لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> آیا سفر های کوتاه راهی جدید برای سفر کردن است؟
آیا سفر های کوتاه راهی جدید برای سفر کردن است؟

آیا سفر های کوتاه راهی جدید برای سفر کردن است؟

این روزها هیچ چیز جذاب تر از رزرو هتل و فکر کردن به سفر و سفر به مقاصد دورافتاده نیست. با افزایش نقش اینستاگرام در ایجاد انگیزه های جدید، مهم است که به یاد داشته باشید که کیفیت از کمیت اهمیت بیشتری دارد.
بیشتر ما مایلیم که از تجربه ی فرهنگ های مختلف و زندگی در سفر لذت ببریم، اما یک تصور غلط وجود دارد که اگر بخواهیم یک ماجراجویی واقعی داشته باشیم باید عشایر دیجیتال شویم یا همه چیز را بفروشیم و به دور دنیا سفر کنیم. حقیقت این است که اکثر ما نمی توانیم از شغلمان استعفا دهیم، اما همه ی ما می توانیم تجربه های بیشتری کسب کنیم.

به همین دلیل، سفرهای کوتاه در حال افزایش هستند. نیازی نیست حساب بانکی تان را خالی کنید یا از زندگی واقعیتان دور شوید؛ تنها چیزی که نیاز دارید چند روز تعطیل و یک ذهن باز است. با خواندن این مقاله درباره ی این رویکرد جدید و منحصر به فرد در حوزه ی سفر اطلاعات بیشتری کسب کنید و از ایده های کوچکی که ارئه کرده ایم برای شروع اولین تجربه تان استفاده کنید.

چرا با قطار سفر نمی کنید؟
سفر کوتاه چیست؟
سفرهای کوتاه و ساده تجربیاتی هستند که می توانید در چند روز در حوالی محل سکونتتان انجام دهید. و باید از از آلیستار هامفریس، ماجراجو انگلیسی، به خاطر اختراع این اصطلاح تشکر کنیم.
در حقیقت، هامفریس به دلیل وقف زندگیش در سفرهای کوتاه، به عنوان “ماجراجوی سال” در نشنال جئوگرافیک نامگذاری شد. وی در وب سایت خود تصریح کرده است که “برای انجام یک سفر، نیازی به پرواز به آن طرف کره زمین ندارید. برای داشتن یک ماجراجویی نیازی نیست که یک ورزشکار نخبه یا دارای مهارت باشید. ماجراجویی حالتی فکری و ذهنی است. “

یکی از لذت های سفر کوتاه این است که می توانید در طول سال از مزایای سفر کردن لذت ببرید: چیزهای جدیدی را تجربه کنید، از مسیر های خاص خودتان بروید، گامی فراتر از منطقه راحتی خود بگذارید و کارهایی را انجام دهید که معمولاً انجام نمی دهید.

چند نکته مهم در سفرهای کوتاه این است که اغلب آنها انجام پذیرند


چه کسانی باید به سفر کوتاه بروند؟
صادقانه بگوییم؟ هر کسی و همه! با این حال، اگر به دنبال دلایل عملی تری هستید، سفر های کوتاه برای افراد زیر عالی هستند:

25 اقامتگاه مخصوص ماه عسل در بهترین شهرهای جنوب شرق آسیا
ادامه مطلب

مدتی است به سفر نرفته اند
ماجراجویی های بیشتری را در سفرها می طلبند
برای سفر زمانی کوتاه یا تعطیلات محدودی دارند
از پرواز متنفرند (زیرا در این نوع سفر می توانید هواپیما را انتخاب نکنید)
نیاز به نزدیک بودن به خانه دارید
نیاز به یک راه فرار بدون دردسر از روز مرگی دارید
نیازی به کاوش در درونشان دارند

سفر کوتاه مخصوص به خودتان را کشف کنید
تفاوتی ندارد که یک مسافر جدید باشید یا فصلی، همه ما می توانیم با کمی ماجراجویی در زندگی مان این کار را انجام دهیم. هدف از سفرهای کوتاه این است که کارهای روزمره تان را کنار بگذارید، روز به روز مسیر های جدیدی پیدا کنید و چیزهای جدید دیگری را ببینید.

یكی از طرفداران هامفری، وی را در حال قدم زدن در طبیعت M25، یك بزرگراه 118 مایلی كه در اطراف شهر لندن می گذرد، دید. این مسیر برای بسیاری از مسافران به دلیل سختی کسل کننده و یکنواخت منبع الهام بخش نیست. با این حال، همفری در آن مکان قدم میزد، در تلاش بود تا دوباره آن مسیر را به عنوان چیزی که باعث احیای او می شود تجسم کند.

سفر های کوتاه می توانند در هرجایی اتفاق بیفتند
او در یک وبلاگ در مورد تجربه اش می گوید: “به محض اینکه آن ایده شکل گرفت من می دانستم که این یک ماجراجویی خواهد بود. نه تنها اینکه یک ماجراجویی گسترده نیست بلکه خوب بود من به دنبال آن نبودم. من چیز کوچکی می خواستم. می خواستم به یک ماجراجویی کوتاه بروم. یک دوست و رفیق ماجراجو رون لیلو را برای همراهی با من استخدام کردم، تصمیم گرفتیم فیلمی از تجربیات خود بسازیم و راه افتادیم که به یک دامنه M25 قدم بزنیم. “

در اینجا چند روش الهام بخش برای ایجاد سفر های کوتاهتان ذکر کرده ایم.
در حوالی خانه تان گشت و گذار کنید یا به مقاصد نزدیک سفر کنید
اگر می خواهید جایی را که به روشی جدید زندگی می کنید تجربه کنید، یک گردشگر باشید! اقامت به معنای ماندن در خانه شما نیست. بسیاری از ما با جاهای دیدنی و جاذبه هایی در نزدیکی محل زندگی مان آشنا نیستیم و واقعاً شرم آور است. برای دیدن یک ساختمان معروف نیازی نیست ساعت ها در صف بایستید…
اگر می خواهید سفری به مقصدی کمی دورتر بروید، به دنبال تورهای کوتاه در شهرهای همسایه، ایالت ها یا کشورها باشید. آخر هفته های طولانی برای رفتن به یک سفر کوتاه بسیار مناسب اند. بسیاری از شرکت ها تورهای سه روزه ای را ارائه می دهند که این امکان را به شما می دهد تا تجربه های عمیق فرهنگی داشته باشید یا سبک های مسافرتی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری را کشف کنید و به شما امکان می دهد یک شیرجه عمیق در تاریخ و میراث یک مقصد داشته باشید.
1683275682 648 آیا سفر های کوتاه راهی جدید برای سفر کردن است؟
سفرهای کوتاه به شما کمک می کنند در حوالی خانه تان به آرامش دست پیدا کنید
اگر فکر می کنید فقط مردم اروپا هستند که می توانند برای تعطیلات آخر هفته استراحت کنند، بهتر است دوباره فکر کنید! فقط کافیست مقصدی که به آسانی در دسترس است را انتخاب کنید، در مسیری کوتاه رانندگی کنید و چشمانتان را به اطرافتان باز کنید. اگر در آمریکای شمالی، نیوزیلند، استرالیا، آفریقا، آسیا یا خاورمیانه زندگی می کنید، مسافران بی شماری که هر سال از آنجا بازدید می کنند را در نظر بگیرید. پس در مورد آنچه در حوالی شماست تحقیق کنید تا پیشرو باشید.

نکات انتخاب هتل و پرواز برای سفر
ادامه مطلب

چند روز به سفر کاریتان اضافه کنید
چرا با اضافه کردن چند روز به پایان سفری که دیگران قبلاً هزینه آن را پرداخت کرده اند بیشترین استفاده را از یک مقصد نداشته باشید؟ از آنجا که شما فقط باید یک یا دو روز مرخصی بگیرید، آن را برای زمان تعطیلاتتان استفاده نخواهید کرد و یا تأثیری روی کارتان نمی گذارد.
این یک روش ایده آل برای داشتن سفرهای کوتاه حتی پس از جلسات تجاری یا یک کنفرانس پرشکوه است. اگر معمولاً بعد از دور شدن از محل کار، مایل به بازگشت به خانه هستید، داشتن چیزی که می توانید در انتظار آن باشید سفرتان را لذت بخش تر می کند!

سفر تجاریتان را با رفتن به یک سفر کوتاه متفاوت کنید.
چرا با اضافه کردن چند روز به پایان سفر کاریتان که قبلاً هزینه آن را پرداخت کرده اند هوشمند نباشید و بیشترین استفاده را از یک مقصد نداشته باشید؟ از آنجا که فقط باید یک یا دو روز مرخصی بگیرید، از زمان تعطیلاتتان استفاده نخواهید کرد و یا تأثیری روی کارتان نمی گذارد.
این یک روش ایده آل برای داشتن سفر های کوتاه پس از جلسات تجاری یا یک کنفرانس پرشکوه است. اگر معمولاً بعد از دور شدن از محل کارتان، مایل به بازگشت به خانه هستید، داشتن چیزی که در انتظار آن باشید سفر شما را لذت بخش تر می کند!
حتی لازم نیست در مقصد گشت و گذار کنید. با رزرو تجربیاتی که باب میلتان است، یا تجربه‌ای که علاقه مند به آن هستید، بیشترین استفاده را از دو روز سفر بیشتر ببرید. به ملاقات یک دوست بروید، با یک خانواده اهل محل آشپزی کنید، در یک مزرعه بگذرانید، یک قطار سوار شوید. گزینه های بی پایانی پیش رویتان است. و به یاد داشته باشید، می توانید هنگامی که به خانه برمی گردید، هر یک از این سفر های کوتاه را انتخاب کنید!
1683275682 978 آیا سفر های کوتاه راهی جدید برای سفر کردن است؟
از سایت های فروش پرواز استفاده کنید
در خبرنامه ها عضو شوید یا وبلاگ هایی را دنبال کنید که پرواز های مختلف را پیشنهاد می کنند. سعی نکنید به یک مکان خاص سفر کنید و با زمانتان انعطاف پذیر باشید. در عوض، خودجوش باشید و منتظر یک پرواز ارزان قیمت به مقصدی غیر منتظره در طی یک آخر هفته بمانید.

راهنمای سفر و پرواز با خال کوبی به جنوب شرقی آسیا
ادامه مطلب

کیفیتی بیش از کمیت را انتخاب کنید
ممکن است چند روز، زمان زیادی به نظر نرسد، اما به یاد داشته باشید که سفر های کوتاه برای پرورش روحیه ی ماجراجوییتان هستند نه برای اینکه لیست مقاصد مورد علاقه تان را بررسی کنید. اگر در حال بازدید از مکان های جدید هستید، سعی نکنید همه چیز را در یک آخر هفته بگنجانید، درعوض روی کاری که می خواهید انجام دهید متمرکز شوید و آن را تا حد ممکن تجربه کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر