لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی کرمانشاه با آدرس
جاهای دیدنی کرمانشاه با آدرس

جاهای دیدنی کرمانشاه با آدرس

در این مقاله گردشگری یا بهتر است بگوییم راهنمای گردشگری برای دوستداران سفر، طبیعت و رزرو آنلاین هتل با سبكی نسبتا متفاوت، سعی بر این شده كه بصورت اجمالی و البته كاربردی و كمی متفاوت تر از مقالات موجود به صورت چكیده كلیاتی از استان زیبای كرمانشاه از همه ابعاد تاریخی ،فرهنگی و طبیعی ارائه شود كه قطعا خالی از لطف برای هر گردشگر و طبیعت دوست نخواهد بود. در این راهنمای سفر اول سعی بر این شده كه مختصری از تمام مناطق گردشگری طبیعی، تاریخی، برخی از اقامتگاه های موجود در این شهر و استان ارائه كرده و در ادامه به تفصیل هر كدام بپردازیم. استان كرمانشاه از قطب های بی مثال تاریخی كشورمان است كه مكان های تاریخی از قبیل: بیستون، طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه های اسحاق وند، شمس آباد ،روانسر ،دكان داوود، دربند، دیره، سان رستم، برد عاشقان، برناج، تكیه معاون الملك، تكیه بیگلر بیگی، مقبره احمد بن اسحاق قمی همچنین مناطق بی مثال طبیعی و گردشگری همچون: پارك كوهستان، سراب صحنه، باغ گل ها و بسیاری از هتل های كم رقیب و اقامتگاه های بوم گردی را در دل خود جای داده كه در ادامه در مورد هر كدام توضیحاتی ارائه میشود.

استان زیبا و كهن كرمانشاه یكی از استان های غربی و كوهستانی ایران با استان های ایلام، لرستان، همدان، كردستان و همچنین هم مرز با كشور عراق می باشد كه این موقعیت مكانی باعث شده است كه از هزاران سال پیش تا كنون نقطه عطفی برای این خطه به شمار آید و در هر زمان از مهمترین مناطق سیاسی و گردشگری زمان خود بوده است. این استان با آب و هوایی معتدل كوهستانی در دوران ساسانیان جزو پایتخت های كشور ایران و از اقامتگاه های پادشاهی ساسانیان بوده كه بسیاری از آثار به جای مانده از آن دوران شاهدی بر این امر می باشد.
Kermanshah
از عجایب و آثار بر جای مانده كم نظیر و نام آشنای این استان می توان به «كتیبه بیستون» و نقوش بر جای مانده بر این سنگ نبشته اشاره كرد. بیستون در 30 كیلومتری مركز استان در شمال شرقی شهر كرمانشاه، در مسیر همدان به كرمانشاه قرار گرفته است. این اثر از آثار ثبت شده در سازمان جهانی یونسكو می باشد و به دلیل همجواری با جاده ابریشم در زمان خود از موقعیت مكانی و جغرافیایی ویژه ای برخوردار بوده است. نقوش زیبای برجای مانده در این كتیبه هر انسانی را در فكر فرو برده و چشم هر بیننده ای را از عزمت و قدمت این اثر خیره می كند. شرح پیروزی داریوش بزرگ فرمانروای ایران باستان بر «گوماته مغ» از زیباترین نقوش این كتیبه می باشد.
Kermanshah
یكی دیگر از آثار فاخر این استان «معبد آناهیتا» است كه در نزدیكی شهر «كنگاور» كرمانشاه خودنمایی میكند و در میانه راه شهر همدان و كرمانشاه و در مسیر كوه بیستون قرار گرفته است. معبد آناهیتا كه همان الهه آب ، زیبایی و باروری، نزد ایرانیان باستان می باشد از مقام والایی برخوردار بوده است. ساخت ستون های سنگی این بنا از زمان هخامنشیان شروع و تا زمان ساسانیان ادامه پیدا كرده است. ستون هایی بلند كه برخی از آنها بیش از 50 متر ارتفاع دارند زیبایی دو چندانی را به این اثر داده است و فقط با دیدن این عزمت از نزدیك می توان به قدمت و هنر ایرانیان پی برد.
Kermanshah
اگر به سمت شمال غرب كرمانشاه برویم می توانیم یكی دیگر از آثار هنرمندانه و نقوش برجسته زیبا به نام «طاق بستان» را به نظاره بنشینیم. طاق بستان كه از كم نظیر ترین آثار بجای مانده از قرون دوم و سوم و فرمانروایی خسروپرویز پادشاه ایرانیان است با نقش برجسته های تماشا ای كه در آن به تاج گذاری خسرو پرویز، تاج گذاری اردشیر دوم و شاهپور دوم و سوم پرداخته شده و در دامنه كوه بستان در كنار آثار تاریخی موجود با طبیعت زیبا و بكر اطراف و چشمه های پر آب پذیرای هر گردشگر و ایران دوستی میباشد. از زیبایی های این اثر، ایوان بزرگ و زیبا با ارتفاعی نزدیك به 10 متر كه به دوران پادشاهی خسرو دوم بر می گردد می توان اشاره كرد.
Kermanshah
گور دخمه ها از محل هایی هستند كه در دوران باستان در دل كوه برای دفن اموات استفاده میشده است. یكی از این گور دخمه ها «گور دخمه اسحاق وند» در نزدیكی شهرستان «هرسین» می باشد كه با قدمتی بالا كه به دوره مادها می رسد، از دیگر آثار تاریخی و دیدنی استان كرمانشاه می باشد. این سه گور دخمه در شمال شرقی كرمانشاه در نزدیكی روستایی به نام «ده نو» قرار گرفته اند. در یكی از این گور دخمه ها تصویر فردی در حال نیایش نقش بسته كه در مقابل مشعل و آتش دانی قرار گرفته است. برخی معتقد هستند كه گور دخمه میانی مربوط به «گئوتامات مغ» است و از زمان هخامنشیان به جای مانده است.
Kermanshah
«تكیه معاون الملك» از دیگر آثاری است كه همیشه از نظر تاریخی و مذهبی در شهر كرمانشاه زبان زد بوده است و گردشگران را به سوی خود جذب كرده و بیش از یك قرن پیش توسط حسین خان معین الرعایا ساخته شده است. به طور كلی می توان این بنا را به سه بخش حسینیه، زینبیه و عباسیه تقسیم كرد، قسمت زینبیه آن محلی برای بانوان به صورت ویژه طراحی شده كه با در های جداگانه آن را از قسمت های مردانه مجزا كرده است. از شاهكار های این عمارت كاشی كاری های زیبای آن است كه هنرمندی ایرانیان را به رخ هر بازدید كننده ای می كشد و یادگاری از زمان مظفرالدین شاه می باشد. پس از بازدید از این اثر زیبا حتما در كنار قسمت حسینیه از موزه مردم شناسی و لباس های محلی مردم این استان باید دیدن كرد كه نشانگر فرهنگ بالای این مردم از گذشته تا كنون می باشد.
kermanshah
در مسیر كرمانشاه به سمت «سر پل ذهاب» به یكی دیگر از بناهای زیبا و كهن این استان برخورد میكنیم. بنای زیبای «طاق گرا» كه در 15 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب بعد از ایست و بازرسی پاتاق در كنار جاده ارتباطی كه در گذشته فلات ایران را به بین النحرین مرتبط میكرده بنا شده است. دلیل بنای این اثر دقیقا مشخص نیست ولی ظاهرا كاركرد این بنا استراحتگاهی بین جاده ای برای پادشاه و یا پاسگاهی بین مرزی بوده است. این بنا با ارتفاعی نزدیك به 20 متر همچنان پس از گذشت سال ها از دور خودنمایی می كند باستان شناسان سال احداث این بنا را زمان پادشاهی خسرو دوم تخمین زده اند.
kermanshah
شهر «سرپل ذهاب» كه از شهر های بنام استان كرمانشاه می باشد منور به بقعه ای زیباست، «مقبره احمد بن اسحاق قمی» كه از زیارت گاه های این شهر می باشد. این انسان پاك سرشت، امام زمان (عج) را در كودكی درك كرده و از امنا ائمه معصومین (ع) بوده و هنگام بازگشت به قم از سامرا، در راه بیمار شده و در شهر سر پل ذهاب كنونی به خاك سپرده شده است.
kermanshah
در نزدیكی «طاق بستان» كه درباره آن توضیحاتی داده شد، «پارك بزرگ كوهستان» در شمال شهر كرمانشاه و در منطقه ای كوهستانی قرار گرفته است و چشم اندازی از شهر كرمانشاه را زیر پای خود دارد. این مكان زیبا كه از بزرگترین پارك های طبیعی ایران است با آبشارهای مصنوعی، زیبایی دو چندانی را به این مكان داده و گردشگران و توریست های زیادی را به خود جلب می كند.
kermanshah

«باغ گل» كه از دیگر جاذبه های گردشگری شهر كرمانشاه می باشد روبروی بیمارستان سینا قرار دارد با مساحتی چند هكتاری دنیایی از انواع گل را در این فضای زیبا گرد هم جمع كرده است و از بزرگترین باغ گل های كشور است و با مجموعه ای از نمایشگاه های گل و گیاه لحظات خاطره انگیزی را برای هر گردشگری ثبت میكند.
غارپرآو
غار پرآو بزرگ‌ترين غار آهكی دنيا و از صعب العبورترین و خطرناک ترین غارهای جهان است. از اواخر پاییز جداره ی داخلی غار از قندیل های یخی بسیار زیبا پوشیده می شود.
وجود 36 چاه با عمق‌های مختلف، دهانه ای ی کوچک با شیب تند و سختی پیمایش آن موجب شده است که تنها حدود70 نفر بتوانند وارد این غار شوند و سالم از آن خارج شوند.
آدرس غار پراو کرمانشاه: کرمانشاه- 12 کیلومتری شمال‌شرق شهر کرمانشاه- میان کوه های طاق بستان و بیستون- جنوب میدان پراو

kermanshah
در استان تاریخی كرمانشاه به غیر از بنا ها و آثار باستانی به جای مانده از گذشته، مناطق طبیعی با قدمتی چند میلیون ساله وجود دارند كه «غار قوری قلعه» از جمله این مناطق به شمار می رود. این غار كه بزرگ ترین غار آبی آسیا و طولانی ترین غار ایران است در حدود 80 كیلومتری شهر كرمانشاه در نزدیكی شهرستان «روانسر»، در دامنه كوه «شاهو» قرار گرفته است و همه ساله طبیعت گردان و مسافران زیادی را به سمت خود جذب میكند.
اگر اهل طبیعت گردی و مناطق طبیعی، رود های خروشان و آبشارهای زیبا هستید نباید طبیعت بكر «سراب صحنه» را از دست بدهید. این منطقه بكر در اطراف شهر «صحنه» كه از شهر های زیبای استان كرمانشاه می باشد قرار گرفته است. آبشارهای طبیعی، درختان سرسبز و اقامتگاه های ایجاد شده در این منطقه اوقات خوشی را برای هر طبیعت گردی به دور از دنیای امروزی رقم خواهد زد.
sarab sahne
از هر چه بگذریم در هر سفری یكی از یادگار های آن سفر سوغات و صنایع دستی موجود در آن منطقه است كه خود نماد اصالت و پیشینه هر منطقه ای است. در استان كرمانشاه در هر نقطه می توان شیرینی های سنتی این دیار را به وفور یافت. یكی از خوشمزه ترین این شیرینی ها «نان برنجی» نام دارد كه ظاهرا از زمان های پیشین كه برخی آن را از یادگاران زمان قاجار می دانند و تلفیقی از آرد برنج، هل، تخم مرغ و تخم خرفه است و طعمی خاطره انگیز در ذهن هر كسی بر جای میگذارد.
kermanshah
نوعی شیرینی مخصوص به نام «كاك» نیز وجود دارد که با مهارت ویژه ای پخته می شود و از سوغانی های معروف این استان به شمار می رود. طرز تهیه حیرت آوری كه در انتها شیرینی لایه لایه ای را كه بسیار نازك و خوش طعم و خوش عطر است را برای مصرف آماده می کند. این شیرینی از مخلوط موادی چون آرد، تخم مرغ، هل و دارچین و البته با مهارتی خاص تهیه می شود. بی شك اگر علاقه زیادی به شیرینی های نرم دارید حتما «نان خرمایی» كرمانشاه را امتحان كنید. مخلوط گردو و خرما و زعفران كه با مهارت داخل خمیر گذاشته شده و پخته می شود و در انتها طعمی رویایی بوجود می آورد.
kermanshah
از صنایع دستی این استان میتوان به انواع فرش و جاجیم و گلیم كه پیشینه ای بسیار در فرهنگ و هنر این استان دارد نام برد كه در شهر های مختلف این استان میتوان حاصل دست رنج این هنرمندان اصیل را یافت. در كنار این صنایع زیبا می توان به صنعت چرم سازی، گیوه بافی، موج بافی، چیغ بافی، پرده بافی و انواع ابزار آلات موسیقی از قبیل دف و سه تار و تنبور نیز اشاره کرد.
kermanshah

در استان و شهر كرمانشاه و مناطق گردشگری و طبیعی آن، اقامتگاه ها و رستوران های سنتی و مدرن زیادی به چشم میخورد. برخی از این اقامتگاه ها را در این راهنمای سفر نام برده ایم. هتل لاله بیستون کرمانشاه یا همان كاروانسرای شاه عباسی با فضایی سنتی و زیبا در نزدیكی بیستون پذیرای مسافران عزیز می باشد. هتل جمشید کرمانشاه نیز از اقامتگاه های زیبا در مركز شهر روبروی میدان طاق بستان است و موقعیت جغرافیایی بسیار ایده آلی برای مسافران داراست. هتل پارسیان کرمانشاه نیز از مدرنترین هتل های غرب كشور می باشد و قطعا سفری به یاد ماندنی را برای هر مسافر به ارمغان می آورد.
اگر شما هم مثل خیلی های دیگر قسمتی از لذت سفر را در خوردن غذا به ویژه غذاهای سنتی میدانید، كرمانشاه یكی از مناطقی است كه غذاها و رستوران های فوق العاده آن خاطره ساز خواهد بود. از دنده كباب معروف گرفته تا
و بسیاری از غذاهای لذیذ دیگر. اگر هوس كباب سنتی و با كیفیت دارید حتما به میدان پدر و دنده كبابی رضایی سری بزنید. رستوران حافظ نیز از مكان های طبیعی و سرسبز در شهر است كه محیطی كاملا آرام و دلنشین آن با غذاهای متنوع پذیرای همه مسافران است این تالار رستوران بزرگ در خیابان فردوسی واقع شده است و اابته كمتر جایی را در كرمانشاه می توانید بیابید كه كیفیت غذای آن باب میل شما نباشد.
kermanshah

kermanshah

معرفی بهترین هتل کرمانشاه به همراه عکس - شهر فرهاد کوه کن
ادامه مطلب

4/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر