفاده کرد، اسپری های دفاع شخصی (مانند گاز اشک آور)، و وسایل نوک تیز مانند چاقو و تیغ خودتراش.
اگر تیغه های قیچی کوتاه تر از 6 سانتی متر باشد، برای به داخل هواپیما بردنش مشکلی نیست. ناخنگیر و خودتراش های یکبار مصرف نیز در بیشتر نقاط دنیا پذیرفته شده هستند. با این وجود، چاقوهای سوئیسی (همه کاره) را نمی توانید با خود داخل هواپیما ببرید. گوی های برفی نیز غیرمجازند مگر اینکه آنقدر کوچک باشند که با سایر بطری های حاوی مایعات و ژل، داخل زیپ کیپ یک لیتریتان جا شود. شما می توانید لیست موارد ممنوعه و قوانین امنیتی هر کشور را با جستجو در گوگل پیدا کنید یا با شرکت هواپیماییتان تماس بگیرید.

Don’t Bury Your Liquids and Gels Deep in Your Bag

بسته حاوی بطری های مایعات و ژل را در ته کیفتان نگذارید
اگر می خواهید در صف بازرسی امنیتی معطل نشوید، مطمئن شوید که کیسه پلاستیکی حاوی بطری های مایعات و ژل را روی بقیه وسایل و دم دست یا در یکی از جیب های کیفتان که به راحتی قابل دسترس است، گذاشته اید. کاری نکنید که مجبور باشید برای رسیدن به این کیسه دل و روده کیفتان را بیرون بریزید، در حالیکه بقیه مسافران با عصبانیت پشت سر شما منتظرند.

برای لپ تاپ نیز باید همین کار را بکنید و آن را در قسمت بازرسی امنیتی برای بازرسی بیرون بیاورید.

Don’t Pack Too Much

کیفتان را بیش از حد پر نکنید
می دانید که چمدان هایی که به قسمت بار می روند اگر سنگین تر یا بزرگتر از حد استاندارد باشند، مشمول اضافه بار و هزینه بیشتر می شوند – ولی آیا می دانید که بسیاری از شرکت های هواپیمایی، کیف دستی شما را هم وزن می کنند؟ ما توصیه می کنیم که یک ترازوی کوچک مخصوص چمدان بخرید تا قبل از فرودگاه، خودتان وسایلتان را وزن کنید؛ در این صورت می توانید در خانه خودتان و نه در کانتر فرودگاه، وسایلتان را دوباره دسته بندی کرده یا برخی را حذف کنید.

بسیاری از شرکت های هواپیمایی دیگر، از جمله بزرگترین خطوط هواپیمایی آمریکا، در حال حاضر محدودیت وزنی برای کیف دستی ندارند ولی محدودیت سایز دارند و متاسفانه این محدودیت ها روز به روز بیشتر می شود. وبسایت شرکت هواپیماییتان را قبل از هر سفر چک کنید تا مطمئن شوید که ابعاد ساک دستی تان، همچنان با قوانین این شرکت ها مطابقت دارد.
Don’t Assume Your Carry-on Won’t Be Gate-Checked

فکر نکنید که ساک دستی تان هیچ گاه از قسمت بار سر در نمی آورد
حتی اگر ساکتان کاملا مطابق با محدودیت های وزنی و سایزی شرکت های هوایی باشد، اگر هواپیما کاملا پر باشد یا از حد انتظار کوچکتر باشد، شاید باز هم مجبور باشید آن را به قسمت بار تحویل دهید. اگر این اتفاق برایتان افتاد، هر چیز کاملا ضروری را (نظیر مدارک سفر، گجت های باارزش، دارو) با خودتان بردارید و در کیف دستی که راهی بار می شود نگذارید.

همچنین، مطمئن شوید که کیف دستی تان تگ خورده باشد. کیف هایی که به قسمت بار می روند درست مانند چمدان هایی که بار تحویل داده می شوند، ممکن است اشتباه تحویل داده شوند؛ پس بهتر است اطلاعات تماس خود را بر روی تگ کیف و چمدان بنویسید تا اگر شرکت هواپیماییتان آن را اشتباها به جای دیگری فرستادید، بتوانند شما را پیدا کنند.
Don’t Forget Your In-Flight Essentials

وسایل ضروری که حین پرواز به آنها نیاز دارید را فراموش نکنید

در پروازهای طولانی تر، کیف خود را با وسایلی مانند هدفون (بعضی از شرکت های هوایی برای این مورد هزینه ای دریافت می کنند)، ضدعفونی کننده دست آنتی باکتریال (برای جلوگیری از میکروبهای داخل هواپیما)، چشم بند، بالش مسافرتی و کتاب و مجلات، پر کنید.


فراموش نکنید که از قبل، هزینه ساک دستی تان را بپردازید
اکثر شرکت های هواپیمایی برای پروازهای کلاس اکونومی، هم برای چمدان های تحویلی به قسمت بار و هم برای کیف دستی هزینه دریافت می کنند. اگر شما این هزینه را از قبل و آنلاین پرداخت کنید، می توانید کمترین هزینه ممکن را بپردازید. اگر می دانید که در پروازهای خارجی، کیف دستی به همراه خواهید داشت، زمان رزرو بلیط، هزینه آن را پرداخت کنید.

۱۴ اشتباهی که نباید در سفر انفرادی انجام داد
ادامه مطلب

4/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر