لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> استانبول یا آنتالیا؟
استانبول یا آنتالیا؟

استانبول یا آنتالیا؟

ترکیه کشوری توریستی است و همه ساله گردشگران زیادی را از اقصی نقاط دنیا به سوی خود جذب می کند. استانبول و آنتالیا دو شهر بزرگ ترکیه با ویژگی های و فعالیت های متفاوت هستند. برای تصمیم گیری در خصوص آنکه کدام یک بهتر از دیگری است، باید بدانید که چگونه دوست دارید وقت خود را بگذرانید و علایق شما چیست؟ این مسأله کاملاً به نظر شخصی شما بستگی دارد. ولی برای آسان تر کردن تصمیم گیری، ایران هتل آنلاین قصد دارد در این محتوا اندکی مقایسه بین دو مقصد آنتالیا و استانبول انجام دهد. لطفا با ما همراه شوید.

استانبول شهری است که در تمام طول سال گردشگر دارد. اگر شما از آن دسته افراد هستید که به فرهنگ و تاریخ غنی که در کنار مدرنیته حفظ شده اند، علاقه مند هستید، استانبول را انتخاب کنید. بناهای بسیار زیبا و تماشایی در استانبول وجود دارند. می توانید از مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی استانبول، بازار بزرگ آن، برج گاتالا و غیره در این شهر دیدن کنید. مساجد استانبول و سایر بناهای تاریخی آن در نوبه خود شاهکاری به شمار می روند.

دلیل دیگر محبوبیت استانبول برای گردشگران، مراکز خرید آن است که باعث می شود افراد زیادی از سرتاسر دنیا و به ویژه از ایران برای خرید عازم سفر به این شهر شوند. استانبول بهشتی برای خریداران است. هر چیزی را که احتیاج داشته باشید می توانید با قیمتی مناسب در این شهر پیدا کنید. تنوع کالاها در استانبول بسیار بالا هستند و قیمت اجناس نیز نسبت به سایر جاها ارزان تر است. استانبول دارای یک بازار بسیار بزرگ و معروف است و علاوه بر آن مراکز خرید مدرن و لوکس و بوتیک های رنگارنگ زیادی در خیابان های خود دارد. اگر قبل از سفر خود کمی تحقیق کنید می توانید از حراج برندهایی که همزمان با سفر شما آغاز می شوند، آگاهی کسب کنید و با خرید از آنها از تخفیفات خوب بهره مند شوید. معمولاً تیر و مرداد ایام پیک حراج در استانبول هستند. در نیمه دوم آذر نیز حراج های زمستانی استانبول آغاز می شوند و تا دی ماه ادامه پیدا می کنند.
1683279025 94 استانبول یا آنتالیا؟
اگر خانوادگی سفر می کنید، و فرزندان شما در این سفر همراه شما هستند، استانبول برای شما گزینه بهتری است زیرا سرگرمی ها و تفریحات زیادی برای کودکان در آنجا یافت می شود. از این سرگرمی ها می توان به پارک مینیاتور، ویالند و غیره اشاره کرد.
استانبول بزرگترین شهر ترکیه است و به عنوان یک شهر بزرگ، ترافیک بسیار زیادی نیز دارد. این مساله را نیز به عنوان یکی از معایب استانبول باید قبل از سفر در نظر داشته باشید. عیب دیگر این شهر آن است که در ایام پیک مسافر، زباله زیادی در خیابان ها و طبیعت این شهر دیده می شود.
فصل تابستان و اوایل پاییز، فصل های مناسبی برای سفر به استانبول هستند. استانبول در فصل زمستان بسیار سرد و برفی است و میزان رطوبت در آن زیاد است.
1683279025 667 استانبول یا آنتالیا؟
اگر به سواحل علاقه مند هستید، در این شهر فرصت محدودی برای آن پیدا خواهید کرد و هیچ گونه هتل ساحلی در استانبول موجود نیست. ولی در عوض مکان های تاریخی بسیاری برای بازدید وجود دارند. در استانبول گردشگران شاهد طیف گسترده ای از جاذبه های فرهنگی هستند.
1683279025 644 استانبول یا آنتالیا؟
آنتالیا، یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری ترکیه و بهشتی برای علاقه مندان به آب است. آنتالیا در غرب ترکیه و در کنار دریای زیبای مدیترانه قرار گرفته است. می توانید در یکی از سواحل دلپذیر و بی نظیر آن که هر سلیقه ای را تأمین می کند، استراحت کنید و از هتل ها و رستوران های باکلاس و لاکچری این شهر لذت ببرید. مکان های تاریخی زیادی در آنتالیا وجود ندارد ولی می توانید از تفریحات آبی آن نهایت لذت را ببرید.
1683279025 66 استانبول یا آنتالیا؟
در آنتالیا زوج های جوان می توانند در کنار ساحل شب های عاشقانه ای را سپری کنند. از این رو آنتالیا برای انتخاب به عنوان مقصد سفر ماه عسل گزینه مناسبی است.
1683279025 905 استانبول یا آنتالیا؟
آنتالیا سواحل خوبی برای فصل های بهار و تابستان دارد و مسافرت به آن در این دو فصل بسیار سرگرم کننده و پر هیجان است. البته اگر دقیق تر به این مسأله بپردازیم باید این توضیح را بدهیم که آنتالیا تابستان های گرم و شلوغی دارد. ما به شما توصیه می کنیم که اگر قصد سفر به این شهر را دارید، فصل بهار به آن سفر کنید و تابستان را به مسافرت به استانبول اختصاص دهید.
اقدامات زیادی برای بهبود وضعیت گردشگری آنتالیا صورت گرفته است. مکان های دیدنی جذابی دارد. همچنین طبیعت اطراف آن نیز بسیار تماشایی است.
1683279026 67 استانبول یا آنتالیا؟
هر دو شهر از تفریحات شبانه خوبی برخوردار هستند. مغازه ها، کافه ها، رستوران ها و غیره در این دو شهر در شب ها دایر هستند ولی در استانبول موارد بیشتری را پیدا خواهید کرد.
1683279026 42 استانبول یا آنتالیا؟
اگر هنوز هم نمی توانید بین استانبول و آنتالیا، یک گزینه را انتخاب کنید، می توانید یک تور ترکیبی رزرو کنید. این پکیج ها معمولاً برای 7 روز برنامه ریزی شده اند. در این صورت می توانید هم از دیدنی های استانبول لذت ببرید و از مغازه های آن خرید کنید و هم در کنار دریای مدیترانه و در یک هتل لوکس تعطیلات خود را به خوبی سپری کنید. معمولاً در پکیج های ترکیبی 3 روز را به گشت و گذار در استانبول و 4 روز را به آنتالیا اختصاص می دهند.
1683279026 583 استانبول یا آنتالیا؟
ایران هتل آنلاین مرجع رسمی رزرو هتل در ساری، رشت، تهران و سایر شهرهای ایران است. این سایت با امکان انتخاب و رزرو طیف وسیعی از هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی، سفر را برای علاقه مندان آسان نموده است.

مقبره مولانا در قونیه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر