لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> هتل های آینده
هتل های آینده

هتل های آینده

اگر از مسافران بیزنسی بپرسید که در رزروهتل به دنبال چه چیزی هستند، احتمالا چنین جوابی به شما خواهند داد: ” یک تختخواب خوب، یک دوش گرم، منابع برق کافی و وای فای رایگان.” اما درست همانطور که آقای استیو جابز با خلق آیفون، برخی از نیازهایی را که ما از وجودشان مطلع نبودیم پیش بینی کرده بود، هتل های آینده نیز نیازهای ما را از راه هایی که پیش از این حتی به آنها فکر نمی کردیم، را برآورده خواهند کرد. از اتاق های با امکانات صدای فعال گرفته تا مینی بارهای معمول- ایده های امروز، امکانات عادی فردا خواهند بود.

هتل های زیادی مانند هتل های 25hours و Design hotelsبا درک اهمیت تجربه عملی و به منظور حفظ جایگاه شان دارای اتاق های فکر هستند. سال گذشته، هتل ماریوت ام بتا، اولین هتل ” آزمایشگاه زنده” جهان، را در شهر چارلوت در کارولینای شمالی راه اندازی کرد جایی که مفاهیم مدرنی مانند گوشی های هوشمند و باشگاه های ورزشی با مربیان شخصی مجازی برای مهمانان مهیا شده است. امسال، این هتل یک هتل آزمایشی برای دو برند خود به نام های المنت و آلوفت در لس آنجلس برای دریافت بازخوردهای واقعی مردم راه اندازی کرد. هتل ماریوت اعلام کرد ” ما با آزمایش کردن، گوش دادن و یادگرفتن در زمان واقعی، در حال جمع آوری بازخورد مردم در مورد اینکه چه امکاناتی مفید هستند و چه امکاناتی نیستند، هستیم.” با وجود صنعت مهمان نوازی که در مسیر شکوفایی و تکامل قرار دارد، انتظار چهار تغییر مهم را در هتل های آینده داریم.

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که در تلاش برای بستن پرده های اتاق، تصادفا آنها را پاره کرده باشید؟ یا برای خاموش کردن چراغ، 15 دقیقه وقت برای پیدا کردن کلید برق صرف کنید و متوجه شده باشید که آنها با گیج کننده ترین تبلت های جهان کنترل می شوند؟ به زودی هر دو این مسائل به گذشته تبدیل خواهند شد. به لطف وجود امکانات تشخیص صدا، اتاق هتل ها به حرف هایی که ما خواهیم زد، واکنش نشان خواهند داد (بله، حمام آهنگ مورد علاقه شما را می داند…و حتی همراه شما می خواند).
برای مثال در لاس و گاس، مهمانی که در هر یک از 4748 اتاق هتل Wynn اقامت داشته باشند به اسپیکرهای Amazon Echo دسترسی خواهد داشت که علاوه بر تغییر دمای اتاق و بستن پنجره ها، نور چراغ ها را نیز بدون نیاز به بلند شدن از تختخواب، برای شما کم خواهد کرد. هتل های آلوفت در سیلیکون ولی و کاپرتینو با قابلیت سیری گوشی های اپل برنامه ریزی شده اند تا به دستورهایی که به آیپدها گفته می شود، واکنش نشان دهند. دستیارهای گوگل و کوتانای مایکروسافت به اندازه ی کافی برای انجام شغل دربانی مجازی مناسب هستند.

بر اساس گزارشی که اخیرا توسط اوراسل منتشر شده، 78 درصد هتل ها تا سال 2025 از تکنولوژی صدای فعال برای کنترل نور اتاق ها تهویه هوا و وسایل اتاق ها استفاده می کنند. در آینده نه چندان دور، به استثنای آینه هایی که اعتماد به نفس شما را زیاد می کنند، تلوزیون هایی وجود خواهند داشت که می توانید با آنها مکالمه داشته باشید و ماشین هایی که برای شما چای سبز آماده می کنند و با با گفتن جمله ساده” وقته بیدار شدنه” شما را از خواب بیدار می کنند. هوش مصنوعی در ربات های خدمات رسان برای پذیرش مهمان ها، تحویل چمدان های شان و تهیه ساندویج ها نیز استفاده خواهد شد. در شیکاگو، هتل تازه تاسیس EMC2 دارای دو ربات به نام های لئو و سلئو با قد 3 فوت است که در صورت فراموش کردن خمیردندان تان، یک خمیر دندان اضافی برای شما می آورد. در سال های آینده، آسانسورها با امکانات تشخیص چهره فعال می شوند و انعام نیز به صورت دیجیتال و در قالب رمزنگاری های ارزی مانند بیتکوین و اتریوم داده می شود.
hotel-of-future
همزمان با حرکت به سمت آینده، هتل ها خدمات بهتری را نیز ارائه خواهند داد. کارکنان هتل اطلاعاتی از قبیل این که شما چه کسی هستید، در زندگی به دنبال چه چیزی هستید و همچنین سایز کفش و اینکه استیک تان را چگونه میل می کنید، را می دانند. تمایل به مبادله اطلاعات شخصی در برابر خدمات، به این معناست که هتل ها بسیاری از عادت ها، خواسته ها و ترجیحات شما را از پیش می دانند. بسیاری از هتل های معروفی مانند هتل چهار فصل، هتل اوبریو و هتل های W در حال نظارت بر شبکه های اجتماعی ما هستند تا بدانند که ما چه چیزهایی را دوست داریم و از چه چیزهایی بدمان می آید، به کجا سفر کرده ایم و چگونه وقت آزادمان را سپری می کنیم. هتل های شیک کوچک ( SLH) برنامه جدید خود را تحت عنوان Invited در سپتامبر 2017 ارائه کرده اند و مشتریانی که هزینه بالایی پرداخت می کنند را با تجربه قایق سواری رایگان پاداش می دهند و یا با امکاناتی مانند سفر با یک کشتی و یا یک جعبه شامپاین مورد علاقه شان از آنها پذیرایی می کنند. درست همانطور که آژانس مسافرتی Black Tomato می تواند با یک درون( drone) فیلمبردای ماهر برای ثبت لحظاتی از تعطیلات شما فراهم کند، هتل ها می توانند فیلم های کوتاهی از سگتان را بر روی دیوارهای اتاق نمایش دهند تا احساس بودن در خانه را داشته اید.
hotel-of-future

در آینده، نیازی به بستن چمدان نخواهید داشت. در کنار دستگاه قهوه ساز یک پرینتر سه بعدی وجود خواهد داشت تا از آن برای تولید لباس شنا سفارشی و رفتن به استخر استفاده شود و کمد تان با لباس های متناسب با سایز شما پر خواهد بود که می توانید از هتل قرض بگیرید و یا خرید کنید. مینی بار ها با غذا و نوشیدنی های مناسب با DNA تان ( آیا میدانستید که یک ژن عامل عدم تحمل گلوتن موجود غذاها است) انباشته خواهند بود و اگر احساس تنهایی کردید، هتل برای شما یک تصویر سه بعدی از یک “همدم” فراهم می کند تا احساس راحتی مجازی برای شما ایجاد شود. اگر نیاز به خدمات داشته باشید، لازم نیست تماس بگیرید. تنها با استفاده از هد بندهایی که توانایی خواندن امواج مغزی را دارند ( این امکان واقعا وجود دارد)، همبرگر ملخی شما ( یک منبع جدید و پایدار پروتئین) در طول 20 دقیقه به دست تان خواهد رسید.
اوایل امسال، سایت Hotels.comاز انستیتو آینده جهان در مورد پیش بینی چگونگی هتل ها در سال 2060 پرسیده و این انستیتو پیش بینی کرده که آنها از فناوری نانو برای “تغییر از یک طرح به طرح دیگر بر اساس نظراتی که مسافران داده اند، استفاده خواهند کرد”. در این صورت آنها می توانند ” کل دنیای فیزیکی را به طور سفارشی طراحی کنند”.

مطمئنا ما در 10 یا 20 سال آینده به این امکانات دست پیدا نخواهیم کرد، اما اقامتگاه های مدرن در حال از بین بردن محدودیت های احتمالی هستند. هتل رزمونت در دبی که در سال آینده بازگشایی می شود و بخشی از Hilton’s Curio Collection خواهد بود، دارای یک جنگل بارانی به همراه مسیرهای پیاده روی و یک پهنه ی پیچیده، پیچ و خم و یک استخر بی انتها در فضای باز و در بالای یک برج 53 طبقه است.
hotel-of-future

در بیرون از شانگهای، شیامو که یک معمار چینی است، در حال ساختن یک هتل در یک معدن پر شده از آب و در عمق 90 متری است. همچنین سرزمین عجایب بین قاره ای شیامو که انتظار می رود در سال 2018 افتتاح شود، مستقیما در کنار صخره، با رستوران های زیرزمینی و آکواریوم زیرزمینی قرار خواهد داشت. پشت بام این هتل با چمن پوشیده خواهد شد، در حالی که اتاق های آن رو به دریاچه و آبشار خواهند بود. مهمان ها می توانند در ورزش های سختی مانند بالا رفتن از صخره و بانجی جامپینگ و درست در محل خود هتل، شرکت کنند.
یک هتل عجیب و غریب دیگر که هنوز افتتاح نشده، استراحتگاه Poseidon Undersea در فیجی است، که با یک آسانسور که شما را با رفتن به زیر موج های دریا به هتل پنج ستاره زیر آب دسترسی پیدا می کنید و گفته می شود که ” نخستین ساختمان در زیر دریای جهان” است. سوئیت ها رو به یک صخره ای مصنوعی خواهند بود که می توانید با روشن کردن فضا، ماهی های گرمسیری که در دریا شنا می کنند را مشاهده کنید. با چنین امکاناتی چه کسی به واقعیت مجازی نیاز خواهد شد؟
از آنجایی که شهرها آلوده و شلوغ تر می شوند، ذهن و بدن ما به طور فزاینده ای به فضاهای بیرون از خانه احتیاج پیدا می کند. هتل ها در عمق جنگل ها، در ساحل دریاچه های آرام، در بیایان و در برف و دور از نزدیک ترین شهر ها و روستاها ساخته خواهند شد. سال گذشته Whichaway Camp، آرام ترین هتل جهان، در قطب شمال- با وجود میزهای تحریر، محل استراحت و اتاق غذاخوری باعث افزایش تقاضا برای سفر به قاره بیابان سفید شده است.
مهمانان بدون مزاحم هایی مانند تلوزیون و یا الکل ساده تر زندگی خواهند کرد، در طلوع خورشید از خواب بیدار می شوند، در بیرون از خانه آشپزی می کنند. مکان ها مینیمالیستی ( مکان هایی با حداقل امکانات رفاهی) به طور کامل از مواد طبیعی و از منابع پایداری مانند آجر، چمن، بامبو و چوب الوار بازسازی شده و با بکارگیری فلسفه ژاپنی وابی-سابی (یک دیدگاه جهانی که بر اساس پذیرش نقص ها و کوتاهی ها) ساخته می شوند.
بر اساس تحقیقی که از سوی ofcom در سال 2016 منتشر شده، 15 میلیون نفر در بریتانیا تصمیم گرفته اند که برای مدت زمان طولانی از وبسایت ها فاصله بگیرند و 30 درصد از آنها تعطیلاتی را انتخاب کردند که استفاده آنها را از اینترنت، در هر شکلی را محدود می کند. با توجه به اطلاعات ما، برای درمان اعتیاد، تنها قفل کردن گوشی تان کافی نیست و طبیعت نیز موجب حواس پرتی می شود.
به جمع دوستداران هتل های درختی در سوئد و هتل جوئت در نروژ، هتل اپرایی لوفوتن فوق مدرن که به شکل حلزون است و در نزدیکی منطقه قطبی نروژ قرار دارد بپیوندید، مکانی شناخته شده برای موج سواری در آب سرد و رشته کوه های سخت در سال 2020. پروژه 11000 متر مربعی، دارای اتاق، آپارتمان ها و آمفی تئاتر و یک حمام آبگرم خواهد بود.

همزمان با ادغام شدن بیشتر هتل های شهری با تکنولوژی، بازسازی بیابان ها با استفاده از ایده “مسمومیت زدایی دیجیتالی” به گزینه ای برای ترمیم روح تبدیل می شوند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
هفت هتل جدید برای نوامبر ۲۰۱۸
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر